Miata.fi

Yleinen => Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet => Aiheen aloitti: lahtiain - 12.10.14 - klo:19:34

Otsikko: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 12.10.14 - klo:19:34
Mulla on ollu läpi kesän ongelmia Freakypartsilta ostetun Wilwood-kitin kanssa. Ensin ongelmana oli shimmat satulat keskelle levyä (vakiona 1,2mm sivussa). Sen jälkeen auto on kovissa jarrutuksissa vetäny kevyesti oikealle, ja lopulta lukinnut vasemman puolen etupyörän aina tosi ajoissa. Fiilis on ollut etteivät pure tasaisesti. Ilmannut olen kolmisen kertaa, kerran jopa satulat ylösalaisin kääntäen et varmaan pääsee kaikkialta tulemaan ilma ulos. Ei auta. Isoin ongelma tässä on ollut huonon jarrutehon lisäksi palojen epätasainen kuluminen. Kun Ferodo DS3000:sta on kuskin puolella täysin loppu, on apukuskin nurkassa vielä noin 70% jäljellä!

Ongelman syy ratkesi lopulta palojen vaihdon yhteydessä. Ja ei muuten tullu ikinä mieleen, vaikka olenkin alkanut olemaan aika skeptinen kaiken UK:sta tulevan tavaran suhteen.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/42583637/Photo%2012.10.2014%2018.50.27.jpg)

Vasemman puoleinen pala on apukuskin puolelta. Mäntäkoko on 1,38" eli 35mm. Oikeanpuoleinen pala taas on tehokkaammin jarruttavalta kuskin puolelta, ja se on 1,62" eli 41mm. 

Ei jumalauta!  vash vash vash angry-smiley-005 angry-smiley-005 angry-smiley-005

edit: lisätty tilanteen aiheuttamaa reaktiota selventävä graafinen teos.
(http://www.quickmeme.com/img/26/2604c8c350d537bb08322a3ea7a94a0fcf8606b56e39ba1f62301224aa417e84.jpg)

Tän paskan takia meni yksi setti DS2500:ia tosi nopee ja DS3000:tkin kului hämmästyttävän nopee kuskin puolelta niin loppuun, et kitkapinnan palan runkoon kiinnittävät nastat raapas levyyn syvät urat. En olettanu paljoen kuluvan ees loppuun sillä ratapäivällä. Tässä kohtaa toki ymmärsin poistua välittömästi radalta. Lähtee muuten UK:hon melkosen väkevää tekstiä sisältävä maili just nyt.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 12.10.14 - klo:19:50
Looooool.. toihan ois jo pahimmillaan ollu hengenvaarallinen kombo.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 12.10.14 - klo:19:55
Joo, ei onneksi puoltanut normaalijarruttelussa. Auto on siis katsastettu noilla satuloilla, hieman ihmeteltiin puoltoa (olikohan 20%?) mutta oli laillisissa rajoissa. Epäilin silloin itsekseni pientä ilmakuplaa.

Tää on vaan jotenkin niin käsittämätöntä etten vieläkään hahmota. Miten joku firma voi toimittaa jotain noin totaalisen päin helvettiä? Ei tullu mulla mieleenkään alkaa mittailemaan mäntien kokoja, vaikka tiesin Wilwoodin tekevän näistä eri versioita.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 12.10.14 - klo:20:23
Oishan tosta viimeistään liukkailla äkkijarrutuksessa voinu ohjelmaa tulla.

Mut ihan käsittämätöntä. Miks niillä ees on eri versioita varastossa jos myyvät vaan yhtä settiä?
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 12.10.14 - klo:20:50
En todellakaan tiedä. Enkä voi käsittää. Eivät maininneet tilatessa mäntien kokoa, ja mulle oli sinänsä aika sama kumpi versio sieltä tulee. En vaan ajatellu et tulee kaksi versiota ja toisella puolella 37% isompi pinta-ala...

Laitoin äsken reklamaatiota ja vaadin kahta settiä DS3000-paloja, uusia levyjä ja yhtä 41mm mäntäkoolla varustettua satulaa. Käytännössä kuitenkin koko kesän ratailut menny enemmän tai vähemmän pieleen tän ongelman takia, ja kuskin puolen jarrupalat kulunu suhteellisen nopeasti, ja tosiaan lopulta vaurioitti jarrulevyä.

Mielenkiinnolla odottelen mitä vastaa. Jos ei asiakaspalvelusta ole mitään käsitystä (= ei kuulu mitään, vastaavat et pidä tunkkis tms) niin pitänee siirtää keskustelu mx5nutzin puolelle. Luulis et sitte alkais toimimaan. On kuitenkin kohtuullisen käsittämätön virhe.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Väiski - 12.10.14 - klo:20:52
Niinkö, että toisella puolella autoa oli pienemmät männät satulassa. Eikös nuo satulatkin ole koottu kahdesta puolikkaasta? Voisiko puolikkaat olla eri paria. Selittäisi sen vääntämisen mistä on aiempana ollut juttua.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 12.10.14 - klo:20:55
No voi toki johtua siitäkin. Satulat tuli kyllä avaamattoman oloisissa Wilwoodin paketeissa, joten epäilen suuresti ongelman olevan enemmän UK kuin USA-pohjainen. Tuo vääntäminen taisi johtua ilmasta, sai meinaan ilmata muutaman kerran että tuli kaikki pois. Nyt satulat eivät liiku mihinkään sivusuunnassa. Erinomainen huomio kyllä, ja täytyy tarkistaa.

Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 12.10.14 - klo:21:14
No eihän niitä ny niinkään voi kasata että toisella puolella ois isommat männät? Vai oisko tehtaalla voinu tommonen moka tapahtua, epäilen.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Make - 12.10.14 - klo:21:18
Ainakin vanhanmalliset woodit pystyy kasaamaan eriparein.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Lauri - 12.10.14 - klo:22:02
Joku Meksikaani ne siellä tehtaalla kasaa et hyvin voinu käydä sielläkin joku vipa tai et sieltä lähtien on laitettu eripari satulat samaan läjään, toisaalta brittiautoja pitkään harrastaneena ei oo mikään yllätys etteikö sieltäkin ois voinu sekaannus tapahtua.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Samsa - 13.10.14 - klo:13:14
 blink

pyydä hyvitykseks edes setti jarrupaloja!
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 13.10.14 - klo:14:05
Johan ne vaatimukset oli tuolla...
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 13.10.14 - klo:19:51
Joo tuli eilen illalla jos vastailua.

Kiistivät kaiken, erityisesti koska jarrusatuloiden leveyden säätö ei missään nimessä ole asiakkaan tehtävä toimenpide. No, satulathan on pultattu kahdella tai neljällä kuusiokolopultilla kasaan. Ne auki ja adapterilevy pois välistä ja takas kasaan. Ainoa missä pitää olla tarkkana on tiivisterenkaan tallessa pysymisessä.

Samaan vetoon freakyparts myy uusia tiivisterenkaita männille, joten mäntien kunnostus kaiketi on sitten asiakastoimenpide...  :bansku

Vetosivat myös siihen, että mun ois pitäny kysyä heiltä asennusohjeet. Vaihdoin ehkä neljä-viis mailia ennen tilausta firman kanssa, on se jännä ettei niille tullu mieleen pistää sitä liitteenä mulle tilauksen jälkeen, jos semmonen kerran on olemassa.

Sen verran lupasivat tulla vastaan, et saisin oikean kokoisen satulan £130 hintaan Suomeen. Mä en varsinaisesti vielä tästä innostunut. Katotaan mitä tulee, jos ei auta niin pitää pistää ketju mx5nutziin.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: wagner - 13.10.14 - klo:20:24
Tarttuivatko mitenkään tohon, että satulat eriparia, vai onko sekin asiakkaan vika, kun ei mauserin kanssa mittaa joka palikkaa ja nippeliä?

Mua sitte niin korpee tommonen ketkuilu prkele! Hamekangasta tommosille laittaa menemään.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 13.10.14 - klo:21:48
Joo ois kai pitänyt tutkia ite. En tiedä oisko paketissa lukenu, mutta ei nyt ihan tule mieleen tommoista tarkistaa. Katsotaan mitä käy....
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: [Ode] - 13.10.14 - klo:22:24
Aika jäätävää paskaa firman suunnalta. Näissä tilanteissa pitäisi pystyä yrityksen edustajan olemaan sovitteleva, oli mitä mieltä tahansa. Negatiivinen palaute vaikuttaa tulokseen varmasti enemmän kun pienet hyvitykset.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 13.10.14 - klo:22:54
Ei kai siin sit muutaku paskamyrsky käyntiin foorumeilla.. käsittämätöntä et nykyään jollain on varaa hoitaa asiakkaitaan noin.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 13.10.14 - klo:23:34
Siis ongelma lienee siinä, että firma luuleen mun joutuneen modaamaan toista satulaa tajuamatta et nää on erilaisia. Syy tähän on se, että hän ei ilmeisesti tiedä kyseisen Wilwoodin leveyden olevan säädettävissä, ja että paketista otettu satula on säädetty liian leveälle. Ja jotenkin se onnistui käsittämään, että tää leveyssäätö piti tehdä vain toiselle satulalle, eikä molemmille.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/42583637/IMG_7029.jpg)

Tossa on nykynen setuppi. Noita keskellä kirkkaana hohtavia alumiinisia adapterilevyjä on alunperin kolme rinnakkain. Satula on niin leveä, että kulunut pala tippuu ainakin kirkkaalta liukupinnalta pois, paskalla säkällä saattanee jotenkin ängetä satulan valetun rungon ja jarrulevyn väliin. Kuvassa jarrupaloista on ehkä 30% jäljellä, männät on melko ulkona ja palat alkaa olla liukupintojen ulkorajalla.

Otin molemmista satuloista yhdet adapterilevyt pois (muistaakseni se levy oli kapeampi kuin noi jäljelle jääneet) ja satulasta tuli just oikean levynen. Männät painettuna sisään ajamaton jarrulevy luiskahtaa paljain käsin paikalleen, mutta pelivaraa ei juuri jää.

Tällä hetkellä ongelmana on se, että freakypartsin kaveri ei ilmeisesti tiedä tosta satulan leveyssäädöstä mitään, ja pitää sitä "satulan modifikaationa". Ilmeisesti asiakkaille ei ole kerrottu, että ei ole ihan bolt-on. Tämän lisäksi kaveri luulee, että vain toinen satula vaati leveyssäätöä ja ihmettelee miksi mulla ei varoituskellot soinut tässä vaiheessa. Katsotaan mitä vastaa kun saan herralle selitettyä, että molemmat satulat vaativat ihan täsmälleen samat operaatiot ja käyttäytyvät identtisesti, paitsi männät ovat eri kokoiset ja siten jarrutusteho samalla jarrupaineella on eri.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: [Ode] - 14.10.14 - klo:09:55
Jos tarvii toista ääntä, niin mä voin tarvittaessa laittaa vahvistuksen että ko. operaatio tosiaan on tarpeellinen tota freakypartsin kittiä käyttäville. Itse asiassa aika jäätävää ettei ne ole itse tajunneet asiaa..
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 14.10.14 - klo:13:15
Se voi hyvinkin olla tarpeellista, mutta ei sotketa sua vielä asiaan. Jäbä ilmoitti minulle et satulat on konffattu juuri 22mm levyille. Hänen epäonnekseen satulan koodilla Wilwood.com ilmoittaa minimileveydeksi noin 24mm. Kun se tämän tajuaa niin taistelun välietappi on voitettu.

Ja joo sanoi et kolme vuotta myyny näitä ilman et on tullu palautuksia. Kuinka moni on tajunnut kaventaa satulaa...?
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Samsa - 14.10.14 - klo:14:15
Ei kai siin sit muutaku paskamyrsky käyntiin foorumeilla.. käsittämätöntä et nykyään jollain on varaa hoitaa asiakkaitaan noin.

+1
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Väiski - 14.10.14 - klo:16:47
Ja joo sanoi et kolme vuotta myyny näitä ilman et on tullu palautuksia.
Jokainen myyjä osaa valehdella tuon verran. Jos on kolme vuotta noita jarruja myyneet, niin et voi olla ensimmäinen joka saa eriparisen setin. Mutta tiesiköhän ne siellä friikkikaupassa edes, että mäntiä on enemmän kuin yhtä kokoa. Voi olla paremminkin jo USA:n puolella tehty tuo munaus.

Johonkin takuukysymykseenkö ne nyt vetoaa sen leveyden säätämisen takia, että ei tarvitsisi vastata siitä, että männät on eri kokoa.

Onhan tuossa se hyvä, että ensi kesäksi taas paremmat jarrut.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 14.10.14 - klo:17:03
Joo ne myy kyl satuloita useampiin autoihin et hyvin voinu olla hyllyssä vääriäkin. Koitan nyt ensin narauttaa sen tuosta, että sen myymät satulat on oikeasti oletuksena liian leveät noille jarrulevyille. Kun se tajuaa sen, se tajuaa ehkä olleensa muutenkin väärässä.

Aattelin et selvitetään koko homma ennen kun pistetään paskat oikeasti tuulettimeen nutzissa ja muissa.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Zuissi - 14.10.14 - klo:20:50
Ei nyt varsinaisesti liity lahtiain:in jarruihin, mutta kaveri sai tänään Stoptechiltä mielenkiintoisen vastauksen, kun hän laittoi reklamaation kieroon menneistä jarrulevyistä, autona BMW e36 328i coupe:

"Good morning,

 

I think you will find that the discs are not warped. Rotors do not JUST go warped.

That shaking you are getting is from pad deposition on the rotor surface.

You have a performance pad you are using, not only on the track but also on the street.

If it does not reach operating temperature on the street then the pad deposition layer on the rotor tends to start to

flake off, causing this judder effect.

Take the rotors off, and have them lightly turned on a lather to remove any pad residue, and then using new pads, rebed them. Should then be fine.

Use street pads when driving on the street though or use your race pads VERY aggressively on the street to heat them up, or it will happen again.

regards"

Onko mielipiteitä, onko tämän firman ukon vastauksessa itua? Itsellä ei oo niin hirveän hyvää asiantuntemusta jarrufysiikasta, joten jos täällä joku osaisi auttaa? Mulla itellä meni aikoinaan Hondan levyt kieroon (ne ei ollu stoptechit) ihan kovan rata-ajon jälkeen, mutta tää mun kaveri ei oo kyllä edes radalla ajanut bemarillaan niin kovaa että olisi merkittävästi lämmittänyt jarruja. Toki sai joskus paskat jarrunesteet kiehumaan, mut mut..
Voiko siis väärin lämmitetyt rataisammat palat pistää levyn kieroon?
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 14.10.14 - klo:20:55
Kyllähän se noin menee niinkuin kertovat. Ei ne varmaan tosiaan kierot ole, vaan tota jarrupalamatskua ei oo tarttunu levyyn tasaisesti. Heittokellollahan tuon voi toki tarkistaa. Tosin heittoa voi tulla pyörännavastakin.

http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/bed-in-theory-definitions-and-procedures/brake-pad-bed-in (http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/bed-in-theory-definitions-and-procedures/brake-pad-bed-in)

Lainaus
The all-important transfer layer
As stated above, the objective of the bed-in process is to deposit an even layer of brake pad material, or transfer layer , on the rubbing surface of the rotor disc. Note the emphasis on the word even, as uneven pad deposits on the rotor face are the number one, and almost exclusive cause of brake judder or vibration.
Let's say that again, just so there is no misunderstanding. Uneven pad deposits on the rotor face are the number one, and almost exclusive cause of brake judder or vibration.
It only takes a small amount of thickness variation, or TV, in the transfer layer (we're only talking a few ten thousandths of an inch here) to initiate brake vibration. While the impact of an uneven transfer layer is almost imperceptible at first, as the pad starts riding the high and low spots, more and more TV will be naturally generated until the vibration is much more evident. With prolonged exposure, the high spots can become hot spots and can actually change the metallurgy of the rotor in those areas, creating “hard” spots in the rotor face that are virtually impossible to remove.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 14.10.14 - klo:21:01
Mazdan OEM-levyt + Redstuffit + rata = palojen kuolema. Sen jälkeen Axxis ULT:t tilalle ja jumalauta että täristi. Olihan ihan varma et levyt on kierot. Ennen kun ehdin tilata uudet tärinä vähän väheni, google kertoi tosta palamatskun tarttumisesta ja päätin ajaa lisää. Meni varmaan 2000 km et tärinä lakkasi :)

Samaan aikaan toisessa casessa: Jäbä lopetti just sähköpostiin vastailun. Semisti myönti et satuloiden leveyden säätö ei ehkä ollut väärin, mutta oma moka kun en nopeammin huomanut mäntien vikoja. Ongelmana on kuulemma se, että hän ei saa rahoja takas toimittajaltaan enää tässä vaiheessa... Anna mun kaikki kestää.

No, pitää alkaa tutustua EU:n kuluttajansuojaan. Jos sieltä joku vaikka soittas tolle niin vois tapahtua jotain. Aattelin et en vie asiaa foorumitasolle ennen tätä pykälää, siitä voi kuitenkin tulla mulle vaan enemmän haittaa kun hyötyä. Onneks tässä on 6kk aikaa seuraavaan ajokauteen, ei ole kiire! :)
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Zuissi - 14.10.14 - klo:21:07
Kiitos nopeasta vastauksesta!  638 food-smiley-004
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 14.10.14 - klo:22:12
Ole hyvä!


Freakyparts-setti ei sitte näytä ratkeavan keskustelemalla. Kuulemma ois vaan minun pitäny huomata erikokoiset männät, vaikka en ikinä ollut tietoinen niiden välittävän eri kokosilla männillä olevia satuloita. Takuuseenkaan ei mene, koska on käytetty 6kk ja herra ei itse saa rahoja takaisin enää tavarantoimittajaltaan.  :jawdrop

No, alotetaan sitte tappelemaan EU:n kuluttajansuojan kanssa. Uskoisin olevani aika vahvoilla. Ilmoitin tästä jo FreakyPartsille ja laitoin loppuun "I'm not in a hurry". Jotain hyötyä tästä talviseisotuksesta  ;D
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Väiski - 14.10.14 - klo:22:28
Onhan siinä sellaisen hiljaisen hyväksymisen piirteitä, kun laittaa paikoilleen ja käyttää koko kesän. Mutta mietitäänpä miten odottamaton tuo poikkeama on ja kun se ei edes selvästi päälle päin näy. Ja miten voi kuvitella olevan ketään joka laittaisi erikokoiset jarrut paikoilleen ja käyttöön, jos tietäisi niin olevan.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 14.10.14 - klo:23:11
Joo ja 6kk mulla meni ymmärtää miksi auto tahtoo lukita vasemman eturenkaan rajuissa jarrutuksissa. Auto siis ei pysähtynyt mitenkään eeppisen tehokkaasti, ja ihmekös tuo kun yksi rengas hoiti varmaan 80% jarrutustyöstä. Osa kerholaisista saattanut nähdä mut ilmaamassa jarruja ainakin Alastarolla.

Muistaakseni esim. Samsa sanoi, että Wilwoodit oli vähän hankalat ilmata. Pari viikkoa sitten ilmasin lopulta kolmannen kerran, varmuuden vuoksi oikein ja väärin päin (Forged Dynalitet voi asentaa miten päin vaan, siksi niissä on neljät ilmausruuvit, käänsin ylösalaisin ja ilmasin nyt ylhäällä olevista). Tän jälkeen olin aivan varma ettei taatusti johdu mun ilmausvirheestä toi epätasapaino. Ja silti radalla meni vasen rengas lukkoon. Vaihtoehdot oli et jarrutehostin antaa epätasaisen paineen (lähes mahdotonta) tai mäntien kokoero. En vaan voinu uskoa, että toi jälkimmäinen ois mahdollinen.

Sinänsä uskomatonta et menee koko kesä löytää syy, mutta ei nyt ollu ihan semmonen syy jota ois voinu epäillä.

Edit: Niin tosiaan, katuajossa käytettävillä jarrupaineilla auto pysähtyi suoraan. Radallakaan ei puoltanut, vasen eturengas vain löi lukkoon ennen kuin oikea rengas alkio kunnolla pitää. Jos tää ois puoltanu koko ajan, niin vikaa ois tullut tutkittua paljon enemmän ja auto ois toki pysyny poissa liikenteestä.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: CD - 15.10.14 - klo:10:09
Tuosta EU-kuluttajavirastosta sen verran että jos myyjä ei vastaa viraston yhteydenottoihin, he eivät voi tehdä mitään :) Toivotaan että tämä vastaa.

Kannattaa myös kysyä vielä luottokorttiyhtiöltä, jonka kortilla maksoit tuotteet, että miten toimitaan kun tuotteessa on havaittu virhe eli tuote ei vastaa sitä mitä sinulle on myyty. Hyvällä tuurilla ne palauttaa sulle rahat/rahaa ja perii ne sitten myyjältä. No hard feelings, eh..

Sehän on ihan normaalia että asiakas huomaa vasta 6kk ostamisen jälkeen että tuotteessa on virhe, koska ostajalla ei ole mitään syytä epäillä ettei tuote olisi sitä mitä sen kuuluisi olla. Varsinkin jos tuotteen ulkoasusta eroa ei voi huomata. Ihan perussettiä.

Onnea taisteluun!
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Samsa - 15.10.14 - klo:13:26
Kannattaa myös kysyä vielä luottokorttiyhtiöltä, jonka kortilla maksoit tuotteet, että miten toimitaan kun tuotteessa on havaittu virhe eli tuote ei vastaa sitä mitä sinulle on myyty. Hyvällä tuurilla ne palauttaa sulle rahat/rahaa ja perii ne sitten myyjältä. No hard feelings, eh..


OT: Mullahan hukku matkalle se vaihdelaatikko keväällä. Otin yhteyttä luottokorttiyhtiöön ja kysyin hyvitystä niin vastasivat että hyvitystä voi hakea ainoastaan 2kk sisään  facepalm

Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: hrnt - 15.10.14 - klo:13:36
Kyllä luottokunta korvas mulle matkalla hukkuneet kumit vaikka oli menny jo yli 4kk, joten kyllä mä ainakin kysyisin luottokorttiyhtiöltä jotta saako rahoja takas sitä kautta.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Väiski - 15.10.14 - klo:14:25
Kyllä aina kannattaa ensiksi koittaa kepillä, mutta jos vaikuttaa siltä, että menee kovin työlääksi, niin ottaa huomioon sen, että lopulta hyöty voi olla mitätön. Itse saattaisin pistää suoraan tappiona opinto- tai kehitysrahaston piikkiin tai tekisin muuten alaskirjauksen. Ainahan välissä jokunen huono hankinta tulee tehtyä tai sitten ei ole tehty mitään.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Una - 15.10.14 - klo:14:32
Onhan toi ny ihan toisesta ääripäästä ku vertaa siihen miten jarrukauppa.fi korjas asiat kesällä kun ensin tuli väärät yellowstuff-palat mulle. Tuli pikakuljetuksella suoraan briteistä uudet palat kotiovelle ja pääsin sittenkin radalle vaikka olin jo ehtiny heittää kirveen kaivoon.

Minusta myyjän kuuluis kantaa vastuunsa tässä tapauksessa.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 15.10.14 - klo:14:33
Joo ei uuden satulan ostaminen omaan piikkiin taloutta kaada. Mutta tässä on talvi aikaa keskustella niin katsotaan mitä käy! :)

Jos ei lähiaikoina ala näkyä mitään valoa tunnelin päässä asian suhteen virallisia kanavia pitkin, niin sitte täytynee siirtyä Nutziin ja muihin. Tästä jo tyypille mainitsin. Vastasi kylmän viileästi "toki sinulla on siihen oikeus asiakkaana". Challenge accepted?
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: hrnt - 15.10.14 - klo:14:38
Kyllähän toi nyt on ihan selkee ainakin sen osalta että ilman kustannuksia pitäis se oikee satula saada. Jarrupaloista ja levyistä voiki sitte jo hieman kinastella, vaikka hyvä firma olis antanu neki mukisematta.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Simppa - 15.10.14 - klo:15:15
Kyllähän myyjä vastaa aina tuotteesta ja toimituksesta ihan riippumatta siitä, mitä maahantuoja/tehdas lupaa. Se on sitten maahantuojan ja myyjän välinen vääntö, jos tehdas ei myönnä virhettään. Eli ainakin suoraan väärät tuotteet pitäisi korvata. Välilliset vahingot on tietysti toinen juttu, mutta jos myyjä hoitaisi asian fiksusti (ja kun kyseessä on euromäärällisesti pieni juttu eikä suinkaan esim. koko auto, joka on pyörähtänyt tolppaan virheellisten jarrujen takia), niin tässä tapauksessa ainakin myös palata korvattaisiin.

Nykyään sosiaalisen median maailmassa kuluttajalla tosiaan on vähän enemmän työkaluja käytettävissä, jos kokee väärinkohdelluksi. Ennen ei voinut muuta kuin soittaa Karpolle. Nutz-ketju varmaan alkaa olla kohta aiheellinen. Siinä on tosin äärimmäisen tärkeää pysyä faktoissa (jotka pystyy tarvittaessa todistamaan).

PS. Pitäisikö tämä episodi irrottaa tästä ketjusta omakseen? Jos joku joskus miettii parempia jarruja, niin tästä ketjusta ei enää siihen oikein löydy helposti vertailevaa keskustelua...
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: wagner - 15.10.14 - klo:15:48
Joo ei uuden satulan ostaminen omaan piikkiin taloutta kaada. Mutta tässä on talvi aikaa keskustella niin katsotaan mitä käy! :)

Jos ei lähiaikoina ala näkyä mitään valoa tunnelin päässä asian suhteen virallisia kanavia pitkin, niin sitte täytynee siirtyä Nutziin ja muihin. Tästä jo tyypille mainitsin. Vastasi kylmän viileästi "toki sinulla on siihen oikeus asiakkaana". Challenge accepted?

(http://www.moviepilot.de/files/images/articles/12008/fight_size_1000.jpg)

Hölmö myyjä. Jos käyttäs bisnesnenäänsä, niin laskis sinisen nuijansa ja oikaisisi virheen. Tuskin hänenkään talous yhteen jarrusatulaan kaatuu. Todennäköisesti kärsii yhtä jarrusatulaa ja muutamaa jarrupalaa suuremman vahingon, jos foorumeilla alkaa rapa roiskua.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Kaide - 15.10.14 - klo:17:30
Kyllä aina kannattaa ensiksi koittaa kepillä, mutta jos vaikuttaa siltä, että menee kovin työlääksi, niin ottaa huomioon sen, että lopulta hyöty voi olla mitätön. Itse saattaisin pistää suoraan tappiona opinto- tai kehitysrahaston piikkiin tai tekisin muuten alaskirjauksen. Ainahan välissä jokunen huono hankinta tulee tehtyä tai sitten ei ole tehty mitään.

+1 ja päälle se paskamyrsky jossain julkisessa paikassa
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Tem - 16.10.14 - klo:07:13
OT: Mullahan hukku matkalle se vaihdelaatikko keväällä. Otin yhteyttä luottokorttiyhtiöön ja kysyin hyvitystä niin vastasivat että hyvitystä voi hakea ainoastaan 2kk sisään  facepalm

Mistä sun kortti on?

Nordean Masterilla oon saanu rahat takas yli vuodenkin jälkeen. Aikanaan ehdoissa oli mainittu max 5v, mut en oo muutoksia sen tarkemmin lukenu.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Make - 16.10.14 - klo:07:30
Kaks vuotta nykyisin normi masterilla nordeasta. Goldilla viis ;)
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Tem - 16.10.14 - klo:12:09
Goldilla viis ;)

Aa, siinäkin on ero. No mut vuosia kuitenkin, ettei max 2kk. :)
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Samsa - 16.10.14 - klo:13:34
OT: Mullahan hukku matkalle se vaihdelaatikko keväällä. Otin yhteyttä luottokorttiyhtiöön ja kysyin hyvitystä niin vastasivat että hyvitystä voi hakea ainoastaan 2kk sisään  facepalm

Mistä sun kortti on?

Nordean Masterilla oon saanu rahat takas yli vuodenkin jälkeen. Aikanaan ehdoissa oli mainittu max 5v, mut en oo muutoksia sen tarkemmin lukenu.

op visa.

ei sinänsä myyjä lupas maksaa tuon summan takas täs kuussa koska hänenhän vikaa tuo oli kun ei pitänyt tallessa seurantakoodia. Kuriirihan ei hyvitä mitään jos ei ole tallessa seurantakoodia
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: CD - 23.06.15 - klo:14:30
Mites tässä kävi?
Jarrujen päivitys olisi ehkäpä ajankohtainen. Uskaltaako tuolta tilata vai jatketaanko boikottia?
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: lahtiain - 24.06.15 - klo:17:58
Ei se myyjä ikinä mitään maksanut. Tilasin muualta yhden kappaleen Wilwoodin satuloita, niin että on nyt identtisen kokoiset männät. Ollut vaan turhan kiirettä, niin ei ole ehtinyt alkaa levittää sanaa freakypartsista muilla foorumeilla.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Zero8 - 31.08.15 - klo:19:08
Lainaan keskustelua kun on niin sopiva aihe.

Nb:n takasatula ei tahdo millään irrota ylemmästä liukutapista. Alempi on irti ja sain kovalla moukaroinnilla satulaa nousemaan sen verran että palat pystyi irroittamaan. Itse satula ei kuitenkaan irtoa vaan nousee vain n. vaakatasoon asti. Liukutappi heiluu eli "klappaa" kyllä vähän mutta ei liiku inaakaan sivusuunnassa. Lähteekö satula irti vain jossain tietyssä asennossa? Tavoitteena siis putsata ja voidella tapit koska jarru jumittaa niin että vanne kuumenee.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Tem - 31.08.15 - klo:19:44
Lähteekö satula irti vain jossain tietyssä asennossa?

Se on ihan vaan pyöreä tappi, kyllä se tulee ulos missä tahansa asennossa. Yleensä helpoiten just niin, että kääntelee samalla ku vetää ulospäin. Jos ei siltikään liikahda, ni koita varovasti kammeta jollain sen tapin suuntasesti, mut älä väännä vinoon.
Otsikko: Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
Kirjoitti: Zuissi - 01.09.15 - klo:07:37
Lähteekö satula irti vain jossain tietyssä asennossa?

Se on ihan vaan pyöreä tappi, kyllä se tulee ulos missä tahansa asennossa. Yleensä helpoiten just niin, että kääntelee samalla ku vetää ulospäin. Jos ei siltikään liikahda, ni koita varovasti kammeta jollain sen tapin suuntasesti, mut älä väännä vinoon.

Kuulosta siltä että tarvitset satulan huoltosarjan, uudet tiivisteet ja suojakumit.