Kirjoittaja Aihe: NB -98 etulokarin kuhmut  (Luettu 2442 kertaa)

Jokkeri21

  • Juniori
  • Viestejä: 31
NB -98 etulokarin kuhmut
« : 25.06.11 - klo:16:58 »
Tuli ostettua tuollainen tummansininen NB viikkojen kuolaamisen jälkeen. Ostotapahtuma vesisateessa ja yöllä, tietysti. No, kuljettajanpuoleinen etulokari on aika kuhmuinen, kuulemma fillari osunut. Vaihtoehtoina paklaus ja maalaus tai autodent- meininki. Onko kokemuksia noista denteistä?

Itseä arveluttaa eniten maalauspuuhissa oikean värisävyn + lakkojen löytyminen noin vanhaan. Koodit löytyy kyllä, mutta johan tuota on aika haalistanut. Muuallakin pientä kolhua, mutta alkuperäisessä värissä mennään ja muutenkin aika alkuperäinen vehje. Ideana olisi saada kohtuuhinnalla riittävän kauniiksi.

Ja vielä, onko vihjeitä tekijöistä Nurmijärven ympäristöstä? Siis pk-seudulta suunnilleen.

Kiitos,

t, Jokkeri
Nb 1999 1,8 vakio

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #1 : 26.06.11 - klo:22:32 »
itse käytin omaani Espoon Autodentissä viime kesänä ja oikoivat molempien ovien pikku lommot odotellessa ja hinta n. 150 €. Jälki oli loistavaa!

Käy näyttämässä, niin arvioivat hinnan ja onnistumisen mahdolisuudet. sign0058
2880/7500 called "Blues Bird"

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #2 : 27.06.11 - klo:07:05 »
Ite kun kyselin, niin sanoivat, ettei vanhoja lommoja juur kannata oikoa. Voivat kyllä yrittää, mutta eivät lupaa mitään ja maksaa kuitenkin. Tuoreet menee helposti, jos ei oo teräviä, mut ajan mittaan se pelti venyy lommossa ollessaan, eikä sitä saa enää oikastua. Tai jotain tommosta, emmä enää muista. Tuuripeliä taitaa olla käytetyn kanssa, jos ei tiiä kauanko moiset on ollu. :-\

Tokihan aina kannattaa kysyä, tiiä vaikka nykyään/jossain onnistuukin.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Jokkeri21

  • Juniori
  • Viestejä: 31
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #3 : 28.06.11 - klo:23:27 »
Kiitos kaunis, kuulostaa tosi kohtuulliselta. Käväisenpä näyttämässä, katsotaan miten äijän käy!
Eihän kuhmuisella kehtaa kruisailla  :)

Mukava saada nopeasti vastauksia, aktivista porukkaa täällä.
Nb 1999 1,8 vakio

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #4 : 29.06.11 - klo:09:17 »
Itseä arveluttaa eniten maalauspuuhissa oikean värisävyn + lakkojen löytyminen noin vanhaan. Koodit löytyy kyllä, mutta johan tuota on aika haalistanut.

Vanhaan? Melkein kaikkeen löytyy värisävy jos on vielä alkuperäistä maalia jossain kappaleessa jäljellä. Esimerkiksi 60-70-luvun pyöriä räplänneenä on kokemusta. Siitä vaan maalaamoon kun on vielä selkeä rajattu kohdekin.
1.64 NA

Eaton 62

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #5 : 01.07.11 - klo:15:30 »
Maalia vaan pintaan  638
SUPERCHARGED

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #6 : 01.07.11 - klo:15:43 »
Vanhaan? Melkein kaikkeen löytyy värisävy jos on vielä alkuperäistä maalia jossain kappaleessa jäljellä.

Heh, mä oon maalannut mun ilmanottoaukollisen lampunluukun 4 kertaa automaalikaupasta ostetulla värillä, joka on sekoitettu 'oikeen sävyyn', eikä se vieläkään ole lähelläkään oikeaa. 5 purkki oottaa kokeilua.

Joka kerta ne on mitanneet mun auton colorimetrillä, 2 viimeistä kertaa jätin niille vanhan luukun että voisivat ihan rauhassa sotkea sen sävyn, jos se ei kerta odottaessa onnistu. 1. noista sotkuista oli aivan päin helvettiä, tosin omistaja oli vissiin antanut sen värin sekoittamisen kesätyöläisen hommaksi   blink Jos tää viimeisin ei osu niin sitten pitää vissiin keksiä siihen joku aivan muu väri tai teippi.

Ois tullut tosiaan halvemmaksi, ainakin henkisesti, viedä se lirpake suoraan maalaamoon.

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: NB -98 etulokarin kuhmut
« Vastaus #7 : 02.07.11 - klo:23:58 »
Vanhaan? Melkein kaikkeen löytyy värisävy jos on vielä alkuperäistä maalia jossain kappaleessa jäljellä.

Kun mun auton takasivut maalattiin viime syksyllä automaalaamossa oli värin kanssa vaikeuksia, syyskelissä ja sisävalaistuksessa näytti hyvältä.
Keväällä kirkkaalla ilmalla värieron huomaa selvästi. vash
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600