Kirjoittaja Aihe: Maalaus  (Luettu 18386 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #30 : 07.08.13 - klo:07:45 »
Mä laskin että kun iibeistä tilaa niin pitäs jäädä noin 250 euroon koko setti kun maaluuvehkeet mulla on itsellä.

Tossa nyt lähinnä haen sitä että ei tarvis paljoa suojata ja sais nopeesti siistiä pintaa. Repii sitten pois kun alkaa repsottaa ja vetää kunnon värin.

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: Maalaus
« Vastaus #31 : 07.08.13 - klo:15:51 »
Vedettiin make just yks e46 plastidipillä mattamustaks. Voin sanoa että on ihan varteenotettava vaihtoehto maalaukselle ja teippaukselle.

Ja omassa miatassa macadamia metallic päällä  :bansku

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Maalaus
« Vastaus #32 : 07.08.13 - klo:19:18 »
Ja omassa miatassa macadamia metallic päällä  :bansku
Se kävi nopeesti !

Pics or BAN !!!


« Viimeksi muokattu: 07.08.13 - klo:20:19 kirjoittanut Samuli »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Mai-ck

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 172
Vs: Maalaus
« Vastaus #33 : 07.08.13 - klo:20:32 »
paljonko dippaus maksaa?
Eunos Roadster 1.6

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #34 : 07.08.13 - klo:22:52 »
Prkl, aina kun keksii autolle hyvän värin, niin joku ehtii ensin vash Ite keksin "saman" värin 2 päivää takaperin tästä:

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #35 : 10.08.13 - klo:22:19 »
Pitäsköhän itekkin kokeilla plastidippiä, dipyourcar.comista sais setin jossa ruisku, 3 gallonaa dippiä, teipit yms heebelit 299-335$ riippuen väristä... Mitä nyt äkkiseltään lueskelin, niin kunhan ruiskuttaa riittävän monta kerrosta, niin ei pitäis tulla mitään isompia ongelmia.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #36 : 10.08.13 - klo:22:30 »
Mä tilasin jo aineet.

Ruiskuun pitää hommata isompi suutin kun mullakin vain noille normimaaleille suuttimia.

Itse sanoisin että turhaa maksaa 85€ siitä sähköruiskusta kun tuntuu vähän että sillä ei sitten muuta teekkään enää.

Ai juu ja dipyourcar ei toimita eurooppaan..
« Viimeksi muokattu: 10.08.13 - klo:22:37 kirjoittanut Make »

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Maalaus
« Vastaus #37 : 11.08.13 - klo:00:30 »
Käytiin tänään hankkimassa kaverille nb ja phoenix:in veli joka auto toi omistaa auton joka oli plasticdipattu ammattilaisella, sanoi että maalipinta on haalistunut aika paljon, näytti kuvan missä spoilerin alle oli jääny selkeä varjo. Noissa ei ole lakkapintaa UV suojana joten sävyn kesto on lyhyempi. Muuten kehui että kestää ja voi pestä painepesurilla
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Vs: Maalaus
« Vastaus #38 : 13.08.13 - klo:21:05 »
Kertokaapa mites ruostepaikkauksessa tulee tehdä ettei paikka ole heti uudelleen ruosteessa. Hion ruosteet pois ensiksi, mutta laitanko sinkkimaalin pohjalle ja pakkelin sen päälle, sitten hionta, pohjamaali, pintamaali ja lakka?
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #39 : 13.08.13 - klo:21:15 »
Ei sinkki maalia tai jos käytät niin kaikki pitää olla siihen sopivia. Keittää meinaan melkein kaiken kanssa sitten ellei ole just oikeeta. Luultavasti vanha maali ei ole sinkin kanssa läträtty niin jätä väliin.

Aineitahan on vaikka mitä mutta mä olen käyttäny aina happopohjamaalia alla. Eikä mitään kuraa vaan esim spies hecker on ollu ylivoimaista ja loputkin kaikki niiden tavaraa sitten. Eli älä sekottele valmistajia ellet oo varma ettei ne reagoi ristiin.
Jos koloa enemmän niin eka puhtaaks ja tinaa se tasaseks ja sitten vasta noi maalit.


Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Maalaus
« Vastaus #40 : 13.08.13 - klo:22:19 »
Jos koloa enemmän niin eka puhtaaks ja tinaa se tasaseks ja sitten vasta noi maalit.

Jos ei oo tinausvehkeitä niin onko pakkelilla väliä? Mulla ollu samaa ongelmaa että vuoden päästä kukkii taas.
1.64 NA

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #41 : 13.08.13 - klo:22:25 »
Sä paklaat sen kuitenkin suoraan pellille?

Mä vedän happopohjan aina alimmaksi. Vieläkin on meidän porukoiden tallissa maalattu polo coupe liikeellä mun maalaamana ja ruosteeton vuodesta 2002 lähtien....peruspunainen vieläpä.

Siinä on muistaakseni spies heckerin happo,pohja,filleri, pohja ja väri. Mitä halvempaa kuraa se automaalikin niin sitä nopeemmin se menee huonoks. Joka välissä pitäis aina muistaa se hionta ja hunajaliinalla pyyhkiminen, nekin tekee paljon.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Maalaus
« Vastaus #42 : 13.08.13 - klo:22:38 »
Yleensä paklaan pellin päälle. Täytyy kokeilla tota happomaalia alimmaksi.

Sitten on esmes toi mun vanha Transportteri jossa on sellasia veemäisiä pystysaumoja. Niitä ei oikein pääse hiomaankaan kunnolla. Viimeks vedin niin puhtaaks kun lamellilaikalla sain ja päälle haftgrund ja pinta. Vuodessa tuli läpi. Auttasiko tohon sellanen ruosteensyöjä? Jälki saa jäädä vaikka pensselöidyn näköseks kunhan ei kukkisi.

Puhallusvehkeitä ei ole.
1.64 NA

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #43 : 13.08.13 - klo:22:42 »
Jos meinaat niitä liimasaumoja niin niihin on se oma aineensa jolla ne käsitellään ennen maalausta. En enää muista mitä se oli mutta pösön koriin piti vetää kun siinä on ne liikuntasaumat katon rajassa kanssa.

Ne mä vedin vaan puhtaaksi teräsharjalla(laikalla) ja uus kama tilalle eikä siitäkään mun omistuksen aikana(5 vuotta) aikana tullut läpi. Se happopohja antaa aika paljon mutta ei sekään kestä jos kosteella vetää ja sinne jää se kosteus alle.

Yks hyvä on jos saa uuniin ennen maalausta mutta kuten mullakaan ei ollu niin pihalle vaan aurinkoon ja halliin sitten ja hetken päästä pohjat päälle....

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Maalaus
« Vastaus #44 : 14.08.13 - klo:00:35 »
Happoa pohjaksi ehdottomasti. 2K kamaa mielellään. 1-komponenttimaalin päälle pakkelin vetäminen on ikävä idea, se pohjamaali voi kuivua tuskasen kauan, ja jos kuivuminen jatkuu pakkelin alla, niin tietää mitä käy.

Toki hyvä pohjamaalikaan ei auta, jos pinta ei ole ruosteeton. Eli hiekkapuhallusta jos suinkin pystyy, saa pinnasta korroosion pois ja lisäksi kareaan pintaan maali tarttuu erittäin hyvin.

Vuotaneen akun aiheuttama takakontin kukinta saa mulla lähiaikoina testin Bilt Hamberin Deox Geliä, eli geelimäistä ruosteensyöjää. Hieman skeptisesti noihin suhtaudun, mutta kokeilemalla selviää.  Jotkut väittävät, että pari kierrosta tuota ruosteen päälle ja elmukelmun alle muhimaan tekisi oikeasti jotain. Saas nähdä.