Miata.fi

Yleinen => Osto, tuonti ja verotus. => Aiheen aloitti: Kaide - 10.01.13 - klo:00:42

Otsikko: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kaide - 10.01.13 - klo:00:42
Onko kokemuksia / vinkkejä / yhteystietoja ? Koska olen Saksan kielitaitoa vailla , voisin käyttää jotakin maksullista apuria joka kävisi ostamassa auton valmiiksi hieman ennen kuin menen hakemaan, sama kaveri voisi avustaa vientikilpien hankkimisessa.  Lennän varmaan Bremeniin , joten Hampurin suuralueella voisi vaikuttaa . Täällä Suomessa minulla on kyllä saksaa hyvin taitavia ihmisiä joiden avulla onnistuu viestittely ja tinkaaminen , joten aika pitkälle hommat saa vietyä .


Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Timppa59 - 10.01.13 - klo:10:31
Mika Kitola, Autotuonti.fi. Vaikuttaa Koblenzin alueella ja hoitaa "kaiken" vaikka auton Suomeen saakka 638 
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Samsa - 10.01.13 - klo:10:39
Kari Illman vaikuttaa Hampurin suunnalla. Toimi välittäjänä mulle
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kaide - 10.01.13 - klo:12:06
Kitolaan olen ollut yhteydessä . Olisi paras vaihtoehto , mutta 1500 euron hankinta ja rahtikulut 2000 euron auton tuomisessa syö pohjan koko hommalta. Laitoin nyt viestiä myös tuolle Illmanille. Lähinnä sitä apua tarvitaan varmaankin itse ostotapahtumassa ja siinä tolkuttomassa virastobyrokratiassa ennen siirtokilpien saamista .
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Samsa - 10.01.13 - klo:12:12
2000€ auton tuomisesta? :D

mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Simppa - 10.01.13 - klo:12:22
Verollinen hinta auton roudauksesta Saksasta Suomeen on jo melkein tonnin (riippuen tietysti monista seikoista). Oman auton kohdalla kaveri sai pitää kaikki sen, mitä sai tingattua hinnasta ja se tinkas jopa melko hyvin (muistaakseni 300-400)!

Auto rekkaan -ratkaisu on sikäli helpoin, ettei tarvi vakuutuksia/kilpiä/talvirenkaita. Tietysti se auton hakukin on jo yksi hauska etappi auton hankinnassa ja pääsee vähän tesaamaan uutta autoa...
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kaide - 10.01.13 - klo:12:32
Verollinen hinta auton roudauksesta Saksasta Suomeen on jo melkein tonnin (riippuen tietysti monista seikoista). Oman auton kohdalla kaveri sai pitää kaikki sen, mitä sai tingattua hinnasta ja se tinkas jopa melko hyvin (muistaakseni 300-400)!

Auto rekkaan -ratkaisu on sikäli helpoin, ettei tarvi vakuutuksia/kilpiä/talvirenkaita. Tietysti se auton hakukin on jo yksi hauska etappi auton hankinnassa ja pääsee vähän tesaamaan uutta autoa...

Tämmöiseen tulokseen on omatkin kustannusten tiedustelut päättyneet, rahti on pirun kallis ! Oma motivaatio on saada pikkusen jännitystä elämään ja käydä tosiaan itse hakemassa  . Mikäs sen kivempaa kuin ajella +20v tuntemattomalla laitteella keväisessä euroopassa  :david . Lähtöpäiväkin on jo päätetty .....
Otsikko: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: djsfh - 10.01.13 - klo:12:36
Se Saksassa asioiminen ei oikeesti ole mitään hepreaa. Myyjän pirnellä avustuksella ensikertalainen hoiti hommat 1,5h valmiiksi.

Ehdottomasti hyviä muistoja tuo toi hakeminen Etelä-Saksasta! Suosittelen.

Omat matkat, ruuat jahotellit maksaa helposti tolla hakijan palkalla.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Jokkeri21 - 10.01.13 - klo:14:51
Muista katsoa, ettei Saksassa ole joku oma random vapaapäivä matkasi aikana. Toissa kesänä oli naapurikaupungissa tuo rekisteröinti- kilpi - vakuutushässäkkä lauantaisin auki, ei siinä kylässä josta auto ostettiin. Kannattaa pyytää myyjältä apua, sillä kun on asiaan tietty motivaatiokin.
Muuten tuo itse hakumatka on parhaita tekemiämme matkoja!
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Timppa59 - 10.01.13 - klo:14:52
huh huh onpas Mikalla hinnat kohonneet! 3 kesää sitten hän ilmoitti jopa nettisivuillaan että auton etsiminen  ja koeajo 600€ ja sisälsi vielä paperityötkin!
Tuon 600 eskoo maksoin itsekin.  Rahtia Suomeen en kysynyt, kun halusin itse hakea  vash
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kaide - 10.01.13 - klo:14:57
huh huh onpas Mikalla hinnat kohonneet! 3 kesää sitten hän ilmoitti jopa nettisivuillaan että auton etsiminen  ja koeajo 600€ ja sisälsi vielä paperityötkin!
Tuon 600 eskoo maksoin itsekin.  Rahtia Suomeen en kysynyt, kun halusin itse hakea  vash


Kyllä se pelkän ostopalvelun hinta on edelleen tuo. Lähinnä rahti on niin kallis että itse kannattaa lähteä reissuun :-)
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Marko - 10.01.13 - klo:15:09
mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke

Tohon hintaan tuskin mikään yritys tekee verollisena mitään. Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms. Tämä siis siinä tapauksessa, että haetaan hyvää yksilöä. Ihan eri juttu on ostaa vm 2012 mersu, bemari, audi tms, joita on kymmenittäin ja kaikki hyvässä kunnossa.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Samsa - 10.01.13 - klo:15:13
mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke

Tohon hintaan tuskin mikään yritys tekee verollisena mitään. Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms. Tämä siis siinä tapauksessa, että haetaan hyvää yksilöä. Ihan eri juttu on ostaa vm 2012 mersu, bemari, audi tms, joita on kymmenittäin ja kaikki hyvässä kunnossa.

Alhanen hinta johtu siitä kun auto oli 20km päässä jobbarista. Ei koeajoja eikä mitään turhia tarkastuksia. Ostin 10v vanhan Miatan, eihän niissä voi olla vikoja :)
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: puzle - 10.01.13 - klo:15:31
Ite hain kaverin kanssa joka osaa hieman saksaa omani. Myyjä selitti kaverille saksaks ja kaveri myyjälle englannin ja saksan sekotusta, molemmat ymmärsi hyvin toisiaan :orava Siirtokilvien yms hinnaksi tuli 200e, lisäksi myyjän tuttu omisti motellin joten saatiin majotuskin aika halvalla. Tietty päälle vielä lennot, vuokra-auto, bensat, safkat, pari lautta/siltamaksua ja laivareissu takasin (tultiin siis Tukholman kautta)

Eli jos sulla on täällä päässä kavereita jotka osaa saksaa, niin ota mukaan ja maksa vaikka osa kaverin matkakustannuksista niin pääset halvemmalla ja takuulla on myös hieno reissu  food-smiley-004

Ps. Ei kannata ottaa halvinta vuokra-autoamallia jos se sattuu olemaan Fiat 500 Cabrio, hieman koetteli uskottavuutta sillä päristeleminen (ja jouduttiin siinä frendin kanssa myös yksi ahdas yökin viettämään)  gay
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Simppa - 10.01.13 - klo:15:35
Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms.

Tää on tosi. Ite joskus laskeskelin lentolipun, auton vuokraamisen, hotellimajoituksen ja takaisin ajamisen (+laiva) hintaa. Tähän kun vielä otti päälle sen, että olisin joutunut ottamaan töistä muutaman palkattoman vapaan tuota varten, niin johan olisi tullut miatalle hintaa! Siihen nähden tuollainen 800-900 euroa hintaa kuljetuksesta verollisena ei kuulosta ollenkaan pahalta. Ja voi sitä riemun päivää, ku auto tuotiin pihaan! (Ja voi niitä paria surun päivää, jotka joutu kärvisteleen kotona ennenku sai tarrakilvet)
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Samuli - 10.01.13 - klo:17:45
Oma motivaatio on saada pikkusen jännitystä elämään ja käydä tosiaan itse hakemassa. Mikäs sen kivempaa kuin ajella +20v tuntemattomalla laitteella keväisessä euroopassa.

Ei mazdalla matkan tekemisessä ole muuta jännittävää kuin pieni tankin koko eli älä päästä tankkia alle puolen välin ja pidä 5l kannu kontissa. Saksassa moottoriteillä on huoltoasemia harvakseltaan ja vapaat nopeusrajoitukset nostaa kulutusta kohtalaisesti. Pahimmillaan oon ajanu yöllä huoltiksen ohi hiukan alle puolella tankilla, seuraava 80km päässä ollut huoltis oli remontissa, pikkukylien huoltomot sulkee ovensa aikasin, kylmäasemilla ei kaikkialla kortit kelvanneet (VISA) ja sitä seuraavalle oli matkaa 80-100km. Jännitti melko pirusti ajella höyryillä, kaiken hyvän lisäks polizei antaa sakot tankin kuivaks ajosta.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: E38 - 10.01.13 - klo:20:38
mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke

Tohon hintaan tuskin mikään yritys tekee verollisena mitään. Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms. Tämä siis siinä tapauksessa, että haetaan hyvää yksilöä. Ihan eri juttu on ostaa vm 2012 mersu, bemari, audi tms, joita on kymmenittäin ja kaikki hyvässä kunnossa.

Täysin samaa mieltä Markon kanssa.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Samsa - 10.01.13 - klo:20:47
mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke

Tohon hintaan tuskin mikään yritys tekee verollisena mitään. Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms. Tämä siis siinä tapauksessa, että haetaan hyvää yksilöä. Ihan eri juttu on ostaa vm 2012 mersu, bemari, audi tms, joita on kymmenittäin ja kaikki hyvässä kunnossa.

Täysin samaa mieltä Markon kanssa.

No mulle haki  smoker  Ja kyllä, oli priimakuntonen
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Marko - 10.01.13 - klo:21:57
No mulle haki  smoker  Ja kyllä, oli priimakuntonen

Eikö kyse ollut sun valitsemasta autosta, jonka joku nappasi sovitusti kyytiin? Ja auto oli kai n. 10 v vanha.

NA:t ovat 20 vuotta vanhoja ja ruosteettomia hyviä yksilöitä ei ihan helpolla löydy, joten aika hyvä säkä pitäisi olla, jos tuolla metodilla saisi hyvän.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: ErkkiM - 10.01.13 - klo:22:08
Tuolla jossain "auto saksasta" tms. topicissa on paljon enemmän juttua aiheesta - tsekkaa.
Itse hain huhtikuun lopulla 2012. Sanaakaan saksaa ei tarvinnut puhua - eikä montaa virkettä englantiakaan.

Suureksi avuksi on mainio suomenkielinen opas: http://www.sompsa.fi/ (http://www.sompsa.fi/)
Siinä on mukana suomi-saksa kauppakirjakin.

Byrokratia, eli rekisteristä poisto Saksassa ja "kilvetys" on ihan suoraviivainen homma - joskin monivaiheinen.

Itse suosittelen ehdottomasti omaehtoista hakua. Sitä fiilistä kun lähdet ajelemaan kohti laivasatamaa, ei voi mikään!
Ja laivaa odotellessa tuliaisjuomien hankinta ja optimointi että saa haluamansa määrän mahtumaan :)

Totta on se, että hommaa on, ja aikaa menee, jos joudut monta autoa tsekkaamaan. Hyvän auton voi kyllä löytää ja valita myös netin välityksellä/sähköpostiviesteihin, kuviin ja dokumentteihin perustuen. Liikkeet eivät toki kovin hanakasti s-posteja lähettele kun äidyt kyselemään auton historiasta, huolloista yms. tarkemmin ja kun pyydät kuvia yksityiskohdista jne. Osa yksityisistä kyllä. Ja siinä keskustelussa sitten syntyy luottamus autoon ja myyjään - jos on syntyäkseen. Hyvä toki tsekata lähistöltä tällöin "varasuunnitelma-autokin", jos paikan päällä osottautuu, että auto ei vastaa saatuja kuvauksia.

Paikallinen katsastustoimintakin on eri malllilla kuin Suomessa. Auton saa usein ajaa sisään suoraan. Tämä muistiksi - eli kannattaa sopia myyjän kanssa, että auto käytetään Dekralla. Pääset itse katsomaan alustan insinöörin kanssa tarkkaan. Ja eipähän sitten tarvitse Suomessa rekisteröinnin yhteydessä katsastaa kun Saksan leima on tuore.

Hae itse. Säästät ja saat mukavia muistoja/kokemuksia.
-E



Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: ErkkiM - 10.01.13 - klo:22:16
...
NA:t ovat 20 vuotta vanhoja ja ruosteettomia hyviä yksilöitä ei ihan helpolla löydy, joten aika hyvä säkä pitäisi olla, jos tuolla metodilla saisi hyvän.

Ei tuo mielestäni tsäkää vaadi vaan työtä. Ajoissa liikkeelle, hyvät hakuagentit Saksan myyntisaitteihin, kiinnostavista vaan lisäkysymyksiä eetteriin - osa vastaa - osa ei. Ja lisäkysymyksiä. Ja kuvia, paljon kuvia. Jos myyjä niitä lähettää, ja kertoo autosta jotain oleellista lisää oma-aloitteisestekin,  on hän jo aika sitoutunut tekemään myyntityötä enemmänkin. Ja kun lupaa käteismaksu paikan päällä, ja aika ajoissa juttelee hinnasta, myyjä innostuu.

Mutta pitkään voi mennä, siis kuukausia, ennen kuin mieluinen hyvä löytää. Laita hakuagenttiin suoraan "alle 100/120 tkm" ajetut niin haaviin tarttuvien joukko pysyy inhimmillisenä.
-E
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kaide - 10.01.13 - klo:22:17
Mitä muuten tarkalleen ottaen tarkoittaa mobilen ilmoituksissa " For business, ex-/import, " ?

Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kaide - 10.01.13 - klo:22:25

Totta on se, että hommaa on, ja aikaa menee, jos joudut monta autoa tsekkaamaan. Hyvän auton voi kyllä löytää ja valita myös netin välityksellä/sähköpostiviesteihin, kuviin ja dokumentteihin perustuen. Liikkeet eivät toki kovin hanakasti s-posteja lähettele kun äidyt kyselemään auton historiasta, huolloista yms. tarkemmin ja kun pyydät kuvia yksityiskohdista jne. Osa yksityisistä kyllä. Ja siinä keskustelussa sitten syntyy luottamus autoon ja myyjään - jos on syntyäkseen. Hyvä toki tsekata lähistöltä tällöin "varasuunnitelma-autokin", jos paikan päällä osottautuu, että auto ei vastaa saatuja kuvauksia.


Hae itse. Säästät ja saat mukavia muistoja/kokemuksia.
-E

Maaliskuun 13 ( ke )  lähden Saksaan ja toivotaan että tulen auton kanssa takaisin  dunno . Otin nimittäin pelkän menolennon
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kari - 10.01.13 - klo:22:26
Mitä muuten tarkalleen ottaen tarkoittaa mobilen ilmoituksissa " For business, ex-/import, " ?

Kuulostaa siltä ettei autolle haluta antaa takuuta tai varautua mihinkään muuhunkaan reklamaatioon.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Opus5 - 10.01.13 - klo:22:28
Mitä muuten tarkalleen ottaen tarkoittaa mobilen ilmoituksissa " For business, ex-/import, " ?

Kuulostaa siltä ettei autolle haluta antaa takuuta tai varautua mihinkään muuhunkaan reklamaatioon.

Kari ehti ensin, olin vastaamassa että "niin paska ettei kehtaa saksalaiselle myydä"
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Kari - 11.01.13 - klo:10:54
...Mutta varmaankin suomalaiselle vanhan Mazdan etsijälle vielä ihan hyvä :)

Liekö ihan standardi-disclaimeri minkä tahansa 20-vuotiaan auton kohdalla Saksassa (pl. täysin läpikäydyt helmet), vai saako niistä Hampurin seudun turkkilaisten häkeistä vanhoja kotteroita täydellä takuullakin?
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Tem - 11.01.13 - klo:10:59
...Mutta varmaankin suomalaiselle vanhan Mazdan etsijälle vielä ihan hyvä :)

Liekö ihan standardi-disclaimeri minkä tahansa 20-vuotiaan auton kohdalla Saksassa (pl. täysin läpikäydyt helmet), vai saako niistä Hampurin seudun turkkilaisten häkeistä vanhoja kotteroita täydellä takuullakin?

Ja myyhän liikkeet monesti Suomessakin ne halvat vanhukset purettavaksi/varaosiksi, eikä autona. Vaikkei mitään vikaa oliskaan, mutku käteen ei jää montaa euroa, ni ei kai niitä viittii montaa kertaa liikkeen piikkiin korjailla.
Otsikko: Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
Kirjoitti: Penaaliraimo - 02.02.13 - klo:17:58
Kari Illman vaikuttaa Hampurin suunnalla. Toimi välittäjänä mulle
Karille iso peukku. Huhtikuussa 2012 lennettin kaverin kanssa Hampuriin josta Kari tuli seuraavana aamuna hakemaan hotellilta ja käytiin katsomassa ykökösehdokas, joka oli niin hyvä että se piti ostaa. Karin kanssa konttorille ja muutaman tunnin kuluttua oltiin jo matkalla Tanskaan.

Kari oli vielä todella mukava mies jonka kanssa juttu luisti.