Kirjoittaja Aihe: RHD vs. LHD  (Luettu 6096 kertaa)

Klutche

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #30 : 17.04.13 - klo:18:15 »
Kuulostaa kyl aina ihan vitulliselta savotalta kun porukka suunnittelee ohjauksen puolenvaihtoa. Voi tulla vastaan niin paljon kaikkee pikkusälää mikä ei kelpaa/yletä toiselle puolen. Mahdollisesti jo nopeusmittarin vaijerista lähtien. Jännä joka tapauksessa jos tuommosia ohjaus-swappeja saa katsastettua Suomessa. Ratavehkeen kanssa tollaseen hommaan voiskin ryhtyä.

Ite tulee välillä työn puolesta ajettua nurjalta puolen. Kai semmonen arkiajossa menee mut jos vähänkin pitäis jotain kikkailla niin viesti aivoista ei vaan mene oikeaan käteen. Varmaan just mun vasenkätisyydestä johtuu tuo ettei tulis mieleenkään lähtee vaik radalle rhd:eellä. Ajelen vaik lhd-Micralla kuhan ei tarvii mäkkärin autokaistoilla ymv. paikoissa kurotella.
Exä     NA -93 JRSC
Nyxä   Impreza STI -07

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #31 : 17.04.13 - klo:18:20 »
Tais olla Skyline, mä kun en noista ratsuneista oikein mitään tiedä. Oisko Munkassa asunut se kaveri, joka tuota teki. Nimi ei vaan tule mieleen.

Henri Helanto, oletan.
Sama mies. Heti kun tuon luin tuli tyhmä olo ettei muistanut.  facepalm Taksikuski muistaa paikat paremmin ;)
NA 1,6l ´91 Classic Red

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #32 : 17.04.13 - klo:20:55 »
Ite tulee välillä työn puolesta ajettua nurjalta puolen. Kai semmonen arkiajossa menee mut jos vähänkin pitäis jotain kikkailla niin viesti aivoista ei vaan mene oikeaan käteen. Varmaan just mun vasenkätisyydestä johtuu tuo ettei tulis mieleenkään lähtee vaik radalle rhd:eellä. Ajelen vaik lhd-Micralla kuhan ei tarvii mäkkärin autokaistoilla ymv. paikoissa kurotella.
Kyllä sekin ajan kanssa alkaa päähän iskostua. Mä en enää oikeestaan huomaa kummalta puolelta ajan kun tulee ajettua melkein vuoro päivin RHD ja LHD vehkeillä. Aluksi oli kikkailu vähän hakusessa RHD:llä, mut nykyään sujuu jo todella hyvin. Ehkä jos radalla lähtisi ihan viimisiä kymmenyksiä hakemaan niin sitten mielummin LHD.
NA 1,8 turbo

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #33 : 18.04.13 - klo:09:48 »
Jos joka päivä töihin mennessä ja töistä lähtiessä joutuu poistumaan autosta hallin oven kohdalla, niin kyllä siinä aika iso ero on LHD-autoon. Tässä meidän työpaikalla oli aiemmin yks RHD Opel Speedster ja se oli varmaan kehitellyt jonku radion antenniteleskooppisysteemin tuohon, kun ei se ainakaan autosta noussut sisään ajaessaan. Mutta en mä mitään jatkovarsia alkais kyllä autossa sisällä kuljettelemaan...
Don't charge. Super Turbocharge!

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #34 : 18.04.13 - klo:09:55 »
Tässä meidän työpaikalla oli aiemmin yks RHD Opel Speedster ja se oli varmaan kehitellyt jonku radion antenniteleskooppisysteemin tuohon,

1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #35 : 18.04.13 - klo:11:53 »
Mun mielestä tämä rhd vs lhd on aika turha keskustelu. On itsestään selvää, että rhd ei ole plussa lähtökohtaisesti. Ratkaisevat tekijät löytyvät muualta:

Vertaa:

A)Mitsu evo Japanista. RHD, ajettu 100 tkm tai alle, täysin ruosteeton ja muutenkin hyvässä kunnossa, vm -99 hinta 11000

vs

B) Mitsu Evo Suomesta, LHD, ajettu suolateillä 10 v ja ruostetta ainakin jonkin verran, mittarilukema sama tai enemmän, vuosimalli 2003 hinta tupla.

Rhd:na saa monesti samalla rahalla paljon enemmän. Pienellä rahalla pääsee käsiksi hyväkuntoisiin ja nopeisiin autoihin, esim. evot, sti:t, rx-7:t yms. Suomesta saisi samalla rahalla esim. GTI Golfin, jolla on ajettu 200 tkm ja tehoa vakiona puolet ja lisäksi se on etuveto ja vaikka miten sitä virittäisi, niin se on edelleen sama vw golf.

MX-5:n kohdalla syy päätyä rhd:hen voi olla kunto/hinta. En oikein näe muita syitä. Jos suunnilleen samalla hinnalla saa lhd:n ja kuntokin on sama, niin itse ainakin ostaisin lhd:n

Ohjauksen vaihto kannattaa mun mielestä unohtaa. Mieluummin maksaa vähän enemmän, että saa hyväkuntoisen lhd:n, jos sellaisen haluaa.

Muiden autojen kohdalla tilanne on tosiaan toinen. Voisin siis hyvin taas ostaa RHD-auton Japanista ja nousta parkkihallissa autosta tai kurkottaa automaatille. Mäkkärin luukulla asiointi onnistuu pienellä kurkotuksella nousematta autosta. Mutta kyse on silloin siitä, mitä milläkin rahalla saa.

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #36 : 18.04.13 - klo:13:04 »
Ainahan mäkkärin drive-inin voi ajaa pakittaen..

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #37 : 18.04.13 - klo:14:52 »
Ainahan mäkkärin drive-inin voi ajaa pakittaen..

Niin ja lopputulos on jotain tälläistä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070611996261_uu.shtml

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #38 : 18.04.13 - klo:15:11 »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: RHD vs. LHD
« Vastaus #39 : 18.04.13 - klo:16:57 »
Ainahan mäkkärin drive-inin voi ajaa pakittaen..
Mä vedin kerran munkkiniemen hesen drive in luukullu, niin että ajoin ns väärään suuntaan, kun ketään muuta ei ollut paikalla ja se luukku on siinä heti sisään ajettaessa. Oli hauska seurata muutamaa muuta, jotka saapuivat siihen mun jälkeen. Ensimmäinen ajoi ensin suoraan jonoon mun perään. Hetken se siinä ehti olla ennen kuin tajus että mitäs vittua, toi luukku on väärällä puolella. facepalm Sit se ajo hesen ympäri oikein päin mun eteen. Hetken päästä tuli seuraava, joka teki ihan saman jutun. ;D Ite jouduin siitä sitten pakittamaan pois, mutta matkaa oli 2m niin ei paljon haitannut.
NA 1,8 turbo