Kirjoittaja Aihe: Paremmat jarrut  (Luettu 74791 kertaa)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #240 : 28.06.15 - klo:22:52 »
Niin siis en oo noita tilaamassa vaan ihan muuta. Sattui vain silmään... Toim.huom.

Palat tuli just itelläki mieleen. Ei mitää käryä siitä, mitä noi käyttää.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Don't charge. Super Turbocharge!

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #241 : 29.06.15 - klo:10:10 »
Niin siis en oo noita tilaamassa vaan ihan muuta. Sattui vain silmään... Toim.huom.

Palat tuli just itelläki mieleen. Ei mitää käryä siitä, mitä noi käyttää.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trackspeed Engineeringiltä saa ihan ok hinnalla Hawkin paloja eri asteisena eteen Wilwoodin satulaan ja taakse vakio 1.8 satulaan.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Una

  • Vieras
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #242 : 29.06.15 - klo:10:46 »
Nyt oli kyse Il:n orkkislevylle sopivasta nelimäntäsatulasta, siihen ei tunnu kunnolla paloja saavan mikä rajas sen vaihtoehdon ainaki omalta osalta pois laskuista.. varmaan ihan hyvät ois muuten ku tuv-hyväksyntäkin on haettu.

Carlos

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 134
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #243 : 30.06.15 - klo:22:19 »
Periaatepäätös wilwoodien hankinnasta on tehty. Tuossa paketissahan ei tule letkuja mukana, niin ne pitäisi hommata jostain. Hellin letkut oli hyvät edellisessä autossa joten sellaiset mazdaankin. Onko jossain letkupakettia tarjolla vai pitääkö mittailla tarvittavat letkut ja liittimet? Kuinkas takajarrut selviääkö kannatin rautojen ja levyjen vaihdolla vai pitääkö satulatkin vaihtaa? Autossa siis pikkujarrut. Tuon wilwoodin venttiilin ajattelin ottaa samaan pakettiin jarrujen kanssa.
-Miata 1,6T -90
-Vw Tiguvan 2.0TDI 4motion -08

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #244 : 30.06.15 - klo:22:30 »
Letkut voi väsätä itsekin jos löytyy ruuvipenkki. Taakse kannattaa päivittää 1.8 jarrut.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #245 : 01.07.15 - klo:05:07 »
Hylsy tulee avattavilla punosletkuilla. Prässätyt kelpaa inssille.
Alumiiniset myös aiheuttaa hylsyn jos huomaavat.

Valmiit punosletkut oli huiman 6euroa kalliimmat kuin irralliset, ainakin kun vertasi sarlin raceteamin kautta hintoja.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #246 : 01.07.15 - klo:06:50 »
Hylsy tulee avattavilla punosletkuilla. Prässätyt kelpaa inssille.
Alumiiniset myös aiheuttaa hylsyn jos huomaa

Ai niin joo sielläpäin piti varata katsastukseen hotellihuone, jotta voi olla siellä vuorokauden kun inssi syynää joka nippelin autosta ja tarkistaa että on varmasti katulaillinen.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #247 : 01.07.15 - klo:07:03 »
No mutta älä vittu itke. Täällä riihimäellä tulee hylsy kyllä. Ihan vain tiedoksi ketä rakentaakin että näin voi käydä mutta jos se ei haittaa että se riski on niin sitten voi tehdä itse ne.

Mulla olis varmaan jossain koko sarja itse kasattuja jos joku tarvitsee. Täytyy tallissa romulaatikoita kaivella jos tarvetta.

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #248 : 01.07.15 - klo:07:27 »
Make on täysin oikeassa tuossa letkuasiassa. Hylsy tulee välittömästi mikäli vain katsuri tekee työnsä oikein. Ja nuo "lailliset" prässätyt mittatilausletkut ei tosiaan ole verrattuna yhtään sen kalliimmat kuin itsetehdyt.

Una

  • Vieras
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #249 : 01.07.15 - klo:08:21 »
Ja millähän perusteella kierrettävillä liittimillä ei sais tehä? En mä oo tommosesta koskaan kuullukkaan ja katsastin autoja 3v. Ylimääräsiä jatkoksia ei saa olla mut tää oli kyl ihan uus juttu?? Missä moinen rajoitus muka on kirjattuna?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #250 : 01.07.15 - klo:08:58 »
Ei mitään tietoa. Hylsy tulee kuitenkin ja saatteena on että "avattavat Liitokset/jatkettu jarruletku"

Alumiiniset myöskin menee hylsyihin materiaalin herkän syöpymisen takia kuulemma.
Olen useammalta konttorilla kysynyt sen jälkeen kun eka hylsäs niin kaikista sama "ei käy itsetehdyt/avattavat liitokset"
Ei niiden tarvitse näkyy millään sitä perustella. Sarlin race teamissa tästä juteltiin myös ja todettiin että tilataan tehdas prässätyt.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #251 : 01.07.15 - klo:10:55 »
En mä oo tommosesta koskaan kuullukkaan ja katsastin autoja 3v.

Olixä siel vaasassa töissä?

Carlos

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 134
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #252 : 01.07.15 - klo:15:41 »
Ajatus oli tosiaan tilata valmis setti tehdastekoisia letkuja, kun vain keksis että mistä tilaa ja minkälaiset. Tulossa siis wilwoodit eteen ja 1,8 jarrut taakse.
-Miata 1,6T -90
-Vw Tiguvan 2.0TDI 4motion -08

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #253 : 01.07.15 - klo:16:07 »
Ajatus oli tosiaan tilata valmis setti tehdastekoisia letkuja, kun vain keksis että mistä tilaa ja minkälaiset. Tulossa siis wilwoodit eteen ja 1,8 jarrut taakse.

Eikö letkuja saa tilattua samasta kaupasta kun jarrukittiä? Luulisi että myyvät.

Carlos

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 134
Vs: Paremmat jarrut
« Vastaus #254 : 01.07.15 - klo:23:11 »
Fab9tuningilta olen noita katsellut, ja sieltähän löytyy Goodridgen ja Techna-Fitin letkuja. Noiden sivujen info on kyllä aika rajallinen ja voi vain arvailla mitä on tilaamassa. Olen myös lukenut täältä että HEL Performancen letkut olisivat parempia ja asentajaystävällisempiä kuin goodridget. Mamasanin kautta varmaan saisi jos mitat ja liittimet ovat tiedossa.
-Miata 1,6T -90
-Vw Tiguvan 2.0TDI 4motion -08