Kirjoittaja Aihe: Vinyyli vai mohair?  (Luettu 20783 kertaa)

jptn

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 197
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #15 : 04.03.08 - klo:23:56 »
Itse tilasin talvella 2006 oman kattoni Saksasta "Klaus Hermann Mayer Kraftfahrzeugtechnik GmbH" http://www.cabrio.de nimisestä firmasta. Katon materiaali oli nimikkeelä "original material" ja ainakin omasta mielestäni laadukasta tavaraa.

Huono puoli tuossa firmassa oli, etteivät hyväksyneet luottokorttia, vaan maksu piti tehdä tilisiirtona heidän pankkitililleen. Tämä lisäsi kuluja n. 27 euroa. Katon toimituskulut suomeen 30 euroa ja lähetys postin kautta. Muuten firman toiminta oli mallikasta. Tavara lähti heti, kun rahat olivat heidän tilillään.

Vanhan katon irrotuksessa on tärkeää saada rainrail ehjänä irti. Ainakin alkuperäinen on helposti rikkoutuva. Katossa olevat kiristysvaijerit kannattaa vaihtaa. Mun 10 v. vanhassa katossa toinen oli poikki ja toinenkaan ei olisi kestänyt enää pitkään.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #16 : 05.03.08 - klo:14:59 »
Mä voisin kysyä alustavasti sieltä prestige autotrimistä huvikseni alennuksia jos tilataan x määrä kattoja.
Kuinka monta kattoa tarvitaan ja minkä sorttimenttisia saisi olla?

Jossain länsi-englannissa on paikka jossa mohair katon saa asennettuna hintaa £250... Ja ilmeisesti vielä hyvälaatuisen semmoisen. Olisi melkein roadtripin paikka :D

Oletko jo ehtinyt kysyä alennuksia?

Jos löydät tuon paikan yhteystiedot, joka asentaa katon 250 punnalla, niin lähdetään porukalla reissuun  ;)

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #17 : 05.03.08 - klo:15:42 »
Vanhan katon irrotuksessa on tärkeää saada rainrail ehjänä irti. Ainakin alkuperäinen on helposti rikkoutuva. Katossa olevat kiristysvaijerit kannattaa vaihtaa. Mun 10 v. vanhassa katossa toinen oli poikki ja toinenkaan ei olisi kestänyt enää pitkään.

Osassa kattojahan tuo rainrail tulee mukana. Ja tietty kannattaakin ottaa se uutena (ja valmiiksi kiinnitettynä) jos vaan rahat riittää.

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #18 : 05.03.08 - klo:23:31 »
Vanhanmallinen rainrail on kovaa muovia ja se murtuu helposti, uudempi on kumimaisempi joka kestää vaikka taittamisen. Tilasin oman katon tuolta Saksasta (www.cabrio.de) rainrailin kanssa, mulla ne hyväksyi luottokortin.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #19 : 06.03.08 - klo:12:11 »
Mä voisin kysyä alustavasti sieltä prestige autotrimistä huvikseni alennuksia jos tilataan x määrä kattoja.
Kuinka monta kattoa tarvitaan ja minkä sorttimenttisia saisi olla?

Jossain länsi-englannissa on paikka jossa mohair katon saa asennettuna hintaa £250... Ja ilmeisesti vielä hyvälaatuisen semmoisen. Olisi melkein roadtripin paikka :D

Oletko jo ehtinyt kysyä alennuksia?

Jos löydät tuon paikan yhteystiedot, joka asentaa katon 250 punnalla, niin lähdetään porukalla reissuun  ;)

Jep laitoin sinne sähköpostia, en ole vielä saanut vastausta.

250 punnan katon asentaa Swanseassa Jack Smiths trimmers niminen paikka. Lontoosta suoraan länteen länsirannikolle...

Jack Smith Trimmers of Swansea
Rear of 158 St. Helens Avenue
Swansea
SA1 4NQ
p 01792 461 022

Koskas mennään?  ;)

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #20 : 06.03.08 - klo:12:13 »
NC-mallinen onkin varmaan ilman vetskaria ja tosiaan muovi-ikkunalla

On tossa NC-mallisessa vetoketjullinen muovi-ikkuna, ja sen pitäisi olla myös vaihdettava. Saan varmistuksen tähän kun (jos) saan tarjouksen prestigesta.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #21 : 06.03.08 - klo:22:43 »
Mitähän tuonne Swanseaan mahtaisi maksaa autolla meneminen?

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #22 : 10.03.08 - klo:19:02 »
Ei oo tullut tarjousta tuolta prestigesta. Ei oikeen vakuuta mun tilaushaluja jos ei asialliseen sähköpostitiedusteluun vastata ollenkaan..
No pitää varmaan tilata mx5partsista, voisihan sieltäkin kysyä tarjousta?!


Rafe

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #23 : 11.03.08 - klo:12:44 »
Joo Rafekin tarvitsee uuven katon.
Sekä rätti- että kovan.

Jos tilataan kimpassa. . .
Rafe asustelee Akaassa.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #24 : 11.03.08 - klo:18:16 »
Mx5partsilta saadaa -10% alennus, jos kattoja tilataa 5+ kappaletta. Postikuluista ei tule alea.
Mun laskujen mukaan alustavasti kiinnostuneita on tällä hetkellä 4. Kukas tarttis vielä yhden?

Rafe

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #25 : 16.03.08 - klo:12:54 »
Tutustuin tuohon rättikaton sisäpintaan ja huomasin, että mekanismissä kummallakin puolella sivulasin tiivisteen vierellä on irtonainen vaijerinpätkä jonka toinen pää kiinnittyy jouseen, toiset päät on selkeesti katkenneet. ( Tension cables )
Missääs ne on oleet kiinni? ( ei löydy vanhoja kiinnikkeitä, tai sitten ovat katkeenneet jo edellisessä kattoremontissa )

Mikä noiden tarkoitus on ollut, mitäkautta ne menee ?
Koko katto on nyt pakkasilla niin jäykkä, että toiminta on vähän niin ja näin.

Selkeesti katto on uusimisen tarpeessa, mutta kyllä tuolla nyt paikkaamalla ensiajot jotenkin sujuu.
Yhteisostossa olisin kiinnostunut mohairversiosta. ( jotenkin paremman näköinen, tiedä sitten kumpi on käytössä parempi. Mohair ei niin paljoa kylmällä kangistu, mutta kukapa tuota nyt kylmällä aukaisemaan . .kattoa.

Huhtikuussa otan tieliikenteeseen.

Täällä on melko hiljaista, missääs kaikki Miataporukat on, ei näilä vasteajoilla kyllä "TeeSeItse" ylläpito suju?
Vai onko tämä saitti yleensäkään toiminnassa.  ???
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo:09:45 kirjoittanut Rafe »

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #26 : 19.03.08 - klo:12:02 »
Hieno juttu, jos tulet mukaan kimppatilaukseen. Saadaan paremmat alennukset  :)

Täällä on melko hiljaista, missääs kaikki Miataporukat on, ei näilä vasteajoilla kyllä "TeeSeItse" ylläpito suju?
Vai onko tämä saitti yleensäkään toiminnassa.  ???

Saitti on toiminnassa ja tuolla jäsenpuolella on huomattavasti vilkkaampaa.
http://www.miata.fi/e107_plugins/smf/smf.php?topic=31.0

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #27 : 19.03.08 - klo:15:03 »
Laitoin sulle Rafe yksityisviestiä noista katoista. Vastailehan kun ehdit.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #28 : 10.04.08 - klo:15:16 »
Mites ton kimppatilauksen kanssa on? Laittakaas mulle viestiä jos on vielä kiinnostusta.

Mulla alkaa itellä olemaan kohta hätä ton tilauksen kanssa, kun on taas perse märkä ajelun jäljiltä...
Jos ei viittä halukasta löydy suht nopeasti, niin sitten tilaan piakkoin ainakin itelleni katon.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Vinyyli vai mohair?
« Vastaus #29 : 11.04.08 - klo:09:45 »
Huomasin että mun katon takaosassa oleva muovinen lista on poikki, ilmeisesti tämä osa:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1218

Kuinka kriittinen toi osa on? (Lue: pitääkö se ehdottomasti uusia?)

EDIT: Nouhätä, se osa on ilmeisesti alumiinia ja se on kolmessa osassa. Ei siis mun käsityksen mukaan ole poikki. :D
« Viimeksi muokattu: 11.04.08 - klo:10:51 kirjoittanut CD »