Kirjoittaja Aihe: MX-5 verotus  (Luettu 87335 kertaa)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #75 : 30.07.10 - klo:08:32 »
Vuosimalleissa 94-97 on 1,6 litran koneessa paljon vähemmän hepoja. Älä ihmeessä ota sitä. Suosittelisin hyvän 1,8n ostamista vaikka se vähän maksaisikin tai kestäisi. Eikä niiden ylimääräisten heebeleiden takia kannata ehdokasta reputtaa jos muut asiat on kohdallaan.

Jep. Läksyt on luettu ja tämä 90hv-malli on jätetty pois vaihtoehdoista jo alkumetreillä. ;) Hintahaarukkaakin nostin jonkin verran. Katsotaan mitä löytyy...

Mutta tärkeintä on että olet löytänyt sen oikean mallin  :)
Tervetuloa joukkoon.

Ainoa malli, mitä olen edes katsellut.... ;)
Don't charge. Super Turbocharge!

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #76 : 10.12.10 - klo:06:20 »
Maksoin omastani '93 1.6:sta veroa 3600e kevällä '06. Nyt tuli vastaus verovalitukseen ja 1080e takaisin! Jess!!
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #77 : 10.12.10 - klo:11:04 »
Vuosimalleissa 94-97 on 1,6 litran koneessa paljon vähemmän hepoja. Älä ihmeessä ota sitä. Suosittelisin hyvän 1,8n ostamista vaikka se vähän maksaisikin tai kestäisi. Eikä niiden ylimääräisten heebeleiden takia kannata ehdokasta reputtaa jos muut asiat on kohdallaan.

Jep. Läksyt on luettu ja tämä 90hv-malli on jätetty pois vaihtoehdoista jo alkumetreillä. ;) Hintahaarukkaakin nostin jonkin verran. Katsotaan mitä löytyy...

Mutta tärkeintä on että olet löytänyt sen oikean mallin  :)
Tervetuloa joukkoon.

Ainoa malli, mitä olen edes katsellut.... ;)

En jättäisi pois uudempaa 1.6 NA:ta, jos sopiva tulisi kohdalle. Olen juuri vaihtamassa omaan -96:een vanhemman mallin mäntiä ja nokkia, ja lisäksi modaan ecun käyttämään vanhemman mallin karttaa. Nämä muutokset maksaa muutaman satasen. 90-heppaset on monesti vähemmän ajettuja, paremmin varusteltuja ja luultavasti eivät paljon radalla pyörineet.

Toki jos hakee pelkästään tehokasta ratapeliä/leikkikalua, niin toinen juttu.
1.64 NA

Valtsu-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #78 : 12.02.11 - klo:10:23 »
Onko kukaan kerholaisista tuonut tai miettinyt tuovansa 3 koppasta MX-5:sta rätillä tai kovakattoisena? Tullin sivuilta ei montaa kappaletta löydy verotuspäätöksiä. Autovero näyttää olevan karkeasti 4000-6000 EUR. Mutta halvemmaksi silti tulisi, kuin suomesta hakea käytettyä vastaavaa.
Toinen auto on BMW Z4 mikä houkuttaisi, mutta siinä hankinta hinta nousee turhan isoksi (vrt. varattuun budjettiin). Työni puolesta en haluaisi kuitenkaan liikaa erottua joukosta. Tämän puolesta MX-5 sopisi vaikka onkin hieno auto, ei ole kuitenkaan niin brassaileva? Omasta mielestäni ainakin näen asian näin.

Hakusessa olisi alustavasti kovakattoinen versio (tulossa ns. 1 autoksi). Toisen auton virkaa hoitaa RX-8. Omat kokemukset MX-5 rajoittuvat NA malliin, jollaisen omistin muutaman kesän.

Vaikuttaako auton varustetaso miten verotukseen? Luulisi, että kannattaa tuoda mahdollisimman hyvin varusteltu yksilö jossa ajokilometrejä maksimissaan n. 60 000km. Kysymys, joka ei niin liity topiciin, niin minkälainen ero on 1.8 ja 2.0 moottoreilla ajossa?
Mazda MX-5 1.8 (NC)

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #79 : 12.02.11 - klo:12:13 »
Onko kukaan kerholaisista tuonut tai miettinyt tuovansa 3 koppasta MX-5:sta rätillä tai kovakattoisena? Tullin sivuilta ei montaa kappaletta löydy verotuspäätöksiä. Autovero näyttää olevan karkeasti 4000-6000 EUR. Mutta halvemmaksi silti tulisi, kuin suomesta hakea käytettyä vastaavaa.
Toinen auto on BMW Z4 mikä houkuttaisi, mutta siinä hankinta hinta nousee turhan isoksi (vrt. varattuun budjettiin). Työni puolesta en haluaisi kuitenkaan liikaa erottua joukosta. Tämän puolesta MX-5 sopisi vaikka onkin hieno auto, ei ole kuitenkaan niin brassaileva? Omasta mielestäni ainakin näen asian näin.

Hakusessa olisi alustavasti kovakattoinen versio (tulossa ns. 1 autoksi). Toisen auton virkaa hoitaa RX-8. Omat kokemukset MX-5 rajoittuvat NA malliin, jollaisen omistin muutaman kesän.

Vaikuttaako auton varustetaso miten verotukseen? Luulisi, että kannattaa tuoda mahdollisimman hyvin varusteltu yksilö jossa ajokilometrejä maksimissaan n. 60 000km. Kysymys, joka ei niin liity topiciin, niin minkälainen ero on 1.8 ja 2.0 moottoreilla ajossa?

Eipä noita tosiaan kovin montaa kappaletta ole tiettävästi tuotu. Varusteet vaikuttaa jonkin verran verotukseen, mutta todella vähän kuitenkin. Eli todellakin kannattaa tuoda mahdollisimman hyvillä varusteilla (joskin lisävarustelista esim. 2006 vuoden malleihin ei oo mitenkään erityisen pitkä edes ollut).

2.0 on jonkun verran tehokkaampi, mutta kuten vanhoissakin versioissa, niin 1.8 taitaa olla hieman kierrosherkempi. Suurin etu päivittäiskäytössä lienee 2.0 -version 6-lovinen vaihteisto.

Pikkusen off-topikkina mainitsen, että multa on tulossa myyntiin maaliskuussa (kunhan lumet lähtee) vuoden 2006 kovakattoinen 1.8 versio (44tkm) ja todennäköisesti hintalappu on sellainen, ettei eroa Saksan versioihin tule juuri jäämään. Jos kiinnostaa niin laita vaikka privaa (toki muutkin saa ottaa yhteyttä).

LocDog

  • Juniori
  • Viestejä: 18
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #80 : 14.02.11 - klo:10:03 »
Toin Saksasta 03.12.2010, 2007 vuoden 1.8 MX-5. Autolla oli jo ajettu 101000 kilometriä, mikä ilmeisesti vaikutti suuresti autoveropäätöksessä. Sillä autovero oli vain 4452€.

Siinä ei ollut mitään lisävarusteita. Ainoa ero perusversioon on saksan "Energy" varustetaso. (Emotion -> Energy -> Expression). Joista Expressionissa on vakiona jo nahkaistuimet, xenon-valot, BOSE(tm) jne. Emotionin ja Energyn ero on 4 -> 6 kaiutinta ja johdotukset valmiina lisävaloille ja mahdollisuus hankkia nahkaistuimet :D. (en tiiä miksei emotioniin olisi voinut niitä ottaa). Näitä "mahdollisia" lisävarusteita ei ollut kumminkaan tähän yksilöön otettu.

Autoveropäätös oli tehty viiden autotalli.com "vastaavan" hintapyynnin perusteella. Ne oli kaikki vähemmän ajettuja, hinta pyynnit 21900€, 22900€ ja kolme 24900€ hujakoilla. Autoni arvoksi oli arvioitu 18700 about, josta autovero 26,1% oli tuo 4452€. Normaalisti he ottavat suoraan verotusarvon jostain listasta, mutta koska vastaavaa ei ollut he tekivät tämän arvioinnin.

Tänään haen kilvet. Damn, Akir0, ois saattanu kiinnostaa sun auto :P Nää 100tkm näkyy ja tuntuu, prkl! No ei voi minkään. :)

Valtsu-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #81 : 14.02.11 - klo:14:22 »
Itsellä on tarkoitus joku max 60-80tkm ajettu peli. Mieluiten 2.0L koneella. Pitää tässä katsoa mihin päätyy... Tuo rätillinenkin on yksi vaihtoehto, jos nuukaksi rupeaa :D
Niitä tuntuu olevan suht huokeilla hinnoilla tarjolla n. 11 000 EUR (1.8L malli).
Mutta katsotaan mitä kevät tuo tullessaan.
Mazda MX-5 1.8 (NC)

Valtsu-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #82 : 14.02.11 - klo:15:34 »
Kuinka nopeasti muuten verotuspäätös tuli?
Mazda MX-5 1.8 (NC)

LocDog

  • Juniori
  • Viestejä: 18
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #83 : 14.02.11 - klo:21:41 »
Kuinka nopeasti muuten verotuspäätös tuli?

Noin kolmessa viikossa. (Lappeenrannan tullista)

Alunperin lähetin sähköpostitse jo 5.12.2010 tarvittavat dokumentit. Työpaikan sähköposti vaan oli filteroinut tullin sähköpostipalvelimen automaattisen hylkäysviestin, joten en tiennyt ettei se menny perille. Reilu kuukausi myöhemmin soitin kyselläkseni missä mennään ja nolona lähetin uudelleen, tällä kertaa eri osoitteesta ja kahdessa erässä, ettei liian iso liitetiedosto aiheuta hylkäystä. En saanut mitään sakkoja kuukauden myöhästymisestä, tästä "inhimillisestä" syystä. :D
« Viimeksi muokattu: 14.02.11 - klo:21:43 kirjoittanut LocDog »

-ToniH-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #84 : 14.04.11 - klo:16:09 »
Veropäätös tuli 5 viikossa ja lasku 2344e. Auto siis -02 1,6.

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #85 : 28.04.11 - klo:08:03 »
Muutamassa viikossa tuli päätös, 591€. Auto -94 1.6 NA.  :-*

ez-1

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 152
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #86 : 28.04.11 - klo:14:55 »
Vastaus tuli mullekin reilussa kahdessa viikossa. Noin €1250 -99 1.8 AE 120tkm.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #87 : 28.04.11 - klo:14:57 »
Vastaus tuli mullekin reilussa kahdessa viikossa. Noin €1250 -99 1.8 AE 120tkm.
Aikalailla sama kuin kuin mun 10AE:ssa
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #88 : 18.07.11 - klo:16:05 »
'97 NA 1.8 159tkm, veroprosentti 21,7%, "yleinen markkina-arvo" kahden vanhemman yksilön perusteella 6528e => veroja nyt heinäkuussa 1091e. Kutakuinkin odotettu tulos, jos kohta hieman yläkanttiin.
ex-NA8C

Valtsu-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #89 : 19.07.11 - klo:23:49 »
Tänään posti toi verotuspäätöksen, -06 vm. NC. Ajettu 87 tkm, veroja 3880 eur. Ihan kohtuullinen. Autossa irroitettava kovakatto, tosin sitä ei huomioitu mitenkään / ilmoitettu. Auto tuotiin Suomeen 22.5. Joten hetki meni päätöksessä.
Mazda MX-5 1.8 (NC)