Löytyy ainakin I.L. motorsportilta (http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=2742&oid=353&depth=2&artliste=news&PHPSESSID=b40aca4e0d1af2c97ae0f4d10c1f47c7), mx5partsilta (http://www.mx5parts.co.uk/rear-wing-wheel-arch-sill-repair-section-mk225-p-1255.html) ja mx5 heavenilta (http://www.mx5heaven.co.uk/acatalog/MX5_Replacement_Rear_Arch___Sill___Set__New__137.html)
Nyt kun tiesi mitä hakea, niin löytyy myös pienempää palaa.. http://www.ebay.co.uk/itm/MX5-Eunos-Miata-MK2-MK2-5-MKII-NEW-Pair-Rear-Sill-Repair-Panels-for-Both-Sides-/231025161452
ja paikallisesta Kouivunen oy:n ryöstölaarista oli nuo isommat palat sen n. 140€/kpl
Noi pienemmät palat on helman keskiosat, ja yleensä mätä on nimenomaan takaosassa joten noita harvemmin tarvii.. Tietysti jos on pahaan kuntoon päässy, niin voi tarvita molemmat. Jos tarvii molemmat puolet niin mx5heavenilta saa pienen alen kun ostaa parin, reilu 130£ NA:lle ja 140£ NB:lle noista takapaloista, mikä IMO ei oo paha hinta.
Edit: hah pitäis kattoa tarkemmin... Eli onhan noi juurikin ne takapalat. Noihan ne kannattaa ehdottomasti hommata, osat on halpoja ja postitkaan ei oo juuri mitään.
Joo varmasti on tyyppivika, niin monta tapausta tullut vastaan. Laitatin just tällä viikolla ja nyt on siisti kuin sika pienenä. Pelti+maalarimies sanoi että "näytti kyllä aika surulliselta" ja sisältä löytyneet pellit oli todella kuin palaneen paperin palasia. Toinen puoli tuntui päällisin puolin ok:lta mutta niin vain oli ollut pehmeä sisältä sekin. Muuta ruosteongelmaa ei ole ja leima on lävähtynyt konttorilta paperiin kahtena keväänä mihinkään koskematta. Ilmeisesti se jäykistävä rakenne ei pääse "hengittämään" ja kerää kondenssivedet.
Paljo tuli hintaa noille hitsailuille? Vaikka iteltä hitsivehkeet löytyykin nii luottoo ei löydy sen vertaa et lähtisin näkyviä alueita tekemää. Pakkelia kuluis varmaa tonni et näyttäis taas hyvältä ja se taas ei oo vaihtoehto
Ymmärtääkseni "ennen vanhaan" pyöräkaaren ruostekorjaus pruukattiin tehdä hitsaamalla ja juottamalla muotoon työstetty korjauspala poistetun ruostekohdan paikalle, ja sitten paklattiin ja maalattiin.
Nykysin korjauspala voidaan kiinnittää myös liimaamalla. Olettaisin, että tämä olisi halvempi tapa kuin hitsaus ja tinaus. Vai kuinka?
Entä kumpi on parempi? Kuinka kauan eri tavoin tehdyn korjauksen voidaan olettaa kestävän hajoamatta/uudelleenruostumatta? :scratch
Kyllä mutta kyseessä nämä uudet autot joissa erikoislujuusteräksiä ja osat uutenakin jo liimalla. Kysyin konttorilta tota liimaamista vuosi sitten ja silloin ainakin näytti punaista valoa kun 01 vuotisesta helmaa olisi pitänyt korjata.
Veti silloin ton kortin että kun se on kantava osa runkoa niin samalla lailla kuin tehtaaltakin eli pistehitsaus tai miggiliimalla ja ainoastaan liimalla jos tehtaaltakin tullut niin.
Veti silloin ton kortin että kun se on kantava osa runkoa niin samalla lailla kuin tehtaaltakin eli pistehitsaus tai miggiliimalla ja ainoastaan liimalla jos tehtaaltakin tullut niin.
Tää on taas niitä sääntöjä, joita ei voi kuin ihmetellä. Kaikki korjaamot eivät tunnu olevan tällaisesta säännöstä tietoisia. Ja miten katsastaja tarkastaa, miten korjaus on tehty, jos päällä on maali ja alla vaikkapa ruostesuojausmassa? :scratch
Jos vaurio havaitaan katsastuksessa niin silloin kirjoittavat ihan että korjattava hitsaamalla ja näytettävä ennen pohjatöitä.
En ole kuin pari kertaa saanut tuollaisen tekstin inssiltä. Inssistäkin kiinni mitä kirjoittaa.
Itse totesin silloin kun luin ne liiman ohjeet että en edes ala tekemään itse. Joku osaava paja varmaan liimaa mutta itse olen aika skeptinen kantavissa rakenteissa sen pysyvyyteen. Väitän että vanhemmat pellit on sen verran vähän jaloja ts. Ei ole lujuusteräksiä kuten nämä joita liimalla kasaillaan että ruostuu vierestä ja pokkaa samalla sen liimatun palan irti.
Tarkoitus olisi tulevan talven aikana korjauttaa takahelmat ja oikean puolen kaari. IL Motorsportilta löytyi tällainen https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2741&oid=370&depth=3&page=2&count=60&PHPSESSID=f2467fb24a8177203c1dfb006a4f5f43 jossa erityisesti pisti silmään seuraava "Designed exclusively for us by a leading specialist MX-5 bodyshop and manufactured in Scandanavia from top quality steel." Eli olisikohan jollakin tietoa mikä paja noita paloja valmistaa Scandeissa? Opiskelijana ajattelin että olisi vielä voinut säästää osien hinnoissa.
Onko kukaan osanut näitä brittien ebayssa tarjolla olevia korjauspaloja? Korjauspalat (http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-PAIR-MX5-Eunos-Miata-MK2-MK2-5-Rear-Sill-Repair-Panels-Both-Sides-Schweller-/231559897499?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Model%3AMX-5%7CPlat_Gen%3AMK+II&hash=item35ea0ba19b)
Onko itse korjaustoimenpiteen kannalta hyvä neuvoja. Selvää on että kaikki kerrokset avataan ja korjataan, mutta kannattaako samalla esim. muuttaa rakennetta jotenkin, jotta sama ongelma ei toistuisi seuraavan 10v kuluttua?
Tarkoitus olisi tulevan talven aikana korjauttaa takahelmat ja oikean puolen kaari. IL Motorsportilta löytyi tällainen https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2741&oid=370&depth=3&page=2&count=60&PHPSESSID=f2467fb24a8177203c1dfb006a4f5f43 jossa erityisesti pisti silmään seuraava "Designed exclusively for us by a leading specialist MX-5 bodyshop and manufactured in Scandanavia from top quality steel." Eli olisikohan jollakin tietoa mikä paja noita paloja valmistaa Scandeissa? Opiskelijana ajattelin että olisi vielä voinut säästää osien hinnoissa.
Jep siis 110 eskoa oli yksi kaari mutta toimituksen kera olis 271eskoo il mopo sport.peruutin juuri tilauksen.hyvinkään peltityöt arvio karkeesti jotta 400 eskoo per puoli ja maalaukset päälle.nikkaroivat itse tarvittavat palat.täytyy vielä selvitellä joskos pienemmällä toimitus hinnalla saisi osia.
No tietääpähän miten se tohon hintaan tehään, uutta pintapeltiä mätien sisäosien päälle vaan luultavasti..
Noi kun korjataan kunnolla sisäosia myöden, mutta kuitenkin ilman että lähetään vaihtamaan alkuperäistä helmakotelon tai takakaaren sisäosaa ja pintaa niin peltejä askarrellessa ja mallaillessa työtunteja menee vähintään se 10 per puoli ja maalaukset ym päälle..
Nostellaanpa tätäkin... Talvi tekee tuloaan ja Matukka on päässyt pukeille. Takahelmasta ropisi pakkelit ja ruosteet tallin lattialle, mistä saisi korjauspalan? Onko ebay-ilmotorsport akseli ainut? löytyykö Suomen maasta?
Sen verran, että vain pintapelti oli pakkelissa ja ruosteessa....seuraava pelti ihan ok, tarvitsee vain kolme pientä paikkaa ja sisin oli pakasta vedetty sinkitty.
Ite tilaillu helmat, etulokarit ja takakaaret moss-eusta, ainatullu suorina perille asti suosittelen 638. Saa varmaan suomestakin jos rahanippu on tarpeeksi iso. Halvemmaksi on tilata ja odottaa parisen viikkoo
Ite tilaillu helmat, etulokarit ja takakaaret moss-eusta, ainatullu suorina perille asti suosittelen 638. Saa varmaan suomestakin jos rahanippu on tarpeeksi iso. Halvemmaksi on tilata ja odottaa parisen viikkoo