Miata.fi

Yleinen => Autohifi, valot ja sähköt => Aiheen aloitti: maraaa - 06.04.16 - klo:17:12

Otsikko: Puola
Kirjoitti: maraaa - 06.04.16 - klo:17:12
Moi vaan!
Tilasin ebaysta puolan ja uudessa on neljälle liittimelle varattu pistoke (leveämpi),vanhassa kolmelle. Kumpaankin kuitenkin menee sama kolme johtoa molempiin liittimiin.Kysymys kuuluu onko mahdollista kytkeä liittimillä vain nuo paikoilleen, eli onko eroja puolassa muutenkin?
Auto on Mazda MX -5 vm. 2000 ,maaliskuussa rekisteröity. 1.6l 16venttiiliä.Model NC 35 EAC, motor 136 64190, faber A3F NBO.
Makso ebayssä 110e rahteineen,merkkiliikkeessä 480e,en raskinut sieltä tilailla.Joten jos on tietoa niin olisin kiitollinen :driving
Otsikko: Vs: Puola
Kirjoitti: wagner - 06.04.16 - klo:19:14
 :scratch

Pistäkkö linkkiä noihin ebay:n puoliin, ku ei noilla tiedoilla kukaan osaa sanoo juuta, eitä, eikä jaatakaan.
Otsikko: Puola
Kirjoitti: Simppa - 06.04.16 - klo:20:46
Tuo vaihtui jossain vaiheessa nelipistokkeiseksi. Jos en ihan väärässä ole, niin se neljäs on nopeusmittarin signaali.

Edit: näin siis na:ssa. Nb:ssä taas taitaa olla kolme liitintä ja nopeusmittarille tulee signaali eculta.
Otsikko: Vs: Puola
Kirjoitti: maraaa - 06.04.16 - klo:21:12
Tässä linkkiebayhyn.Tosiaan kyllä uudessa että vanhassa on sama käytännössä kolme johdinta.kyllä tuo muuten sinne kävisi.http://www.ebay.com/itm/Ignition-Coil-Pack-for-99-00-Mazda-Miata-MX-5-MX5-/310789371200?hash=item485c7d7540:g:deAAAOSwPhdVFSa-&vxp=mtr
Otsikko: Vs: Puola
Kirjoitti: Zuissi - 06.04.16 - klo:21:18
Tuo vaihtui jossain vaiheessa nelipistokkeiseksi. Jos en ihan väärässä ole, niin se neljäs on nopeusmittarin signaali.

Edit: näin siis na:ssa. Nb:ssä taas taitaa olla kolme liitintä ja nopeusmittarille tulee signaali eculta.

Eikö se oo kierroslukumittarille eikä nopeusmittarille. Nopeustieto tulee laatikolta.
Otsikko: Vs: Puola
Kirjoitti: wagner - 06.04.16 - klo:22:01
Toi isommilla liitimillä oleva on 1,8 koneen puolapaketti. Oisko itse puolissa eroa 1,6 vs 1,8  dunno  Tuskin mekittävää jos ollenkaan. Liittimet tosiaan joudut tinkeröimään jotenkin ja pinnijärjestyksen varmistamaan 1,8 vs 1,6. Tässä linkki 1999 NB 1,8 sähkökaavioon, niin näät 1,8:in värit: http://www.mellens.net/mazda/mazda_miata_extra_manual/1999_wiring.pdf   1,6:n puolille menevät johdot on muistaakseni eriväriset. 1,6:sen kaaviota ei ole netistä löytynyt, mutta johdotukset hyvin pitkälle samat.

Jos ei jo tiedossa, niin marmoritiskiä halvemmalla saa oem- ja tarvikeosaa näistä

http://www.mx5parts.co.uk/index.php

https://www.ilmotorsport.de/en/

Muita hyödyllisiä manuaaleja: http://www.mellens.net/mazda/index.html
Otsikko: Vs: Puola
Kirjoitti: maraaa - 07.04.16 - klo:20:03
kiitoksia neuvoista ja linkeistä.Laitan tietoa jahka saan liittimet kiinni ja koekäytettyä. :o
Otsikko: Vs: Puola
Kirjoitti: maraaa - 08.04.16 - klo:19:17
No niin ,nyt käy kone mutta,ykkös pytty pois pelistä.Täytyypi vaihtaa kaikki tulpanjohtimet.Kierroslukumittari pelaa ja muutenkin ok.
Olisiko niin että resistanssit ei nyt täsmää t :banskuulpanjohdoissa?