Kirjoittaja Aihe: Varashälytin  (Luettu 4949 kertaa)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Varashälytin
« : 31.03.08 - klo:19:42 »
Onko kellään teistä jälkiasennettua hälytintä autossa? Ihmettelin kun omassa autossa tuommoista ei tullut ja katsastusmies suositteli kans hankkimaan semmoisen. Miata.netissä muutamat kehu Wolf Miata Remote Alarm -settiä. Hinta $225 mutta laskeehan tuo varmaan vakuutusmaksuja vähän?
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo:15:00 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Varashälytin
« Vastaus #1 : 01.04.08 - klo:14:05 »
Tuossa "kaukokeskuslukituksessa" olis kyllä etuna myös se että ei tulis pimeessä niin sörkittyä avaimilla ovia. Omassa autossa myös tuo takaluukun avaimenreikä on puoliks kilven alla, joten joka kerta joutuu avaamaan takaluukun keskihanskalokeron kautta  :-\
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Varashälytin
« Vastaus #2 : 01.04.08 - klo:21:59 »
Mulla on Cobran hälytin. Se maksoi asennettuna 500 euroa. Vakuutusmaksualennukset riippuvat vakuutusyhtiöstä. Esim. Tapiolasta saa alennusta vain yhdestä tekijästä, joita ovat ainakin hälytin, abs ja yms. turvallisuutta lisäävät varusteet.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Varashälytin
« Vastaus #3 : 01.04.08 - klo:22:08 »
Mitäs tuo cobran hälytin sisältää? Ehkä mä oon tullut vaan laiskaks, mutta tuo kaukolukitus kyllä houkuttelis :) Yks keino olis tietenkin hankkia vaan joku vilkkuva punainen ledi hätyyttämään varkaita pois. Jos miettii niin eihän Miatassa nyt ole muuta pöllittävää kun stereot (jos unohtanu etulevyn) .....ja murtohälytin :P
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Varashälytin
« Vastaus #4 : 01.04.08 - klo:22:12 »
Mulla on myös Cobran hälytin. Maksoi jotain 500e asennettuna pari vuotta sitten. Mukaan tuli tietysti kaukoohjattava keskuslukitus ja sisätilan tutka. Tutka toimii hienosti eli kesällä voi jättää katon auki ja parkkiin, ulvoo vasta kun laittaa käden mankan kohdalle.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Varashälytin
« Vastaus #5 : 01.04.08 - klo:22:27 »
Ok ok.... Pitääpä harkita jossain vaiheessa kans tuommoisen tilaamista. Sähköhommat oon tähän asti hoitanu aina itse, mutta voi olla että tarvitsen tuommoisen asennuksessa jonkun osaavamman apua.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Varashälytin
« Vastaus #6 : 04.08.08 - klo:21:51 »
Muutama viikko sitten meni keskuslukitus paikoilleen ja nyt sitten näpräsin tänään kaukosäädön kiinni.

Helppo homma muuten, mutta onkos kellään tietoa miten kojelaudan keskikonsolin saa ylälaidasta irti? Siis tarkoituksena olisi päästä kiinni hätävilkkukatkaisijan piuhoihin. Toinen vaihtoehto on löytää ratin alta oikeat piuhat, jotka kulkee katkaisijalta releelle ja sulakeboksin kautta maailmalle. Hämärissä katselin ja kuuntelin(relettä..), mutta hyvin on piuhat piilotettu suojien taakse, vaikka vähän niitä irrottelinkin. Jos ei apuja löydy, niin takaisin vaan mittarilla tutkimaan. Toki pitäs vielä kytkee takaluukun avaus myös käyttöön kakella.

Osaako joku heittää suorilta oikeitten piuhojen paikan?
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Varashälytin
« Vastaus #7 : 04.08.08 - klo:22:38 »
Keskikonsoli irtoaa ylälaidasta, kun otat ne suuttimet irti (varovasti meisselillä) ja ruuvaat kaksi ruuvia sieltä molempia tuuletusputkien yläreunoista.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Varashälytin
« Vastaus #8 : 04.08.08 - klo:22:55 »
No kato perkule, tänks!
Tossa jo viime kesänä kertaalleen yritin avata, kun mankkaa asentelin. Ihmettelin kun jäi kanittaa ylälaidasta ja ei näkyny mitää ruuveja/klipsuja missään. No selkishän tuokin.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Varashälytin
« Vastaus #9 : 07.08.08 - klo:11:33 »
Jos kellä löytyy ylimääräsiä keskuslukituksen 2 piuhasia moottoreita/solenoideja, niin niistä voi näppärästi rakennella takakontin sähkösen aukasun.

Yksinkertaisimmillaan kytkentä:
Akun plussalta piuha moottorille ja väliin sulakeboksi. Oisko joku 7,5A hyvä, pitää tarkistaa omasta vielä.
Moottorilta se toinen piuha keskikonsoliin (lukon taakse kyynärnojan alle) katkaisijalle. (katkaisija, joka on normiasennossa irti ja painamisen jälkeen palautuu myös irti asentoon. Siis ei jää kiinni asentoon olemaan)
Katkaisijan toinen pää suoraan runkoon maihin.

Moottori vaan kiinni runkoon ruuveilla ja työntötanko kiinni siihen lukon työntötankoon.
Sit moottorin piuhat vaan kiinni oikein päin ja voilá, valmista on. Toimii kuin junan vessa. Omani on kytketty näin ja ei ole sulakkeet palanu, tästä. Tähänkin voi toki laittaa releen väliin, mutta ei ole tarpeen.
« Viimeksi muokattu: 07.08.08 - klo:14:09 kirjoittanut VesCu »
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT