Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116111 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #465 : 05.05.17 - klo:05:35 »
Honda S2000

Hienoja vehkeitä. Käy ihmeessä koittamassa, jos yhtään kiinnostaa. Makuasiat kuitenkin niin henkilökohtasia juttuja. food-smiley-004

Honda saattaa tulla noista kahdesta halvemmaks, NC:n arvo tippuu mun arvauksella enempi..
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #466 : 05.05.17 - klo:19:17 »
Itsekkin kannatan testaamaan S2000, olisin varmasti itse moisen myös ostanut jos hinnat olisi olleet vähän matalemmat niin tuli sitten Na mallin miata  :driving
Itse kyllä noin pienellä hintaerolla ottaisin vasemmalta ohjattavan S2000 kun on yleisesti ottaen helpompi myydä sitten tulevaisuudessa, vähän päälle vuosi sitten sai ~10k euroon oikean puolen ohjauksella noita järkeään.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #467 : 05.05.17 - klo:19:54 »
S2000 on autona selkeästi sporttisempi kuin NC. Itselle ei koeajoissa koskaan maistunut sen kierroskone, mutta käy kokeilemassa. Tehoa on NC:tä reilusti enemmän.

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #468 : 09.05.17 - klo:09:58 »
Oon menossa katsomaan tänään tätä autoa:
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=4506.0

Onko ketään joskus missään miiteissä kuullut tai huomannut, että tossa autossa ois jotain isompia ongelmia tai ongelmaa mitä kannattaa ottaa huomioon?
MX-5 NB 1.8 10AE

Una

  • Vieras
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #469 : 09.05.17 - klo:10:38 »
Tekniikaltaan ainakin kaikin puolin kunnossa oleva auto kyseessä. Vasen etulokasuoja siihen on vaihdettu joskus ja sen takaosasta tais olla vähän punasta maalia esillä.

Autohan on ollu myös Mazdan virallisen Mazda Friends of MX5 facebook-ryhmän kerhoesittelykuvissa  ^-^
https://www.facebook.com/MazdaFriendsofMX5/photos/a.1777173359275976.1073741859.1593120531014594/1777173472609298/?type=3&theater

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #470 : 09.05.17 - klo:12:12 »
Mä oon tolla autolla ajellu aikasemmin useemman kesän ja tehny siihen perus huoltoja (öljyt vaihdellu jne.) ja teknisesti auto on kyl iskussa ainakin mitä sitä viimeks näin, eikä oo mätä altakaan. Dynossaki tää kävi kerhon dynopäivillä joku vuos sitte ja oli kaikii konit kotona (tais dynossa olla aika tasan 140hv). Kosmeettisia vikojahan siinä on (kuten unaki sano), mutta ne näkyy suoraan autoa katsomalla ja ainakaan viimeks helman paikkaa ei ollu viimeistelty. Toisaalta parempi noin, näkee ainaki että on sentään peltiä jäljellä, eikä pelkkää pakkelia ja maalia kuten monessa muussa. Kyl mä pidän tota hyvänä autona, kaipaa lähinnä kovaa ajoa. Pari muuta pk seudulla myynnissä olevaa saman hintaluokan nb:tä mitä kävin viimesyksynä kattomassa / tiedän, on ainakin koriltaan selvästi huonommassa kunnossa ja tässä on niihin nähden etuna 10ae varusteet, mitä pidän isona plussana.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #471 : 09.05.17 - klo:18:23 »
Ainiin, jos kaupoille päädyt, niin muistaakseni multa löytyy jostain varastoituna tohon autoon kuuluva ylimääränen Enkei ev5 vanne.

rAdve

  • Juniori
  • Viestejä: 2
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #472 : 13.05.17 - klo:09:59 »
Sattuisiko kellään olemaan MX-5:sta Rovaniemen tai Oulun seudulla?

Kiinnostaisi ostaa MX-5 itselle kesäautoksi ja haluttaisi käydä koeajamassa autoa ennen ostoreissua etelämpään.

Mitenköhän porokolaririski MX-5:ssa? :D Täällä kun noita poroja on aika reilusti ja autohan on aika matala..
« Viimeksi muokattu: 13.05.17 - klo:10:09 kirjoittanut rAdve »

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #473 : 13.05.17 - klo:11:41 »
Mitenköhän porokolaririski MX-5:ssa? :D Täällä kun noita poroja on aika reilusti ja autohan on aika matala..

Porolta katkeaa jalat ja ruho tipahtaa kontin päälle. biggthumpup.



Se mitä näistä on näkynyt kolarikuvia, niin tuulilasin kehys tuntuu olevan aika jykevää tekoa. Taitaa tulla hirvet helpommin kovakattosen auton sisälle. dunno
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Temehhh

  • Juniori
  • Viestejä: 1
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #474 : 19.05.17 - klo:12:24 »
Niin se vaan alkaa armoton Miatakuume nousta meikäläiselläkin. Nettiautoa selanneena ei hyviä/halpoja yksilöitä ole sattunut vastaan.. (huono aika tietenkin ostaa) :scratch

Mutta yksi yksilö hyppäsi silmille, mutta olen vähän kaksijakoinen tuon hinnan suhteen...

https://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/8777631

Mitä foorumilaiset mieltä? Olisiko näin äkkiseltään järkeä lähteä katsomaan 400km päähän vai jatkaisinko etsintää   :scratch

apulus

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #475 : 19.05.17 - klo:13:54 »
Niin se vaan alkaa armoton Miatakuume nousta meikäläiselläkin. Nettiautoa selanneena ei hyviä/halpoja yksilöitä ole sattunut vastaan.. (huono aika tietenkin ostaa) :scratch

Mutta yksi yksilö hyppäsi silmille, mutta olen vähän kaksijakoinen tuon hinnan suhteen...

https://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/8777631

Mitä foorumilaiset mieltä? Olisiko näin äkkiseltään järkeä lähteä katsomaan 400km päähän vai jatkaisinko etsintää   :scratch
Käy kattomassa. Jos on vielä heinäkuussa myynnissä nii minä käyn tuon hakemassa isäukolle kesäautoksi :D

rAdve

  • Juniori
  • Viestejä: 2
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #476 : 23.05.17 - klo:21:59 »

Sattuuko kenelläkään olemaan tarkempaa tietoa seuraavasta autosta: https://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/8789114

Ei viittisi ihan turhaan lähteä toiselle puolen Suomea.

Täytelaku

  • Juniori
  • Viestejä: 2
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #477 : 01.06.17 - klo:07:13 »
Terve vaan kaikille!

Tässä jo pari vuotta hieman pikkumazdaa himoinneena olen aika lähellä pistettä mistä paluuta vanhaan ei enää ole. Eli oston hetket on käsillä. Erääseen asiaan tarvitsen täältä vielä kuitenkin varmistuksen; saiko näitä alkupään NB-malleja (99-01) ahtaa mikäli päästöluokkana on merkitty Euro2? Tämä tieto siksi, että haluaisin jossain vaiheessa varmasti hieman lisää potkua (tarkoitus käydä ratailemassa).

Lisäksi eilen pongahti tälläinen AE-malli myyntiin, onko mielipiteitä/tietoa/kokemuksia kyseisestä autosta?
https://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/8858702

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #478 : 01.06.17 - klo:08:44 »
saiko näitä alkupään NB-malleja (99-01) ahtaa mikäli päästöluokkana on merkitty Euro2? Tämä tieto siksi, että haluaisin jossain vaiheessa varmasti hieman lisää potkua (tarkoitus käydä ratailemassa).

Saa  638
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Täytelaku

  • Juniori
  • Viestejä: 2
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #479 : 02.06.17 - klo:11:53 »
saiko näitä alkupään NB-malleja (99-01) ahtaa mikäli päästöluokkana on merkitty Euro2? Tämä tieto siksi, että haluaisin jossain vaiheessa varmasti hieman lisää potkua (tarkoitus käydä ratailemassa).

Saa  638

Asiallista.  :driving Kuulemma tuossa linkin kaarassa ollut 2014 ilkivaltavaurioita mitkä korjattu vähän niin ja näin. Vei aika hyvin mielenkiinnon.