Yleinen > Osto, tuonti ja verotus.

NB/NC hakusessa Saksasta: konsultaatiota kaivataan!

<< < (2/3) > >>

Avt0mat:
Ajat pääkaupunkiseudun tai Tampereen miittiin tässä keväällä. Miitti-ilmoitukset löytyy tältä foorumilta aina. Jyväskylässä miitataan kanssa kesällä säännöllisesti, mutta NC:tä ei taida kellään vielä olla.

wagner:
Jos Tampereelle päätät lähteä (tervetuloa! Tampereelle kannattaa aina lähteä, vaikka ei olis mitään syytäkään :)), niin meidän miitit alkaa taas kesäaikaan siirryttäessa pyöriä kahden viikon välein. Noista miiteistä avataan piakkoin uusi ketju. Miittipäiväksi on vakiintunut torstai, mutta "välimiittejä" on tarvittaessa järkätty hyvän tekosyyn ilmetessä ;D Eli miitti esim. joku sunnuntai on mahdollinen. Autot on meillä vielä talviteloilla, mutta eiköhän niitä hiljalleen kevään edetessä oteta ajoon. Miittiporukalta löytyy autoja NA:sta NC:hen. Täyttä takuuta siihen, että kaikki kolme mallia on mukana miitissä ei tietenkään voi antaa, mutta viesteillähän toi selviää. Välimiitti tietysti vaatii omat sopimisensa ja aikataulujen sovittelut, että kaikki kolme mallia olisi paikalla.     

Norrena 2:

--- Lainaus käyttäjältä: Tem - 13.03.17 - klo:17:50 ---Mulla on NB ympärivuotinen käyttis parhaillaan seittemättä talvea.

--- Lainaus päättyy ---

 food-smiley-004

MPU:
Punaiseen NA:han pääsee istumaan Kouvolassa heti kun laitan auton ajoon. Sisäloksut, keulan hinauslenkki ja kilvet paikalleen ja kelit kuntoon niin ajokausi alkaa.

neliviisysi:
Tässä vaiheessa lienee aiheellista antaa suurkiitokset Tampereen rytmiryhmälle aktiivisuudesta. Helvetin pitkä päivä siitä tuli (200 km/suunta työpäivän päätteeksi), mutta pääsin kuin pääsinkin koeajamaan eilen NB:n ja NC:n, molempia n. 20 kilometrin mittaisen lenkin. Kyseisiin autoihin en ole viran puolesta konttorilla päässyt tutustumaan, sillä MX-5:sten ajoneuvokanta on Suomessa varsin pieni ja tähän mennessä on yksi NA joskus todella kauan aikaa sitten osunut kohdalle. Herrat olivat lähteneet miittiin ei-niin-hehkeää säätä uhmaten ulkoiluttamaan koeajettavia yksilöitä Pirkkalan ABC:lle. Testi kyllä osoitti sen, että puheet NB:n ja NC:n erilaisuudesta olivat täysin aiheellisia.

NC:hen istuessa laitos tuntui tyköistuvalta ja sellaiset istuimen säädötkin löytyivät, että mahduin ongelmitta sisään. NB:n tapauksessa kattomekanismin poikkirauta kolisteli allekirjoittaneen päälakeen/takaraivoon vaikka penkkiä yritettiinkin säätää pariin eri asentoon. NB:n jalkatilat olivat myöskin sen verran pienemmät, että vasemmalla jalalla meinasi tulla kytkinpolkimen kanssa ahdasta. Samoin kapeuden koin hieman ongelmallisena. NB olisi muuten jonkun verran huoltoystävällisempänä ja "välittömämmän" tuntuisena ollut allekirjoittaneen mieleen ja kirosinkin ajoneuvon selvästi pienikokoisemmalle omistajalle että olisipa 10 senttiä vähemmän pituutta. :D Periaatteessa istuimen toppausten kanssa olisi mahdollista pelata, mutta itse kun olen ns. originaalikuntoisten ja räpeltämättömien yksilöiden ystävä niin varsin varauksellisesti suhtaudun istuinten modifioimiseen.

Tampereen-reissun anti oli se, että loopin alle päätyy NC ensisijaisesti tuon ratkaisevasti paremman allekirjoittaneen ulkomitoille sopivuuden vuoksi. Budjetti rajaa vuosimallit käytännössä 2006-2008 välille. Koeajoyksilön (muistaakseni) 17-tuumaisilla kuluneilla renkailla kokemusta ei voinut ainakaan kuvailla sanalla "suuntavakaa" tai "hiljainen". Koeajo-NC:n omistajan taikasanat "paremmat renkaat" ja "16-tuumainen vannekoko" pitää kyllä huomioida tarkasti kaupanteossa. Vertailukappale-NB 15-tuumaisilla pyörillä toimi näiltä osin paljon paremmin.

Lähtöön olisi nyt aikaa kolme viikkoa ja pitäisi pelisuunnitelma auton hankkimiseksi hioa kuntoon. Majoitukset ja lennot ovat jo hoidettu välille 14-22.5. Auton kotiinajoa varten on järjestetty helatorstaille asti lomaa. Brühl/Köln-akselille sijoittuvalla reissulla tulee olemaan muitakin häiriötekijöitä, kuten pienoissähköautoilun MM-kisat joissa joutuu ajamaan pari autoluokkaa ja jääkiekon MM-kisat joihin saattaa "vahingossa" tulla eksyttyä katsomon puolelle. Autoprojektia varten olen kuitenkin varannut kolme täyttä arkipäivää ja muina päivinä on aikaa irroittautua pois autoradan äärestä. Sompsan autonhakuvihkonen vuosimallia 2014 löytyy ohjekirjaksi, mutta kaikki hyvät ideat otetaan tässäkin asiassa vastaan. Miitin neuvot olivat sensuuntaisia, että kannattaa scoutata siitä lähialueelta muutama (~3-4?) sopiva yksilö ja ryhtyä niiden kanssa sähköpostitalkoisiin esim. viikko ennen reissua. Paperihommiin joutuu kaupanteon jälkeen varaamaan täyden päivän. Mikäli on jotain muuta spesifistä, niin nyt saa avautua! :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta