Kirjoittaja Aihe: Talviteloille  (Luettu 33891 kertaa)

Norrena 2

  • Juniori
  • Viestejä: 38
Vs: Talviteloille
« Vastaus #165 : 19.11.13 - klo:19:11 »
Talviseisonta? Miksi te niitä autojanne talvella seisotatte? Parhaat MX-kelit on juuri silloin kun metsäteillä on reilusti lunta ja järvien paikalla jääradat.  Ainoa murhe on se, että autossani ei ole lukkoperää...

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Talviteloille
« Vastaus #166 : 20.11.13 - klo:08:23 »
Juu ajoo vaan  biggthumpup. jos sitä ens kuun alusta vaihtais piikkipyörät alle, kovakatto asennettu jo ja kait sitä pian saa lyödä sisätilanlämppärinkin telineeseensä.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Talviteloille
« Vastaus #167 : 20.11.13 - klo:08:42 »
Ilman kattoa ajaessa tulee kylmä ja märkä, ja katon kanssa koko vehje on vähän "meh"
ex-NA8C

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Talviteloille
« Vastaus #168 : 20.11.13 - klo:12:32 »
Ilman kattoa ajaessa tulee kylmä ja märkä, ja katon kanssa koko vehje on vähän "meh"

Ennemmin vähän "meh" pikku talvivarustuksella kuin joku elämää tylsempi talvikulkine  ;)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Talviteloille
« Vastaus #169 : 02.12.13 - klo:09:58 »


Auto talviteloilla. Osa autosta kuvassa näkyvällä halkopinolavalla loput autosta makaa navetassa
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: Talviteloille
« Vastaus #170 : 02.12.13 - klo:17:01 »
Auto talviteloilla. Osa autosta kuvassa näkyvällä halkopinolavalla loput autosta makaa navetassa

Ajonestotoimenpide, ettei lehmät pääse ajamaan navetan ympäri?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Talviteloille
« Vastaus #171 : 02.12.13 - klo:17:29 »
Auto talviteloilla. Osa autosta kuvassa näkyvällä halkopinolavalla loput autosta makaa navetassa

Ajonestotoimenpide, ettei lehmät pääse ajamaan navetan ympäri?

Se ja navetassa on huonosti tilaa irrottaa konetta :-)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Talviteloille
« Vastaus #172 : 02.12.13 - klo:17:38 »
Rapinarenkaat laitettu alle, enää puuttuu se talvi....

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Talviteloille
« Vastaus #173 : 22.10.16 - klo:12:30 »
Olipa niin tuore threadi, että jatketaanpas tästä... ;)



Auton pesu ja tänään menee auto illaksi tallille Valkeakoskelle ja jää talvehtimaan. Siellä sitten talven aikana pitää vähän keksiä jotain pientä. Ainakin katto pitäisi varmaan uusia. Samoin takajarrut rempata, asentaa framerailit, parantaa lambdan maadoitusta, vaihtaa perän stefa, vaihtaa kaikki öljyt, yms. yms. Mutta moottori pysyy paikallaan tänä talvena.

Autoa pestessä tuossa hieman ripotteli jo luntakin...
Don't charge. Super Turbocharge!

Antti Salonen

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: Talviteloille
« Vastaus #174 : 25.10.16 - klo:14:34 »
Nyt on se aika vuodesta, että oma NC menee kohta kylmään halliin noin 5-6 kuukaudeksi, ja siihen liittyen kysymys:

Onko ongelma ottaa NC:n akkua irti noin pitkäksi aikaa? Vai onko parempi jättää auton kiinni? Hallin sähkötolppa antaa ajastimella kaksi tuntia sähköä kerrallaan, eli ylläpitolaturin käyttö ei oikein mielekkäästi onnistu. Siksi kantaisin akun mielummin sisään lämpimään.

Noin yleisesti täsmävinkit nimenomaan NC:n seisottamiseen liittyen ovat tervetulleita.

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Talviteloille
« Vastaus #175 : 25.10.16 - klo:14:40 »
Seisontaan laitoin jo, mut jäi vielä hallin pihalle. Pitäis suorittaa vielä joka syksyinen moottorin irrotus niin vois työntää talliin.
NA 1,8 turbo

Una

  • Vieras
Vs: Talviteloille
« Vastaus #176 : 25.10.16 - klo:16:47 »
Kyllähän tuommonen 2 tuntia päivässä pitää akun virkeänä jo oikein hyvin ihan pienellä Ctekilläkin. Parhaiten akussa varaus säilyy jos sen navan irrottaa, auto ei sitä tiedä oli se sitten irti tunnin tai puoli vuotta..

Akun itsepurkautuminen on suurempaa lämpimässä, joten jätä talveksi autoon vaan jos saat varmistettua ettei se pääse tyhjenemään ja siten jäätymään. Varauksessa olevan akun hapot kestää jotain -70 astetta pakkasta ihan helposti.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: Talviteloille
« Vastaus #177 : 25.10.16 - klo:23:11 »
Itselläni auto samanlaisissa olosuhteissa talven ajan ja toimenpiteeni ovat olleet. Pesty ja vahattu auto pressun alle, katto kyllästetty, ikkunat pari senttiä auki ennen akkukaapelin irroitusta. Sisällä hyrrää 2 tuntia päivässä puhallin kylmällä, ettei ole jatkuvaa lämpötilavaihtelua. Sisällä kissanhiekkaa (silikaattia) muutamissa astioissa. Akun varastointi kylmässä omalla paikallaan, ei lämpöiseen, lataus parin kuukauden välein. Tuolloin tulee myös ajeltua parkkihallissa, jotta renkaat ja jarrut saavat hieman liikettä. Katso onko vararenkaan alla kosteutta. Pressun huono puoli on se että pakkasten jälkeen kun lauhtuu, niin se kostuu. Kuivaushuoneessa se kuivuu tunnissa.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Talviteloille
« Vastaus #178 : 29.10.16 - klo:17:33 »
Kausisäilytykseen pressua paremmin soveltuu hengittävä peite, jos auto on sisällä.
Don't charge. Super Turbocharge!

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Talviteloille
« Vastaus #179 : 29.10.16 - klo:19:45 »
Mulla on sisäsäilytyksessä ollut auton päällä ihan tavalliset vanhat lakanat.