Yleinen > Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet

BC Racing todistus

(1/3) > >>

Marko:
Todistus katsastusta varten on liitteenä (kaksi versiota eri massoilla)

Una:
 638 asiallinen paperi mutta toi mainittu pyöränkulmien poikkeavuus ei päde tuollaisenaan vaan nyt tuo lause 8n nimenomaan sellainen mistä trafin ohjeistus sanoo että ei voida pitää riittävänä. kulmat täytyy siis saada valmistajan arvojen mukaisiksi.

Jos tuossa sen sijaan lukisi vaikka että auraus ja caster on oltava valmistajan ohjearvojen mukaiset mutta camber saa olla edessä ja takana enintään vaikka -2 astetta niin silloin poikkeavat kulmat olisi luultavasti muutoskatsastuksessa ok. Ymmärtäähän tuon tietysti ettei Mamasanilla ole varmaankaan resursseja perehtyä jokaiseen automalliin ja miettiä mitkä kulmat on millekin ok ja ottaa vastuuta niiden turvallisuudesta.

Make:
Kulmat ne katsastuksessa haluaakin auton omat ei alustan valmistajan.
Se lukee jo lakipykälässäkin ja tuolla sen saa vaan leimattua kunhan vetää kulmat Mazdan arvoihin.
Niitäkin pajoja on jotka ottaa arvot vaikka päällään seisten vaikkei niitä todellisuudessa saisi siihen(Dini auto riihimäki kiitos sinne vain avusta).

Una:

--- Lainaus käyttäjältä: Make - 30.03.18 - klo:10:13 ---Kulmat ne katsastuksessa haluaakin auton omat ei alustan valmistajan.
Se lukee jo lakipykälässäkin ja tuolla sen saa vaan leimattua kunhan vetää kulmat Mazdan arvoihin.
Niitäkin pajoja on jotka ottaa arvot vaikka päällään seisten vaikkei niitä todellisuudessa saisi siihen(Dini auto riihimäki kiitos sinne vain avusta).

--- Lainaus päättyy ---

Ei se nyt ihan noin suoraviivaista ole, alustavalmistajan kulmat käy jos ne sellaiset antaa, mutta yleensä eivät.


--- Lainaus ---Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista. 
--- Lainaus päättyy ---

Make:
Mä olen nyt uuden lain tulon jälkeen kaksi katsastanut ja molemmilla kerroilla on kaveri katsonut mitä kuuluu olla kyseisessä mallissa tehtaan mukaan eikä paperin kulmat käy.

Näin kävi minilläkin nyt viimeksi vaikka vain jousia leimasin ja tuv papereilla niin kulmat piti laittaa tehtaan arvoihin ei h&r paperin arvoihin.
Tästä onneksi varoitti jo Dini auton kaveri ja tehtiin paperi orkkis arvoilla kun ei ihan päästy siihen että olisi saanut ne arvot sinne ihan livenä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta