Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505481 kertaa)

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3045 : 09.05.18 - klo:20:59 »
Eipä se siinä matka ajossa mitään kulu tai sisäänajaudu. Liikkeellelähtöjä vaikka pari kolme kerrallaan ja perään lyhyt pätkä ajoa vaikka pihatiellä niin vastaa ihan täysin tuota, kunhan antaa välissä aikaaa jäähtyä vähän eikä tee vaikka 20 lähtöä peräkkäin.

Sitten kun on dynossa niin vähän kuulostellen että alkaako luistaa ahdoilla.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3046 : 10.05.18 - klo:12:44 »
Vaihdoin talven aikana kytkimen ja alkaa olla aikalailla vehkeet taas nipussa, nyt vaan mietityttää että kuinkahan paljon/kauan tuota uutta kytkintä tarvitsee sääliä? En nyt enää muista varmuudella levyn valmistajaa, mutta yleisesti katsoin vähän vastaavien sisäänajo ohjeita valmistajien sivuilta ja suositeltiin jotain väliltä 700-1200km, mikä on mahdottoman paljon ajettavaksi leimaamattomalla autolla. Auto on tosiaan turbotettu ja pitäisi käydä dynossa kohta puoliin, ajattelin kuitenkin käydä ulkoiluttamassa sitä nyt puuhakilvillä jos saisi tuota levyä ajettua sisään ja muutenkin testaamassa.

Kytkimeksi valikoitui tämä: https://supermiata.com/SuperMiata-Sport-Clutch-Miata-BP.aspx ja levyvalintana "puck sprung" eli kaiketi tuo nyt on "4-lapainen jousitettu sintteri" näin suomitermein.


mulla oli stage3 ebay 1.6 pikku sintteri kytkin(200mm) ja sillä mentiin suoraan penkkiin,siirtymä oli n.100km minkä kerkes hissukseen ajaa.
jarruteltiin 200hp/230nm ilman ongelmia.pikku hiljaa tehoa nostettiin sinne 300 hujakoille ja kytkin on edelleen hyvä kuntoinen
NA 1.6 GT28RS #7

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3047 : 10.05.18 - klo:15:51 »
Vaihdoin talven aikana kytkimen ja alkaa olla aikalailla vehkeet taas nipussa, nyt vaan mietityttää että kuinkahan paljon/kauan tuota uutta kytkintä tarvitsee sääliä? En nyt enää muista varmuudella levyn valmistajaa, mutta yleisesti katsoin vähän vastaavien sisäänajo ohjeita valmistajien sivuilta ja suositeltiin jotain väliltä 700-1200km, mikä on mahdottoman paljon ajettavaksi leimaamattomalla autolla. Auto on tosiaan turbotettu ja pitäisi käydä dynossa kohta puoliin, ajattelin kuitenkin käydä ulkoiluttamassa sitä nyt puuhakilvillä jos saisi tuota levyä ajettua sisään ja muutenkin testaamassa.

Kytkimeksi valikoitui tämä: https://supermiata.com/SuperMiata-Sport-Clutch-Miata-BP.aspx ja levyvalintana "puck sprung" eli kaiketi tuo nyt on "4-lapainen jousitettu sintteri" näin suomitermein.


mulla oli stage3 ebay 1.6 pikku sintteri kytkin(200mm) ja sillä mentiin suoraan penkkiin,siirtymä oli n.100km minkä kerkes hissukseen ajaa.
jarruteltiin 200hp/230nm ilman ongelmia.pikku hiljaa tehoa nostettiin sinne 300 hujakoille ja kytkin on edelleen hyvä kuntoinen

Mulla Clutchmasters FX400 6lapainen jousitettu ja sisäänajo oli 10km testi kadulla ja suoraa Ahvenistolle Timeattackiin. Hyvin se puri silloin ja puree nytkin kuin tauti.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3048 : 10.05.18 - klo:20:37 »
Jees, kiitoksia kaikille vastauksista. Varmaan sitten riittää riittä perustestilenkki ja uskaltaa sitten alkaa ahtopainetta kasvattaa.  :D
-92 NA 1.6 turbo

polkky

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3049 : 11.05.18 - klo:08:41 »
Laitoit varmaan rasvaa noihin kuvien osoittamiin kohtiin.



Tähän kuittauksena, että ääni hävisi, kun sormella painoi juurikin tuota haarukan ja sylinterin liitoskohtaa. Siihen vain reilusti rasvaa ja homma toimii nyt  food-smiley-004

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3050 : 14.05.18 - klo:19:04 »
NA 1990, Power window - kaapeli irti - miten ikkunan moottori ovikotelosta

Moi - pitkästä aikaa --- vuosia kulunut....

Kuskin puolen ikkuna lakkasi toimimasta.
Kaikki purettu; ikkuna irti, etummainen ikkunatanko irti, moottori irti jne.
Mutta viten v..ssa sen moottorin saa ulos ovikotelosta?
Keskimmäisestä, suurimmasta reiästä sen manuaalin mukaan pitäisi tulla.
Ei tule; ei mahdu, kun siinä oven sisällä on tiellä se 'pystypalkki'...

Pitääkö ne vaijerit ensin irroittaa? Sen mosan saanee ulos tuon pystypalkin takapuolelat, mutta sittenhän se nostotanko (kun vaijerit kiini) ei tietenkään mahdu "seuraamaan perässä".
Jos pitää irroittaa, niin mosasta vai tangosta? Edelleen, jos ne irroittaa, niin onhan se kasaaminen (vaijerit kohillee) todella kuppasta touhua kun osa osita on ovessa siäsällä, tai roikkuu siinä ulkopuolella.... KUn pitäisi saada kasattaua koko paketti (vaijerit nostotanko, mosa) pöydällä kunnolla kasaan - ja ehkä toinen vaijeri vaihtaa - ehjältä ne kyllä näyttää....

Pikaisista neuvoista todella kiitollinen!
Tai jos joku haluaa ehdottomasti tulla paikan päälle ratkomaan probleemin, niin kyllä tuntipalkoille pääsee...

t. Juha
NA '90 1.6 Mariner Blue

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3051 : 14.05.18 - klo:19:19 »
Ei sen pitäis mitenkään erityisen hankalaa olla koska oon purkanu useemman oven, enkä muista että siinä mitään ihmeellistä olis ollu. Ruuvaa kaiken irti mitä lähtee niin kyl ne sieltä tulee. Olisko sulla jääny joku palkki mitä pitää irrottaa, irrottamatta? Otatko vaikka kuvan ovesta nykytilanteesta ja laitat tänne?

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3052 : 14.05.18 - klo:19:31 »
Ekassa kuvassa näkyy nostintanko ja kuten huomaatte, ylempi vaijeri on irti - sen päästä on 'klunssi' irti - palataan oikeaan kiinitykseen myöhemmin.

2 ja 3 kuvissa mosa on kotelossa - toisessa se näkyy, ja tulisikin pois tuon oven sisällä kulkevan pystypalkin 'takaa' mutta toisessa kuvassa se ehkä näkyy jotenkin päin, mutta ei tule tuon pystytanko ja oven sisäpuolisen pellin välistä. Siinähän on töröttävät pultit, jotka ottaa vastaan...
NA '90 1.6 Mariner Blue

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3053 : 14.05.18 - klo:19:43 »
Sulla on liian vähän purettu ovi sisältä. Toi palkki pitää irrottaa jossa ikkuna kulkee. Ei tule muuten kuin rälläkällä.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3054 : 14.05.18 - klo:19:45 »
No niin, lähtihän se kun hieman tutkin ja hokasin, että tuo "pystypalkki/ohjain" antoi sen verran periksi, kun tajusi oven alareunasta irroittaa sen kiinnityspultin  :bansku

Ja näinhän Make ehtikin jo huomauttaa....

Osat sisään ja tutkimaan systeemiä, jep!

Voiko tuo vaijeri muuten lyhentää pari senttiä jotta saa siihen uuden 'klunssin' päähän?
NA '90 1.6 Mariner Blue

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3055 : 14.05.18 - klo:20:25 »
Ei voi. Vaikka onnistuisit sen uudelleen kiinnittämään ja reitittämään niin väitän ettei uusi klunssi pysy. Vaatii kuitenkin joko pistehitsivehkeet tai valulaitteet.


ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3056 : 14.05.18 - klo:20:47 »
Ei voi. Vaikka onnistuisit sen uudelleen kiinnittämään ja reitittämään niin väitän ettei uusi klunssi pysy. Vaatii kuitenkin joko pistehitsivehkeet tai valulaitteet.

Ok, uskon.
Mistäs vaijerin saisi hankittua?
NA '90 1.6 Mariner Blue

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3058 : 14.05.18 - klo:23:10 »
Kiitos Make!
Tilasin molemmat, koska kun purin vaijerit vinssirummulta, oli myös pidempi hieman saanut kipeää - ilmeisesti siksi, että katkennut (lyhyempi) vaijeri oli (löysänä) kelautunut/purkautunut rummulle/rummulta huonosti, ja pidempi oli jäänyt pinteeseet tms. Odotellaan UPS:lta pakettia ja etsitään rasvat liikkuviin osiin ja vaijerille. Ikkunatiivareiden herkistelyyn käynee kuvan Mazda-tuote? 
NA '90 1.6 Mariner Blue

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3059 : 15.05.18 - klo:06:26 »
Ikkunatiivareiden herkistelyyn käynee kuvan Mazda-tuote?

Kiinnityksen varmistamiseen ehkä joo, mutta ei kyllä muuhun, tuon virallinen käyttötarkoitus on mm. öljypohjan ja venttiilikopan tiivistäminen kumitiivisteen kaverina. Tuo on sotkuista harmaata massaa joka tarttuu joka paikkaan ennen kuin kuivuu.