Kirjoittaja Aihe: MX-5 racing  (Luettu 5224 kertaa)

Stef

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 430
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #30 : 11.10.10 - klo:11:48 »
Voisin olla mukana, aikanakin kokeilla, luokka 1 on kyseessä
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:12:04 kirjoittanut Stef »
Ensimmäinen MX-5 1,6l NB-98
Toinen Mx-5 1,8l NBFL -00

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #31 : 11.10.10 - klo:12:02 »
Miten sen ajo-opetuksen kanssa josta kyseltiin toisessa keskustelussa?
Olisi nimittäin kiinnostusta tähän kisailuun, mutta tuntuu turhalta osallistua kun rata-ajon perusteet vielä puuttuu. Kierrosaikani olisivat kilpailukykyisiä luokka kakkosessa, mutta kun auto on kolmos ja nelosluokan välisellä rajalla, niin ei paljon hyödytä kilpailla...

Suurimmalla osalla klubilaisista lienee sama juttu, että on vaan ajeltu radalla tietämättä miten siellä pitäisi/kannattaisi ajaa, että pääsisi kovempaa.

Ahvenistolta on pyydetty ensi kesäksi viikonloppuna 6 tai 5 tunnin vuoroa (ap/ip) + ajo-opettajaa viikonloppuna. Ensisijainen toivomus on iltapäivä mutta vasta loppuvuonna tiedetään, saadaanko vuoroa. Toivotaan, että saadaan vuoro + ajo-opettaja.

walesi

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 168
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #32 : 11.10.10 - klo:12:53 »
Hjuva että yritystä on. Hyvin käyköön.
Mullapa onkin Tom Matanon nimmari takaluukun kannessa :)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #33 : 05.11.10 - klo:21:31 »
Tässä ajatuksia tämän päivän miitistä liittyen kisailuun:

Varataan erillinen ratapäivä esim. 3 h Ahvenistolta.

Eka tunti vapaata ajoa kaikille ja sen jälkeen kisailut ja lopuksi vapaata ajoa kaikille, jos jää aikaa.

Jaetaan autot luokkiin tehopainosuhteen mukaan samalla tavalla kuin tähän mennessä on puhuttu mutta laitetaan kaikki ahdetut omaan luokkaansa. Perusteluna tälle on se, että ahdetun tehosta on vaikea ottaa selvää eli teho voi vaihdella huomattavasti ilman, että ulospäin näkyy mitään.

Vaparien luokat ovat:

Yli 9 kg
Vähintään 7g mutta alle 9 kg
Alle 7 kg

Jos haluaa, niin saa mennä tehokkaampaan luokkaan ajamaan

Radalla ajaa vain yksi pari kerrallaan

Lähetys paikaltaan varikolta siten että parin jälkimmäinen lähtee 30 sek toisen perään.

Ajanotto varikon kohdalla, jos tarkastetaan onko parin välimatka lisääntynyt vai vähentynyt, jonka perusteella toinen jatkoon.

Ajanottokohdan jälkeen ajetaan kierros ja tullaan sisään.

Ajaa saa niin kilvitetyillä ja kilvittämättömillä autoilla. (Ainakin aluksi näin, kun kilvettömiä autoja ei ole montaa)

Liikennevakuutus / vastaava vakuutus, joka korvaa henkilövahingot vaaditaan kaikilta myös kilvettömiltä autoilta. Kilvettömillä tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että vakuutuksen voimassa oleminen pitää todistaa.

edit: renkaiden pitää olla katuliikenteeseen hyväksyttyjä

Laittakaahan kommentteja tulemaan.


« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo:11:32 kirjoittanut Marko »

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #34 : 06.11.10 - klo:11:49 »
Ihan hyvältähän toi muuten vaikuttaa, mutta kun laitetaan kaikki ahdetut samaan sarjaan niin siellä on kyllä aika isoja tehoeroja luokan sisällä. Ja täytyy koittaa sit pitää toi tauko vapaan ajon ja kisan väli hyvin pienenä että renkaat ei ehdi totaalisesti jäähtyä, voi olla ongelma ainakin niille jotka ajaa noilla "katuslikseillä".
NA 1,8 turbo

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #35 : 06.11.10 - klo:17:54 »
Toisaalta jos ahdetut eritellään niin ei välttämättä ole luokassaan kuin yksi tai kaksi ajamassa.


Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: MX-5 racing
« Vastaus #36 : 06.11.10 - klo:23:05 »
Ahdettujen kohdalla voidaan myöhemmin tehdä vaikka pari luokkaa, jos ajajia on riittävästi. Ja samassa luokassahan lähes kaikki ahdetut olivat ennenkin.