Kirjoittaja Aihe: Myllytys  (Luettu 3047 kertaa)

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Myllytys
« : 15.02.11 - klo:21:50 »
Kesää ja auringon heijastuksia odotellessa mietin miten pinnan saisi parhaiten loistamaan. Kannattaako itse alkaa myllyttämään pintoja, jos ei oo ennen tehnyt? Vai vienkö suoraan
ammattilaiselle, mutta minne näin pääkaupunkiseudulla?
2880/7500 called "Blues Bird"

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Myllytys
« Vastaus #1 : 15.02.11 - klo:22:02 »
Omani myllytin heti ostettuani. Kone maksoi jotain 60e ja meguiarsin setti vajaa satasen. Pääsee varmaan halvemmalla kun vie johonkin ammattilaiselle, olettaen että homman tekee vain kerran. Itse vedin kaikki meidän autot samalla kertaa. Niin ja ehdottomasti kannattaa tehdä jos on maalipinta ikääntyneen näköinen.

E: Tässä on pari vähän heikkolaatuista kuvaa bemarista ekan kevyen kokeilun jälkeen

http://i459.photobucket.com/albums/qq320/Motot_alla/IMAG0103.jpg

http://i459.photobucket.com/albums/qq320/Motot_alla/IMAG0102.jpg
« Viimeksi muokattu: 15.02.11 - klo:22:07 kirjoittanut kTo »

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: Myllytys
« Vastaus #2 : 16.02.11 - klo:08:54 »
huh huh onpa iso ero! Lueskelin vaan netistä että helposti voi tehdä myös tuhoa jos ei tiedä mitä tekee eli tahnalla ja laikalla saa
myös helposti pysyvät laikan jäljet pintaan ja jotkut värit ovat herkempiä virheille kuin muut.

Taidan viedä prolle, onko hyviä vinkkejä minne?
2880/7500 called "Blues Bird"

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Myllytys
« Vastaus #3 : 16.02.11 - klo:10:14 »
Timppa: laitoin sulle yv:tä

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Myllytys
« Vastaus #4 : 28.02.11 - klo:14:50 »
Ostin lauantaina Motonetin laatuvehkeen ;D ja Autoglymin aineet. Pari erilaista laikkaa, keskikarkeaa hiomatahnaa ja punaista sekä kultaista vahaa. Hintaa tuli kaikkineen jotain 120 euroa.

Ihan hyvin sujuu ensikertalaiseltakin kun löytää sopivan kierrosluvun ja tahnan määrän. Raskasta on ja kone vinkuu ja lämpenee, luultavasti parin-kolmensadan vehkeet on ihan eri luokkaa tasanopeussäätimillä jne.

Pahimmat naarmut ja kolot on olleet tosi työläitä: ensin myllytys jotta näkee kuinka paha, sitten paikkamaalia "touch up kitillä", tunnin kuivaus, sitten taas myllytys ja toinen maalikerros jne. Mutta kyllä ne sinne katoaa pikku hiljaa!

Ja sit täytyy tunnustaa ettei kaikki mennyt ihan kuin Strömsöössä: konepeltiin sain sellasen lapsen kämmenen kokoisen vähän haaleamman läiskän aikaiseksi jurnuttamalla yhtä naarmua liian pitkään samasta kohtaa. Täytyy toivoa että se vähän peittyy noiden vahojen avulla... :'(
1.64 NA