Kirjoittaja Aihe: Missä halvin vakuutus?  (Luettu 42022 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Missä halvin vakuutus?
« : 04.03.11 - klo:09:39 »
Jos teillä on hyviä esimerkkejä niin laittakaa tähän. Jos mahdollista niin liikennevakuutuksen perusmaksu ilman bonuksia yms. ympärivuotinen/1kk maksu. Hinnat toki vaihtelee iän, sukupuolen ja paikkakunnan mukaan mutta jos on vaikka kahdesta tarjous samoilla spekseillä niin saa jotain osviittaa hintatasosta.

1.6 NA (90hp) liikennevakuutus uudelle asiakkaalle lähtöbonuksilla (olisko 20%):

IF                  46 €/kk => 276 €/6kk tai 549 €/vuosi

LÄHIVAKUUTUS 60 €/kk => 360 €/6kk tai 725 €/vuosi
1.64 NA

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #1 : 04.03.11 - klo:10:08 »
1.6 (115hp) NA, uusi asiakas 495€/v, lähivakuutus.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #2 : 04.03.11 - klo:11:52 »
OP pohjola 1999 NB  452e /vuosi (sis. 20% bonarit)

edit:
aikasempi 1.6 NA 91 fenniassa ja 508e /vuosi ilman bonuksia
« Viimeksi muokattu: 04.03.11 - klo:19:27 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #3 : 04.03.11 - klo:19:23 »
OP Pohjola 91 1,6 NA 197,04 70% bonuksilla
NA 1,6l ´91 Classic Red

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #4 : 06.03.11 - klo:16:16 »
If liikennevakuutus 320e / v, 45% bonuksilla (perusmaksu siis 582,93e ilman bonusta).

Antoivat vuoden jälkeen +20% loistokuskietua bonareihin, joka tuli ihan yllätyksenä kun tuo olisi pitänyt tulla 4 vahingottoman vuoden jälkeen. Kai siinä laskettiin sitten aikaisempiakin vakuutuksia eri yhtiöistä tai sitten vaan halusivat sitouttaa. Joten olen hyvin tyytyväinen ;)

Lisäksi osakasko (varkaus-, palo-, ilkivalta-, oikeus- ja hirviturva) 169e/v.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #5 : 06.03.11 - klo:20:39 »
1.6 (115hp) NA, uusi asiakas 495€/v, lähivakuutus.

Soitin Lähivakuutukseen jossa mulla on prätkät, asunto- ja tämä liikennevakuutus, että miten mulla voi olla 725 € perusmaksu. Selittivät että hinta riippuu parin vuoden aikana kyseisellä mallilla tulleista korvauksista. Eikä tipu vaikka kuinka itkisin, kun on lakisääteinen vakuutus.

No, vaihdan ajokauden alussa kaikki vakuutukseni IFiin tai Pohjolaan, ...kele! Se about tonni vuodessa varmaan kelpaa muillekin.
1.64 NA

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #6 : 06.03.11 - klo:21:06 »
1.6 (115hp) NA, uusi asiakas 495€/v, lähivakuutus.

Soitin Lähivakuutukseen jossa mulla on prätkät, asunto- ja tämä liikennevakuutus, että miten mulla voi olla 725 € perusmaksu. Selittivät että hinta riippuu parin vuoden aikana kyseisellä mallilla tulleista korvauksista. Eikä tipu vaikka kuinka itkisin, kun on lakisääteinen vakuutus.

No, vaihdan ajokauden alussa kaikki vakuutukseni IFiin tai Pohjolaan, ...kele! Se about tonni vuodessa varmaan kelpaa muillekin.

Kuulostaa erikoselta. Itse vakuutin ton autoni syksyllä ja sain tuon hinnan. Ja ottaen huomioon vielä että olen opiskelija, ensimmäinen kerta kun vakuutukset on omissa nimissä auton kohdalla ja asun pk-seudulla joka on kallis seutu vakuuttaa. Tarkottaako tuo heidän selityksensä siis sitä että näillä viitosilla on kolaroitu jokseenkin ahkerasti viimevuosina kun hinta on noin korkea?

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #7 : 06.03.11 - klo:21:34 »
Te olette varmaan eri ikäluokkia.  Ehkä Antsan ikäiset runttaavat enemmän MX-5:ia kun kTo:n ikäiset... Ainakin kun minä uutta vakuutusta haen, niin käyn läpi vakuutusfirmat sekä omalla nimellä että tyttöystävän nimellä, ja hinnat todellakin vaihtelevat suuresti. Oma eunos maksaa ~500e (liikennne, ilman bonareita) IF:issä itselleni, ja 700 tyttöystävälle. Nordeassa taas mulle tarjottiin 925e, kun tyttöystävälle jotain 850.

EDIT: niin, nyt muistankin että kävin aikanaan kliksuttelemassa IF:in sivuilla, syötin tekaistuja henkilötunnuksia ja katselin tarjouksia. Hinnat muuttuivat selvästi iän mukaan. 18-20v kallein, 20-26 seuraava, 26-40 halvin, ja sitten lähti nousemaan. Naisille oli kalliimpaa kahdessa ekassa ikäryhmässä, halvempaa muissa. Tämä oli joskus vuonna 2008... Ehkä joku haluaa kokeilla uudestaan? :)
« Viimeksi muokattu: 06.03.11 - klo:21:40 kirjoittanut diskis »

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #8 : 06.03.11 - klo:21:43 »
Eli siinä katsottaisiin ensin ikää ja sitten korvausvaatimuksia. Voi olla että menee noin, mietin vaan että kuinkahan monta mäxää Suomessa edes romutetaan vuodessa... Vanhastaan jäänyt mulle vaan sellanen käsitys että vakuutit sitten prätkää tai autoa niin tuoreet kuskit hinnotellaan aina korkealle. Prätkän kohdalla muistelen että omissa nimissä olisi maksanut ympärivuotinen vakuutus 1500e ja faijan nimissä eri kunnassa oli 350e, samassa yhtiössäkin saattoi olla satoja euroja eroa. Ilmeisesti lakisääteisesti kun tuossa toimitaan niin autojen kohdalla tilanne on aika erilainen.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #9 : 06.03.11 - klo:21:50 »
nois vakuutusyhtiöis on isoja eroja ja puhumalla voi saada aika paljon hinnasta alas. Siirsin mun molemmat autot vuos sitten Fennialta OP Pohjolaan ja yhteensä säästyy nyt tonnin verran aikasempaan vuodessa.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #10 : 06.03.11 - klo:22:48 »
Mulla on ikää 33v ja asuinpaikka Helsinki. Puhumalla ei saa liikennevakuutuksen hintaa putoamaan mihinkään, vapaaehtoisten vakuutusten kyllä. Onneksi vaihtamalla paranee.
1.64 NA

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #11 : 06.03.11 - klo:23:41 »
Mulla 20 ja espoo. Eli voikohan tästä vetää sellaisen johtopäätöksen että Helsinki on selvästi espoota kalliimpi.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #12 : 07.03.11 - klo:13:46 »
Alkoi hieman vakuutukset taas kiinnostamaan kun luin tätä topiccia. Olin aiemmin siinä luulossa että liikennevakuutuksien hinnoissa ei ole suurta eroa, ja varsinaiset erot tulevat vasta kaskon kanssa. Kuitenkin hinnoissa näyttäisi olevan selviä eroja, joten päätin tehdä pikakierroksen eri vakuutusyhtiöiden sivuille / puhelinpalveluihin. Eli syötin tietoni kaikkiin löytämiini vakuutuslaskureihin, ja jos firmalla ei laskuria löytynyt/en saanut syötettyä autoni tietoja niihin, pyysin tarjouksen puhelimella.

Tässä tulokset. Auton ja käyttäjän tiedot ovat seuraavat: Mazda mx-5, vm 91, 1.6l. Käyttäjä: 28v, mies, kotikunta vihti. Pelkkä liikennevakuutus, 12kk, maksu yhdessä osassa, ilman bonuksia (eli 0%), ei keskittämi tai mitään muitakaan alennuksia.

IF = 492,14€
Pohjola = 606€
Turva = 606,76€
Tapiola = 650,59€
Lähivakuutus = 655,96€
Pohjantähti =  n. 755€
Tryg (Nordea) = 757,60€


Hintaeroa kalleimman ja halvimman välillä on 265,46€ / vuosi, eli yli puolet halvimman vakuutuksen vuosimaksusta  :o

Hintakyselyt tehty tietoisesti näin, jotta hintojen vertailut olisi mahdollisimman helppoa. Jos kaikenmaailman alet lasketaan mukaan, niin tilanne voi olla hyvinkin toinen, mutta muuttujia kertyy heti ihan liikaa, eikä hinnat ole enään mitenkään vertailukelpoisia. Jos jaksan, niin teen lähipäivinä vastaavan listan säästökaskoista.

Edit:
Jos listasta puuttuu joku vakuutusyhtiö, niin mainitkaa asiasta ja pyydän tarjouksen omilla tiedoillani myös sieltä, ja lisään tähän listaan.
« Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo:13:56 kirjoittanut hrnt »

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #13 : 07.03.11 - klo:14:15 »
Kaveri Arttu kirjoitti aiheesta jutun Klassikko lehteen vertaillessaan vakuutuksia omaan silloiseen harraste-autoonsa (Porsche 356). Vertailun sillä erää voitti Tapiola, muistaakseni Tapiolan tarjoama harraste-autovakuutus vaikutti kaskon osalta lopputulokseen positiivisesti.

Ettei homma menis pelkäks hinta vertailuks otan mukaan palvelun ja laadun.
Omasta ja kaveripiirin kokemusten mukaan IF on yhtiö jonka kanssa joutuu korvauksista taistelemaan, kun taas Tapiola on ainakin omalla ja muutaman muun kohdalla korvannu pääsääntöisesti niin suora viivaisesti ja kivuttomasti kuin kunkin tapauksen kohdalla on ollu mahdollista.  
« Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo:14:19 kirjoittanut samulis »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Missä halvin vakuutus?
« Vastaus #14 : 07.03.11 - klo:14:27 »
Ettei homma menis pelkäks hinta vertailuks otan mukaan palvelun ja laadun.
Omasta ja kaveripiirin kokemusten mukaan IF on yhtiö jonka kanssa joutuu korvauksista taistelemaan, kun taas Tapiola on ainakin omalla ja muutaman muun kohdalla korvannu pääsääntöisesti niin suora viivaisesti ja kivuttomasti kuin kunkin tapauksen kohdalla on ollu mahdollista.  

Ite oon myös kuullu IF:stä samaa. Pohjolaan olen sen sijaan ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kotivakuutuksesta on tullut korvauksia moninkertaisesti verrattuna siihen, mitä on sinne ikinä maksettu. Ja ihan mukisematta. Esim. soittoharrastukseen liittyen on tullut vertailtua mm. arvonalenemisprosentteja eri yhtiöissä. Mutta tämä siis kotivakuutuksen suhteen. Autovakuutuksista en koskaan ole (omalta yhtiöltä) joutunut korvauksia hakemaan.

Tästä tulikin mieleen, että onko jollain kaskon omistajilla kokemuksia, mitä vakuutusyhtiöt maksavat kun itse töppäilee vanhalla harrasteautolla? Ite oon ollu siinä käsityksessä että viiden tonnin koslaan ei paljoa kaskoja kannata laittaa, mutta onko jollain oikeita kokemuksia?
Don't charge. Super Turbocharge!