Moi vaan! Tilasin ebaysta puolan ja uudessa on neljälle liittimelle varattu pistoke (leveämpi),vanhassa kolmelle. Kumpaankin kuitenkin menee sama kolme johtoa molempiin liittimiin.Kysymys kuuluu onko mahdollista kytkeä liittimillä vain nuo paikoilleen, eli onko eroja puolassa muutenkin? Auto on Mazda MX -5 vm. 2000 ,maaliskuussa rekisteröity. 1.6l 16venttiiliä.Model NC 35 EAC, motor 136 64190, faber A3F NBO. Makso ebayssä 110e rahteineen,merkkiliikkeessä 480e,en raskinut sieltä tilailla.Joten jos on tietoa niin olisin kiitollinen :driving
Tässä linkkiebayhyn.Tosiaan kyllä uudessa että vanhassa on sama käytännössä kolme johdinta.kyllä tuo muuten sinne kävisi.http://www.ebay.com/itm/Ignition-Coil-Pack-for-99-00-Mazda-Miata-MX-5-MX5-/310789371200?hash=item485c7d7540:g:deAAAOSwPhdVFSa-&vxp=mtr
Toi isommilla liitimillä oleva on 1,8 koneen puolapaketti. Oisko itse puolissa eroa 1,6 vs 1,8 dunno Tuskin mekittävää jos ollenkaan. Liittimet tosiaan joudut tinkeröimään jotenkin ja pinnijärjestyksen varmistamaan 1,8 vs 1,6. Tässä linkki 1999 NB 1,8 sähkökaavioon, niin näät 1,8:in värit: http://www.mellens.net/mazda/mazda_miata_extra_manual/1999_wiring.pdf 1,6:n puolille menevät johdot on muistaakseni eriväriset. 1,6:sen kaaviota ei ole netistä löytynyt, mutta johdotukset hyvin pitkälle samat.
Jos ei jo tiedossa, niin marmoritiskiä halvemmalla saa oem- ja tarvikeosaa näistä
http://www.mx5parts.co.uk/index.php
https://www.ilmotorsport.de/en/
Muita hyödyllisiä manuaaleja: http://www.mellens.net/mazda/index.html
No niin ,nyt käy kone mutta,ykkös pytty pois pelistä.Täytyypi vaihtaa kaikki tulpanjohtimet.Kierroslukumittari pelaa ja muutenkin ok. Olisiko niin että resistanssit ei nyt täsmää t :banskuulpanjohdoissa?