Kirjoittaja Aihe: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8 / NA '90)  (Luettu 12887 kertaa)

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8)
« Vastaus #45 : 12.07.11 - klo:12:32 »
ja harkita pientä madallustakin.

Itse lähtisin madalluksesta. Näyttää käsittämättömän korkealta tuo auto vakioalustalla varsinkin takaa

Joo kieltämättä kyllähän toi vähän traktorilta näyttää nyt :p
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8)
« Vastaus #46 : 12.07.11 - klo:13:12 »
Osta madulta v-maxxit, noi tolpat kun taitaa tulla jopa yläpäineen, niin on varsin helppo vaihtaa, ei oo kallista, ja saa säätää auton sille korkeudelle mikä hyvältä tuntuu/näyttää.

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8)
« Vastaus #47 : 12.07.11 - klo:13:50 »
Juu, yläpäät on mukana kun BC:issä tuli uudet ja hintaisekseen oli kyllä yllättävän hyvä alusta ajaa. Todella hienokuntoisen näköinen maalipinta tuossa punaisessa!
ロードスターNA8C

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8)
« Vastaus #48 : 12.07.11 - klo:15:11 »
Osta madulta v-maxxit, noi tolpat kun taitaa tulla jopa yläpäineen, niin on varsin helppo vaihtaa, ei oo kallista, ja saa säätää auton sille korkeudelle mikä hyvältä tuntuu/näyttää.

Täältä myös ääni V-maxxeille. Ihan hyvä perussetti säädettävällä korkeudella. Normaaliin katukäyttöön monelle varmasti aivan riittävän hyvä ja kestävämpi kuin moni muu halpisalusta. Reising-hommat sitten erikseen....
Don't charge. Super Turbocharge!

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8)
« Vastaus #49 : 12.07.11 - klo:17:28 »
Ja kyllä noilla kelpaa ajaa radallakin, on ovat varsin tuntuva parannus vakio-alustaan.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8)
« Vastaus #50 : 12.07.11 - klo:18:56 »
Pitääpä laittaa harkintaan. On tässä vaan aika paljo muutaki hommattavaa ensi. Etujarrulevyt on melko kuluneen oloset, ja tuulisuoja+lattiamatot pitäs ainakin pistää tilaukseen.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta
« Vastaus #51 : 12.07.11 - klo:19:10 »
Huomasin muutes rekisteröinnin yhteydessä että auto onkin käyttöönotettu heinäkuussa 1990, vaikka se mulle '91 vuosimallisena myytiin. Voikohan tuon vuosimalli olla '91 vaikka onkin puol vuotta ennen vuodenvaihdetta otettu käyttöön? Ohjaustehostin tuosta kyllä löytyy, jos se johonkin jotain vaikuttaa..
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta
« Vastaus #52 : 12.07.11 - klo:19:40 »
käyttöönotettu heinäkuussa 1990
Tämän pohjalta sanoisin että vuosimalli on -90 :)

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta
« Vastaus #53 : 12.07.11 - klo:20:38 »
käyttöönotettu heinäkuussa 1990
Tämän pohjalta sanoisin että vuosimalli on -90 :)

Silä tuskin on mitään merkitystä...
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta
« Vastaus #54 : 12.07.11 - klo:20:44 »
käyttöönotettu heinäkuussa 1990
Tämän pohjalta sanoisin että vuosimalli on -90 :)

Silä tuskin on mitään merkitystä...

Nojoo samahan se käytännössä tietty on..
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NA '90)
« Vastaus #55 : 10.08.11 - klo:11:01 »
Kuukaudenpäivät mäxällä ajeltu, reilut 3000 kilsaa jo kertyny mittariin. Nyt ois taas tällanen lista sekalaisia kysymyksiä, en viiti ripotella erikseen omille alueilleen..

- Kylmällä koneella alaväännöt on jotenkin hukassa. Tulee välillä melko pomppusia lähtöjä kun eka ei meinaa tapahtua mitään, mut kierrosten noustessa yhtäkkiä alkaakin vetää normaalisti. Lämpimänä pelittää ihan normaalisti.
- Molemmat sivupeilit on jumissa. Kuskin puolelta näkee tällä hetkellä ihan hyvin, mut apukuskin puoleinen peili näyttää mitä sattuu. Olisko jotain vinkkejä miten peilit sais taas liikkumaan? Porukka on ilmeisesti vaihtanu näihin myös NB:n peilejä, meneeköhän vaihto miten suoraviivasesti?
- Vasemman luukkulampun polttimon kanta on jotenkin sulanut niin pahasti, ettei valo pala kunnolla. Saakohan tuon kannan vaihdettua helposti, vai pitäskö miettiä et vaihtais samantien molemmille puolille kristallin kirkkaat umpiot?
- Vaihdekepin pussi lämpenee pidemmillä lenkeillä melko paljon, jostain alta puskee lämmintä ilmaa. Onko normaalia?
- Tietyillä kierroslukualueilla (ainakin 3000-4000rpm) jostain (auton alta?) kuuluu sellaista särisevää resonointia. Pakosarjan suoja tuntuisi olevan ihan tukevasti paikoillaan, oiskohan pakoputki hiukan huonosti kiinni tai jotain..
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8 / NA '90)
« Vastaus #56 : 10.08.11 - klo:12:26 »
Tuo vaihdekepin pussin lämpeneminen ja lämpimän ilman virtaus johtuu varmaan jommasta kummasta shift-bootista, tai molemmista. Ne hajoavat yleensä kuulemma jo 60tkm matkalla, omassani vaihdoin 160tkm kohdalla eikä niistä ollut mitään jäljellä. Esimerkiksi http://www.camsmx5.com/Resources/techshift/techshift.html noista ohjeista näkee hyvin mistä on kyse. Toki vaihteistotunnelista johtuu lämpöä aina, pakoputkisto menee läheltä, ja pidemmässä ajossa myös vaihteisto lämpiää jonkun verran.

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8 / NA '90)
« Vastaus #57 : 10.08.11 - klo:12:33 »
Resonointi tulee todennäköisesti pakosarjan ja katin välissä olevasta lämpösuojasta. Mulla oli noin desi ruosteromua ja hiekkaa sen sisällä.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NA '90)
« Vastaus #58 : 10.08.11 - klo:13:18 »
- Kylmällä koneella alaväännöt on jotenkin hukassa. Tulee välillä melko pomppusia lähtöjä kun eka ei meinaa tapahtua mitään, mut kierrosten noustessa yhtäkkiä alkaakin vetää normaalisti. Lämpimänä pelittää ihan normaalisti.

Minulla vähän samaa, ei-lämpimällä koneella (ja samassa yhteydessä kostealla kelillä) alavääntö on normaalia huonompaa. Internet tietää syyksi tulpanjohdot. Mittasin piuhani (siniset NGK:T), ja ihan järkeviä resistansseja antoivat, mutta läpilyöntejähän tuolla menetelmällä ei selvitä. Uusiminen on työlistalla.

Lainaus
- Vasemman luukkulampun polttimon kanta on jotenkin sulanut niin pahasti, ettei valo pala kunnolla. Saakohan tuon kannan vaihdettua helposti, vai pitäskö miettiä et vaihtais samantien molemmille puolille kristallin kirkkaat umpiot?

Kantaan käsiksi pääseminen vaatii umpion irroituksen, mikä ei ole muutaman ruuvin ruuvaamista kummempi homma.

Minulla vaihteistotunneli hohkaa ärsyttävästi lämpöä ihan joka puolelta. Alapuolelta katselin ettei siellä ole minkäänlaista melu-/lämpöeristystä, joten voisi kokeilla liimata sinne jotakin fylliä. Bootitkin on toki rikki, mutta ei se selitä koko tunnelin lämpenemistä.
ex-NA8C

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Uusi kerholainen kyselee Miatasta (NB 1.8 / NA '90)
« Vastaus #59 : 10.08.11 - klo:14:36 »
Silent coat vähentää tota lämmön tuloa ohjaamon puolelle aika tehokkaasti.