Mazdan pitäis tajuta et ihmiset kaipaa tehokkaampia moottoreita tähän autoon. 2.3L DISI kone MPS:stähän ei kuulemma mahtunut mutta oon varma et kyllä tuonkin sais väkisin mahtumaan. RX-8:in renesis kone olis kans yks mielenkiintoinen vaihtoehto...
Otsikko: Vs: MX-5 Super light
Kirjoitti: Marko - 25.10.09 - klo:23:26
Tai sitten Mazda voisi ostaa Begiltä turbokittejä NC:hen http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=66_68&products_id=357 ;)
Mazda vois edes tulla vähän vastaan näitä turbopajoja tuon ecunsa suhteen. Ootte varmaan lukenu tuosta Cosworth katastrofista? oliko niitä jo viis NC:tä josta jo leikannu kone sen takia kun Cosworth luuli purkaneensa tuon ecun mutta toisin kävi.
Mazda vois edes tulla vähän vastaan näitä turbopajoja tuon ecunsa suhteen. Ootte varmaan lukenu tuosta Cosworth katastrofista? oliko niitä jo viis NC:tä josta jo leikannu kone sen takia kun Cosworth luuli purkaneensa tuon ecun mutta toisin kävi.
Enpä ole tuosta kuullut. Löytyykö netistä juttua?
En kyllä usko, että Mazda alkaisi valmistaa ecuja huomioiden virittäjät. Ensisijaisestihan tavoitteena on varmistaa moitteeton toimivuus vakioautolla. Mutta aika hyvin viritystarpeita on huomioitu muualla, kun miettii miten hyvin nämä autot kestävät ahtamista ja NC:kin kestää melkoisia tehoja.
NA ja NB kestää hyvin ahtamista koska BP mylly on pitkälti jalostettu tuosta GTX/GTR turbokoneesta. NC kone taas on ihan peruskone korkeine puristuksineen. Korkeet puristukset taas lisää nakutusherkkyyttä joka on osasyy miks Cosworth veti kittinsä pois. Eivät saaneet ecua murrettua täysin ja useilla asiakkailla ilmeni nakutusta. Muutamalla sitten tuo nakutus vei koko myllyn. Begi väittää selvittäneensä ecun mutta tiedä tuota....
miata.netin puolella on pitkä tarina tuosta cosworth -tapauksesta