Äänestys

Miten käytät kattoasi

Käytän tonneau coveria säännöllisesti
1 (2.2%)
Käytän tonneau coveria usein
0 (0%)
Avaan vetoketjun aina
9 (20%)
Avaan vetoketjun usein
3 (6.7%)
Käännän yleensä latchit kiinni asentoon tyylikkyyden vuoksi
7 (15.6%)
Käännän usein latchit kiinni asentoon tyylikkyyden vuoksi
4 (8.9%)
Ei mitään ylläolevista, tiputan vain katon alas, niin on nopea nostaa takaisin
21 (46.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Kirjoittaja Aihe: Äänestys katon käyttämisestä...  (Luettu 4182 kertaa)

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Äänestys katon käyttämisestä...
« : 02.07.11 - klo:01:25 »
Lainaus käyttäjältä: Antero
Mielestäni tyylikkyyden takia on peitteen käyttäminen alaslasketun katon päällä oleellista.

Tylsän perjantai-illan kunniaksi aattelin pistää pystyyn äänestyksen. Vastaa mikä tuntuu lähimmältä, tiedän että voisi olla useampikin oikea vastaus, mutta koitin laittaa niin että ylhäältä alkaen on ne työläimmät ja alemmas helpottuu...

P.S. Olin samaa mieltä kuin Antero aiemmin ja mulla on tonneau cover tallin nurkassa, kerran jaksoin virittää päälle. Se askartelu vie vähän ideaa tuosta näppärästä katosta...
« Viimeksi muokattu: 02.07.11 - klo:18:04 kirjoittanut tuma »
NA 1,6l ´91 Classic Red

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #1 : 02.07.11 - klo:11:03 »
Mulla on NA:ssa rikkoutuneen ikkunan tilalle teetätetty suutarilla sellainen ohut muovikalvo, joka taittuu hyvin kahtia ilman mitään vaaraa lohkeamisesta. Katon avaaminen ja sulkeminen onnistuu kätevästi pienessä vauhdissakin.

Huonona puolena tuossa on se, että mitä ohuempi kalvo, sitä pehmeämpi eli kuluvampi se on, ja mulla sieltä näkee lähinnä autojen valot läpi. Tarkoitus oliskin sitten kun katto menee vaihtoon laittaa lasinen akkuna, että pääsee eroon noista muovien huonoista puolista.
1.64 NA

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #2 : 02.07.11 - klo:12:16 »
Kangaskattoaikoina en jaksanu availla ikinä vetoketjua, enkä käännellä katon kiinnikkeitä, enkä laittaa Tonneau coveria.

Kovakattoaikana ja nyt uudessa kangaskatossa kaikki noi hoituu onneksi napin painalluksella!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #3 : 02.07.11 - klo:12:35 »
Latchit kyllä käännän aina alas tyylikkyyden vuoksi, onko se sitten usein vai yleensä..  ^-^ Muuta kikkailua ei tule tehtyä. Ikkuna on lasia ja tonneaucoveria ei minulla edes ole. Enkä kyllä käyttäisi vaikka olisikin.

Pitäisikö ovet avata / ikkunoita laskea katon kiinnipainamisen yhteydessä? Tuntuu nuo ikkunatiivisteet laskeutuvan oikein näinkin, mutta ehkä hieman kevyemmältä tuntuu jos ikkuna ei ole vastassa.

Luin jostakin kikan muovi-ikkunan säästämiseen, jos sitä vetoketjua ei halua käyttää: Pehmeällä kankaalla päällystetty putki ikkunan väliin, jolloin taitos tulee suuremmalle säteelle.
ex-NA8C

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #4 : 02.07.11 - klo:15:22 »
Latchit kyllä käännän aina alas tyylikkyyden vuoksi, onko se sitten usein vai yleensä..  ^-^ Muuta kikkailua ei tule tehtyä. Ikkuna on lasia ja tonneaucoveria ei minulla edes ole. Enkä kyllä käyttäisi vaikka olisikin.

Pitäisikö ovet avata / ikkunoita laskea katon kiinnipainamisen yhteydessä? Tuntuu nuo ikkunatiivisteet laskeutuvan oikein näinkin, mutta ehkä hieman kevyemmältä tuntuu jos ikkuna ei ole vastassa.

Luin jostakin kikan muovi-ikkunan säästämiseen, jos sitä vetoketjua ei halua käyttää: Pehmeällä kankaalla päällystetty putki ikkunan väliin, jolloin taitos tulee suuremmalle säteelle.

Latchit yritän muistaa aina kääntää alas juuri tuosta tyylikkyyssyystä, mutta mutta... yleensä unohdan ne kääntää aina facepalm

Ovet avaan kun nostan katon ylös. Menee helpommin ja oisko joku joskus jopa sanonut, että niin suositellaan. Varmistaa ainakin, että tiiviste asettuu hyvin lasia vasten.

Ei onneks tarvii miettiä tota vetskaria kun akkuna on lasia, mutta onhan tuossa putkessa jotain ideaa. Jos ei muuta, niin onpahan varalta baseballbat kättä pidempää jos aamuyöstä kotio mennessä snagarilla poiketessa alkavat näyttelemään gay -merkkejä.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #5 : 02.07.11 - klo:17:31 »
Käännän lukot (latchit) aina alas, en omista coveria, enkä ole ikinä avannut vetoketjuja.  8)

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #6 : 02.07.11 - klo:17:55 »
Pitäisikö ovet avata / ikkunoita laskea katon kiinnipainamisen yhteydessä? Tuntuu nuo ikkunatiivisteet laskeutuvan oikein näinkin, mutta ehkä hieman kevyemmältä tuntuu jos ikkuna ei ole vastassa.

Latchit yritän muistaa aina kääntää alas juuri tuosta tyylikkyyssyystä, mutta mutta... yleensä unohdan ne kääntää aina facepalm

Ovet avaan kun nostan katon ylös. Menee helpommin ja oisko joku joskus jopa sanonut, että niin suositellaan. Varmistaa ainakin, että tiiviste asettuu hyvin lasia vasten.
Jos ois talli missä säilyttää autoa, niin käyttäisin coveria. Askartelua kun ei tarttisi tehdä kahta kertaa päivässä, vaan vain sateen sattuessa ja silloinkin voisi mennä toisella autolla ilman askartelua... Tyylikäshän se cover on, mutta työläs. Ei tosin ole wagnerillakaan tainnut tänä vuonna coveria näkyä...

Ikkunathan on jo alhaalla, jos kattokin? Katto alhaalla ja lasit ylhäällä ajelee vain BMW ja MB avoilijat ja se on vähän  gay
NA 1,6l ´91 Classic Red

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #7 : 02.07.11 - klo:18:49 »

 Tyylikäshän se cover on, mutta työläs. Ei tosin ole wagnerillakaan tainnut tänä vuonna coveria näkyä...

Ikkunathan on jo alhaalla, jos kattokin? Katto alhaalla ja lasit ylhäällä ajelee vain BMW ja MB avoilijat ja se on vähän  gay

Luontaista laiskuutta vissiin dunno On mulla coveri jonkun kerran ollut tänäkin kesänä. Tyylikkäämpihän se on ilman muuta, mutta äänekkäämpi kuin jos ajaa ilman ja sen vuoksi ei tule käytettyä. Siihen coveriin jää sellanen skuuppi heti oviaukon reunasta taaksepäin ja se pohisee enemmän kuin jos coveria ei ole. Tossa kerran ajellessa kokeeks sitä kädellä peittelin ja vaikutus oli tuntuva ja siitä sain oivan projekti-idean että nysväis siihen siistin "klöntin", jolla tukkis ne aukot. Se vaan, että mulla näitä projekti-ideoita tulee, mutta pitäs olla se toinen persoonallisuus, joka ne toteuttaa. Saa nähdä, jos joskus sadepäivänä prototyyppiä.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #8 : 03.07.11 - klo:00:12 »
Kaikki "turhat" kamat säilyy hyvin talvitallissa, auto kesät omassa pihassa.
Lukot auki, katto alas ja baanalle whistle
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #9 : 03.07.11 - klo:20:15 »
Latchit heitän yleensä kiinni ja vetoketjun auki. Ehkä seuraava katto sitten lasi-ikkunalla...

Tonneau Coveri tuli auton mukana, ikinä en ole vielä virittänyt kiinni. Juuri edellä mainituista syistä: auto pitää parkkeerata kato kiinni, joten tulisi liian työlästä.

Tuuliverkon omistajat: meneekö teillä suoja sellaiseen asentoon, että kattoa voi käyttää? En tiedä onko oma suojani asennettu väärin, sillä kattoa ei saa mitenkään auki tai kiinni, jos suoja on taitettuna kumoon. Eli nyt suoja pitää aina nostaa ensin penkkien puolelle, sitten säätää kattoa ja suoja takas paikalleen... No, eipä tuota tarvitse onneksi kuin pidemmillä moottoritiematkoilla. Näyttääkin niin rumalle :)

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #10 : 03.07.11 - klo:21:13 »
Tuuliverkon omistajat: meneekö teillä suoja sellaiseen asentoon, että kattoa voi käyttää? En tiedä onko oma suojani asennettu väärin, sillä kattoa ei saa mitenkään auki tai kiinni, jos suoja on taitettuna kumoon. Eli nyt suoja pitää aina nostaa ensin penkkien puolelle, sitten säätää kattoa ja suoja takas paikalleen... No, eipä tuota tarvitse onneksi kuin pidemmillä moottoritiematkoilla. Näyttääkin niin rumalle :)
En tiedä onko mullakaan oikein asennettu, kun itse laitoin IL Motorsportin tuulisuojan paikalleen.

Jos sen jättää alas hyllylle, niin katto toimii ihan ok, mutta suojaa ei saa nostettua katon alta ylös. Jos tietää ettei ole isoa tietä ajelemassa, niin voi jättää tuonne alle, muuten joutu toimimaan kuvailemallasi tavalla.

Poikkituen tai stylebarien kanssa asennusta joutuu vähän modifioimaan ja silloin ei enää välttämättä mahdu katon alle.
NA 1,6l ´91 Classic Red

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #11 : 03.07.11 - klo:22:43 »
Vetoketju tulee aina avattua ja latchit käännän aina kun muistan. Tonneau coverin myin jo eteenpäin kun ei tullut ikinä käytettyä. Kerran kokeilin paikalleen ja kauheen vaikeen olosta se oli laittaa ja omasta mielestä vielä näyttikin hölmöltä. Ehkä tollanen sopis tyyliltään johonkin vanhaan britti avoon, mut ainakaan rakenneltuun mäxään ei kyllä istu. Eipä kyllä taitais enää ton nykyisen turvakaaren kanssa edes sopia paikalleen.
NA 1,8 turbo

mk-s

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: Äänestys katon käyttämisestä...
« Vastaus #12 : 05.08.11 - klo:11:25 »
Minusta MX-5:n katon nerokkuus on siinä, että sähkön puutteesta huolimatta sen pystyy avaamaan ja sulkemaan kuskin pukilta nousematta (ainakin kaltaiseni 180-senttinen kuski). Eipä ole tullut suojan kanssa sählättyä.

Henk.koht. olen sitä mieltä, että coverit on tarkoitettu johonkin Kaliforniaan, jossa sataa kolme kertaa vuodessa ja rätti auki parkkeerattu avo ei heti kerää puolta kulmakuntaa ihmettelemään.

Tuuliverkon omistajat: meneekö teillä suoja sellaiseen asentoon, että kattoa voi käyttää? En tiedä onko oma suojani asennettu väärin, sillä kattoa ei saa mitenkään auki tai kiinni, jos suoja on taitettuna kumoon.

Kyllähän tuo hankaloittaa katon käyttöä, mutta mä pystyn edelleen nostamaan katon kuskin pukilta. Suoja on M-style, jonka tilasin joltain saksalaispuljulta eBaystä, mutta aika samalta se vaikuttaa kuin IL Motorsportin vastaava. Itse kiristin sen mahdollisimman tiukalle, ettei vahingossa taitu alas. En en nimittäin keksinyt yhtään hyvää syytä ikina taittaa sitä.