Kirjoittaja Aihe: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti  (Luettu 17604 kertaa)

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #30 : 19.08.11 - klo:05:19 »
Ei, mutta katsastusmies leimaa auton helposti alkuperämaan mukaan ja lhd:tä on vaikea selitellä alkuperäiseksi UK autoksi –> selvitetääns alkuperämaa ja leimataan sen mukaan.

Katin alkuperällä ei ole mitään merkitystä, hae vaikka biltemasta 80€ korvauskatti.
« Viimeksi muokattu: 19.08.11 - klo:05:29 kirjoittanut samulis »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #31 : 19.08.11 - klo:10:43 »
Itse muistelen, että joku MX-5 oli tuotu Italiasta ja se oli ei-vähäpäästöinen (tästä en ole kuitenkaan varma). Liekö heidänkään papereissa merkintöjä päästöistä tai vaikka olisi, niin voi jäädä katsastajalta ymmärtämättä kielen takia. Eri juttu on sitten, että korjaako Trafi tuollaisen jälkikäteen, jos huomaa.

Britanniasta tuo tosiaan onnistuu, kun merkintää ei ole. RHD on sitten oma kysymyksensä eli tykkääkö siitä vai ei
« Viimeksi muokattu: 19.08.11 - klo:10:47 kirjoittanut Marko »

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #32 : 19.08.11 - klo:11:16 »
Eri juttu on sitten, että korjaako Trafi tuollaisen jälkikäteen, jos huomaa.

Ainakin japsituonneista noita on oikaistu jälkeenpäinkin. :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #33 : 19.08.11 - klo:11:20 »
Eri juttu on sitten, että korjaako Trafi tuollaisen jälkikäteen, jos huomaa.

Ainakin japsituonneista noita on oikaistu jälkeenpäinkin. :-\

Tiedätkö millaisesta tapauksesta on ollut kyse? Japsipapereissa ei ole merkintää päästötasosta eli sillä perusteella tuskin. Onko kyse mahdollisesti siitä, että auto on leimattu katalysaattorilliseksi mutta ei-vähäpäästöiseksi. Jos on ollut näin, niin tässä on vain oikaistu katsastajan tekemä virhe eli Trafi on korjannut päästöisyyden ohjeidensa mukaiseksi. Joltain foorumilta luin, että näin oli joskus käynyt jollekin. En kyllä yhtään muista miltä foorumilta ja mistä autosta oli kyse.

Tai onko kyse siitä, että Japanissa on jokin ajankohta, josta lähtien kaikki autot ovat vähäpäästöisiä ja Trafi nojaa tähän?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #34 : 19.08.11 - klo:12:06 »
Tiedätkö millaisesta tapauksesta on ollut kyse?

Oikeasti katillinen ja vähäpäästöinen '91, josta tuli katinkorvausputken kanssa "isopäästöinen". Ei oo tietoa, mistä se oikaisu lähti (vahva epäilys katin kera leimalla käynnistä), mutta silloinen AKE lähestyi kirjeellä, että auto merkitään vähäpäästöiseksi, ellei pysty todistamaan auton olleen alunperin katiton. Hankala todistella, kun ei ollut, eikä koko korimallista ollut moista. :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #35 : 19.08.11 - klo:13:40 »
Tiedätkö millaisesta tapauksesta on ollut kyse?

Oikeasti katillinen ja vähäpäästöinen '91, josta tuli katinkorvausputken kanssa "isopäästöinen". Ei oo tietoa, mistä se oikaisu lähti (vahva epäilys katin kera leimalla käynnistä), mutta silloinen AKE lähestyi kirjeellä, että auto merkitään vähäpäästöiseksi, ellei pysty todistamaan auton olleen alunperin katiton. Hankala todistella, kun ei ollut, eikä koko korimallista ollut moista. :-\

Olen jossain topikissa jo sanonu noista aken metkuista ja toi kuulostaa ihan normitoiminnalta niiden puolesta. En lähtis kauheen varmana vähäpäästöisyyttä siis paukuttelemaan vaikka sitä ei tuontirekisteröinnissä merkattaisi...voi kusta myöhemmin omaan housuun  :P

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #36 : 19.08.11 - klo:13:43 »
Joo ainoa varma tapa saada on ostaa Suomesta ei-vähäpäästöinen tai tuoda auto, jonka käyttöönotto on ennen 1.12.1988. Briteistä näyttää kuitenkin onnistuvan muutenkin

subline

  • Juniori
  • Viestejä: 21
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #37 : 24.08.11 - klo:01:54 »
Torstaina aloitan rek.katsastuksen. Ilmeisesti noilla brittien vuosittaisilla katsastus lapuilla ei tee mitään vaikka britania on EU-maa?
Onko jotain hyviä vinkejä mitä kannataisia vielä katsastaa autosta?
Kaikki lamput on E-hyväksytyt,renkaat on e-hyväksytyt. Mutta vanteet ovat 18'' haittaako se?
Lampujen valokuviot on muutettu. Sivulle on tosin vaihdettu kirkaatvilkut missä ei ole e-hyväksyntää toivon vain että se ei kiinittäisi huomiota niihin.

Voiko sielä sitten käymään uudestaan jos joku ei mene läpi ja paljonko se uusio käynti maksaa?
Ainakin sen tiedän että toi rek.katsastus yms on n.250e verot varmasti sen 400-900€

Edit: niin vielä siitä että onko s-specialissa abs jarrut?
Yksikköä ei ole, Mutta rele ja sulake löytyy. Mutta mittaristossa ei myöskään ole abs merkkivaloa.
« Viimeksi muokattu: 24.08.11 - klo:01:57 kirjoittanut subline »
Sierra jättää sen

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #38 : 24.08.11 - klo:05:00 »
Voit teippaa sivuvalot varmuuden vuoks umpeen leiman ajaks. KehäIII katsastuksessa velottivat 165€ maahantuonti katsastuksesta. Ota pelkkä V5 mukaan.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

subline

  • Juniori
  • Viestejä: 21
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #39 : 24.08.11 - klo:07:10 »
Voit teippaa sivuvalot varmuuden vuoks umpeen leiman ajaks. KehäIII katsastuksessa velottivat 165€ maahantuonti katsastuksesta. Ota pelkkä V5 mukaan.
v5?
Sierra jättää sen

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #41 : 24.08.11 - klo:09:23 »
Käyttämälläni asemalla rekisteröintikatsastus oli 150e. UK:n MOT-paperin näyttämällä säästin parikymppiä, koska sen perusteella katsottiin vuosikatsastuksen olevan voimassa ja vältyin "tekniseltä tarkastukselta".

18" vanteille joutunet tekemään muutoskatsastuksen, maksaa taas muutaman kympin lisää. Tosin jos ei tehdä teknistä tarkastusta niin noihin ei ehkä pitäisi kiinnittää huomiota. Ja toisaalta ne voisi puhumalla saada veloituksetta rekisteriotteelle.

Oranssit e-merkityt sivuvalot/heijastimet kelpaa, punaiset ei. Sivuvilkussakin pitäisi olla e-merkki mutta toivotaan että ei katsottaisi. Minulta katsottiin kaikki.

Jos missään mukanasi olevassa paperissa ei ole mainintaa abs:stä eikä autosta löydy yksikköä/antureita/merkintöjä, en usko että sitä aletaan kaivata, koska se ei ole ollut koko mallisarjan kattava vakiovaruste.

Autosi on JDM Eunos? Ole tarkkana ettei autoa kysymättä merkitä yksipaikkaiseksi. Jos sellainen uhkaa, keskeytä katsastus ja mene kotiin keventämään.

Edit pilkkuvirhe
« Viimeksi muokattu: 24.08.11 - klo:11:59 kirjoittanut Kari »
ex-NA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #42 : 24.08.11 - klo:10:09 »
Mä jouduin ainakin teippaamaan takakontin jarruvalon piiloon, siitä kun ei JDM autossa löytynyt e-hyväksyntää. Mä kyllä vaihtaisin ne sivuvilkut e-hyväksyttyihin, saat varmasti joltain lainaan (jos olet täältäpäin, niin mä voin lainata) niin eipä sitten jää ainakaan siitä kiinni. Rekisteröintikatsastuksessahan just kannattaa olla ne isot vanteet ja alusta, ainakin mulla tuli kaikki muutokset samalla rahalla otteeseen, eikä tarvinnut erikseen muutoskatsastaa.

Täältä muuten löytyy oma topicci jdm autoille, tuolla on juttua mm. keventämisestä yms. http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=392.15

subline

  • Juniori
  • Viestejä: 21
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #43 : 24.08.11 - klo:11:01 »
Juu JDM eunos kyseessä. Tiedoston tämän kevennys projektin. Saanut aikoinaan skyllenkaa tapella tuleeko 4 vai 3paikkanen. Tosin vastaavuustodistus on pakko hommaa koska autosta ei ole mitään dokumentoituja painoja. Sivu heijastimet on punaiset. Mutta nehän ei oo pakolliset?
Ps. Kirjotettu HTC:llä joten pahoitteluni kirjotusvirheistä
Sierra jättää sen

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #44 : 24.08.11 - klo:11:56 »
Sivu heijastimet on punaiset. Mutta nehän ei oo pakolliset?

Teippaa umpeen niin ei ainakaan niistä tule sanomista. Eivät ole pakolliset.

Jos pelkät painot tarvitset, niin mm. ne saa Inchcapen toimittamassa todistuksessa joka maksaa 150e. Yhteyshlön nimen voi kysyä minulta yv:llä.
ex-NA8C