Eiliseen asti oli vielä hieman harmittanut kun saksan hakureissulta löytyi mukaan vain 1.6 koneella varustettu NB.
Mutta tuossa kun auto lähti eilen vihdintillä täysin kuivalla asfaltilla heittämään perää risteyksessä, niin tulin siihen päätökseen että 110hp on mulle ihan riittävä vielä toistaiseksi.
Oli meinaan samalla aika lähellä ettei lähtenyt lapasesta kokonaan. Syytä varmaan alkaa ottaa vähän iisimmin nyt alkuun ja harjoitella mazdan pyörittelyä vähän enemmän jossain isolla parkkiksella tms
Autossa on vakio aluset ja niillä ne 195 kumit, hyväkuntoiset sellaiset. Jotkin Saksasta ostetut Espanjan ihmeet tosin.
Alusta on ihan vakio, ja saattaa hyvinkin olla sen 13+ vuotta vanhat pamput ja jouset.
Alunperin oli suunniteilla vasta ensi talvena 2013/2014 ottaa auto talliin talviteloille ja laitella alustaa uuteen uskoon, ja samalla katsella isompia renkaita.
Nyt taitaa suunitelmat aikaistua
Perunkin sanani että 110hp on tarpeeksi. Nyt kun on 2,5kk ajelua takana, ja vähän oppinut autoa käsittelemään, niin alkaa jo kaipaamaan enemmän. Tosin yli 13v autossa taitaa pelkät säädöt yms olla jo sillä mallilla, että hyvä jos 100 hp irtoaa enää.
Toisaalta ne on katukäytössä siinä mielessä riittävästi, että tosiaan kortti säilyy helpommin taskussa, kop, kop..
Katto alhaalla huminat ja suhinat pitävät kyllä huolen että vauhti tuntuu kovemmalta kun todellisuudessa edes onkaan.
Totuus paljastuu kun suoralla joku mummo lipuu pikku fiatilla ohi valoista lähtiessä, vaikka kuinka huudattaa mazdan konetta
Anyway, tuota on tullut nyt hieman pyöriteltyä jossain teollisuus alueiden kääntäreillä pari kertaa rauhassa, niin kyllähän se perän saa kivasti sladiin. Vaikka ihan perus peräloota taitaa olla ilman lukkoja. Aika pomppuista ja pätkivää tosin on meno, eli taitaa renkaat sutia "eri tahtiin" ja tosiaan kulunut vakio-alusta irrottelee ja pomputtelee renkaat irti asfaltista miten sattuu.
Onko vinkkiä mikä muuten hajoaa autossa helpoiten jos pienellä vaihteella vähän huudattelee, meneeekö vakio koneella ensin se kuuluisa kytkin ekana remonttiin ?
Alustan ja kromi-huulivanteiden hankinta saa nyt kuitenkin edelleen odottaa ensi talvea ja tallissa rauhassa askartelua.
Tämä nyt tosiaan pitää tehdä jo ihan ulkonäkösyistäkin pois alta. Mutta ei millään rälläkällä kuitenkaan, vaan ihan perushyvillä osilla.
Onko muuten pelkoa että pykälää parempi alusta ja snadisti leveemmät kumit vie tämäkin pikku sladittelu hauskuuden mennessään, kun ei enää "tehot riitä" perän irrottamiseen
Ja sitten pitääkin jo lähteä saksaan isommalla koneella olevaa yksilöä hakemaan
l