Kirjoittaja Aihe: konepellin raiskaus  (Luettu 3928 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #15 : 02.12.14 - klo:06:57 »
sähköjohtojen , liitosten , puolien, tulpanhattujen ym. kastelu nyt vaan ei olekovin suotavaa

Eikö ne mahda kastua sateella ajaessa kaikki kuitenkin? :)



Mistereissähän on kaikissa konepelti täynnä reikää suoraan koneen päällä. Tehtaan ratkasu on ollu kaikissa tehdä siihen alle toinen pelti, mikä ohjaa suorat sadevedet pois tulppapoteroista. Jotkut on vaihdellu noita läpinäkyviin, kun haluavat pitää sadesuojan, mut saada näkyvyyden konehuoneeseen. Suurin osa ottaa sen vaan pois. Itelläkin sataa suoraan sisään, mut en oo huomannu mitään haittoja. Tietty jos se kumikaulus ei jaksa tiivistää tulppapoteroa, ni sit pitää vaihtaa tuoreempaa kumia tilalle, tai ratkasta asia jotenkin muuten. :)

Mut niinku Ode sanokin, parhaat paikat ei taida edes olla suoraan koneen päällä. Tai kumpaan suuntaan sä nyt ilmaa yritätkään niistä siirtää?
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #16 : 02.12.14 - klo:09:01 »
Kyllä toi alentaa esim. jäähdytysnesteen + öljyjen lämpötilaa ihan selvästi (öljynjäähdytin syylarin edessä). Ls -puolien kanssa + bemarin tulpanjohtojen jotka ei ollut tiiviit kanteen tonne keräänty poteroihin vettä, toyotan puolilla jotka sopii ei keräänny.

Imuilman lämpötila-anturin liittimet oli vähän hapettuneet ja myös oikeanpuolen ajovalonnostimen liitin kun otin konehuoneen sähköjä pois. Eli jos peltiä leikkelee niin käy vaikka liitokset läpi ja laittaa vaikka silikonirasvaa niihin.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #17 : 02.12.14 - klo:11:19 »
Miataturbon puolella löytyy tästäkin asiaa. "Reiät" sijoitetaan sen mukaan, missä kohtaa konepeltiä on parhaat alipaineet, jolloin ilman kierto parantuu ihan oikeasti. Vutin kuvien esimerkit vaikuttavat ihan hyviltä, ainakin siinä määrin mitä minä asiaa muistan..

Tuo musta tuossa kuvassa kun postasin, omistajalla on tubessa video jossa on langanpätkiä teipillä kiinni konepellissä ja juuri tuossa kohtaa näyttäisi olevan suurin alipaine, eli tuohon lampujen takapuolelle n. 20cm matkalle kun tekee keskellä aukon niin syyläri tuulettuu parhaiten.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #18 : 02.12.14 - klo:16:02 »
Paras paikka on kohouman/keskilinjan sivuilla, eli aikalailla just niinku sasulla.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #19 : 02.12.14 - klo:16:12 »
Paras paikka on kohouman/keskilinjan sivuilla, eli aikalailla just niinku sasulla.

Noni , kaljaa koneeseen ja puukkosaha laulamaan  ! ( perjantaina )
työn alla : 205GTI " MI16"

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #20 : 02.12.14 - klo:17:05 »
Paras paikka on kohouman/keskilinjan sivuilla, eli aikalailla just niinku sasulla.

Väärin.
Paras paikka on kuvassa -1.75 kohdassa.
Tällä hetkellä oikeat paikat rei'ille näkyy allekirjoittaneen postaamissa kuvissa ja Zuissin mustan auton (Mustang GT500 scooppi) esimerkeissä.

« Viimeksi muokattu: 02.12.14 - klo:17:16 kirjoittanut Vuti »

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #21 : 02.12.14 - klo:18:07 »
Paras paikka on kohouman/keskilinjan sivuilla, eli aikalailla just niinku sasulla.

Väärin.
Paras paikka on kuvassa -1.75 kohdassa.
Tällä hetkellä oikeat paikat rei'ille näkyy allekirjoittaneen postaamissa kuvissa ja Zuissin mustan auton (Mustang GT500 scooppi) esimerkeissä.




Mut eikös HRNT tarkottanutkin just tuota kohtaa? Tai niin mä sen ymmärsin
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #22 : 02.12.14 - klo:21:03 »
Jep, eli reijät tolle kovimman alipaineen linjalle tietenki (muistelen ainakin että sasu leikkas kolot noille tienoille) eli noi etureunan/keskilinjan kolot ei oo yhtä tehokkaita. Toisaalta käytännön erot voi olla aika mitättömiä, eiköhän konepellin alla oo senverta enemmän ylipainetta vauhdissa että ilma virtaa ulos vaikka paikka ei oliskaan niin optimaalinen. Ite kyllä miettisin paikat sen mukaan että alla ei oo mitään vedelle arkaa, tai sitte tekis kuten Tem ehdotti, ja alle joku levy joka ohjaa vedet turvallisemmalle reitille.

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: konepellin raiskaus
« Vastaus #23 : 03.12.14 - klo:06:35 »
Tossa -1.25 -> -1.75 kohdalla eli heti syylärin takana on optimaalinen paikka rei'ille, koska vesi virtaa optimitilanteessa syylärin ja koneen välistä pohjamuoviin ja sitä kautta pihalle. Siitä taaksemmas niin lainehtii jo hihnat ja venakoppa.