Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Myynti- ja ostoilmoitukset / 1991 miatan osia
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 07.07.24 - klo:16:19 »
OEM ratti ilman airbagia, kunto hyvä 80 euroa

OEM vaihdekepin nuppi kunto hyvä 20 euroa

OEM käsijarrun kahva 10 euroa

Pallonivel (IL Motorsport) kunto uusi 20 euroa. (IL motorsportilla 21,90 + postit)

Raidetangot päät 2 kpl (IL Motorsport) kunto uusi hinta 25 euroa kappale tai 40 euroa yhteensä (IL Motorsportilla 26,72 kpl + postit)

OEM tunkki, kunto toimiva mutta kulunut 10 euroa

Ilmastoinnin flekti, kunto toimiva mutta kulunut / ”projektikuntoinen”. Toimii esim lisäjäähdytyksenä ahdetussa autossa toisen flektin lisänä. 15 euroa

Manuaaliset ikkunannostimet (kuskinpuolen oli jäykkä mutta toimiva ennen irrotusta) yhteensä 20 euroa

Laita yv tai whatsappia nol nel nol kuus kasi kasi viis viis kuus kax. Lähetän kuvia
22
Info (click here) / Vs: Ratapäivien säännöt
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 07.07.24 - klo:14:27 »
Rata-ajosta kiinnostuneet: liittykää whatsapp-ryhmään

https://chat.whatsapp.com/K4F09EUj1WpFDvK9xwRwRa

Tähän ryhmään tulee tietoa ratapäivistä (eli vain keskustelua, että luettavuus säilyy) eli vain tiedotteita. Ryhmää lukee myös yhteistyökerhojen jäsenet
23
Info (click here) / Ratapäivien säännöt
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 07.07.24 - klo:14:12 »
Miata Club of Finland järjestää ratapäiviä yhteistyössä muiden autokerhojen kanssa. Alla olevat säännöt on hyväksytty kaikissa yhteistyökerhoissa

YHTEISRATAPÄIVIEN SÄÄNNÖT

YLEISTÄ
Ratapäivien sääntöjen tarkoituksena on luoda selkeät pelisäännöt ratapäiville ja varmistaa ratapäivien turvallisuus.
Ratapäivien säännöt täydentävät käytettävien moottoriratojen sääntöjä mutta eivät kumoa tai muuta niitä. Ratahenkilökunnan ohjeita ja määräyksiä on aina noudettava.

OSALLISTUMISOIKEUS
Osallistumisoikeus on yhteistyökerhojen jäsenillä (Ford Mustang Club, Opel Club, Mitsubishi Club, Sportpug, Toyota Club, Subaru Club, Miata Club, Nissan Club) Ulkopuolisten osallistuminen on sallittua järjestäjän luvalla ratamaksulla 50€.
Autossa on oltava voimassa oleva liikennevakuutus. Kuljettajalla tulee olla voimassaoleva ajokortti.
Auton on oltava liikennekelpoinen jarrujen, jarruvalojen ja ohjauslaitteiden osalta. Autosta ei saa vuotaa öljyä tai muita nesteitä
Mikäli ajat slikseillä, pyydä ratapäivään osallistumiseen lupa kerhosi yhteisratapäivien yhteyshenkilöltä.
Moottoripyörillä ja muilla kaksipyöräisillä ajoneuvoilla ajaminen ratapäivillä on kielletty
Promilleraja on 0.00‰ kuljettajilla sekä matkustajilla.

ENNEN RADALLE MENEMISTÄ
Ennen kuin radalle saa mennä, osallistujan on suoritettava seuraavat asiat:
1. osallistuttava kuljettajakokoukseen
2. suoritettava ratamaksu
3. allekirjoitettava vastuuvapautuslomake
4. Osallistuttava auton tarkastukseen (katsastus + mahdollinen melumittaus)
5. saatava järjestäjältä lupa radalle menemiseen. Tämän merkiksi on kiinnitettävä erikseen jaettava tarra tuulilasiin
 Ajanotto on kielletty, koska AKK:n säännöt kieltävät tämän

TURVALLISUUS
Rata-ajoon osallistuva auto tai auton kuljettaja ei saa aiheuttaa vaaraa muille rata-ajoon osallistujille.
Kypärän käyttö ratapäivillä on pakollista. Kypärän ei tarvitse olla hyväksytty eli esim. mopokypärä käy
Ratapäivillä ei käytetä lähettäjää, vaan jokainen kuljettaja vastaa itse siitä, että siirtyy radalle turvallisesti.

VASTUU
Jokainen osallistuja ajaa moottoriradalla omalla vastuullaan.
Järjestävillä kerhoilla ei ole vakuutusta.
Tapahtuman järjestäjä ei ota vastuulleen korvausvelvollisuutta mistään aineellisesta vahingosta tai henkilövahingosta, joka tapahtuu osallistujalle tai kolmannelle osapuolelle osallistujan toimesta tapahtuman aikana.
Mahdollisessa kolaritilanteessa jokainen ratapäivään osallistuva kuljettaja vastaa oman ajoneuvonsa vaurioiden korjaamisesta riippumatta siitä onko hän mielestään ollut syyllinen kolariin tai ei.
Mikäli ratapäivään osallistuva kuljettaja tai kuljettajan ajoneuvo aiheuttaa vaurioita radalle (esim. rengasvallin vauriot, radan puhdistustarve tms), kuljettaja on velvollinen korvaamaan vahingosta aiheutuvat kustannukset.

YLEISIÄ OHJEITA RATA-AJOON
Oman ajoneuvon tarkastukset ennen radalle siirtymistä: 1. Renkaat (paineet, kunto ja tyyppi)
2. Nesteet (öljyt ja jäähdytinnesteet)
3. Mahdolliset vuodot (joita ei saa olla)
4. Jarrut (ehjät levyt, paloissa tavaraa jäljellä ja jarrunesteet)
5. Auton yleiskunto
6. KYPÄRÄ MUKANA JA PÄÄSSÄ
7. Tyhjennä auton sisätilat ylimääräisestä tavarasta/romusta , myös takatavaratila on syytä tarkastaa huolellisesti.
8. Etuovien sivuikkunat/lasit kiinni/suljettuna ajon aikana
 
9. Ajovalot on pidettävä päällä, mikäli mahdollista
Omaa päätä saa käyttää, jos jotain hälyttävää on havaittavissa omassa tai jonkun muun autossa. Turvallisuus on kuitenkin ykkösasia radalla. Ilmoita havainnosta kuljettajalle itselleen.
Hyvä tapa ajaa radalla:
1. 1 kierros lämppäri + tutustuminen
2. 2-3 kierros -> Nopeammalla vauhdilla
3. 4-> kierros sillä vaudilla mikä tuntuu itselle hyvältä (tarkottaen sitä että on vielä hauskaa mutta kuitenkin hiukan haastavaa.. Ei sitä että hampaat irvessä ajeta..)
4. ennen poistumista radalta 1 hidas kierros (jarrujen jäähdyttely/koneen jäähdyttely/putkiston jäähdyttely)
5. parkkiin -> kone käynnissä -> EI KÄSIJARRUA -> konepelti auki ja tarkastaa että mitään suurempia vuotoja ei ole
6. käyttää autoa tovin parkissa että jäähtyy ja sen jälkeen moottorin sammutus

KÄYTTÄYTYMINEN AJORADALLA
Ensimmäiseksi kannattaa sisäistää se tosiasia, että radalla on aina joku sinua nopeampi. Vaikka kuinka omistaisit Mäkisen kädet ja Grönholmin jalat niin silti joku tulee perääsi roikkumaan ja odottamaan ohituspaikkaa. Tälläisissä tapauksissa on kohteliasta pistää vilkku tien laitaa kohti (esim. jos ajat vasenta reunaa niin vilkku vasemmalle) ja antaa tietä nopeammalle. Kuitenkin pitäen mielessä, että itse pitää samaa nopeutta ja ajolinjaa jotta takana tuleva osaa ennakoida tulevat liikkeesi. Jos taas olet itse ohittamassa hitaampaa autoa niin odota, että tulee tarpeeksi tilaa ja että hän huomaa sinun tulevan ohi. Kamikaze ohittelu aiheuttaa vaan vaaratilanteita ja ulosliputtamisia. Myös peilit ovat tarkoituksella asennettu autoon joten niitä käytetään myös radalla. Tämä helpoittaa etenkin takana olijaa pääsemään ohi kun edessä oleva huomaa hänet.

LIPPUMERKIT
Musta lippu - henkilökohtainen käsky lopettaa ajo ja laskea nopeutta (esim. autosta vuotaa nesteitä).
Punainen lippu - ratapäivä keskeytyy. Kaikki hidastavat ajonopeutta ja ajavat varikolle (esim. jokin auto on hyytynyt radalle).

VAARATILANTEET
Havaitsessasi vaaratilanteen on siitä heti ilmoitettava ratahenkilökunnalle ja muille kuljettajille. Hyvä tapa on hiljentää vauhtia ja pysähdy ja pistää hätävilkut päälle. Perässä tulevien on syytä hidastaa ja pysähtyä sillä tilanne radalla voi olla vakavakin.

Hätävilkut päällä olevasta autosta ei saa mennä ohi ellei toisin mainita ratahenkilökunnan toimesta.
Esimerkkejä vaaratilanteista: - Auto poikittain radalla
- Ratavaurio
- Öljyä/nestettä radalla
- Tulipalo
- Yhteentörmäys/kolari
Jos oma auto hyytyy radan varteen, niin sen korjaaminen / siirtäminen on kielletty, kunnes ajotapahtuma on keskeytetty.
Radalle hyytyneestä autosta on ilmoitettava ratapäivän järjestäjälle, joka keskeyttää ajotapahtuman.
Muista varovaisuus ajoneuvosta noustessasi, kun muut autot liikkuvat vielä. Toisinaan on parempi, ettei nouse ajoneuvosta radalle ennen kuin ratatoiminta on pysäytetty punaisella lipulla.
Vakavan onnettomuuden sattuessa ilmoitetaan asiasta välittömästi ratahenkilökunnalle puhelimitse tai radiolla. Mikäli havaitset jonkun toisen menevän auttamaan onnettomuuspaikalle niin aja suoraan varikolle ratahenkilökunnan luo ja ilmoita tilanteesta. Vakavaksi onnettomuudeksi voidaan luokitella kaato (katon kautta ympäri esim..) tai raju isku kaiteeseen, jossa on syytä epäillä henkilövahinkoja. Tulipalon sattuessa on heti ilmoitettava ratahenkilökunnalle asiasta ja mikäli autosta löytyy sammutin niin ensitöikseen on syytä mennä auttamaan tulipalossa, jotta vältyttäisiin lisävahingoilta.
Ratapäivän ajan varikolla on yksi ratavahti radalla, joka liputtaa tarvittaessa punaista tai mustaa lippua.
Sammutin on suositeltava lisävaruste.

SÄÄNTÖRIKKOMUKSET
Jokainen ratapäivään osallistuva kuljettaja on velvollinen ilmoittamaan järjestäjän edustajalle havaitsemistaan sääntörikkomuksista.
Jos ratapäivään osallistuja rikkoo sääntöjä, häntä voidaan huomauttaa asiasta ja hänet voidaan poistaa ratapäivältä palauttamatta ajomaksua.
Summa summarum: Kommunikointi, kommunikointi, kommunikointi plus varovaisuus. Kerhon ratapäivät eivät ole kilpailu.
24
Info (click here) / Liittyminen jäseneksi ja tietoa Miata Club of Finlandista
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 07.07.24 - klo:13:58 »
Tietoa Miata Club of Finlandista

Miata Club of Finland on vuonna 2008 perustettu yhdistys, jossa kenellekään ei makseta palkkaa, vaan kaikki toiminta tapahtuu vapaaehtoisperiaatteella. Kerho kerää jäseniltään vuosittain jäsenmaksun (40 euroa). Nämä maksut käytetään kerhon jäsenten hyväksi esim. ratavarauksiin, tilavarauksiin, tarjoiluihin jäsentapahtumissa, pankin kuluihin, miata.fi-domainin maksuihin yms.

Kerhon jäseneksi voit liittyä, vaikka et omistaisi miataa. Riittää, kun olet kiinnostunut miatasta ja kerhosta.

Järjestämme mm.

miittejä, jotka ovat avoimia kaikille kiinnostuneille

tapahtumia kerhon jäsenille

ratapäiviä yhteistyössä usean autokerhon kanssa. Ajomaksu kerhon jäseniltä on näissä tapahtumissa 20 euroa. Jäsen voi ajaa halutessaan myös muulla kuin miatalla näissä tapahtumissa. Ajomaksu on autokohtainen eli apukuskilta ei peritä ajomaksua. Ulkopuoliset voivat osallistua vain erikseen sovittaessa (ajomaksu ulkopuolisilta 50 euroa)

ratapäiviä, joissa Miata Club on ainoa järjestäjä. Esim su 15.9.2024 järjestämme ratapäivän Daytonassa klo 11-15. Ajomaksua ei peritä kerhon jäseniltä. Jäsen voi halutesaan ajaa muullakin autolla kuin miatalla. Kerhoon kuulumattomat miatat pääsevät osallistumaan 20 euron ajomaksulla. Apukuskilta ei peritä erillistä maksua.


Liittyminen jäseneksi


Miata Club of Finlandin jäsenenä saat:

Club member -statuksen foorumille, jolloin pääset lukemaan ja kirjoittamaan myös jäsenosioon, jonne tulee tietoa mm. kerhotuotteiden tilaamisesta sekä jäsenille suunnatuista kerhon tilaisuuksista. Jäsenalueella on myös vanhoja virityskeskusteluita sekä projekti-topiceja

Kaksi kerhotarraa kerhon logolla varustettuna, jotka voit laittaa esim sivuikkunaan. Tarra liimataan ikkunan sisäpuolelle ja logo näkyy oikeinpäin ulkopuolelta katsottuna. Laita viestiä kerho ät miata piste fi jos haluat tarrat postitse. Jos osallistut kerhon järjestämiin tapahtumiin esim miitteihin ja/tai ratapäivii , saat tarrat helpoiten paikan päällä.

Ratapäivä Alastarolla su 12.5.2024 sisältyy kauden 2024 jäsenmaksuun.

Ratapäivä Daytonassa su 15.9. Sisältyy myös kauden 2024 jäsenmaksuun.

Jäsentapahtuma Aulangolla 10.8.  sisältyy kauden 2024 jäsenmaksuun
Tämä tapahtuma on suunnattu vain kerhon jäsenille

Täältä näet kauden 2024 tapahtumat http://146.185.176.245/forum/index.php?topic=6428.0
Ja tietysti pääset mukaan kerhon toimintaan eli pääset päättämään kerhon asioista.

Kerhoon pääset liittymään seuraavasti:

1. Lähetä sähköpostilla kerho at miata piste fi seuraavat tiedot:
Etunimi
Sukunimi
Osoite
Nimimerkkisi foorumilla (tälle nimimerkille annetaan kerholainen-status eli pääset jäsenosioon) älä keksi tähän tekaistua nimimerkkiä, vaan käytä nimimerkkiä, jolla olet rekisteröitynyt tälle foorumille. Jos et ole vielä rekisteröitynyt, niin tee se ensin Jos et halua rekisteröityä foorumille, voit silti liittyä jäseneksi. Kirjoita silloin, että en ole rekisteröitynyt foorumille.

2. Maksa jäsenmaksu alla olevilla tiedoilla

Kauden 2024 jäsenmaksu: 40 euroa
Miata Club Of Finland
Nordea: FI33 1458 3000 1096 51
Viite: 20242

Jos haluat nopeuttaa jäsenoikeuksien saamista, lähetä kuitti maksusta osoitteeseen  kerho (ät) miata piste fi. Kerhon sähköpostia lukee useampi henkilö, joilla on mahdollisuus antaa oikeudet.

Huom! jos jäsenmaksu maksetaan muulta kuin omalta tililtäsi, ilmoitathan asiasta sähköpostilla kerho (ät) miata piste fi, jotta tiedämme kenen maksamasta jäsenmaksusta on kyse. (Esim. maksajana puoliso, äiti tms. jolla on eri sukunimi).

Foorumille pääset rekisteröitymään etusivulta kohdasta rekisteröidy

Jäseneksi voivat liittyä kaikki Mazda MX-5, Miata ja Eunos Roadster -autoista sekä kerhotoiminnasta kiinnostuneet. Auton omistaminen ei siis ole jäsenyyden edellytys

Kerhon keräämät jäsenmaksut käytetään kerhon toimintaan ja sen jäsenten hyväksi. Erillistä liittymismaksua ei peritä, vain vuosittainen jäsenmaksu.

Terveisin

Marko Heinonen
Puheenjohtaja
Miata Club of Finland

25
Info (click here) / Liity whatsapp- discord- ja Facebook -ryhmiin
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 07.07.24 - klo:13:05 »
Keskustelut ovat siirtyneet foorumilta pitkälti whatsappiin. Lisäksi keskusteluita käydään jonkin verran Facebookissa sekä Discordissa

Foorumia käytetään kuitenkin tiedottamiseen, joten täältä löydät jatkossakin tiedot tapahtumista, jäseneksi liittymisestä jne
Tässä linkit joilla pääset liittymään keskusteluihin

Yleinen miata-keskustelu whatsappissa
https://chat.whatsapp.com/KaTf8fYzoymDrPtU7YR4to

Myynti- ja osto whatsappissa
https://chat.whatsapp.com/FEv4MntBz3T9QTYeCbUly7

Discord-ryhmä
https://discord.gg/xgxv57sZGN
Seuraavaksi puhelin tai padi pyytää asentamaan discordin ja rekisteröitymään

Facebook-ryhmä
https://www.facebook.com/groups/42609019433/?ref=share_group_link

Rata-ajosta kiinnostuneet: liittykää whatsapp-ryhmään
https://chat.whatsapp.com/K4F09EUj1WpFDvK9xwRwRa
Tähän ryhmään tulee tietoa ratapäivistä (eli vain keskustelua, että luettavuus säilyy) eli vain tiedotteita. Ryhmää lukee myös yhteistyökerhojen jäsenet

Toki foorumillekin saa kirjoittaa, kuten aiemminkin  :)




26
Menneet tapahtumat / Miitti Espoon Biltemalla su 14.7.2024 klo 13.00
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 02.07.24 - klo:22:32 »
Tervetuloa miittiin Espoon biltemalle sunnuntaina 14.7.2024 klo 13.00 alkaen. Biltemalla on iso parkkipaikka ja kahvila.
27
Kymiringille en usko että on mitään asiaa meidän kerhoilla. 12 tonnia edelleen päivähinta eikä niitäkään juuri myydä.
28
Olisihan se kiva päästä kerran testaamaan Kymiring. Tiedän että heillä on aivan poskettomat hinnat, mutta mitenköhän uudet unkarilaiset omistajat hinnoittelevat, vaikka joku arkipäivä jos on halvempaa, mutta eipä siellä viikonloppunakaan mitään tapahdu. Alentaisikohan hintaa se, että toteaisi että kyseessä olisi Suomen merkittävimpien autokerhojen yhteisratapäivä, jolloin tämä toimisi Kymiringin markkinointina.
Toki Ahvenisto ja Alastarokin kannattaa säilyttää.
29
Keskustelua miatan ja kerhon ympärillä alkaen 2024 / Onko ratatoiveita kaudelle 2025?
« Uusin viesti kirjoittanut Marko 30.06.24 - klo:12:31 »
Tarkoitus on jatkaa yhteistyötä ratavarauksissa yhteistyökerhojen kanssa myös ensi vuonna. Varaukset tehdään siis sopimalla niistä ja allekirjoittanut edustaa Miata clubia keskusteluissa. Jos on toiveita millä radoilla halutaan ajaa, niin laita viestiä jollakin seuraavista tavoista

Vastaa tähän viestiin
Laita minulle yv
Sähköposti kerho ät miata piste fi
Laita viesti kerhon whatsapp-ryhmään
Laita viesti miata finland -discordiin


30
Miata club järjestää jäsenilleen miitin hotelli Aulangolla lauantaina 10.8. klo 11-14. Käytössämme on sama parkkipaikka kuin vuosi sitten kerhon synttäreillä. Pullakahvit tarjoillaan hotellin tiloissa jäsenelle ja avecille. Sateen sattuessa pääsemme sisätiloihin

Kerhon jäsenille lähetään kutsut sähköpostilla

Jos et pääse paikalle miatalla, niin se ei haittaa. Tule ihmeessä kuitenkin paikalle
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10