Kirjoittaja Aihe: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön  (Luettu 9557 kertaa)

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #15 : 13.06.13 - klo:12:41 »
Tässä mun before:


After:



Roadster

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #16 : 13.06.13 - klo:15:50 »
Kiitokset.
Olikin tutut kuvat, mx5partsin sivuilla oli linkit kuviisi ja olivat hyvä referenssi siitä miten auton näkö muuttuu  638

Marko
NC '07

Roadster

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #17 : 15.07.13 - klo:19:58 »
Löytyykö palstan lukijoilta suosituksia NC ohjauskulmien säätöarvoiksi?

Tällä viikolla, ehkä jo huomenna, alle menee Bilsteinin B12 setti (Eibach Prokit jouset + Bilsteinin iskarit). Mihin arvoihin tuohon laitattaisi kulmat otsikon mukaisesti eli lähinnä katukäyttöön nautittavaksi?

Miten akir0 sinulla oli?

Marko
NC '07

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #18 : 15.07.13 - klo:20:38 »
I'm no akir0, but you have PM.
'99 MB C220cdi

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #19 : 15.07.13 - klo:21:32 »
Löytyykö palstan lukijoilta suosituksia NC ohjauskulmien säätöarvoiksi?

Mä säädätin Inchcapella kulmat, laittoivat tehtaan lukemiin. Paperit tais mennä auton mukana, joten en lukemia osaa sanoa.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #20 : 15.07.13 - klo:21:44 »
Löytyykö palstan lukijoilta suosituksia NC ohjauskulmien säätöarvoiksi?

Mä säädätin Inchcapella kulmat, laittoivat tehtaan lukemiin. Paperit tais mennä auton mukana, joten en lukemia osaa sanoa.

(M)Asentajahan saa noi tehtaan arvot koneelta suoraan... ja joissain paikoissa, olen kuullut, masentaja ei suostu muihin arvoihin säätämäänkään :scratch   Lakalaivan Euromasterista useammalla positiivisia kokemuksia minä mukaan lukien. Seittemän gybää muistaakseni lohkaisivat harrastebudjetista viime kesänä.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #21 : 16.07.13 - klo:10:32 »
Tässä mun before:
...

After:
...
Tuliko koskaan mitattua etäisyyksiä esim. lokarin alareuna - pyörän napa before/after?
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #22 : 16.07.13 - klo:11:18 »
Tuliko koskaan mitattua etäisyyksiä esim. lokarin alareuna - pyörän napa before/after?

Tuli, muttei niitä lukemia kyllä oo missään tallessa. Ja toki katsastajakin aikoinaan etäisyydet mittasi sieltä sun täältä kun muutoskatsastin.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #23 : 16.07.13 - klo:13:03 »
Tässä mun before:

After:

Todella iso ero ulkonäössä. Vakiona näyttää lähes maasturilta, kun vertaa madallettuun.

Roadster

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #24 : 22.07.13 - klo:22:18 »
Päivitystä.

Eibach Prokit B12 ollut alla vasta pari päivää, pari huomiota:
+ Ajettavuus parani huomattavasti vs. Stock
+ Keula ei enää nyökkäile eikä niiaa häiritsevästi, tuntuu paremmalta liikkeelle lähtiessä, pysähtyessä ja myös vaihdetta vaihtaessa
+ Paketin Bilsteinit pysyvät tarkemmin tiessä kuin vakioiskarit, niinkuin pitikin
+ Alusta ei oikeastaan tunnu juurikaan kovemmalta kuin Stock joka oli vähän pintakova. Prokit progressiivisempi?

- Madallus on visuaalisesti yllättävän lievä, jopa hieman pettymys, en tiedä mahtaako tuosta vielä hieman painua parin ekan viikon aikana. Toisaalta on mielestäni nyt jotakuinkin sellainen kuin olisi voinut kuvitella tehtaalta tullessa ollakin.

Alustaan kokonaisuutena tyytyväinen, saisikohan suuremmilla vanteilla ja/tai renkailla lokasuojien sisään enemmän täytettä korkeussuunnassa. Talvirenkaat ovat 55-profiiliset mutta yllättävän vähän eroa korkeussuunnassa

Kaikissa kuvissa alla 16 tuumaiset vanteet, renkaat seuraavasti:
- Talvi Nokia HKPL 5 205/55-16 (ylin kuva)
- Kesä Yokohama Advan 205/50-16 (kaksi alempaa)

« Viimeksi muokattu: 24.09.13 - klo:23:37 kirjoittanut Roadster »
NC '07

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #25 : 23.07.13 - klo:21:14 »
Suurempi vanne renkaan litistyessä päinvastoin korostaa väliä kaareen , olettaen että renkaan halkaisija pidetään samana. Vanteen malli on tietty oma tekijänsä kokonaisvaikutelmassa.

Mun mielestä tuo näyttää ihan hyvältä. Ei erikoiselta, mutta hyvältä.

Hyvä että muutokset ajettavuudessa oli positiivisia. Löysättiinhän kumipuslat jotta ne eivät jää kantamaan tukivarsien käännyttyä uuteen asentoon?
ex-NA8C

Roadster

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #26 : 04.08.13 - klo:18:59 »

Mitä puslia tarkoitat Kari? Siellä oli niitä enemmänkin...

Marko
NC '07

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #27 : 04.08.13 - klo:22:01 »
Tuosta kuvasta laskisin, että siellä olisi 18 puslaa jotka kiertyvät tukivarsien liikkeen mukana. En kuitenkaan tunne NC:n ratkaisuja niin, että osaisin sanoa jäävätkö ne puslat jännitykseen jos madalluksen seurauksena tukivarsien lepokulma muuttuu.

http://www.vorshlag.com/product_info.php?cPath=123_126_262&products_id=495&osCsid=11d07f487cca59577538750e34598aa4

ex-NA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #28 : 04.08.13 - klo:22:13 »
Samalla lailla ne jää kuin NA:ssa tai NB:ssä eli olis pitäny löysätä samalla ne kaikki tukivarsien puslat sekä ylemmät että alemmat.

Valtsu-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: NC / Alustaparannukset ympärivuotiseen katukäyttöön
« Vastaus #29 : 13.09.13 - klo:22:31 »
Sain tänään alle eibachin jouset, jotka madaltivat lopulta lähemmäs 5-6 cm.
Ajo ominaisuudet muuttui dramaattisesti paremmiksi ja ei silti tarvitse joka töyssyä pelätä. Voin suositella.

Madallettuna, kumit 225/35/18:




Vakio jousilla:


Mazda MX-5 1.8 (NC)