Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116229 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #75 : 13.09.11 - klo:06:09 »
Maalauksen hinnoista mainitsinkin jo yv:llä, mutta tuntuu että kaikki edulliset maalarit on nykyään jossain piilossa, ja autoa näkemättä saamani tarjoukset olivat 2000-2500e väliltä.

On tuossa varmaan sitäkin, että miks kukaan tekis mitään hommaa tonnilla, jos siitä saa kakskin? :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #76 : 13.09.11 - klo:07:30 »
Liikkeen veloitus on 250-500€ neliöltä kun maalauttaa kolariosia niin äkkiä se pari tonnia menee miatassa. Mulla on edellisen omistajan toimesta maalautettu miata ja 1400€ kuitti koko hommasta.

Pelkät maalit ja tarvikkeet on jo liki 500€ kun laskee pohjamaalit ja hiontatarvikkeet. Itse en tekisi edes alle 1500€ vaikka kuitittomana kysyttäisiin. Siinä kuitenkin on niin iso työ kun kunnon pohjat tekee. Kaikki autojaan maalailee mutta harva tekee pohjia....

Jarppi

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #77 : 13.09.11 - klo:10:27 »
Verrokkina minulla tähän oman VW:ni maalaus, jossa oli pohjatöitä "yli omien tarpeiden", eli paljon. Mutta se maalattiinkin Valkeakoskella - yhden kaverin pulju, joka leipätöikseen maalasi mm. Mondeon ja Mersujen ovia (takuukorjauksia). Ja maalasi sitten 2-3 harrasteautoa /vuosi - ihan vaan että pysyi järjissään ja mielenkiint maalayukseen säilyisi. Ehkäpä sitä pitää kuitenkin tuohon 2 k€:oon varautua.

Hmmm... Mun VW:n maalauksen pohjineen, purkamisineen ja kasaamisineen hoiti myös eräs valkeakoskelainen puolituttu. Maalaus maksoi 5000 mk ja vuosi oli 2000. VW:n takalokariin on jostain ilmestynyt lommo ja sen oikaisua ja maalausta kun kyselin kesällä paikallisilta maalareilta, oli hinta lähes sama mitä maksoi koko auton maalaus aiemmin. On nuo maalarien hinnat vaan yleisesti ottaen nousseet kymmenessä vuodessa.

Oma Mazda on hyvässä alkuperäisessä 20 vuotta vanhassa värissä, eikä onneksi tarvitse maalauttaa.
Mazda MX-5 '90
Mazda 6 Elegance wagon '08
VW 1300 '67 (myyty)


Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #79 : 20.10.11 - klo:08:55 »
Eihän tuossa ehkä sisustusta lukuunottamatta peruuttamattomia tärväyksiä näytä olevan. Oikeassa kyljessä on muutama ovella hakattu kuoppa. Turvakaari on pelkkä koriste eli stylebar. Vanteet (Ronalit?) ovat mielestäni hienot. Helmat ja kaaret näyttävät niin hyviltä kuin nyt noista kuvista vain pystyy sanomaan. Katto näyttää ehjältä, lienee kangasta? Takaikkuna on hieman samentunut mutta näyttää ehjältä. Jarruneste on aika tummaa :)

Hyvässä seurassa näyttää myyntihallissa olevan.
ex-NA8C

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #80 : 20.10.11 - klo:11:53 »
Eihän tuossa ehkä sisustusta lukuunottamatta peruuttamattomia tärväyksiä näytä olevan.

Näistähän voi olla montaa mieltä... :)
Don't charge. Super Turbocharge!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #81 : 20.10.11 - klo:12:08 »
^ Toki, olen aika usein erimieltä verhoiluiden ja paneeleiden värinvaihtajien kanssa  ;D Saahan nuokin toki vielä osia vaihtamalla halutessaan alkuperäisasuun. Ymmärsin että Erkki oli mahdollisimman rakentelematonta yksilöä etsimässä.
ex-NA8C

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #82 : 20.10.11 - klo:12:28 »
^ Toki, olen aika usein erimieltä verhoiluiden ja paneeleiden värinvaihtajien kanssa  ;D Saahan nuokin toki vielä osia vaihtamalla halutessaan alkuperäisasuun. Ymmärsin että Erkki oli mahdollisimman rakentelematonta yksilöä etsimässä.

Juu, totta.
Alkaa vaan kärsivällisyys loppumaan kun ei löydy .... Sakssakin valtaosa -90 -malleista, joissa vielä kilometrit alle 100 tkm, ovat suurinosa jenkki-tuonteja...
Noh, onhan tässä ensi kevääseen aikaa...
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #83 : 20.10.11 - klo:13:17 »
Juu, totta.
Alkaa vaan kärsivällisyys loppumaan kun ei löydy .... Sakssakin valtaosa -90 -malleista, joissa vielä kilometrit alle 100 tkm, ovat suurinosa jenkki-tuonteja...
Noh, onhan tässä ensi kevääseen aikaa...
-E

Mitenköhän luotettavia kilomerit ovat, jos auto on vuodelta 90 ja mittarissa on alle 100 tkm eli alle 5000 km / vuosi koko elinkaaren ajan. Saksassahan oli yhteen aikaan normaalia, että mittareita ruuvattiin. Haittaako muuten tuo jenkkituonti jotenkin, sama autohan on kyseessä pienin poikkeuksin (mittaristo, ilmastointi, rekisterikilven paikan koko yms. Noin vanhoissahan ei tarvita rankkaa paperisotaakaan, kuten uudemmissa.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #84 : 20.10.11 - klo:13:41 »
No, niiden jenkkituontien mittarissahan ilmoitetaan maileja. Eli alle satatuhatta ajettu onkin yhtäkkiä 160 000+ ajettu kun laskee kilsat.  Varmaan aika monessa myynti-ilmoituksessa tämä pikkuseikka saattaa jäädä "unohduksiin".

Eipä niissä jenkkimalleissa muuten mitään vikaa ole. Yleensä nahkajakkaratkin noissa on mukana.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #85 : 20.10.11 - klo:15:35 »
No, niiden jenkkituontien mittarissahan ilmoitetaan maileja. Eli alle satatuhatta ajettu onkin yhtäkkiä 160 000+ ajettu kun laskee kilsat.  Varmaan aika monessa myynti-ilmoituksessa tämä pikkuseikka saattaa jäädä "unohduksiin".

Eipä niissä jenkkimalleissa muuten mitään vikaa ole. Yleensä nahkajakkaratkin noissa on mukana.

Joo, ne mitä olen tarkemmin katellut ja joista olen saanut lisävastauksia, ovat kyllä olelleet tässä mielessä rehellisiä, että ilmoituksen detaljeissa on sanottu, että kyseessä maileja...

Niin, jenkki-mallin Suomeen tuonnistä on ollut juttua toisaalla, enkä itse koe sitä isommaksi ongelmaksi. Silti ykköstavoite olisi löytää aito "suomi-auto", kakkostavoite "euro-auto", kolmostason tavoite - "mikä vaan kuhan on helvetin hyvä - unohdetaan historia-aspekti".
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

makinil

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #86 : 30.10.11 - klo:15:06 »

Niin, jenkki-mallin Suomeen tuonnistä on ollut juttua toisaalla, enkä itse koe sitä isommaksi ongelmaksi. Silti ykköstavoite olisi löytää aito "suomi-auto", kakkostavoite "euro-auto", kolmostason tavoite - "mikä vaan kuhan on helvetin hyvä - unohdetaan historia-aspekti".
-E
[/quote]


Jos vaihtoehtonasi on kakkostavoite ja auton haku Saksasta, niin käy tutustumassa sivuihin www.finnservice.de.  Kaveri on vanha kolleegani, asunut Saksassa  yli kaksikymmentä vuotta.  Ostin oman Miatani vm. 90 hänen kautta.  Suhteitamme kuvaa ehkä parhaiten se, että hän osti auton suoraan puolestani kun sopivan löysi.  Asko on jäyhä insinööri ja erityisesti hänen rouvansa Merjan kanssa asiointi sujuu vielä vikkelämmin.  He asuvat Frankfurtin vieressä Neu Isenburgissa ja heillä on iso omakotitalo, jonka yläkerrassa voi majoittua kohtuuhinnalla.  Hakevat kentältä tarvittaessa.  Kulut voit arvioida itse heidän internet-sivuiltaan.  Suurin hyöty minun mielestä on heidän kanssaan siinä, että kun laitat linkit katsomistasi vaihtoehdoista, niin he pystyvät jo puhelinsoiton perusteella tekemään esikarsinnan, kannattaako edes käydä katsomassa kohdetta.  Siitä he eivät vielä veloita mitään.  Puhun itse saksaa kohtalaisesti, mutta mielummin käytän jatkossakin heidän osaamistaan erityisesti silloin, kun myyjänä on yksityinen henkilö
iMacInen
NA 1.6
Vm 1990

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #87 : 12.01.12 - klo:12:48 »
Itseäni on myös pitkään kiinnostanut ajatus NB-koppaisesta turbosta. Turbosarjojen katsastamisesta ja tuonnista onkin ollut paljon kirjoittelua. Ykkösvaihtoehtona on kuitenkin alkanut kiinnostaa Mazdaspeedin ostaminen esim. Saksasta.

Onko joku aikaisemmin tuonut Suomeen Mazdaspeedin ja nimenomaan tuon 2004 tai 2005 vuoden mallin? Tai onko joku selvittänyt asiaa ja todennut että menee liian vaikeaksi/kalliiksi? En haun avulla ainakaan löytänyt aikaisempaa topicia jossa tätä olisi käsitelty.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #88 : 12.01.12 - klo:13:27 »
Onko joku aikaisemmin tuonut Suomeen Mazdaspeedin ja nimenomaan tuon 2004 tai 2005 vuoden mallin? Tai onko joku selvittänyt asiaa ja todennut että menee liian vaikeaksi/kalliiksi? En haun avulla ainakaan löytänyt aikaisempaa topicia jossa tätä olisi käsitelty.

Jossain threadissa tästä on muistaakseni keskusteltu. Ongelmallista tuonti taitaa joka tapauksessa olla, koska kyseistä autoa ei koskaan ole uutena myyty euroopan markkinoilla. Viisaammat osaavat varmasti kertoa mitä kaikkea tuon kilpiin saattaminen voi pahimmillaan vaatia. (tietysti jos olet muuttoautona tuomassa, niin ongelmat on huomattavasti vähäisempiä..)

Väittäisin siis halvemmaksi (ja mahdollisesti jopa helpommaksi) tulevan ratkaisun, jossa hankkii sopivan USA-mallin NB:n ja pulttaa siihen ahtimen, johon kerholta löytyy paperit. Helppo tie tuokaan ei ole.

M.U. Stone

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #89 : 12.01.12 - klo:14:31 »
Tässä olisi muutama MSM aluksi: :D
http://autos.aol.com/used-list/make1-Mazda/model1-MAZDASPEED+MX_5+Miata/location-11228/range-12500/sort-1/page-1/

Dollarin kurssi on 1.22 eli pyöreästi 20% voi vähentää dollarihinnoista.