Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?  (Luettu 20706 kertaa)

Puman

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 59
Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« : 18.12.11 - klo:11:05 »
http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/4434112

Olen etsimässä itselleni 1998-2004 MX-5:sta ympärivuotiseksi käyttöautoksi ja tuo linkissä oleva yksilö täyttäisi vaatimukseni, joista ehdottomia ovat punainen väri ja kovakatto. Täydellinen Suomi-historia tietysti on plussaa.

Tuo linkin auto on yhdeksän vuotta vanha ja mittarilukeman mukaan sillä on keskimäärin ajettu reilut 16 000 km vuodessa,  mikä kuulostaa uskottavalta vuotuiselta ajomäärältä avoautolle.

Mutta hinta. Maksaisitteko tuosta lähes 13 000 euroa?

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #1 : 18.12.11 - klo:11:21 »
Mutta hinta. Maksaisitteko tuosta lähes 13 000 euroa?

En maksaisi. Melko suurella varmuudella ens keväänä / kesänä saa jo NC:n noin 15-16 tuhannella eurolla kovakattoisena ja se on kyllä käyttöautoksi huomattavasti parempi valinta. (mielipidekysymys tietysti)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #2 : 18.12.11 - klo:11:26 »
Hyvän oloinen peli, mutta hinta on kyllä aika jäätävä, niinkuin näissä NB facelifteissä tahtoo usein olla. Jos ei tarvitse olla facelift, niin äkkiä säästät ainakin 3000e, kun ostat pari vuotta vanhemman. Kriteerinä punainen väri on NB-malleissa vähän haastava, mutta kovia kattoja saa ostettua myös jälkikäteen (tonnin luokkaa uutena, 500-700 käytettynä).

Sitten tuosta Suomi-autoisuudesta... Olen tän joskus aiemminkin tokaissut, mutta kaikki nämä on Japanissa tehty. ;) Ja täydellisiä huoltokirjoja löytyy myös Saksan maalta, jossa valikoimaa on ihan eri tavalla kuin Suomessa. Ja vaikka huoltokirja puuttuisi jopa kokonaan, niin jakopääremmi (+vesipumppu), öljyt (moottori, laatikko, perä), nesteet ja jarrut vaihtaa muutamalla satkulla, jonka jälkeen ei paljon muusta tarvitse huolehtia.

Mutta fiksun näköinen peli tuo on ja jos Suomi-auton haluat ja 1.8 NB faceliftin, niin niitä ei montaa ole tässä vuoden aikana ollut myynnissä nettiautossa. Punaisena tuo on ainoa, mitä muistan.
Don't charge. Super Turbocharge!

Puman

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #3 : 18.12.11 - klo:11:47 »
Mutta hinta. Maksaisitteko tuosta lähes 13 000 euroa?

En maksaisi. Melko suurella varmuudella ens keväänä / kesänä saa jo NC:n noin 15-16 tuhannella eurolla kovakattoisena ja se on kyllä käyttöautoksi huomattavasti parempi valinta. (mielipidekysymys tietysti)

Minä en tykkää ollenkaan NC:n ulkonäöstä, eli tästä uusimmasta korimallista. Konepelti muistuttaa jotenkin vessanpöntön kantta. NB on tähänastisista nätein.

Puman

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #4 : 18.12.11 - klo:11:52 »
Hyvän oloinen peli, mutta hinta on kyllä aika jäätävä, niinkuin näissä NB facelifteissä tahtoo usein olla. Jos ei tarvitse olla facelift, niin äkkiä säästät ainakin 3000e, kun ostat pari vuotta vanhemman. Kriteerinä punainen väri on NB-malleissa vähän haastava, mutta kovia kattoja saa ostettua myös jälkikäteen (tonnin luokkaa uutena, 500-700 käytettynä).

Sitten tuosta Suomi-autoisuudesta... Olen tän joskus aiemminkin tokaissut, mutta kaikki nämä on Japanissa tehty. ;) Ja täydellisiä huoltokirjoja löytyy myös Saksan maalta, jossa valikoimaa on ihan eri tavalla kuin Suomessa. Ja vaikka huoltokirja puuttuisi jopa kokonaan, niin jakopääremmi (+vesipumppu), öljyt (moottori, laatikko, perä), nesteet ja jarrut vaihtaa muutamalla satkulla, jonka jälkeen ei paljon muusta tarvitse huolehtia.

Mutta fiksun näköinen peli tuo on ja jos Suomi-auton haluat ja 1.8 NB faceliftin, niin niitä ei montaa ole tässä vuoden aikana ollut myynnissä nettiautossa. Punaisena tuo on ainoa, mitä muistan.

Suomi-autoisuus ei todellakaan ole vaatimuslistalla. Ja kovakatostakin voin nyt tinkiä, jos niitä kerran saa jälkeenpäin.

Mutta tuosta feisliftistä en tiennyt. Siis 1998-2004 mäxissä on eroa ulkonäössä? 

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #5 : 18.12.11 - klo:12:03 »
Mutta hinta. Maksaisitteko tuosta lähes 13 000 euroa?

En maksaisi. Melko suurella varmuudella ens keväänä / kesänä saa jo NC:n noin 15-16 tuhannella eurolla kovakattoisena ja se on kyllä käyttöautoksi huomattavasti parempi valinta. (mielipidekysymys tietysti)

Minä en tykkää ollenkaan NC:n ulkonäöstä, eli tästä uusimmasta korimallista. Konepelti muistuttaa jotenkin vessanpöntön kantta. NB on tähänastisista nätein.

Vessan pöntön kantta laughing-smiley-014

NB minunkin mielestä ja nimenomaan tuo face lift on tähän astisista parhaimman näköinen, mutta makuasioitahan nämä. Ettei mene ihan off topiciksi, niin kalliina pidän. Katselisin Saksan markkinat.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #6 : 18.12.11 - klo:12:11 »
Kovakatollinen Suomi-auto kuulostaa vielä siltä, että on ajettu talvella. Jos auto on käytetty asiallisessa ruostesuojauksessa voi tilanne olla hyvä, mutta tehtaan massoilla voi olla 9v jälkeen korroosio jo hyvän matkaa aluillaan. Tämä ei toki selviä kuin tutkimalla. Eipä nuo toki Saksassakaan automaattisesti ruosteettomia ole, mutta ovatpahan ainakin halvempia :P

Punainen väri muuten sopii tosi hyvin NB:hen. Ihme että ovat niin harvassa?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #7 : 18.12.11 - klo:12:24 »
Punainen väri muuten sopii tosi hyvin NB:hen. Ihme että ovat niin harvassa?

Kaveri olisi tuollaisen aikanaan halunnut uutena, mutta yhtään punaista ei ollut maassa. Nelisen kuukautta olis pitäny odotella tehdastilausta värin takia ja se kesä olis menny siinä ohi. :-\

Eli ehkä joku viisaampi taho on päättänyt, että turha noita on tuoda maahan? ;D

Komeita kyllä ovat, varsinkin livenä erottuu edukseen paljon paremmin kun muut. Vaikka makuasioitahan nuo. 8)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #8 : 18.12.11 - klo:13:15 »
Mutta tuosta feisliftistä en tiennyt. Siis 1998-2004 mäxissä on eroa ulkonäössä?

Wagner varmaan osaa luetella tarkasti eroavat osat ;) Mutta selkein uudistus on hieman terävämmän näköinen ilme eli ajovaloumpiot ja etupuskuri. Teknisistä eroista vaikka tuolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5#Facelift_.282001.29

Maahantuontiveroissa ero on iso, koska juuri tuohon faceliftin ajankohtaan ajoittuu veroperusteen muutos massasta (pieni) co2-päästöön (iso).

Edit: Ketju sopisi paremmin tuonne Osto, tuonti ja verotus -alueelle?

« Viimeksi muokattu: 18.12.11 - klo:13:17 kirjoittanut Kari »
ex-NA8C

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #9 : 18.12.11 - klo:15:54 »
Katselin kyseistä autoa just perjantaina autoliikkeen pihalla, sen tarkemmin en kierrellyt mutta hyvältä näytti  638

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #10 : 18.12.11 - klo:22:07 »
Hinta on kohtuullinen jos kunto yhtä hyvä kuin kuvat antaa ymmärtää.
Kovakatto maalattuna rahteineen on 1600e ja suomesta yli 4000e eli aika kaukana 1000e joten hinta ei todellakaan paha.
Saksan autoissa harvemmin penkinlämppäreitä.
Osta pois jos kunto hyvä.
Tuossahan on myös NB:n tehokkain kone (euroopan markkinoilla) ja niinkuin joku edellä NC on kauhea ja NBFL ehdottomasti se hienoin vaihtoehto mäxistä.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #11 : 19.12.11 - klo:01:40 »
Hinta on törkeen korkee.

Vertaa http://goo.gl/v6p2K

Tuo ei ole NBFL niin veroja tulis vaan joku ~1500e. Eli kokonaishinta 6-7Ke joka on se hinta minkä NB:stä vois maksaakkin näinä päivinä, NBFL:stä ehkä joku pari tonnia enemmän. Ei yhtään enempää.

Ja lämmityselementit penkkeihin saa neljällä kympillä....
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Inssivaari

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 117
  • Ihmisten kiusana vuodesta 1946
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #12 : 19.12.11 - klo:03:54 »
Käykää nyt joku hakemassa  tuo Samsan linkittämä karamelli ennenkuin meikäläinen tulee entistäkin kahelimmaksi ja lähtee reissuun. Niinkuin ei kaksi ennestään piisaisi....Miata oli kylläkin mielessä että saisi sen kolmen suoran kokoon.

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #13 : 19.12.11 - klo:05:11 »
tuohon hintaan voisin jo melkein omastanikin luopua. vuotta vanhempi suomiauto jossa 50tkm vähemmän mittarissa ja ilmastointi kaupan päälle. hopeinen väri ei ollut ykkösvalinta itselläkään mutta se olikin ainoa asia josta joutui vähän tinkimään. ja jos nyt väkisin haluaa talvella ajaa niin eikös faceliftiin kuulunut jonkin sortin lukko? vai oliko vain joihinkin versioihin ??

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Mitä mieltä tästä Suomi-Mäxästä?
« Vastaus #14 : 19.12.11 - klo:08:13 »
..niin eikös faceliftiin kuulunut jonkin sortin lukko? vai oliko vain joihinkin versioihin ??

Sporttimalleissa lähes poikkeuksetta on lukko (mahkapenkit = sporttimalli?) ja tietenkin 10AE
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd