Kirjoittaja Aihe: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti  (Luettu 17600 kertaa)

Tazka

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #60 : 01.10.12 - klo:13:16 »
En viitsi tehdä uutta topiccia, joten pieni bump tänne. NA mallista semmonen kysymys että, onko jenkkimallissa teknisiä eroavaisuuksia euromalliin? Moottorissa tai voimansiirrossa mitään eroja?

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #61 : 01.10.12 - klo:13:34 »
Moottorissa on pienenpieniä eroja. Loppupään jenkki-NA:ssa on jo OBD, ja sytkä-/bensakartoissa väitetään olevan pieniä eroavaisuuksia euromalleihin. Olisiko myös nokka-akseleissa, dunno. Laatikko taitaa kaikissa olla sama, ja perän välitys sekä mahdollinen lukko riippuu monesta muusta(kin) seikasta kuin myyntimaasta.

Moottorinohjausta lukuunottamatta siis pääasiassa samaa tai vähintään yhteensopivaa.
ex-NA8C

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #62 : 01.10.12 - klo:14:52 »
NA:n 115 hv 1.6-kone  ja 131 hv 1.8-kone ovat mielestäni täysin samanlaiset. Ecussa voi olla eroja mutta koneessa ei muistaakseni ole mitään eroja.

Tazka

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #63 : 01.10.12 - klo:23:14 »
Kiitos vastauksista!

Mites nuo kaksi konetta erottaa toisistaan päältäpäin? Muutakuin rekisteriotteesta?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #64 : 01.10.12 - klo:23:51 »
1.6 ja 1.8 erottaa helposti ainakin seuraavista:

-Venakopan teksti on 1.6:ssa kuopalla, 1.8:ssa kohollaan
-Imuputkisto menee 1.6:ssa vesiletkun alta, 1.8:ssa yläpuolelta
-Edestäpäin katsottuna CAS on 1.6:ssa vasemmalla ja 1.8:ssa oikealla

Googlella löyty seuraavanlaiset kuvat:
Ensin 1.6l


Ja sitten 1.8l

chakie

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 109
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #65 : 24.04.13 - klo:09:51 »
Tuli mieleen että oma 1.8l NA-94 oli jossain vaiheessa tuotu Kanadasta Saksaan josta minä sen hain. Sai helposti rekisteriin Suomessa kunhan asensi takasumuvalon ja sivuvilkut. Ongelmia tuli kun asensin Konin madallussarjan kun painot eroavat. Konin sarja oli kai laskettu Euroopan akselipainojen mukaan ja Kanadan autossa oli eri painot, taisi olla hieman enemmän. Joten numeroiden mukaan Konin sarja olisi liian heikko autoon ja katsastusmies etsi tietokannoista jotain ratkaisua asiaan. Homma hoitui kun hain sarjan mukana tulleen CD-levyn jossa oli erilaisia tyyppihyväksyntöjä ja muuta paperimateriaalia. Sieltä löytyi joku todistus joka johti siihen että sarja kelpasi myös minun autoon. Ei kai Kanadan auto ole mitenkään painavampi, siinä kai vaan lasketaan mukaan väestön yleinen läskiindeksi. :)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: US/Kanada- NA Miatan rekisteröinti
« Vastaus #66 : 24.04.13 - klo:11:44 »
Jeps, muistaakseni US/CA NA:n etuakselimassaksi tulee 660kg, kun esim. Konin papereissa lukee 640kg.

Onneksi NA:t ovat niin vanhoja ettei mitään todistuksia tarvita alustan muutoskatsastuksessa. NB:ssä ja NC:ssä pitää olla tarkempana.
ex-NA8C