Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116273 kertaa)

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #180 : 21.04.12 - klo:12:54 »
Ehdottomasti kovakatto, eikä sitten mitään p*skaa tarviketta, vaan orkkis mazdan katto.
Jos olet yksin matkassa, niin teoriassa kyytiin pitäisi mahtua setti 15" vanteita, eli jotkut kivat bbs:t tms. voisi olla ihan fiksu hankinta.
Niih, BBS:t olis niin ... mun makuun. Yksin, juu, mies ja reppu. Osaako joku sanoa varmasti... takakonttiin ei kait mene kuin yksi 15" vanne? Ja siis ilman kumeja ainoastaan maholissa aatella settiä.. otaksun.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #181 : 21.04.12 - klo:13:06 »
Konttiin mahtuu kumineen kaksikin rengasta, riippuen kumista ja profiilista.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #182 : 21.04.12 - klo:13:08 »
Lisäksi olen "ihastunut" kromiseen taakkatelineeseen joka tulee takaluukun päälle peltiä vasten - siis ei mikään varsinainen teline, vaan ikäänkuin rimat. Noh, en ole kuin nähnyt joissain kuvissa, joten etsintä aika vaikeaa....

Voisko ne pelkät rimat olla telineen kiinnitykset? Ainakin Classic Carrierin telineen saa helposti niistä kromisista peltiä vasten olevista tuista kuusiokololla irti.

http://classiccarrier.com/carmodel.php?carmodel=4

Vaikea kuvitella, että parin peltiä vasten olevan riman päälle voisi laittaa mitään, ilman että se raapii ajossa kauheat jäljet luukun pintaan.



Hyvä räkki tuo kyllä on ollut, mulla on kymmenisen vuotta ollut tää malli. Pitänee ostaa Mäksän jalat, jos jossain välissä lähtee reissuun sillä. Tuo ite räkkihän on molemmissa sama.
http://classiccarrier.com/carmodel.php?carmodel=9
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #183 : 21.04.12 - klo:14:50 »
Luulen että tarkoitetaan tämäntyyppistä: http://www.evo.co.uk/front_website/gallery.php?id=306040

Saksassa kaiketi kannattaa varautua ruuhkiin, ja ehkäpä varata mukaan siellä toimiva TMC-navi.

ex-NA8C

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #184 : 21.04.12 - klo:15:13 »
Luulen että tarkoitetaan tämäntyyppistä: http://www.evo.co.uk/front_website/gallery.php?id=306040

Mitä ihmettä tolla voi kuljettaa ja miten se kiinnitetään? dunno

Asennuskin vissiin vaatii reiät luukkuun?
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #185 : 21.04.12 - klo:17:21 »
Luulen että tarkoitetaan tämäntyyppistä: http://www.evo.co.uk/front_website/gallery.php?id=306040
Saksassa kaiketi kannattaa varautua ruuhkiin, ja ehkäpä varata mukaan siellä toimiva TMC-navi.
Jota kuinkin tuommoisia meinasin - tosin tyylikkäämpänä toteutuksena, mutta kyllä ajatus nyt saa jäädä.
Kahtellaan pari päivää jos bongaan kkaton, suojapeitteen ja/tai BBS:t....

Osaisko joku heittää esimerkkiä millä hakusanoilla esim. eBaysta (.de) kannattaisi etsiä suojaa ja kattoa?


Kyllä aattelin Lumian ilmais-navikoinilla selvitä... kuhan Bremenistä löytää tielle 75 niin sitä sitten vaan pohjoiseen... ei siis autobhanoille. Ruuhkaa tai ei - aikaakin on ja matkaan vain 200 km. Pitää vielä ettiä mm. vanhat c-kasettivarastot, josko löytäisi Kraftwerkkia valmiiksi magneettinauhalla jonka tunkea Clarionin syövereihin.... "wir fahr fahr fahr auf der autobahn...." :)
-E
« Viimeksi muokattu: 21.04.12 - klo:18:44 kirjoittanut ErkkiM »
NA '90 1.6 Mariner Blue

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #186 : 21.04.12 - klo:18:53 »
Osaisko joku heittää esimerkkiä millä hakusanoilla esim. eBaysta (.de) kannattaisi etsiä suojaa ja kattoa?

Ainakin tojopuolella sanovat sielläkin ihan hardtopiksi ja näköjään "mx5 hardtop" haulla löytyy toistasataa osumaa, siellä on kattoja ja muuta kattoroinaa sekasin.

Siitä suojasta en tiiä. Mut voithan vaikka huvikses selailla kaikki "mx5 na" osumat läpi, tiedä vaikka löytyis jotain muutakin mielenkiintoista? :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #187 : 21.04.12 - klo:19:59 »
Osaisko joku heittää esimerkkiä millä hakusanoilla esim. eBaysta (.de) kannattaisi etsiä suojaa ja kattoa?

Suoja on Verdeckabdeckung tai Persenning

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #188 : 21.04.12 - klo:20:14 »
Mulla saattaa olla yks ylimääräinen kattosuoja, pitää tarkistaa.
Kovakatto kannattaa ehdottomasti tuoda.
Kyytiin mahtuu vaikka mitä, mä oon tullu UK:sta niin että takakontissa oli 6 vaihteinen laatikko, vetarit, kardaani ja isot jarrut, etujalkatilassa tuli 1.8 perä plus kaks ukkoo ja meidän kamat plus kaljaa.

Jos sä ajat Travemündiin 7 tietä pitkin niin just ennen kääntymistä 1:lle mikä vie lauttarantaan on Ralf Schumacher karting, ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, yks ajokerta on 13,5€ plus kypärähuppu (maksaa 3€), naapurissa on sit halli missä on laskettelu ja surffikeskus. Ulkorata ainakin oli todella hyvä ajaa, autot oli hyviä ja homma toimi saksalaisella tehokkuudella 638
Laivan taxfree on normi R kioskia pienempi eli perheen tuliaiset kannattaa ostaa kentältä, tosin hyvä Riesling valkkari löytyy hyllystä.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #189 : 21.04.12 - klo:20:33 »
Katon tuomista ajatellen kannattaa varmistaa että autossa on kovakaton kiinnikkeet. Katon myyjä ei välttämättä anna niitä mukaan. Takakannen "frankensteinin pultit" näkyvät tuossa tarakkakuvassa, ja "B-pilarin" kohdalle tuleva on tuollainen: http://epsilongraphics.com/img/miata/hardtop_bracket.jpg Kuulemma jommatkummatkin riittävät ainakin väliaikaisesti.
ex-NA8C

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #190 : 21.04.12 - klo:20:35 »
Pelkät taka Frankenstainit riittää. Oon ajanu yli kahtasataa ilman sivulukkoja ilman ongelmia. Tosin ota ihmeessa sivulukot jos saat.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Viimeinen voitelu
« Vastaus #191 : 22.04.12 - klo:14:24 »
Kiitos huomioista.
Heikko tarjonta saksanmaalla kovakatoista tällä hetkellä. Suojia löytyy, mutta hankala eBayn kautta ostella kun ei saa  tietoon myyjän olinpaikkaa. Kynnyslistoja/kromeja olis kanssa. Kahtellaan.

Mutta sitten se vimonen asia joka askarruttaa - vaikka päätös onkin jo tehty.
Tuo noudettava "smurffi" kun on ihan alkupään autoja, eli maahantuojan rekisteröinti tapahtui 29.3.1990. Joten tuossa on siis oletettavasti se "short nose" -ongelma/riski: http://www.miata.net/garage/crankshaft.html ;
http://www.miata.net/garage/hsue/crank/loctite_1.htm

Onko kukaa Suomessa/teistä tuohon probleemiin törmännyt siten, että olisi vauroitita syntynyt tai sitten että olisi tehnyt tuon "locktite-korjauksen"? Millainen urakka se oikeasti on? Vaatinee hieman normaalia enemmän osaamista, eikä vain? Missä sellaisen voisi teettää?

Kiitos,
Juha
NA '90 1.6 Mariner Blue

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #192 : 22.04.12 - klo:14:46 »
Mä en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta kampurasta suomessa, ainoastaan lukenut jenkki foorumeilta että kyseinen ongelma on mahdollinen.

Ei tuossa korjauksessa pitäisi mitään muuta vaikeaa olla, paitsi tuo kampuran pultti voi olla kovaa kiinni...

Itse tekisin locktite korjauksen seuraavan jakopään rempan yhteydessä. Se pultti on kuitenkin pysynyt kiinni reilu 20v joten melko epätodennäköistä on että se juuri nyt päättäisi aueta omin voimin.

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #193 : 24.04.12 - klo:11:21 »
Nyt on hyväksytty kaupat 10AE:sta  638

Autossa on vaihtokuntoiset renkaat, kannattaako renkaat vaihdattaa jo Saksassa? Oletettavasti paikan päältä saa vain suuremman nopeusluokan renkaita, onko tästä haittaa?

Pitänee vielä selata, mikä rengas olisi hyvä katukäyttöön koossa 195/50/15....

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #194 : 24.04.12 - klo:13:05 »
Onnea hankinnalle.

Pitänee vielä selata, mikä rengas olisi hyvä katukäyttöön koossa 195/50/15....

Tuosta topicista se ei ainakaan selviä: Mitkä renkaat vain katukäytössä olevaan MX-5:een  biggthumpup.
ex-NA8C