Hei, ajattelin ostaa miatan ja ajattelin kysyä että paljon suunnilleen kannattaa maksaa 1.6 115hp orkkis miatasta? Ajettu n. 170tkm, suomiauto, kovakatto tulee mukaan. Korikin näyttää olevan kunnossa. Missä hintaluokissa pyöritään? Osaako joku heittää suuntaa-antavaa hintaa?
Hei, ajattelin ostaa miatan ja ajattelin kysyä että paljon suunnilleen kannattaa maksaa 1.6 115hp orkkis miatasta? Ajettu n. 170tkm, suomiauto, kovakatto tulee mukaan. Korikin näyttää olevan kunnossa. Missä hintaluokissa pyöritään? Osaako joku heittää suuntaa-antavaa hintaa?
3500-4000 euroa olis aika lähellä totuutta , olettaen että tuo on 90-93 minkä tuosta hv määrästä päättelin
Hei, ajattelin ostaa miatan ja ajattelin kysyä että paljon suunnilleen kannattaa maksaa 1.6 115hp orkkis miatasta? Ajettu n. 170tkm, suomiauto, kovakatto tulee mukaan. Korikin näyttää olevan kunnossa. Missä hintaluokissa pyöritään? Osaako joku heittää suuntaa-antavaa hintaa?
3500-4000 euroa olis aika lähellä totuutta , olettaen että tuo on 90-93 minkä tuosta hv määrästä päättelin
Jos täysin orkkiskunnossa ja aidosti hyväkuntoinen, niin 5000-6000 euroa voi olla myös käypä hinta. Tuntuu olevan hinnat nousussa alkuperäisillä alkupään malleilla
Jos auto on oikeasti hyvässä kunnossa koriltaan (ja tekniikaltaan) niin alkupään NA:n hinta on mielestäni selvästi yli 4000e kovakaton kanssa. Tai ainakin mä olisin valmis maksamaan siitä huomattavasti enemmän (jos nyt olisin sellasta hakemassa)
Kyllähän meikäläiset toivoo noiden hintojen nousua, mutta hinta on se jolla auto vaihtaa omistajaa. Kun katsoo nettiautoa niin aikalailla samat siellä on myynnissä ollut pahimmillaan jo 3 kesää , eli tavara ei liiku kovinkaan hanakasti. Pyynnit on mitä on ja koko eurooppa/maailma on täynnä miataa jos ei satu Suomesta löytymään . Tuodessa tollanen abouts -92 mallinen saa 450-550 euroa veroja niskansa, joten verottajan mielestä kyseessä on 2500-3000 euron auto . Alle 4000 euron NA.t on nettiautosta liikkuneet edes jonnekin , kaliimmat 2-3 vuoden myynnin jälkeen tai ei ollenkaan .
btw: Kun uteliaisuuttani kyselin tuossa alkutalvesta niin tämän orkkiksen kovakatolla olisi saanut ajaa 3900 euron talvihintaan pois : http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/6728084 . Ettei vaan olisi sama kyseessä ?
Mun kokemus noista halvoista on se että niissä on aina jotain isompaa vikaa (yleensä mätiä) jonka takia en ostais niitä vaikka hinta puolitettais (varmasti on poikkeuksiaki, muutta ei oo ikinä osunu mun kohalle kun oon yrittäny autoa suomesta ettiä) ja suurin osa pidempään myynnissä olleista on just noita jotka mun mielestä joutais paaliin.
Joo mäkään en kyllä alle 4000e NA:ta ostais, ellei sit oikeasti tiedä että on varmasti hyvässä kunnossa. Mun edellisen NA:n ostin vuonna 2011 ilman kovakattoa 4500e, ja samaan hintaan sain sen myytyä eteenpäin kaks vuotta myöhemmin. Tonkin kanssa jonkun verran sai tehdä mätäkorjauksia.
Voiko suomi-auto vuodelta -90, ajettu 170 tkm, olla ruosteeton tai ilman että siihen on tehty mätä-korjauksia? Ehkä, jos hyvin pidetty, vain kesäisin se 5000 km kurvailtu. Kuinka orkkis alusta tuossa mahtaa olla?
Eli toki neljän tonnin hintaan moinen "liki helmi" on mahdollista löytää kotimaastakin. Millainen on omistajahistoria? Soita jollekin niistä - voi kuulla ihmeellisiä tarinoita.
Vanha viidakon sanontahan kuuluu - kuitenkin - että autokuumeessa ei koskaan saa ostaa autoa, jota ensimmäisenä käy katsomasasa...
Kannustan siis toki alkuvuosiaen NA:n hankintaan, ehdottomasti. Malttia vaan matkaan. Kaikki muu korjaus on varsin halpaa ja helppoakin - paitsi mätä.... ja sitten maalaus jne.... hui
Millainen on omistajahistoria? Soita jollekin niistä - voi kuulla ihmeellisiä tarinoita.
Tuo Kaiden linkkaama on ollut paikallisella jo aikuisella miehellä piitkään. Luokkaa kymmenkunta vuotta tjsp. siinä vaiheessa kun pari vuotta sitten kerhon syysmiitissä hänen kanssaan autostaan haastoin. Varmasti mielellään kertoilee entisestä autostaan, jos hänelle soittaa.
Vanha viidakon sanontahan kuuluu - kuitenkin - että autokuumeessa ei koskaan saa ostaa autoa, jota ensimmäisenä käy katsomasasa...
Viidakon sanonnat eivät ole minulle tuttuja.
Sen kun muistaa, että jokainen myyjä kehuu omaansa parhaaksi vaikka muiden autoja ei olisi edes nähnytkään, niin on jo vahva onnistumisen mahdollisuus. Ensimmäinen voi olla paras yhtä hyvin kuin viimeinenkin tai joku muu siltä väliltä.
Vanha viidakon sanontahan kuuluu - kuitenkin - että autokuumeessa ei koskaan saa ostaa autoa, jota ensimmäisenä käy katsomasasa...
Viidakon sanonnat eivät ole minulle tuttuja.
Sen kun muistaa, että jokainen myyjä kehuu omaansa parhaaksi vaikka muiden autoja ei olisi edes nähnytkään, niin on jo vahva onnistumisen mahdollisuus. Ensimmäinen voi olla paras yhtä hyvin kuin viimeinenkin tai joku muu siltä väliltä.
Joo, totta. Olin huolimaton. Voi sen ekan ostaa, mutta vasta kun on katsonut toisenkin... -E
btw: Kun uteliaisuuttani kyselin tuossa alkutalvesta niin tämän orkkiksen kovakatolla olisi saanut ajaa 3900 euron talvihintaan pois : http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/6728084 . Ettei vaan olisi sama kyseessä ?
Joo just toi käytiin hakemassa. 4800e pyys mut saatiin tingittyä 3800e. Pikkujälkiä siellä täällä mut autohan on jo 25v eikä uusi. Aluks alko heti laahaamaan oikea takajarru, oikee huolella ettei taevinnut edes jarrua painaa niin pysähty oikee kunnolla. Pari km kun ajoin niin vannekkin oli tosi kuuma, ei kunnolla voinut koskea. Vika ei ole mikään mahdoton, oon ennenkin noita korjaillu, niin olipahan vaan syy tinkiä, lähdin ajamaan helsinkiin päin niin kilsa/pari niin hävis toiki ongelma kokonaan. Ihan hyvä vaan. Ja ennen sitä kun edes menin kattomaan tota niin katoin autprekisteristä tietoja, leima oli aika loppupuolella niin sanoin sille että kävis leimaamassa. Leiman haki mutta ei mennyt ekasta läpi, syynä päästöt. Ja huomautusta tuli että moottorista tuli vähän öljyä ja vasen helma oli takaata ruosteessa. Korjas kaiken, päästöihin sano vaikuttaneen katalysaattorista menevässä loppuputkessa, siinä oli reikä. Katoin niin oli uusittu. Moottorissa sano jonkun tiivisteen olevan, vaihto senkin ja se helma oli hitsattu kuntoon. Et ihan hyvä vaan että katoin autorekisteristä tietoja, ei olis aikaa nyt tässä vaiheessa alkaa heti remppailemaan. Ja muutenkin mielummin menee liikkeen taskusta kun mun. Omistushistoria mitä nyt tulee mieleen niin 2 edellistä omistajaa oli yks omistanut n. 9v ja toinen n. 11v. Edellinen omistaja omisti autokoulun tjsp, niin veikkaan et ihan hyvin on mahdollisesti rempannutkin. Eläkkeelle tais mennä ja myi pois.
Toivotaa et on hyvä, ei ainakaan pommilta vaikuttanut. Mut nyt oon foorumin uus jäsen headbang tonttiihan tää menee, splitterii, jenkkiparkit ja mässyt vanteet alle ;) noi sumarit helvettii heti ku on mahdollista!
Onnittelut. Ei paha hinta. Ajelin iltapäivällä liikkeen ohi ja bongasin auton liikkeen pihasta. Arvelin koeajon / kaupanteon vuoksi sen siinä seisovan ja näin näköjään olikin.
Miksi täällä foorumilla ei ole mitään osiota "oma miata" topiceille, vai onko?
Liity jäseneksi niin "projektit" osio aukenee. Projektejahan nämä kaikki on ! Onnea hankinnasta , kyllä kelvollisen na koppaisen saa alle 4000 eurolla kovakattoineen päivineen 638