Kirjoittaja Aihe: Missä halvin vakuutus?  (Luettu 42012 kertaa)

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #15 : 07.03.11 - klo:14:27 »
Tietääkseni IF:issä keskittäminen sun muut ei vaikuta perushintaan. Mulla on IF:issä se 500 perusmaksuna, sen päälle tulee -15% moniautoetua sekä -8% keskittämisalennusta sekä tavanomaiset bonukset. Tuo keskittämisalennus tulee kolmesta vakuutuksesta, ja kun oli kaksi autoa jo, niin oli helppo ottaa kotivakuutus jollain megakorkealla omavastuulla, hinnaksi tuli jotain kolmekymppiä vuodessa. Sillä sitten sai ostettua 8% alennusta kaikista liikenne& kaskovakuutuksista.

Nordeassa taas vaikuttaa. Tarjosivat asuntolainan hankinnan yhteydessä "todella halpaa" vakuutusta, jos siis oli se päälle 900 sisältyen kaikenmaailman keskittämisetuja.

Ja en tiedä taistelemisesta IF:in kanssa. Mun Jimnyyn murtauduttiin pari viikkoa sitten. Sain korvaupäätöksen seuraavana päivänä.

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #16 : 07.03.11 - klo:14:36 »
Tässä vielä tarkennettuja hintoja kuten hrnt:llä, mies 33v. Helsinki 1.6 -96 NA

IF = 582,90 (tässä on mukana internet-alennus, koska kaikki vakuutukset ostettaisiin netistä)
Pohjola = 661,23
Turva = 714,10
Tapiola = 756,50
Lähivakuutus = 768,94

Kokeilin noissa laskureissa eri ehtoja ja totesin että Helsinki-lisää noissa hinnoissa on noin 100 euroa joka lafkassa. IF edelleen halvin.

Kaskoa en ole ajatellut tän hintaluokan autoon ottaa.

Palvelun laadulla ei mulle ole juuri merkitystä kun puhutaan liikennevakuutuksesta, mutta toki sitä toivoisi saavansa joka paikasta.

1.64 NA

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #17 : 07.03.11 - klo:15:33 »
Kaskoa en ole ajatellut tän hintaluokan autoon ottaa.

Itse olen pitänyt autossa säästökaskoa, josta löytyy vakuutus ilkivallan, varkauden ja tulipalon osalta. Muuten ei mielestäni tämän hintaisessa autossa kaskolla tee mitään, koska parissa vuodessa vakuutusyhtiölle maksaa vastaavan auton hinnan. Säästökasko/osakasko maksaa muutamasta kympistä reiluun sataseen, riippuen yhtiöstä ja vakuutuksen laajuudesta. Itsellä ei vielä tälle vakuutukselle ole tarvetta ollut, mutta lähinnä on vain ajan kysymys milloin autoon murtaudutaan, sitä naarmutetaan, potkitaan, poltetaan, vanteet viedään, tai jotain muuta vastaavaa.

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #18 : 07.03.11 - klo:16:18 »
Itse olen pitänyt autossa säästökaskoa, josta löytyy vakuutus ilkivallan, varkauden ja tulipalon osalta. Muuten ei mielestäni tämän hintaisessa autossa kaskolla tee mitään, koska parissa vuodessa vakuutusyhtiölle maksaa vastaavan auton hinnan. Säästökasko/osakasko maksaa muutamasta kympistä reiluun sataseen, riippuen yhtiöstä ja vakuutuksen laajuudesta.

Kannattaa kysäistä se täyskaskon hintakin, mulla maksaa noin 130 euroa / 6kk, täysillä bonareilla ja 160 euron omavastuulla. Aika monta vuotta kestää ennen kuin tuosta kertyy auton hinta.

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #19 : 07.03.11 - klo:16:54 »
Tästä tulikin mieleen, että onko jollain kaskon omistajilla kokemuksia, mitä vakuutusyhtiöt maksavat kun itse töppäilee vanhalla harrasteautolla? Ite oon ollu siinä käsityksessä että viiden tonnin koslaan ei paljoa kaskoja kannata laittaa, mutta onko jollain oikeita kokemuksia?

Mä en pohjolasta Mäxään edes saanut kolariturvaa, liian vanha. Pitäs ilmeisesti käyttää jossain arvioitavana.

Harraste-Sivikin  (vm. 99 VTI) keulan kun ruttasin, korjauskustannukset n. 5k€ niin kovasti oisivat olleet lunastamassa mutta korjaamon edustaja sai vakuutettua tarkastajan auton arvosta silleen että laitettiinkin kuntoon, ja hyvä niin.
ロードスターNA8C

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #20 : 07.03.11 - klo:16:58 »
Mä en pohjolasta Mäxään edes saanut kolariturvaa, liian vanha. Pitäs ilmeisesti käyttää jossain arvioitavana.

Turva antaa näköjään täyskaskon 20 vuoteen asti, eli ysikolmonen ei olisi vielä edes rajalla.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #21 : 07.03.11 - klo:20:22 »
Lainaus
Mikä on harrasteajoneuvo?

Harrasteajoneuvo on vähintään 15 vuotta vanha. Sen rakennetta on muutettu korkeintaan 35 % (vaihdettujen osien määrä). Ajoneuvo on rekisteröity ja se on pois liikenteestä (talvisäilytyksessä) vähintään 5 kuukautta vuodessa. Ajoneuvo ei saa olla kilpailukäytössä.

Linkki.

Tossa määritetään vakuutusarvo yhteistyössä yhtiön kanssa ja sen mukaan tulee korvauksen max summa.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #22 : 07.03.11 - klo:21:08 »
Mulla on harrasteajoneuvovakuutus Tapiolasta. Sain sen vaikka 15 v ei ollutkaan täynnä, kun otin yhteyttä. Eli silloinen ajoneuvon arvo tulee jatkossakin säilymään sovittuna. Suosittelen tätä, jos autolle on tehty kalliita muutoksia esim. ahdettu tms. Luonnollisesti muutosten pitää olla laillisia eli niistä pitää voida kertoa vakuutusyhtiölle  ;)

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #23 : 07.03.11 - klo:21:33 »
Mä en pohjolasta Mäxään edes saanut kolariturvaa, liian vanha. Pitäs ilmeisesti käyttää jossain arvioitavana.
Mulla pari vuotta vanhempi MX-5 ja vaunuvahinkovakuutus Pohjolasta (tai no A-vakuutuksesta, mutta samaa firmaa).
Autopalveluvakuutusta ei enää saanut.

Voisiko tuossa vaikuttaa se ettei ole Suomessa uutena myyty merkki? Keulamerkin hankkiminen kalliimpaa kuin Euroopassa
myytyyn (vakuutusyhtiön silmin katsottuna)?
NA 1,6l ´91 Classic Red

-ToniH-

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #24 : 11.03.11 - klo:11:54 »
Op pohjola -02 1,6 liikennevakuutus 257,63e(60% bonukset) ja osakasko 107,98e.

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #25 : 26.07.11 - klo:16:59 »
Tulipa mielenkiintoinen lasku vakuutusyhtiöstä, viime vuonna liikennevakuutus 11kk ajalta maksoi karvan alle 500e nollabonuksilla ja nyt reilu 650e 10% bonuksilla  :o Ilman bonareita olis ollut reilusti yli 700. Aika hävytön korotus sanoisinko. 

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #26 : 26.07.11 - klo:19:14 »
Tulipa mielenkiintoinen lasku vakuutusyhtiöstä, viime vuonna liikennevakuutus 11kk ajalta maksoi karvan alle 500e nollabonuksilla ja nyt reilu 650e 10% bonuksilla  :o Ilman bonareita olis ollut reilusti yli 700. Aika hävytön korotus sanoisinko.

Hetkinen. Siis (500/11)*12=545 euroa vuodessa, ja nyt nostettu yli 700:an? Tuskinpa. Katso vanhoja laskuja läpi jos on jotain alennuksia päässyt unohtumaan, eivät he voi noin vaan hintoja nostaa. Jos haluavat korottaa hintaa, niin siitä tulee etukäteen ilmoitus - ei laskun yhteydessä. Soittele yhtiölle ja kysy mikä homman nimi. Ehkä sulla oli viime vuonna joku -10% uuden asiakkaan tarjous/ IFin ekan vuoden internetostoalennus tms.

Teeppäs uusi soittokierros, takuulla saat halvemman muualta.

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #27 : 26.07.11 - klo:19:50 »
Auton tuotuani vakuutin sen heti ja sillon oli tarrakilvet ja laskussa lukee tarrakilpien rekisterinumero. Bonukset sillon 0,00%, pysyvyysalennus 5%. Perusvuosimaksu paperissa 568€, josta maksoin 11kk osuuden. Uudessa laskussa luonnollisesti nykyinen rekisterinumero ja bonukset 10,00%, pysyvyysalennus 5% ja perusvuosimaksu on 770€, ja maksettavaa jää 660€. Soitin sinne ja väitti ettei ole mitään virhettä laskutuksessa, selitti että tuo edellisvuotinen lasku olisi varmaan laskettu väärin tms.  ??? Ilmaisin hyvin selkeästi ihmetykseni että miten hinta voi heilahtaa 200€ ylöspäin vuoden aikana ja vastaus oli, että hinta on tuo mikä laskussa lukee eikä siinä mitään virhettä ole.

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #28 : 26.07.11 - klo:20:04 »
No, ei muuta kun firma vaihtoon. Pitäsi saada 450-500 euro/vuosi noilla pisteillä jos vähän shoppailee. Ei ne vakuutusyhtiöt kesken lopu taikka palkitse uskollisuutta.

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #29 : 23.12.11 - klo:06:14 »
No, ei muuta kun firma vaihtoon. Pitäsi saada 450-500 euro/vuosi noilla pisteillä jos vähän shoppailee. Ei ne vakuutusyhtiöt kesken lopu taikka palkitse uskollisuutta.
Tuohon viimeiseen lauseeseen voisin väittää vastaan.

Vakuutukset isokasko (ilman autopalveluvakuutusta) + liikenne yhteensä 336€/v, maksu 4 erässä. '91, 41v, Lempäälä. Jos vielä jaksais ettiä jostain sen teknisen osan ja käydä poistamassa liikenteestä osaksi vuodesta, niin ei noita voi kauhean pahana pitää...
NA 1,6l ´91 Classic Red