Kirjoittaja Aihe: Alkuperäiskuntoinen MX-5?  (Luettu 7570 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Alkuperäiskuntoinen MX-5?
« Vastaus #45 : 05.11.12 - klo:16:20 »
Antsa: onko sun kilometrimäärä luotettava? Silloin kun na:t olivat uusia, Saksassa oli tavallista ja laillistakin ruuvata mittaria viimeistään ennen myyntiä.

Oon melko varma että pitää paikkansa. Joitakin pintanaarmuja ja nyt korjattua takapuskuria lukuun ottamatta mistään ei ole löytynyt mitään sanomista moottorin sisuskalut mukaan lukien. Eihän näistä koskaan varmasti tiedä, mutta jos on enemmän ajettu niin on kyllä ollut siistillä pidolla.

Mulla on nyt tullut 20 tkm lisää ja lähes kaikki on ollut sisustaa myöden jo palasina, mutta oon yrittänyt laittaa letkut ja johdot sun muut samalla tavalla kuin ne oli, ja käyttää alkuperäisiä pultteja yms. jos ne on näkyvillä. Se tulee varmaan automaattisesti kun on tota museospedeilyä harrastanut.

Olen muuten todennut että munkaltaiselle ihmiselle (okei, insinöörille:) entisöinti tai alkuperäisenä säilyttäminen on loppujen lopuksi paljon helpompaa kuin luovempi tekeminen, koska kaiken voi tehdä mallin mukaan. Että hatunnosto vaan niille jotka osaa itse muotoilla vaikka hyvännäköisen puskimen. Tai niille jotka ei selvästi osaa mutta tekee siitä silti tv-ohjelman ja rikastuu facepalm



Tässä topicissa on puhuttu paljon rahasta ja auton arvosta. Sen perusteella mitä itse olen tehnyt ja seurannut, ei sillä ainakaan tienaa, vaan kaikki menee ja velkaakin jää. Siinä mielessä se on kuin mikä tahansa (moottori)harrastus.

Se olisi muutos ja muutos on aina pahasta. Ennen oli kaikki paremmin, eikä mikään saa muuttua. giggle

Hjumor, hjumor. Kyllä muakin on ottanut päähän kun joku pussihousu on tullut toteamaan kokoontumisessa että mulla on prätkän bensahanassa väärän mallinen letkuklemmari, aijai. Mutta olen ratkaissut asian hankkimalla alkuperäisen kiristimen tai sitten parkkeeraamalla prätkän miittiin niin ettei väärä liitin paista joka paikkaan.
1.64 NA