Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen MX-5 Keskustelualue / Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Uusin viesti kirjoittanut Make tänään kello 18:28 »
Siitä voi olla puola rikki niin että jaksaa juuri lyödä itse kipinän muttei enää lue noi haistelijat.

Ei olisi uutta....
2
Yleinen MX-5 Keskustelualue / Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Uusin viesti kirjoittanut Janne92 tänään kello 17:00 »
Missä vika. Ajoitusta säädettäessä lamppu ei toimi 1. tulpan johdosta. Toimii muista tulpista. Autona 1.8 - 96

Jos on erilainen tulpanjohto siinä ykkösessä ku muissa, niin voi olla liian hyvin suojattu johto. Tai sitten puolan päässä on kosketushäiriötä sen verran että se ei edes käy kaikilla.

Jotkut ajoituslamput taitaa myös olla tarkkoja kummin päin sen mittapään laittaa tulpanjohdon ympärille.
Kokeilin varaosa auton tulpanjohdolla jossa lamppu toimi hyvin vähän aikaa sitten. Tosin 1.6 niin en tiedä onko johdoissa eroja. Kyllä käy kaikilla tai sitten olen ihan kuuro ??? Täytyy vielä koittaa kääntää lampun mittapää toisin päin..
3
Yleinen MX-5 Keskustelualue / Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Uusin viesti kirjoittanut Una tänään kello 16:49 »
Missä vika. Ajoitusta säädettäessä lamppu ei toimi 1. tulpan johdosta. Toimii muista tulpista. Autona 1.8 - 96

Jos on erilainen tulpanjohto siinä ykkösessä ku muissa, niin voi olla liian hyvin suojattu johto. Tai sitten puolan päässä on kosketushäiriötä sen verran että se ei edes käy kaikilla.

Jotkut ajoituslamput taitaa myös olla tarkkoja kummin päin sen mittapään laittaa tulpanjohdon ympärille.
4
Yleinen MX-5 Keskustelualue / Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Uusin viesti kirjoittanut Janne92 tänään kello 16:43 »
Missä vika. Ajoitusta säädettäessä lamppu ei toimi 1. tulpan johdosta. Toimii muista tulpista. Autona 1.8 - 96
5
Myydään MX-5 ajoneuvot / Vs: Mazda MX5 NA 1.8 turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Simppa 21.10.18 - klo:14:00 »
Tuossa kuvaa
6
Myydään MX-5 ajoneuvot / Vs: Mazda MX5 NA 1.8 turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Simppa 21.10.18 - klo:13:58 »
Huono käynnistyminen kylmällä/kostealla paikallistettu huonoon kampiakselin asennontunnistimen liittimeen. Sitä kun nitkutteli, niin näillä keleilläkin starttaai kuin palmun alta.

Ai että oli kiva ajella. ;) Kylmä ilma => enemmän voimaa ja vähemmän pitoa... ;)

Auto nyt tallissa ja varmaan laitan tämän kuun aikana seisontaan. Jos joku hommaa tosissaan harkitsee, niin ota yhteyttä pian, niin ehtii vielä testilenkille.
7
Myydään MX-5 ajoneuvot / Vs: Mazda MX5 NA 1.8 turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Simppa 20.10.18 - klo:16:32 »
Ainiin nää perusjutut unohtu:
- ajettu n. 200 tkm
- Ei ilmastointia
- Ohjaustehostin
- Huoltokirja (itse tehty, mutta siihen kirjattu melko lailla kaikki)
8
Myydään MX-5 ajoneuvot / Mazda MX5 NA 1.8 turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Simppa 20.10.18 - klo:16:27 »
Nonniin. Tässäpä sitten mennään. Eli myynnissä minulla vuodesta 2010 asti ollut NA turbo-MX5. Melko pitkään tässä nyt olen asiaa harkinnut ja nyt sitten päätös on tämä, että auto tulee myyntiin. Itselläni on tässä tilanteet muuttuneet nyt sen verran viime vuosina, että yksinkertaisesti aika ei riitä enää edes pienimpiinkään harrasteluihin auton kanssa. Haluaisin vain ajaa sillä. Mutta sitten siinäkin on se ongelma, että kaksipaikkaisuus rajoittaa melkoisesti sitäkin...

Auton olen hankkinut Saksasta 2010 ja silloin se oli luonnollisesti vakiokuntoinen ja hyvin pidetty perus-mx5. Pari vuotta jaksoin rimpuilla vakiotehoisen auton kanssa ja sitten laitoin siihen M45-remmiahtimen ja päivittelin ecun, suuttimet yms. Dynolla mitattiin tuolloin n. 210 hevosta. Remmiahtimen sain myös leimattua tuolloin. Ja kyllähän siinä niin kävi sitten parin vuoden jälkeen, että sitä remmin vinkumista ei jaksanut kuunnella ja tehotkaan ei riittäneet. Eli sitten piti siirtyä turbotuksen tielle. Samalla vaihtui koko voimalinja ja rakentelin moottorin NB-mallin koneesta. 6v, laatikko ja torsen-lukko tuli myös (tai oli siinä torsen aiemminkin, mutta nyt vähän eri välityksillä). Dynolla tuli ekalla kierroksella 0,6 bar ahdoilla n. 220 heppaa. Sen jälkeen on vaihtunut putkisto ja ahtoja nostettu 0,8:iin maltillisesti. Auto on leimattu turbolle. Paljon aika, rahaa ja rakkautta on autoon laitettu. Paljon on opittu ja paljon on saatu, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin. ;)

Tässä vaiheessa autosta täytyy sanoa, että se myydään harrastajalle. Jos joku aikoo ostaa auton, ajella sillä huolettomasti ja huollattaa sen merkkiliikkeessä, niin tämä ei ole se. Tässä on paljon pientä säädettävää ja fiksattavaa ja mm. e85:lla käynti ei sovi ihan jokaisele dallaajalle. Auto ei ole virheetön, mutta mitään isoa vikaa ei ole. Kaikki, mitä on laitettu, on laitettu laadukasta osaa ja mitään autotallin lattioilta löytyneitä osia ei ole käytetty.

Auto siis vm. 94 1.8 punainen NA MX5.

Speksejä:
- Moottori 1999-mallin NB:stä (myyjän mukaan ajettu 90 tkm - itse en usko tuohon pätkääkään)
   - Vaihtettu rakennusvaiheessa tiivisteet, ARP-pultit, King-laakerit ym.
   - Kiinan takoveivit
   - Uudemman koneen männät (käytettynä laitettu, ajettu n. 100 tkm)
   - Uudet männänrenkaat
   - Billet-öljypumppu
   - Tarvittavat muutokset NB-koneen istuttamiseksi: kampiakselin asennon tunnistin, ym.
   - Finjectorilta EV14 1000cc suuttimet
- Turbo Garret 2560 kuulalaakeriturbo (kiinan kello, nyt 0,8 jousella - löytyy muitakin jousia ja elektroninen ahtopaineen säädinkin mukaan)
- Pakosarja ja downpipe mallia Sturovo
- Loppu putkisto 2,5" DIY
- 6v laatikko
- 3.9 torsen perä
- ECU: Reverantin MS 2extra
- Walbro bensapumppu
- Coolant reroute tehty Timin termarin sovitteella ja Cadillacin letkulla
- IL Motorsport alusyylari
- Vmaxx alusta
- AEM lambda
- Kenwoodin soitin (bluetooth yms.)
- Sisälle laitettu aikanaan nahkaverhoilu penkkeihin
- Turvakaari. Teetetty Sevenmodilla ja on mallia erittäin jämäkkä
- Paljon paljon asioita, joita en nyt muista....
- Renkaat uudehkot Hankookit
- Auto katsastettu hyväksytysti nyt syksyllä

Sitten huonot puolet. Tässä on nyt se syy, miksi auto myydään. Ei ole ollut aikaa edes vaihtaa polttimoita tai pyöritellä renkaita oikeille paikoilleen....
Katsastusmiehen korjauskehoitukset:
- Pari rengasta ristissä (pyörimissuunta)
- Öljyvuoto (turbon paluun letku on sellainen jäykkä malli, pitäisi modailla vähän parempi)

Sitten itse havaitut:
- Pakoputki vuotaa laipasta ==> tiiviste
- ECU pitäisi säädättää. Tämä on aikanaan dynolla säädetty, mutta olen sen jälkeen päivittänyt firmiksen (joka jostain syystä sotki tuota seoksen laskentaa), laitettu isompi putkisto, nostettu ahtoja..... Mutta tämänkin voi tehdä vasta kun putkisto on kunnossa. Ja kun sitä aikaa ei nyt vaan ole...
- Ruosteen alkua molemmissa takakaarissa/helmoissa.
- Katto alkaa olemaan aika raihnainen...
- Toinen päiväajovalopolttimo palanut
- Käynnistyy joskus huonosti todella kostealla/kylmällä (e85/säätö/sähkö/sytytysjuttu?)

Muuta mukaan:
- Framerailit löytyy mukaan
- Alkuperäisen moottorin alakerta
- Useita laatikollisia sekalaista sälää, mitä on purettu pois aikanaan tai jäänyt yli toisesta koneesta.

Semone. Lisää juttua löytyy projektipuolelta kahdesta ketjusta (remmiahdinketju ja turboketju).
Foorumilla en ehkä niinkään usein enää pyöri, joten heittäkää vaikka tekstiviestiä/puhelua/whatsappia, jos OIKEASTI kiinnostaa. Auto on tällä hetkellä vielä tieliikennekäytössä ja talveksi saan sen omaan talliin. Eli mikään kiire ei homman kanssa ole. Mutta sellainen varoituksen sana, että ajatukset myynnistä saattaa muuttua, kun kevätaurinko alkaa jälleen paistaa... ;) Auto on Tampereella.

HP: 7500€

Millään viidentonnin tarjouksilla ei kannata alkaa haaskaamaan molempien aikaa.

Kuvia laitan myöhemmin.

Timo Silver
050 5891397
9
Ostetaan / VVT koneen alakerta
« Uusin viesti kirjoittanut Lathe 20.10.18 - klo:11:23 »
Ostetaan VVT koneen alakerta, mitä vähemmän ajettu sitä parempi. Yhteydenotot yv:llä.
10
Myydään / Vs: 1994 mallin mx5 NA puretaan. Turbopapereilla olevalla korilla
« Uusin viesti kirjoittanut Make 19.10.18 - klo:16:51 »
Ei ellet maksa 300€ niistä. Ne on siis omaan menossa mutta voin tilata lukkoperän ja siihen samaan noi osat jolloin ne maksaa mulle sen 550€ settinä.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10