Kirjoittaja Aihe: Mäxän huiput  (Luettu 6611 kertaa)

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Mäxän huiput
« : 05.08.09 - klo:15:14 »
Kun MX´llä kyydittää vieraita niin joka kerta tulee kysymys "mitä tää kulkee?".
On vähän tylsää aina vastata "en tiedä" tai "evvk" tai "enpä ole kokeillut".
Siis mitä mahtaa vakiokuntoinen 1,6 NB ihan oikeasti kulkea?
Tulee halvemmaksi kysellä näin forumilla kuin kokeilla motarilla ja kulkea kaksi kuukautta polkupyörällä.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #1 : 05.08.09 - klo:15:17 »
Autotalli.comin mukaan 191 km/h. Eli teho loppuu kesken. 6-pykäläisella laatikolla pitäisi kai mennä 240, jos olisi enemmän ruutia konehuoneessa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #2 : 05.08.09 - klo:15:19 »
1.6NB:n veikkaisin kulkevan semmoista 200-210km/h ja 1.8NB vakiona n.210-220km/h

Muutenkin tyhmä kysymys ihmisiltä tuo "mitä tää kulkeee???". Eikö miljoona kertaa järkevämpi olis kysyä et "miten tää kiihtyy?"
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #3 : 05.08.09 - klo:15:24 »
Eikö miljoona kertaa järkevämpi olis kysyä et "miten tää kiihtyy?"

Niinpä, esim varttimaili ja kiihtyvyys 50-150 tai 100-200 km/h kertoisi aika paljon

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #4 : 05.08.09 - klo:15:34 »
Muutenkin tyhmä kysymys ihmisiltä tuo "mitä tää kulkeee???". Eikö miljoona kertaa järkevämpi olis kysyä et "miten tää kiihtyy?"

No siis olen ihan samaa mieltä. Siksi en ole edes miettinyt asiaa enempää. Jotenkin takalistotuntumalla en jaksa usko yli 200 huippuihin, se 190 saattais olla vähän sinneppäin. Eikö kukaan ole kokeillut Gepsillä? Toivottavasti kellään ei ole viranomaisen vahvistamaa todistusta.

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #5 : 05.08.09 - klo:15:39 »
sanokaa että 200-300km/h välillä, riippuen välityksistä

NeoX-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 60
  • ~Eunos Roadster~
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #6 : 05.08.09 - klo:15:47 »
Ite pystyn sanomaan että tasan 180km/h eikä tippaakaan yli :D Japanin sedät osannu taas hommansa asentaessa nopeusrajotinta.
"Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater."

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #7 : 05.08.09 - klo:16:40 »
Ite pystyn sanomaan että tasan 180km/h eikä tippaakaan yli :D Japanin sedät osannu taas hommansa asentaessa nopeusrajotinta.

yksi pieni vastus, lallallaa :D

NeoX-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 60
  • ~Eunos Roadster~
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #8 : 05.08.09 - klo:17:00 »
Ite pystyn sanomaan että tasan 180km/h eikä tippaakaan yli :D Japanin sedät osannu taas hommansa asentaessa nopeusrajotinta.
yksi pieni vastus, lallallaa :D
Kertositko tuosta vähän lisää ja ohjeet linkkiin tms, jos ihan simppeli homma niin vois poistaa :) Vaikka tuo 180km/h myös riittää.
"Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater."

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #9 : 05.08.09 - klo:21:55 »
Mä ajoin 1,6 NA:lla saksasta tullessa GPS:ään 210. Ois se kait tosta vielä vähän kovempaa kulkenu, jos ois tarpeeks kauan pystyny vetää täysiä ilman että joku ois ollu edessä tai tulossa ohi. ::) Mittari näytti noin 220 siinä vaiheessa, eli ihan kohtuu pieni mittari virhekin.
NA 1,8 turbo

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #10 : 06.08.09 - klo:11:58 »
Mä ajoin 1,6 NA:lla saksasta tullessa GPS:ään 210. Ois se kait tosta vielä vähän kovempaa kulkenu, jos ois tarpeeks kauan pystyny vetää täysiä ilman että joku ois ollu edessä tai tulossa ohi. ::) Mittari näytti noin 220 siinä vaiheessa, eli ihan kohtuu pieni mittari virhekin.
Olin just kirjoittamassa, että mittarin mukaan ainakin 220, mutta Atte.V ehti ensin...

Hyvin jaksoi 1,6:n puskea!  ::) Oli varmaan ilmajarrut alhaalla. Saksassa on hyvät baanat kerätä vauhtia.

Noista mittaustavoista vielä, loppunopeus kilometrin jälkeen on aika hyvä yleismittari. Siinä tulee testattua teho, välitykset ja ilmanvastuksen vaikutus...varttimailikin on ihan jees, mutta siinä korostuu enemmän kuskin taidot ja pito vetävissä pyörissä.

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #11 : 06.08.09 - klo:17:44 »
Mä ajoin 1,6 NA:lla saksasta tullessa GPS:ään 210. Ois se kait tosta vielä vähän kovempaa kulkenu, jos ois tarpeeks kauan pystyny vetää täysiä ilman että joku ois ollu edessä tai tulossa ohi. ::) Mittari näytti noin 220 siinä vaiheessa, eli ihan kohtuu pieni mittari virhekin.
Olin just kirjoittamassa, että mittarin mukaan ainakin 220, mutta Atte.V ehti ensin...
Hyvin jaksoi 1,6:n puskea!  ::) Oli varmaan ilmajarrut alhaalla. Saksassa on hyvät baanat kerätä vauhtia.
Lamput oli alhaalla. Tuskin kulkis noin kovaa luukut ylhäällä. Melkolailla vaan masentavaa koittaa ajaa mäxällä huippuja kun bemareita ja audeja yms. menee jonossa ohi. ;D
NA 1,8 turbo

walesi

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 168
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #12 : 06.08.09 - klo:19:32 »
Vuonna 2000 Bruggesta MX-5 Euro 10th Anniversarysta tullessa ajettiin Saksassa 2 päällä, katto auki ja auto TÄYNNÄ tavaraa just niin kovaa kun rakkine kulkee. Takimmaista äänenvaimenninta lukuunottamatta vakio, silloin 150000 ajettu NA. 210 sai mittariin tasaisella, ilman peesiapua, ajovalot alhaalla, ja siis katto auki. Sopii hyvin tuppisuille, eipä tarvi juuri keksiä keskustelunaiheita siinä vauhdissa :)
Mullapa onkin Tom Matanon nimmari takaluukun kannessa :)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #13 : 06.08.09 - klo:20:15 »
Täytyy kyl nostaa hattua teille jotka ootte NA mallilla ajanu yli kahta sataa :D Edellistä '91 NA mallia en uskaltanu kenkiä siihen vauhtiin kun tuntu et koko auto alkoi heilumaan ja rämisemään. Ei ollut ollenkaan semmonen tunne mikä on kun ajaa kovaa esim. uusia saksalaisia autoja.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Johan

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: Mäxän huiput
« Vastaus #14 : 21.09.09 - klo:19:16 »
Löysin vanha hieno kuva arkistostani. Oli kiire kotiin Saksasta uudella autolla :) Orkkis NB:llä ja siis ihan laillisesti Saksassa.