Kirjoittaja Aihe: NB 1,8 AE 10 jarrut  (Luettu 1999 kertaa)

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
NB 1,8 AE 10 jarrut
« : 10.03.11 - klo:16:30 »
MX5partsilta tuli jarrutarjous ja oon meinannut vaihtaa ainakin palat, mutta nyt saisi koko setin kohtuu hinnalla!  Onko kokemuksia laadusta
(ei oo tarkoitus viritellä autiosta mitään ohjusta vaan mukavaa kruisailua...). Toinen ongelma on että auto on Riihimäellä enkä pääse mittaamaan
levyjä. Tietääkö kukaan onko otsakkeen autossa standardit vaiko "Big brakit"?
2880/7500 called "Blues Bird"

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: NB 1,8 AE 10 jarrut
« Vastaus #1 : 10.03.11 - klo:17:05 »
Villi veikkaus että ihan vakiot, eipä ole tainnu missään mäxässä olla vakiona ns. big brake kittiä. Luulis löytyvän sopivat ku ettii vm. ja moottoritilavuuden perusteella.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: NB 1,8 AE 10 jarrut
« Vastaus #2 : 10.03.11 - klo:17:14 »
Jos noi ebc ultimax palat ovat ennen olleet nimeltään ebc kevlar, niin en suosittele. Mulla oli sellaiset takana ja palat olivat kuluneet 10tkm normaalissa tiekäytössä ihan törkeän näköisiksi, lohkeamia yms.
Mazdan omat palat ovat paremmat.
Jos tuntuu siltä että kiinnostaa joskus lähteä radalle kokeilemaan, niin suosittelen valitsemaan suoraan sellaiset palat ettei jarrut katoa ekan kierroksen jälkeen: ebc yellowstuffit, Mintex 1144, Axxis Ultimates.. Tietysti jos ei missään tapauksessa radalle aio koskaan mennä ajamaan, niin sitten on kai melko turhaa laittaa tuplahintaa paloihin :)

Peruslevyt on riittävän hyvät käyttöön kuin käyttöön.

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: NB 1,8 AE 10 jarrut
« Vastaus #3 : 10.03.11 - klo:19:43 »
Tietääkö kukaan onko otsakkeen autossa standardit vaiko "Big brakit"?

Standardit on. Tuo "big brake" on vasta 2001 lähtien jossain varustetasoissa. Tuo tarjoussetti on EBC:n valikoimasta lähinnä vakiokamoja, eli katukäyttöön varmaan ihan ok. Mulla on EBC yellowstuffit ja ei nekään tunnu mitenkään liian tylyiltä kadulle, mutta hinta tosiaan vähän karkaa.

Paras olisi jos jarruja ehtisi vähän purkamaan ennen osien tilaamista, voisi katsoa samalla esimerkiksi letkujen, liukutappien käsijarrun säätöruuvien kunto. Tietysti tuo tarjous on sen verran kova että se ehkä kannattaa tilata vaikka sillä riskillä että joutuu myöhemmin täydentelemään.

Sitten kun alat värkkämään niin tuolla vanhassa keskustelussa on muutama hyödyllinen vinkki: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=475.0

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: NB 1,8 AE 10 jarrut
« Vastaus #4 : 10.03.11 - klo:21:18 »
Kiitti neuvoista! Näyttävät olevan EBC:n peruspalat, mutta kommenttien mukaan ihan kelvolliset peruskäyttöön ja kun tohon hintaan kuuluu vähän niinkuin kaupan päälle levytkin, niin eiköhän laiteta tilaukseen! Täydennellään/upgreidataan settiä sitten seuraavalla kerralla tarpeen mukaan.

Viimeistellään vielä oheisilla feikkikuorilla about 20 € ebaysta...
2880/7500 called "Blues Bird"

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: NB 1,8 AE 10 jarrut
« Vastaus #5 : 11.03.11 - klo:01:26 »
Viimeistellään vielä oheisilla feikkikuorilla about 20 € ebaysta...

Eikö nuo sula satulaan kiinni jos vähän kovempaa jarruttelee  ;D
ロードスターNA8C

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: NB 1,8 AE 10 jarrut
« Vastaus #6 : 11.03.11 - klo:08:02 »
Viimeistellään vielä oheisilla feikkikuorilla about 20 € ebaysta...

Eikö nuo sula satulaan kiinni jos vähän kovempaa jarruttelee  ;D

Lisäks noitten kans kannattaa huomioida, että saattaa ottaa kiinni vanteen puoliin. Kannattanee ainakin varmistaa kuinka lähellä puolia satula on ja sitten miettiä mahtuuko tommonen vielä väliin. En tiedä kuinka monilla vanteilla voi aiheutua ongelmaa, mutta itsellä ainakin on yhdet mx3 mazdan vanteet jotka on pyöriny keväisin miatan alla. Niitten kans ei jää ku parin millin rako satuloihin.
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..