Kirjoittaja Aihe: Musta sivuhelma  (Luettu 4323 kertaa)

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Musta sivuhelma
« : 04.06.08 - klo:10:41 »
Mikäs toi musta sivuhelma on joka näyttäis olevan joka toisessa MX-5:sessa. Varmaan on tehtaalla jo laitettu? Onko se ihan mustaa mattamaalia vai jotain kiveniskemä massaa vai mitä?

Mulla nimittäin toiselta puolelta etulokasuojan kohdalta puuttuu vähän sitä raitaa ja se ei ole siistin näköinen noin, joten se pitäis maalata / mitä möhnää onkaan. Ei luulis olevan iso homma mut maalaamot pyytää siitä hirveitä summia. Vois varmaan ite tehdä myös mut ei oo luottamusta omiin taitoihin niin paljon ;)

Edit:
Tässä vielä kuva: *** kuvatiedosto .exe päätteinen. Sensoroitu ***
« Viimeksi muokattu: 04.06.08 - klo:13:16 kirjoittanut Samsa »

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Musta sivuhelma
« Vastaus #1 : 04.06.08 - klo:12:27 »
Ilman roiskeläppää kaikki kura ja kivet iskeytyy juuri tuohon kohtaan ja syö massat mennessään ja ajan kuluessa alkaa syömään maalipintaa => ruoste iskee. Itse olen ko kohdan (en koko helmaa) rajannut leveällä teipillä sekä suojannut ovet ja ihan vetänyt mustalla sprayllä päälle. Ainakin mulla on kestänyt ja ei huomaa mitään alkuperäseen eroa.

Tarkotuksena olis kesälomilla vetästä pyöränkoteloihin massat sisälle ja samalla kattoo josko laittasin juuri tonne helmoihinkin sitten kunnon massakerrokset.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Musta sivuhelma
« Vastaus #2 : 04.06.08 - klo:13:14 »
Edit:
Tässä vielä kuva: https://filegen.com/getfile/?***************

eeh... kuvatiedosto .exe päätteinen? Sen verran paljon ollut noita kuvaviruksia viimeaikoina että äläs linkittele mitään tuommoisia  :-\
« Viimeksi muokattu: 04.06.08 - klo:13:16 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Musta sivuhelma
« Vastaus #3 : 04.06.08 - klo:14:12 »
Kyllä se on ihan .jpg päätteinen ja sellaisena tuolta aukeaa, ei tosin aukea suoraan selaimeen vaan tarjoaa joko avattavaksi jollain ohjelmalla tai talletettavaksi jollain nimellä. Itselläni esim. Firefoxilla oletusohjelma jolla windows ehdottaa tiedostoa avattavan on "Windows host process (rundll32)", jolloin aukeaa ainakin Vistassa normaali windowsin kuvan katseluohjelma. IE selaimella taas linkistä aukeaa vain vaihtoehdot open tai save kuten mitä tahansa tiedostoa ladattaessa. En tiedä mistä olet exe:n keksinyt. Kyseinen palvelu on firman oma tiedostojen välittämiseen tarkoitettu palvelu, esim. jos liitetiedosto on liian iso sähköpostiin tms. Ei nyt ole mitään muutakaan paikkaa tähän hätään mihin kuvan voisin näytille laittaa.

Täytyy varmaan mennä maalikaupasta hakemaan se 10eur tms spray musta matta automaali ja tehdä itse...
« Viimeksi muokattu: 04.06.08 - klo:14:16 kirjoittanut Urban »

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Musta sivuhelma
« Vastaus #4 : 11.06.08 - klo:17:21 »
Vedin mattasprayllä ite kans ja tuli todella hyvä vaikka en ikinä oo mitään vastaavaa tehnyt. Ei tosiaan eroa alkuperäiseen eikä tarvinnu maksaa useita satoja euroja mitä maalaamot kehtas hommasta pyytää (kun tarvikkeet kuulemma maksaa). Mun tarvikkeet makso kulutettujen osalta reilusti alle euron, koska spraytä ja teippiä jäi ihan riittämiin vaikka molempien helmojen uudelleenmaalaamiseen.