Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet / Vs: ohjauskulmien säätö
« Uusin viesti kirjoittanut Make tänään kello 14:49 »
Kannattaa laittaa sellaiset renkaat että toteutuu. Mullakaan ei mennyt läpi 195/45/15 mutta nyt 205/50 niin nousi just sen että menee 290mm mitalla läpi.
2
Myydään / MSPNP 90-93, walbro 255lph hp, hlat, jarrusatulat, fox racing 15" vanteet
« Uusin viesti kirjoittanut CD tänään kello 13:14 »
Tarpeettomana tomiva MSPNP I 90-93.
Välijohto ja usb adapteri mukaan.
Ollut ahdetussa 92 1.6:ssa bensasäädöillä.
hp250e.

Walbro 255lph high pressure bensapumppu. Ollut ahdetussa 92 1.6:ssa ja ajettu 98e:llä.
hp50e.

HLA:t jotka tarttee puhdistusta. Koko setti 16kpl.
hp50e.

Uudet 1.8:n takajarrusatulat joiden käsijarrun ääriasento jumittaa.
hp50e molemmat.

fox racing vanteet 15" 4x100. ok kuntoiset ja suorat. Päällä jotkut 20v+ vanhat nokian kesärenkaat ja pölyä...
hp100. Näille nouto mieluiten kouvolasta.
samanlaiset kuin kuvassa mutta likaisemmat



Mieluiten nouto pääkaupunki- tai kouvolan seudulta.
Yv:llä tavoittaa
3
Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet / Vs: ohjauskulmien säätö
« Uusin viesti kirjoittanut Vuti tänään kello 12:42 »
Törmäsin leimahessulla hassuun juttuun, allekirjoittaneellakin alusta muutoskatsastettu 290mm kaaresta napaan mitalla.
Muuten hyvä, mutta nyt jäi sitten kiinni siitä, että frameraileistä alle 80mm maahan eli minimikorkeus ei toteudu :)
4
Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet / Vs: ohjauskulmien säätö
« Uusin viesti kirjoittanut hrnt tänään kello 00:35 »
Kyl toi 290 kaaresta napaan on jo niin alhaalla että helposti on bumpstopeissa kiinni varsinkin takaa tai varaa on varsin vähän ennen ku ottaa kiinni. Muistaakseni v-maxxeissa oli myös suht löysät jouset, eli senki takia sisäänjoustovarat on äkkii käytetty. Koita tosiaan nostaa autoa vaikka 20-30mm ja koita miltä sitte tuntuu (perä sais olla 5-10mm ylempänä mitä keula), veikkaan että auttaa huomattavasti perän irtonaisuuteen ja muutenki muuttuu kyyti paremmaks. Jos toi korjaa homman, niin sit vaan hakemaan sopivaa korkeutta joka miellyttää silmää ja pitää ajettavuuden hyvänä. Pohjaanlyöntikumejaki voit koittaa lyhentää takaa, se saattaa auttaa jos on tarve saada autoa vähän alemmas ku mikä muuten tuntuu ajaessa hyvältä.

Mä leikkasin aikoinaan bc:n kumeista takaa senti-pari pois ja nostin perää 300->310mm ja muistaakseni toi paransi perän käytöstä vaikka mulla oli huomattavasti jäykemmät jouset.

Kulmat muuttuu korkeuden myötä ja camber pienenee ku autoa nostaa. Hae rauhassa hyvä korkeus ja kun oot tyytyväinen, käy säädättää kulmat jollain hyvällä pajalla joka jaksaa hieroa ne kohilleen.
5
Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet / Vs: ohjauskulmien säätö
« Uusin viesti kirjoittanut [Ode] 20.05.18 - klo:23:46 »
BC:t jos laittaa valmistajan ohjeiden mukaan (ei esijännitystä), niin ainakin takana mennään vielä 7kg jousillakin pohjaanlyöntikumeja hipoen. Liian lyhyt iskun pituus siis, minkä takia pakko pitää tosi kovia jousia ja aika paljon esijännitystä.
6
Myydään / Vs: hrnt rompetori
« Uusin viesti kirjoittanut hrnt 20.05.18 - klo:22:43 »
Up!

Lisätty tavaraa, mm. helmat, alusyyläri, tukivarret ja puslat (ja lisää tulee kunhan ehdin taas ottamaan kamoista kuvia)
7
Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet / Vs: ohjauskulmien säätö
« Uusin viesti kirjoittanut Una 20.05.18 - klo:21:10 »
Mulla oli Teineissä kyl noi pohjaanlyöntikumit niin että takana oli 15mm pitkät ja edessä se joku 40mm. En ny ulkoo muista miten BC ja muut mahto olla..
8
Alusta, jarrut, renkaat ja vanteet / Vs: ohjauskulmien säätö
« Uusin viesti kirjoittanut Make 20.05.18 - klo:21:08 »
Ei voi kyllä maata mun mielestä pohjaanlyöntikumien varassa jos 290mm on kaaren reunasta keskelle.

Mulla on leimattu juuri samoilla korkeuksilla oma(vmaxx) ja ajelin tossa välillä 270mm korkeenakin kun oli isommat renkaat alla ja silloinkin varaa oli joku 10mm pohjaanlyöntikumeihin.

Takapää on se kyllä joka ekana ottaa kumeihin kiinni.
Mulla nyt kun se on korkeemmalla taas niin takana esimerkiksi tukivarret noin 10mm ulkopäästä ylempänä kuin sisäpäästä.
Ideaali tilannehan on se että se olisi vaakassa jouston ollessa alimmillaan jotta toimisi kohtuullisesti toi geometria tossa autossa.
9
Sisusta, kori ja katto / Vs: Apuja peltihommiin
« Uusin viesti kirjoittanut Nicotine 20.05.18 - klo:21:05 »
Moro, mulla olisi tuossa uudet quarter panel korjauspalat odottamassa laittoa NB:hen. Kotelon olen leikannut auki ja todennut että hommaa on vähän allakin. Ekaa kertaa kun hommaa teen niin kaikki on uutta tällä saralla. Ajattelinkin nyt kysellä olisiko täällä ketään joka olisi näitä hommia Mäxään tehnyt ja voisi vaikka tulla kaffeelle ja konsultoimaan. Tietysti saa muutkin tulla ihmettelemään jos kiinnostaa mitä sieltä löytyy ja millainen homma kyseessä jos itsellä homma meinaa olla ajankohtainen. Tampereella siis majailen.


Minä korjailin itse takahelmat tuossa muutama vuosi takaperin, eli jokseenkin tuoreessa muistissa on vielä. Tampereella myös eli kaffe/konsultointi onnistuu helposti  638 laita jatketaan vaikka yv:nä tarkemmin, numeroakin vois vaihtaa ni voi soitella
10
Yleinen MX-5 Keskustelualue / Vs: Bongattu
« Uusin viesti kirjoittanut apulus 20.05.18 - klo:20:20 »
Sininen NA äsken n. klo 20 Kuopiossa noin kilometri Pitkälahden ABC:ltä Karttulaan päin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10