Kato täällä on muitakin Rooman kävijöitä, toukokuussa sinne pitäisi taas lähteä! ;D
Joo häämatkalla käytiin pyörähtämässä vähän lenkkiä. Alla oli tosin SLK200, kun sen sai vuokralle 60eur/päivä ;)
Ennen matkaa googletin jonkun top10 listan euroopan autoreiteistä ja meidän matkalle sattu sitten kaks. Tie 222 Sienasta Firenzeen ja Amalfi Coast Sorrenton vieressä.
Ja voi helvetti tekis mieli lähtee Miatalla eurooppaan reissuun...
Eipä ollu kun NC tuollakaan. Muutenkin noita NC:tä tuntu olevan monessakin paikassa mut NA:ta ei missään. Sellasen kyllä ostan heti jos jostain löydän. :D
Todella omituisen näköinen, mutta jotenkin tyylikäs... jotain viiden tonnin pintaan maksaisi koko setti. Lisää kuvia (http://www.amx07.com/gallery.html)
Todella omituisen näköinen, mutta jotenkin tyylikäs... jotain viiden tonnin pintaan maksaisi koko setti. Lisää kuvia (http://www.amx07.com/gallery.html)
No huh, ei kyllä oikein omaan silmään istu :-\, Mazda Mazdana ja Aston Martin Aston Martinina. Koskahan näitä vastaavia settejä rupeaa saamaan Toyotan IQ malliin jotta jokapoika voi rakentaa oman Aston Cygnetin...
Näyttää ihan kuin tuo valkoinen putki menisi sun rintakehän läpi :P muuten hieno kuva :)
Laitetaas vastineeks kuva omasta (joka on aina tietenkin se coolein ever!) :D (http://paffa.1g.fi/kuvat/Miata/maxed-4.jpg/_small.jpg) (http://paffa.1g.fi/kuvat/Miata/)
"People either get the Mazda MX-5 or they don’t. Those who do will love the MX-5 Super20. Those who don’t, won’t. Their loss. This tricked-out car, built to mark the Miata’s 20th anniversary, is bad-ass."
Tuon sivun mukaan eivät edes kovin kalliita, tosin tiiä sitten kun tänne asti sais laivattua (vai onkohan tuo reilut 10000 jeniä sittenkään koko setin vai pelkän taustan hinta...)
Toi on taustojen hinta (http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww2s.biglobe.ne.jp%2F~AWD%2Fna_1013_z.html). Kehykset, neulat, keskitapit jne maksaa extraa, JDM kama on JDM kallista! Kannattaa kytätä eBay UK:ta ja Nutz (http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showforum=30):in myyntipalstaa, siellä liikkuu JDM tavaraa "edullisesti" vs. REV9 (http://www.rev9autosport.com/) tai Tetsuya (http://tginferno.blogspot.com/). Pelkät taustat voi tehdä itekkin ja Club Roadster:in sivuilla on jannu (revlimiter?) joka kauppaa valmiita pohjia ja niitä saa haluamansa näkösinä.
Tossa (http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=62378&pid=790514&st=0&#entry790514) on KG Works:in mittaristo plus muuta JDM kamaa.
Ei helvetti! Tämä jos joku sopii tuohon otsikkoon! Onkohan joku oikeasti rakennellut tuollasen vai onkohan vain kätevästi photoshopattu? Kattokin pidennetty?
Samaa sarjaa Talbot Horizonzonin kanssa, joka siis on jatkettu Horizon.
Normi kovakatto ja takapenkillä saa olla katon alla. En muista mikä nimi tuolle oli vanhoissa autoissa, mutta olihan niissäkin kuski sateen alla ja parempi väki takapenkillä katon alla... :)
Ostin jalustan kameralle niin pitihän sitä heti käydä kokeilemassa. Auto on juuri myllytetty ja kestopinnoitettu silver nano 2k:lla. Uudet led-sivuäärivalot kromikehyksillä näkyy tossa kans. Mx5partsista, helvetin kalliit ja vähän laaduttomat eli asennus vähän hankala ja istuvuus ei ole 100%, mutta ulkonäkö kyllä parani järkyttävästi vanhoihin värittömiin heijastimiin ja himmeisiin lamppuihin verrattuna ;)
Juu kyllä se on hienoin kuva munkin mielestä missä näkyy kaupunki ja renkaan jäljet. Valotusaika oli 40 sekuntia ja oli niin pimeetä ettei nappeja nähny kamerasta.
Kamera ei ole mikään ihmeellinen, Panasonic GF1, tosi pienikokoinen järkkäri, mutta jälki on selkeästi pokkaria parempi ja toisaalta canonin halvimpia hiukan huonompi kun on pienempi kennokin.
Onko sinulla muuten lamppuluukut aina auki? Sellainen mielikuva noista medioista on jäänyt :D
Välillä on ja välillä ei, ehkä kallistuu enempi pelkkiin parkkeihin päiväsaikaan, illalla/pimeellä on yleensä pakko. Pidin kuvissa auki kun ne on kuitenki aika olennainen osa NA:ta. Ihan siistithän ne on ratin takaa katsottuna näkökentässä, tulee vielä erikoisempi fiilis autosta.
Menee kovin offtopiciksi, kohta joku suuttuu. Laittakaahan lisää kuvia ;)
Perhana ku tosta ei oikeen saa selvää, et se on oikeesti aika mäen pääl. Tos kuva keväämmältä samasta kohtaa: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/206555_10150147952609163_674099162_6626086_4522956_n.jpg
Kai se täytyy omaakin tänne tyrkyttää, onhan se omaa silmää miellyttäväks laitettu ni täytyyhän sen olla cool whistle (http://i1009.photobucket.com/albums/af211/Nicotine1987/Maksa/matukka11.jpg)
Tuli tossa yks työpäivä selailtua miata.netin forumin vastaava ketju läpi, ja sieltä löyty vaikka mitä hienoja yksilöitä. Joitakin kuvia tuli otettua talteen, tein niistä tällasen gallerian: http://buhis.org/pics/miatagallery (http://buhis.org/pics/miatagallery)
Muutama maistiainen: (http://lagittajat.net/buhis//pics/miatagallery/images/msm_53.jpg) (http://lagittajat.net/buhis//pics/miatagallery/images/DSC_1292.jpg) (http://lagittajat.net/buhis//pics/miatagallery/images/3774895698_5d722c4449_b.jpg)
Kyllä se "amerikan mies" näyttää olevan ylivertainen tuossa liiottelussaan. Sprint-autosta lainatun spoilerin tekstistä päätellen kyseessä ovat opiskelijat. Sikäläisen teekkarihuumorin piikkiin saattaisi mennä mutta kaipahan pojat jotain tälläkin tutkivat. Pitäisiköhän alkaa tekemään tuollaista. Taitaisi Ahvenistollakin vielä mahtua sillan alta....
Tuuninkihan on sitä, et tehdään autosta hitaampi. Tossa on mm. Leksan 4l V8, Eatonin M90:llä ja tankissa E85:sta. Ja kuten kuvasta näkyy, on siinä vähän muutakin tehty. Ihanan toimivaa. :D
Noi siivethän ei tuppaa toimia kunnolla ennen ku ne on kattoa/tuulilasia korkeammalla. :-\
Muistan ku tuli seurattua noita ekoja etusiipiprojekteja aikanaan. Kauheeta dissausta, et miten joku voi keksiä jotain noin rumaa ja miten se ei voi toimia, kun jos se toimis, niin kaikillahan olis jo moinen. Sitten ku se toimikin just niin hyvin ku voi olettaa, ni yhtäkkiä sellanen ilmestyki monelle muullekin, jos nyt vaan säännöt salli moisen. Aika hyvinhän kaikki tollanen erikoisempi on monessa luokassa säännöin kielletty.
Samuliksen pyynnöstä pakosarjakeskustelu on siirretty omaksi aiheekseen Jatketaan pakosarjajuttuja tuolla: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=1333.0
Minkähän verran toi katto alhaalla aiheuttaa vastusta? Tuli vaan tossa radalla mieleen. Hitto kun en mahdu kypärä päässä autoon katto ylhäällä!
-edit- nyt kun aloitin googletuksen niin löysin: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=395204 tuolla mietitään jopa kuraläppien aiheuttamaa vastusta... biggthumpup.
Minkähän verran toi katto alhaalla aiheuttaa vastusta? Tuli vaan tossa radalla mieleen. Hitto kun en mahdu kypärä päässä autoon katto ylhäällä!
-edit- nyt kun aloitin googletuksen niin löysin: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=395204 tuolla mietitään jopa kuraläppien aiheuttamaa vastusta... biggthumpup.
itse jotenkin en usko et se ihan hullua eroo tekee tommoseen puolentoista minuutin kierrokseen.. Mut onhan se huomattavasti mukavampi kipata turva-alueen hiekalle katon kanssa kun ilman =D
Kipatessa katto menee pi**unpäreiks. Katto ja tuulilasin kaari auttaa kipatessa yhtä paljon kuin omat kädet. http://www.youtube.com/watch?v=qMmjaaSQP08 Kannattaa kattoa HD/full screen 1:10 eteenpäin, näkee kuinka pienestä flippi lähtee. Tän videon jälkeen hankin niskatuen. Sen verta taustatietoa että kypärä tuli kuskilla kaaren yli ja sai niska/selkävaivoja.
Moi! En nyt tiedä oliko tämä ihan oikea topicci - mutta oheinen perjantaina Kroatiassa bongattu ja kuvattu Miata on kyllä minun livenä näkemistäni kaikista "komein" - suorastaan jumalattoman komea - tahtoo moisen. Mikä mallivuosi, mitkä vanteet?
Muutama räpsy lisää samasta autosta:http://s33.photobucket.com/albums/d93/vihannes/MIATA/ (http://s33.photobucket.com/albums/d93/vihannes/MIATA/) Oli hieman haasteelliset valaistusolosuhteet - pahoittelen turhan rankkoja varjoja/ kontrasteja/kovaa valoa... -E
Poimin tämän NB:n pelkästään a-pilarin mustan maalauksen vuoksi. Noita en ole montaa nähnyt netissä (vaikka olihan tässä samassa threadissä yksi juuri ylempänä). Omaa silmää tuo miellyttää kovasti. Katto sulautuu kokonaisuuteen paremmin, kuin korinvärisellä a-pilarilla.
Tässä yksilössä on myös madallus juuri sitä, mikä itseä miellyttää. Vanteetkin sopivat kokonaisuuteen, vaikka erillisinä aika karmeat olisivatkin. :)
Poimin tämän NB:n pelkästään a-pilarin mustan maalauksen vuoksi. Noita en ole montaa nähnyt netissä (vaikka olihan tässä samassa threadissä yksi juuri ylempänä). Omaa silmää tuo miellyttää kovasti. Katto sulautuu kokonaisuuteen paremmin, kuin korinvärisellä a-pilarilla.
Itse teippasin tuulilasin kehyksen toisesta avosta, justiin samasta syystä. Helppo homma, ei kestä montaa minuuttia ja saa halutessaan pois (kuten korinvärisen kovan katon kanssa).
Kuva linkkinä, kun ei varsinaisesti aiheeseen liity: https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150326779601380&set=t.709951379&type=3&theater
En saanut Facebook-kuvaa auki, mutta kiinnostaisi kyllä nähdä.
Ah, sori, se albumi ei taida näkyä ku feissifrendeille.
Tuossa suora kuvalinkki yhteen fotoon: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/316981_10150326779601380_709951379_7772853_1406285101_n.jpg
Mazdaspeed :-* puolassa näyttää olevan yks kaupan: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=149548288&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=en
Mazdaspeed :-* puolassa näyttää olevan yks kaupan: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=149548288&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=en
HUH! Kelpasi! Minkä verran noita Mazdaspeedejä on tehty? Suomeen ei varmaan ole yhtään tuotu uutena myyntiin?
Mazdaspeed :-* puolassa näyttää olevan yks kaupan: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=149548288&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=en
Toi pulju vaan vissiin aika nihkeesti vastailee (ulkomailta) tuleviin kyselyihin. Yhtä sähkönsinistä NB:tä oisin himoinnu tuolta samaisesta liikkeestä. Koitin pistää kyselyä sähköpostilla ja niiden nettisivujen kautta mut eivät vastannu mitään..
Mazdaspeed :-* puolassa näyttää olevan yks kaupan: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=149548288&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=en
HUH! Kelpasi! Minkä verran noita Mazdaspeedejä on tehty? Suomeen ei varmaan ole yhtään tuotu uutena myyntiin?
USA malleja kaikki. Jossain tääl foorumilla oli juttua (tais olla viel just tuosta kyseisestä) MSM mallin tuomisesta Suomeen. Mä itse mietin muutama vuos sitten jos ruotsista olisin ostanu MSM:n ja tuonut sen Suomeen. Hinta oli 180K SEK niin päätin et parempi koittaa vaan jälkiturbottaa halpaa saksatuonti NB:tä.
Mä itse mietin muutama vuos sitten jos ruotsista olisin ostanu MSM:n ja tuonut sen Suomeen. Hinta oli 180K SEK niin päätin et parempi koittaa vaan jälkiturbottaa halpaa saksatuonti NB:tä.
Speedster roadster.. (http://i164.photobucket.com/albums/u14/elnino78/DSC02932.jpg) Toi kulissi on miehekäs.
Voisin noin 98% varmuudella väittää että tossa on melkosena esikuvana ollu Jaguar XJ13. Ikkunan leikkaus samantyylinen, tolla kulissilla peräkin saatu miltei yhtä pitkäks. ja kas kummaa, miten sattuki oleen British Racing Green ;)
I think you should write in english instead of using online translators, cause they tend to come out a bit funny. Some of those lines make no sense, until you think about what they probably were in english word by word. 8)
Nice 5 and nice story (I've bumped into it earlier), shows some very thorough detailing!
I've also got a black NA US-Miata with matching hard top, but it's still bone stock so not worth picturing it here.
This one is my personal favourite. It's someone's on the Mx5Nutz, but I couldn't recall his nick now. Check this for details http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=69780&hl=kfc03&st=0 (http://i85.photobucket.com/albums/k76/kfc03/IMG_0317.jpg)
Joo, en tiedä johtuuko se vaan siitä, että auto on kuvattu suoraan sivulta, vai onko nuo huomattavasti maltillisemman näköiset kuin valtaosa noista. Tulee vähän GT3 RS:n ja GT2 RS Porschejen vastaavat levitykset etulokareissa mieleen.
Joo, en tiedä johtuuko se vaan siitä, että auto on kuvattu suoraan sivulta, vai onko nuo huomattavasti maltillisemman näköiset kuin valtaosa noista. Tulee vähän GT3 RS:n ja GT2 RS Porschejen vastaavat levitykset etulokareissa mieleen.
Kaverin albumissa on enemmän kuvia eri kuvakulmista, esim: http://s85.photobucket.com/albums/k76/kfc03/?action=view¤t=IMAG0066.jpg
I think you should write in english instead of using online translators, cause they tend to come out a bit funny. Some of those lines make no sense, until you think about what they probably were in english word by word. 8)
Thanks. Google Translate does not always work well! The Miata is in Dallas, Texas, USA. I was excited to see it linked into the "Coolest Miata" thread. Thanks again. Jason.
Näyttää Marko löytäneen kuvan minun viimetalvisista ajatuksistani. Taas harmittaa että tuli myytyä Range Roverit pois jo aikoja sitten. Rungollisessa autossa taitaisi olla sopivan pienet prosentit korin osalta...
Jos 2009 voimassa olleet rakennusasetukset on vielä voimassa, saa kilpien väliin rakentaa vaikka millaisia replicoita yksittäishyväksynnällä, itsekootutkin kelpaavat kun paketti on tehtaan tekemä. Pre-91 autot on helpompia kun päästörajat (päästöt 1200€, ohiajomelu 950€ @ Test World) on väljemmät eikä turvavöiden kiinnityspisteiden lujuutta tarvitse testata (1000€ @ VTT).
Jos haluaa valmiin niin esim. Sumopilgrim:in valmistama pre-91 UK:sta (ei siis asikkaan itse kokoama) V8 AC Cobra menee kilpiin siinä missä Caterham/Westfield 7, kunhan 7kg/kw ei ylity ja muut aikalaiset pykälät täyttyy.
Kannattaa tsekata TM 16/2009 artikkeli Puulaatikosta urheiluautoksi, mulla on juttu .pdf kiinnostuneille.
Voi olla että on jo ollut mutta kuitenkin: http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/nopein-ja-kevyin-mazda-mx-5-koskaan-0-100-kmh-30-sekuntia.html
Kivat lukemat, mut noilla nollasta satkuun 3.0s? Kuvassa näyttäis vielä olevan ihan "normaalilevyset" renkaatkin. Mistähän toi aika on tullut, ei vaan kuulosta ihan reaalimaailman jutuilta.
Tehopainosuhde kyllä vois piisata tohon. Mut millä ihmeen pidoilla? <900kg / >500hp Lotuksetkaan ei taho keretä tonne leveillä slikseillä, kun tehoja ei vaan saa sutimatta maahan. dunno
Ei kait ihan utopiaa jos Lotus Exice 265E menee noin 100kg suuremmalla painolla ja 10hepoa vähemmällä teholla 3,8s normi laatikolla ja katurenkailla. Sequentaalilaatikko nopeuttaa kuitenkin vaihtoja ja välityksilläkin saadaan jotain aikaiseksi.
Ei kait ihan utopiaa jos Lotus Exice 265E menee noin 100kg suuremmalla painolla ja 10hepoa vähemmällä teholla 3,8s normi laatikolla ja katurenkailla. Sequentaalilaatikko nopeuttaa kuitenkin vaihtoja ja välityksilläkin saadaan jotain aikaiseksi.
Sekunnin parannus noilla nurkilla on tosi hurja ero. :)
Karvan alle neljän pääsee "melkein millä vaan". Alle 3.5s ei enää ihan helpolla ja 3.0s on harvojen herkkua. Etumoottorisilla takavedoilla todella harvojen.
Keveistä etumoottoritakavedoista esmes Caterhamin R500 (230hp/460kg) pääsee siihen kolmeen sekuntiin. Saman pajan CSR (260hp/575kg) ei enää pääsee kolmeen sekuntiin. :)
Järnätään nyt vielä sitten vähän ;) 3s ja 3,8s ero on 0,8s ei 1s ja voihan olla että tuo Mazdan on 0-60mph aika mikä aika monasti ilmoitetaan 0-100kmh aikana eikä se sitä ole. Joka tapauksessa ripeähkö peli ja tuskin tuota aikaa ihan hatusta on tempastu kun sama tieto löytyi aika monesta paikasta.
(http://jinbaittaimxfive.files.wordpress.com/2011/04/mx5_babe_3.jpg) edit. ei nyt ehkä coolest miata, mut jos tarkkaan kattoo ni kai sen mazdan näkee tossa ;D toinenki kuvatus: (http://jinbaittaimxfive.files.wordpress.com/2010/08/3159004825_3eb86dd6e8_o.jpg)
..mutta yks juttu. Zoom-Zoom on maailman paskin slogan, Mazdan markkinointiosaston on tarvinnu keksiä se pikkujouluja seuraavana aamuna kello 07:30 alkaneessa palaverissa, ja siihenkin nähden se on paska suoritus.
niin MIKS noista ZOOM ZOOM tarroja ihmiset laittaa matuloihinsa ?!
Verhoilut ovat hienot, joskin tuon kardaanitunnelin osalta tikattua pintaa on jo liikaakin.
Hieno on!
Minun silmään kardaanin ja ovien tikkaukset ovat ok, mutta penkkien tikkaus riitelee kokonaisuuden kanssa. Samoin värimaailma, liikaa samaa väriä. Musta kardaanitunnelin verhoilu, IMO, toimisi paremmin.
Aika korni fefe :lol: Toi kori löytyy eBayst (http://www.ebay.co.uk/itm/KIT-CAR-BODY-SHELL-1960s-Style-Coupe-Project-Fibreglass-MX5-TVR-Lotus-/190630966265?pt=Automobiles_UK&hash=item2c627db3f9#ht_499wt_1416)
Luvly (http://farm8.staticflickr.com/7015/6783651869_0eaf5612a8_b.jpg) I heart Pitcrew
Aina ei voi voittaa.. (http://img5.sellersourcebook.com/users/76767/2012-02-03_12_00_39.jpg) Tää on sama paketti mikä oli myynnissä Nutz:in sivuilla, sininen -91 takokoneella. AK Motorsport osti auton ja laittoivat koneen kilpuriinsa. Penkittäessä painepuoli otti ja räjähti blink facepalm Osia oli löytyny 25 metrin päästä..
Aina ei voi voittaa.. (http://img5.sellersourcebook.com/users/76767/2012-02-03_12_00_39.jpg) Tää on sama paketti mikä oli myynnissä Nutz:in sivuilla, sininen -91 takokoneella. AK Motorsport osti auton ja laittoivat koneen kilpuriinsa. Penkittäessä painepuoli otti ja räjähti blink facepalm Osia oli löytyny 25 metrin päästä..
Kiinahdin <3
tossa vertailua Holsetilta niiden ahtimen hajoamisesta verrattuna kahteen eri kiinakopioon:
Its a KKK K26 turbo. <...> It is possible it wasn't balanced, the turbo had apparently been rebuilt before we got it but you never know whether it was done correctly.
Täältä näyttäisi löytyvän (http://www.redlinemotive.com/store/extreme-dimensions/mazda/miata/front-bumper.asp), malli on ilmeisesti extreme dimensionin RE.
Löytyy näköjään lisääkin, täällä (http://speedinfinity.com/mazda_accessories/miata_mx-5/1990_1997/r-spec_style_front_bumper_for_1990_1997_mazda_miata) sanotaan että olisi malliltaan r-spec.
Noita Tuckin99 N2 levikkeiden kopioita saa turbomiatasta suolaseen $450 (http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=41744) hintaa (orkkis $1049,99 (http://rev9autosport.com/na/exterior/tuckin99-n2-fender-flares.html)) ja kyselyn mukaan kokonaislevitys jää alle 5cm per puoli, mikä itseasiassa näkyy tossakin kuvassa vyötärölinjan kohdalla. Jep, mä haluan kans.
Tossa on kyllä sitä jotain. Vielä kun alla olis jotain kunnon kumia niin toi olis täydellinen. (Jotenkin vaan tollanen venytetty katukumi on vaan niin onnettoman näkönen tollasessa autossa... vaikka enhän mä oikeesti tiiä vaikka olisikin ihan pro kumit, mutta noissa on liikaa kuviota :P)
Taitaa olla samat kaaret tässäkin. (http://i389.photobucket.com/albums/oo334/Cspence_Album/013.jpg?t=1256937626)
Noi Garage Varyn takavalot (899,99$) on parasta tuuninkia, niinkuin levikkeet, takakontti, etu"pelti", etupuskuri jne. Tossa on kyllä kaikki renkaan leveyttä lukuunottamatta oikein.
Noi Garage Varyn takavalot (899,99$) on parasta tuuninkia, niinkuin levikkeet, takakontti, etu"pelti", etupuskuri jne. Tossa on kyllä kaikki renkaan leveyttä lukuunottamatta oikein.
parasta tuuninkia, nojaa. ei vaikuta menemiseen, ei todellakaan 900$ arvoset mun silmissä =D
ja sit slightly offtopic kuva, haluun tän tallille:
Enpä ole taas hetkeen nauranut niin makiasti kuin tuon kuvan nähtyäni. Ton on pakko olla joku omavalmiste. Jos tosta ei kaverit ja vähän vieraammatkin vinoile, niin ei mistään. Mikä toi on? Joku ronsu vai huuliherpeskarhu. No, makuja on monia ja saa ollakin, ei siinä mitään.
katonko mä kieroon vai onko tässä kapineessa aika rankat caster asetukset edessä? ja vielä väärään suuntaan suhteessa.... mun mielestä meinaan etupyörä luonnottoman takana?
itellä noi samat levikkeet täällä odottamassa autoa... mutta jos siitä tulee noin oudon näkönen niin eihän niitä sitten voi paikoilleen laittaa.... :'(
Se voi olla kuvakulmasta kiinni, harva levike/korisarja näyttää joka suunnasta hyvältä tai onnistuneelta. Tai asentaja ei ole hakenu parasta ulkonäköä vaan ainoastaan "asentanu". Mä olen nähnyt onnistuneempiakin asennuksia tolle levikkeelle. Mallaa niit omias teippaamal paikalle ja muotoile levike puukolla/dremelillä mieleisekses.
Enpä ole taas hetkeen nauranut niin makiasti kuin tuon kuvan nähtyäni. Ton on pakko olla joku omavalmiste. Jos tosta ei kaverit ja vähän vieraammatkin vinoile, niin ei mistään. Mikä toi on? Joku ronsu vai huuliherpeskarhu. No, makuja on monia ja saa ollakin, ei siinä mitään.
Nyt voit ostaa sen omaksi! 179£ (http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX-5-MK2-NB-FRONT-BUMPER-SLR-PART-BODY-KIT-BODYKIT-/110771010415?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19ca777b6f)
Nyt voit ostaa sen omaksi! 179£ (http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX-5-MK2-NB-FRONT-BUMPER-SLR-PART-BODY-KIT-BODYKIT-/110771010415?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19ca777b6f)
Joku päivä sitten bongasin että Nutzillakin oli havaittu tämä "kaunotar". Ketjussa hyviä arviointeja - "it looks like sarah jessica parker ph34r "
Tuli klikattua ton kärsäkeulan myyjän Visit Shop-linkkiä ja siellä on sellaista taiteellista näkemystä facepalm, että joutui muutamaan kertaan hymyilemään melko äänekkäästi.
Sehr schön! Toi etusplitteri on hienoa vaihtelua noille GV lipoille..
Niin onkin se on ihan totta. Tosin eipä noita GV lippoja niiiin mahottoman monessa NB:ssä ole. Silti istuu hienosti tuo Mazdaspeed keula tuohon NBFL:ään. Varmasti euroopas harvinaisempi ku GV lippa
(http://img37.imageshack.us/img37/299/63189159921102326313256.jpg) Noi kaaret ja penkit. Haluuuun! donatello
Noi takarenkaiden edessä olevat pullistukset on jotenkin kierosti tosi tyylikkäät mun mielestä :D Muutenki erittäin hyvän näkönen stance näillä kahdella viimeisellä!
Ite oisin halunnu tehä samanlaisen setupin yhdellä putkella, mutta sitten totesin et turvatankki on kyl parempi istuttaa toho ja tuoda putki sivulta pihalle =D
OT:n puolelle menee mutta onko jotain rajoituksia koskien pakoputken ulostulon sijaintia?
ellen ihan väärin muista, niin vaatimus olis että putki tuee pihalle auton puolen välin takapuolelta, sillä kylkiputket on laillisia? Ite en oo ainakaan katuautossa ikinä nähny sen edempää ulos tulevia putkia, mutta se nyt on myös käytännöllisyyskysymys vaimentimien ja kattien kanssa.
Ikkunoiden kromihimmeleistä tinkisin, mutta muuten on kyllä melko 5/5. Oliko tuo GV:n etupuskuri? Joka tapauksessa tummempaan väriin nuo Watanabet sopii ihan mielettömän hyvin, etenkin pienillä takalevityksillä. <3
Edellisessäkin postauksessa oleva Galaxy Grey. wub wub wub wub wub wub wub wub wub wub wub wub wub Tässä linkki http://mazdafitment.com/2012/06/13/tuckers-miata/ (http://mazdafitment.com/2012/06/13/tuckers-miata/) Toi istuu vaan mun silmään aivan täydellisesti, OE-helmoilla joutuis jo tavoittelemaan talouspaperia.
(http://i617.photobucket.com/albums/tt256/tscharf18/IMG_0264.jpg) Ohan tuo aivan älytön. Tosta -> http://www.wrongfitmentcrew.com/forum/showthread.php?4536-Tucker-s-fitted-NB-Miata/page2 (http://www.wrongfitmentcrew.com/forum/showthread.php?4536-Tucker-s-fitted-NB-Miata/page2) lisää kuvia missä helmatkin kiinni 8)
Onhan tuo upea wub pidin siitä Kyllä enempi ilman noita helmapalikoita. Nyt näyttää siltä että vatsa raahaisi. Muutenkaan NB ei tarvii mitään ylimääräisiä helmapalikoita mihinkään.korkeintaan kaaren pullistelua ja maltillisia puskureita. Ylimääräiset palikat vaan tekee autosta turhan raskaan näköisen. Helmojen sijaan olisin silottanu vielä nuo heijastimet nurkista sivuvilkkujen lisäksi. Muistaakseni n vuosi sitten oli myynnissä Pohjanmaalla tuommoisen vanteet vaalean sinisillä kennoilla. Taisivat olla vielä vähän leveämmät kuin nuo. Näin ne provinssissa asconan alla. Melko härskit headbang
Muutenkaan NB ei tarvii mitään ylimääräisiä helmapalikoita mihinkään.korkeintaan kaaren pullistelua ja maltillisia puskureita. Ylimääräiset palikat vaan tekee autosta turhan raskaan näköisen.
Makuasioitahan nuo, mut mun mielestä ne orkkishelmat on parasta, mitä on. En vaan ite raaski ostaa niitä, ku ovat niin arvossaan.
Vaatii kyllä koko setin, että linjat jatkuu ympäri auton, pelkät helmat näyttää typerältä. Ja tummanahan kaikki näyttää paremmalta. giggle
Ei ilmeisesti kovin rajusti katolleen lentänyt kun tuulilasikin on noin ehjä? Sääli että piti noin laitetulla yksilöllä testata, mutta ajoonhan nää on tehty.
Sitten joskus kun klubi organisoi suomalaisen Miata -kalenterin (suomi-miatoista tyyliin scenic-kuva / kk) niin tämä kansikuvaksi. Tätä jaksaa katsoa ja antaa ajatusten kulkea..... kerrasta toiseen... On niin kaunista katsoa.... -E
Mua vaan häiritsee ihan törkeesti että toi aita + auto on vinossa tossa. Tyttö kyllä on suorassa.
Maapallolla kun on mäkiä, niin kaikki ei voi olla viivottimensuoraa. Puutkin on kasvanut kuvan mukaan pystysuoraan, joten maastossa ollut vika, ei kuvaajassa. Toki auton ja tytön olisi voinut viedä toiseen paikkaan kuvausta varten.
Ja jos jossain haluaa horisonteista huudella niin flightforum on siihen oiva paikka. Teinit räpsii kilpaa kuvia samasta lentokoneesta samasta paikasta ja kehuu kavereiden kuvia ja haukkuu "vihamiehien" kuvia vinossa olevasta horisontista. Sitten kiistellään mistä sitä horisonttia pitäisi katsoa :) Lahdesjärven ABC:llä jos lyhtypylväiden mukaan arvioisi, niin ei tietäisi miten maailma makaa....
Maapallolla kun on mäkiä, niin kaikki ei voi olla viivottimensuoraa. Puutkin on kasvanut kuvan mukaan pystysuoraan, joten maastossa ollut vika, ei kuvaajassa.
Taitaa se kuva silti olla vinossa, kasvaahan noi puutkin tossa kuvassa vähän vinoon. :)
Maapallolla kun on mäkiä, niin kaikki ei voi olla viivottimensuoraa. Puutkin on kasvanut kuvan mukaan pystysuoraan, joten maastossa ollut vika, ei kuvaajassa.
Taitaa se kuva silti olla vinossa, kasvaahan noi puutkin tossa kuvassa vähän vinoon. :)
No katsoin lähinnä sitä yhtä kunnolla näkyvää runkoa ja kyllä se mielestäni on melko suorassa. Samoin tytön oikea käsi on melko suorassa ja kehon myötäisesti. Kulmamitalla ja vatupassilla en alkanut tarkistamaan :D Tosin voihan tyttö ja/tai puu olla kallellaan ja/tai mulla silmät kierossa dunno Ja pliis ei tehdä tästä toista "horisonttipalstaa". Se ei todellakaan ole edes oleellista kuvassa, jokainenhan voi omaan käyttöön luvatta lainata kuvan ja vääntää suosikkieditorillaan sen kuvan haluamaansa asentoon, vaikka niin että tyttö on "kannat kohti kattoa" ;)
(http://img.photobucket.com/albums/v677/colinknowles/144777204_c95004659d_b.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v677/colinknowles/144777266_01ed158b32_b.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v677/colinknowles/144777224_c75fe46aa7_b.jpg) (http://img136.imageshack.us/img136/8505/redinteriorce9.jpg) edit, pakko lisää viel pari: (http://img8.imageshack.us/img8/4679/38894590.jpg) (http://img8.imageshack.us/img8/209/83518330.jpg)
Veikkaisin että kyseessä on XXR 527:t (ps. myydään osiosta löytyis hyvin samantyyliset vanteet, vaikkakin suuremmalla et:llä) (http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=2242.0)
Ja sit se kuva ettei mene offtopiciks: (http://www.stancenation.com/wp-content/uploads/2013/01/newsnthumb10-630x400.jpg)
Sekä sinisessä että punasessa on samat vanteet, ja hrnt oli oikeessa eli XXR 527 (15x8.25 et0). Fiilistelin omaani tollasia, mut tais jäädä vaa idea asteelle.
Oiskohan kuvia kellää tiedossa vaalean vihreistä, laitetuista?
Googlen kuvahaulla on ainakin jotain: (http://www.downshiftmagazine.com/wp/wp-content/uploads/2013/03/jeff-abbott-miata03-1920x1200.jpg) (http://images.freshnessmag.com/wp-content/uploads//2011/03/mazda-mx5-gt-britcar-msa-05.jpg) (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbfUaoA_JbZDwexkgfAI-PfShOUBC3rxfSvymsbi-swUJrsElBzA)
Joo siis unohin mainita että Na mallia ja sitä alkup. Vaalean vihreää. Olihan tuossa tuo alin näköjään sen sävyinen. Siksi kyselen kun on nii ristiriitainen sävy ,ettei tiedä onko se ruma vai hieno ;D
Siis puhutaanko nyt tästä autosta: http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5436683 ?
Tuohan ei ole alkuperäinen väri, eikös aikasemmin ilmoituksessakin lukenut että auto olisi maalattu maahantuojan toimesta uutena tuohon väriin? Orkkis väri tais olla punanen... Tuollaista vaalean vihreätä on tainnut olla orkkiksena NA:ssa ainoastaan -98, ja olikohan tuokin pelkästään japanin ja uk:n markkinoille...
Edit: Tuossa kun etsin lisää tietoa kyseisestä väristä, niin löytyi pari kuvaa hieman rakennetuista yksilöistä tuossa värissä, näissäkään ei tosin taida olla orkis väri, koska LHD ("sparcle green metalic" tais tosiaan olla ainoastaan japanin markkinoilla, vm. 98 sr-limited, 700 autoa valmistettu): (http://i129.photobucket.com/albums/p226/rice12ocket/IMAGE_166.jpg) (http://i129.photobucket.com/albums/p226/rice12ocket/IMAGE_173.jpg) (http://farm5.static.flickr.com/4011/4236892326_82d2b33878_b.jpg)
Tuo nettiauton vihreä mäxä on hyvä peli. Tuotu joskus vuonna 2000 ranskasta n. 20tkm ajettuna. Uutena ylimaalattu ranskalaisen omistajan firman väreihin, toiminut kuulema mainosautona. Kontti ja moottoritila classic red.
Tuon meinasin ostaa uudeksi aihioksi, mutta sitten innostuin...
Tuo nettiauton vihreä mäxä on hyvä peli. Tuotu joskus vuonna 2000 ranskasta n. 20tkm ajettuna. Uutena ylimaalattu ranskalaisen omistajan firman väreihin, toiminut kuulema mainosautona. Kontti ja moottoritila classic red....
Arkistostani: "Auto on ollut meillä yli kymmenen vuotta. Olemme tuoneet sen aiemmin Ranskasta, kun poikani oli siellä kieltä oppimassa. Perheellä oli 11 autoa, eli sillä oli silloin ajettu 18 tkm. Auto on ehjä, ei kolaroitu, ajettu lähinnä kesällä. Talvi kuomu on auton värinen eli metalli vihreä. Maalin kunto autossa hyvä. Verhoilu hyvä. Autolla ei ollut ajettu yhtään ennen kun se maalattiin metallin vihreäksi. Alkuperäinen väri on punainen. Auto oli heidän yrityksensä väreissä ja toimi jonkin tuotteen kamppanioinissa mukana. Auton alkuperäisen värin näkee takaluukusta joka on punainen. Auto on huollettu aluksi täällä Mazdalla, mutta viimeiset huollot on tehty Korjaamo Hatakalla. Jakopään hihna on vaihdettu viime syksynä -11 samoin jarrupalat." -E -E
Siis puhutaanko nyt tästä autosta: http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5436683 ?
Tuohan ei ole alkuperäinen väri, eikös aikasemmin ilmoituksessakin lukenut että auto olisi maalattu maahantuojan toimesta uutena tuohon väriin? Orkkis väri tais olla punanen... Tuollaista vaalean vihreätä on tainnut olla orkkiksena NA:ssa ainoastaan -98, ja olikohan tuokin pelkästään japanin ja uk:n markkinoille...
Edit: Tuossa kun etsin lisää tietoa kyseisestä väristä, niin löytyi pari kuvaa hieman rakennetuista yksilöistä tuossa värissä, näissäkään ei tosin taida olla orkis väri, koska LHD ("sparcle green metalic" tais tosiaan olla ainoastaan japanin markkinoilla, vm. 98 sr-limited, 700 autoa valmistettu): (http://i129.photobucket.com/albums/p226/rice12ocket/IMAGE_166.jpg) (http://i129.photobucket.com/albums/p226/rice12ocket/IMAGE_173.jpg) (http://farm5.static.flickr.com/4011/4236892326_82d2b33878_b.jpg)
Joo tuosta nettiauton ilmoituksesta tuli mieleen tuommonen vaihtoehto. Vähän surkeat kuvat ni sillä kyselin laitettujen perään. Itellä on Na hakusessa
Hittoi punanen sopii kyl hyvin MX:ään (ja varsinkin NA:han) Edit: ja tontitus & leveet, pienen et:n vanteet, vaikka ne onkin niiiiin nähty. (http://farm7.static.flickr.com/6149/6040879042_e572e376ac_b.jpg) (http://farm9.staticflickr.com/8430/7638244700_ee6f487917_b.jpg) (http://i31.photobucket.com/albums/c390/donttouchmebia/6AF7C117-8F4B-4900-A7E9-B7AE8613E0BD-364-0000002B2F1C9B49.jpg) (http://cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2010/11/miata.jpg) (http://www.canibeat.com/wp-content/uploads/2011/08/Mazda_MX-5_slammed_Wallpaper.jpg)
Kyllä se niin on että toi perus auto tonttiin, 15x8 et0 vantteet ja gv:n lippa toimii ihan naurettavan hyvin, ei siitä mihinkään pääse. Ja ihan sama vaikka kaikki muutki tekee niin, niin silti näyttää hyvälle.
Tämä jätkä on cool: (http://i137.photobucket.com/albums/q233/MrSandman818/Miatawithdirtbike_zpsf428313d.jpg)
Nämä eivät ole, mutta se ei haittaa! (http://i1035.photobucket.com/albums/a439/LeachNASIOC/97491443-3B4E-42E0-A228-036440D90FA2-3068-00000250FFD5BCFF_zps84505c07.jpg)
"The Mazda MX-5 we can present to you in our next report is a NBFL. This is a facelifted second generation model that is also known as a mark 2.5 and was build in 2003" :scratch
mutta komia on ja varmasti erilainen headbang olisit laittanu kuvan missä on tuo mimmikin mukana whistle
"The Mazda MX-5 we can present to you in our next report is a NBFL. This is a facelifted second generation model that is also known as a mark 2.5 and was build in 2003" :scratch
Joo, se luetun (tai siis lukemattoman) ymmärtäminen...
Tästä päättelin, että 10AE. Mutta eihän sisuksessa ole samaa kuin väri. Ja sekin väärässä kohdassa?
Ensimmäinen kerta kun muistan nähneeni että valoluomi/teippaus parantaa auton ulkonäköä. Kuka on ensimmäinen?
Paljon vie valotehoa pois? No eihän toi vaikuta kuin lähialueille lyhkösillä. Pitkillä vaikutus varmaan melko vähäinen. On siinä kuitenkin inssi suunnitellut sen umpion pohjan sen lampun koon mukaan.
"The Mazda MX-5 we can present to you in our next report is a NBFL. This is a facelifted second generation model that is also known as a mark 2.5 and was build in 2003" :scratch
Joo, se luetun (tai siis lukemattoman) ymmärtäminen...
Tästä päättelin, että 10AE. Mutta eihän sisuksessa ole samaa kuin väri. Ja sekin väärässä kohdassa?
Lexus valoista saa tehtyä paremman näköiset, nämä ei aiheuta oksennusrefleksiä
Noniin Samuli , nyt pistit kyllä pahan idean . Viikonloppuna......
Jos tuntuu että loppuu hommat auton kanssa kesken, niin vois kaivella itekin auton mukana tulleet lexukset varastosta ja katella saisko väsättyä jotain samantyylistä :)
Siisti ja aikalailla massasta poikkeava! Onkohan tuon värinen sisusta jostain erikoismallista vai customina laitettu? Arvokkaan näköinen kokonaisuus kyllä.
Siisti ja aikalailla massasta poikkeava! Onkohan tuon värinen sisusta jostain erikoismallista vai customina laitettu? Arvokkaan näköinen kokonaisuus kyllä.
S-limited muistaakseni, ja kyllä, noita on kuolattu wub
Autos olis sellaset vanteet alla, mitkä haluisin vaikka ryöstää omaani. Onko kenties workin meisterit vai miten ny kirjotettiinkaan? Ainut ongelma et köyhälle kalliit vanteet vaan. gay
Hmm, vois muuten tulla hauska vehje jos heittäis MX5:n oman korin paaliin ja rakentais kokonaan teräsputkikehikon, johon pulttaisi alkuperäiset apurungot kiinni. Mihinköhän sais painon putoamaan, alle 600kg? Eikä ees hurjan kallis, briteistä vaan VVT-tekniikka perineen ja kokonaiset akselit apurunkoineen.
Hmm, vois muuten tulla hauska vehje jos heittäis MX5:n oman korin paaliin ja rakentais kokonaan teräsputkikehikon, johon pulttaisi alkuperäiset apurungot kiinni. Mihinköhän sais painon putoamaan, alle 600kg? Eikä ees hurjan kallis, briteistä vaan VVT-tekniikka perineen ja kokonaiset akselit apurunkoineen.
Vähän niinkuin näin? (http://www.mevltd.co.uk/images_vehicles/exocet04.jpg)
Fully comprehensive kit £2595 plus VAT. LHD spec kit now available £2950 plus VAT if applicable. http://www.mevltd.co.uk/index.htm
As for weight well 650kg is a rough estimate with some more weight saving parts wheels/flywheel/get battery etc etc then 600kg could be possible lets not forget the lightweight exocet was around the 570kg with no subframes
Samalla firmalla on ihan kauniskin versio mx-5 koriks (http://exomotive.com/wp-content/uploads/2012/11/DBR1-Replicar-MEV-Exomotive1.jpg)
Aiheesta on tehty kirjakin: http://www.amazon.com/Build-Cheap-Sports-Motorbooks-Workshop/dp/0760322872/ (http://www.amazon.com/Build-Cheap-Sports-Motorbooks-Workshop/dp/0760322872/)
Toi pitäis niin saada tuotantoon! Kaikki arvostelijat ovat kuolanneet ja ylistäneet, niin nyt Mazda prkl tehkää noita! Sais vähän uskottavuutta näille autoille kun tehtaalta tulis jo "valmis" Miata wub
Nimenomaan. Ymmärrän miksei Mazda alusta asti lähteny tekemään ahdettua Miataa kerran se olis taistellu RX-7 kanssa samoista markkinoista. Nyt Mazdalla ei ole mitään hauskaa yli 200hp autoa niin ihmettelen kyl suuresti miksei ne tehtaalta ahda tuota
Joko hankit? Mistä ja minkä? Pitäis olla kaksi takaluukkua. Toiseen tommonen kiinni ja sitten kadulle oem luukku. :shocker
Meni vasta ostoslistalle. Joulun jälkeen rupeen kattelee.
joko tämä: http://949racing.com/apr-gtc300-wing-miata.aspx tai tämä: http://www.miataturbo.net/race-prep-75/supermiata-2d-wing-70875/page2/#post1042824
"And on the Eighth Day, God decreed that there should be a lightweight, rear-wheel drive convertible just like the old British ones except that it doesn't leak oil on the showroom floor or have and electric system designed by Satan. So he created the Mazda Miata. And people raced it on the next Seventh Day. And it was good."
Kuvakulma kyllä hämää aika ärsyttävästi, mut tuolla topikissa esilletulosta huolimatta veikkaan Mk1 Elisen tuuninkipuskuria. Jos ei sitten oo kokonaan väsätty ite?