Kirjoittaja Aihe: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan  (Luettu 2347 kertaa)

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« : 28.07.15 - klo:18:36 »
Tuli nostettua Miata ekaa kertaa tänään jarruhuoltoa varten. Nostin edestä paskatunkilla siten, että ajoin auton Bilteman ramppien ekoille "rapuille", jotta sain tunkkaustilaa minimimäärän. Sitten laitoin jääkiekon tunkin ja sen moottorin alta menevän runkopalkin väliin pehmusteeksi. Tunkki pureutuu siihen kiekkoon lujasti ja toisaalta se lienee pehmeempää kuin rungon pelti. Aina parempi kuin ne tunkin petokynnet. Kyseinen viritelmä tuntui ihan toimivalta ja olen myös 500:aa nostanut sen rungosta (ei helmasta) samalla välikiekolla. Taisin muuten nähdä netissä saman viritelmän jollain kanadalaisella ^-^. Heillä ja meillä, kun noita kiekkoja on nurkissa.

Sitten tulikin ongelmia, kun piti pukit sovittaa helmaan. Päätin olla laskematta niiden varaan (mutta jätin "huulille" alle varmuudeksi), koska tunkki tuntui pitävän auton ylhäällä eikä vajonnut yhtään ja pukkien sopivuus epäilytti. Mitä laittaisitten tälläisten pukkien ja sen helman nostokohdan väliin, ettei mene helma pilalle? http://www.motonet.fi/fi/tuote/808849/Bahco-BH33000-autopukkipari-3000kg

Sama juttu luvassa tällä viikolla takapään osalta.

Tomy

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #1 : 28.07.15 - klo:19:16 »
Itse olen käyttänyt jääkiekkoja myös tähän hommaan. Rälläkän katkaisulaikalla jääkiekkoon pitkittäinen ura, joka sopii yhteen pohjan vahvikeraidan kanssa. Pukit sitten jääkiekkoon lepäämään. Kai tähän hommaan myydään myös valmiita kumipalojakin, joissa tuo ura on?

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #2 : 28.07.15 - klo:19:45 »
tämmönen kumityyny on pehmeämpi kuin kiekko. haittana tietysti että ajan myötä se myös halkeaa koska pehmeämpi.

miksi muuten musta-oranssi pukki kantaa 3000kg ja tämmöinen puna-musta pukki vain 2000kg?  :o jälkimmäinen maksaakin vain puolet ja itsellä ainakin on niillä mazda pysynyt vakaasti yläilmoissa  ;)

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #3 : 28.07.15 - klo:20:40 »
Niin joo, miksei jälleen kerran jääkiekko. Olisin itse kuvitellut jääkiekon hajoavan, jos sitä vähääkään enempää sahailee. Voisin kyllä tuollaista jack padiakin harkita modattavaksi. Selosteen mukaan ei sovi kyseiseen käyttöön suoraan.

Jaa pahus. Ois voinut kyllä ostaa 2t-pukitkin vaikka oli mulla kai joku syy näihin Bahcoihin... No multa puuttuu vielä takapukit, jos haluis koko auton kerralla ilmaan niin voin siihen harkita noita halvempia.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #4 : 28.07.15 - klo:20:41 »
miksi muuten musta-oranssi pukki kantaa 3000kg ja tämmöinen puna-musta pukki vain 2000kg?  :o jälkimmäinen maksaakin vain puolet ja itsellä ainakin on niillä mazda pysynyt vakaasti yläilmoissa  ;)

Eri materiaali ja eri materiaalivahvuus ja erilaiset pokkaukset eipä siihen muuta tarvita.

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #5 : 28.07.15 - klo:20:43 »
Muuten sekä helman vahvikeraidat että se moottorin alla oleva poikkirunko vaikuttavat molemmat vielä aika heiveröisiltä ulkonäöltään tähän nostohommaan. Osaako joku fiksumpi kertoa miksi juuri ne kestävät?

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #6 : 28.07.15 - klo:20:46 »
Neljä kpl 20cm palaa kakkosnelosta, johon ajettu sirkkelillä helman mentävät urat.
Oli koko talven 2013-2014 tuollaisten ja neljän punaisen motonet pukin päällä auto jossain 40 cm korkeudessa. Hyvin hoitu rempat.
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Nostaminen ja pukkien sovittaminen helmaan
« Vastaus #7 : 28.07.15 - klo:21:06 »
Noi Motonetin mustat kumit on melkosta kuraa, murtuu tosi pienellä käytöllä palasiks. Se Bilteman vaalee taas tuntuu kestävän ja kestävän, eka markka-aikana ostettukin on vielä ihan ehjä. biggthumpup.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa