Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116240 kertaa)

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #195 : 24.04.12 - klo:13:21 »
Onnea hankinnalle.

Pitänee vielä selata, mikä rengas olisi hyvä katukäyttöön koossa 195/50/15....

Tuosta topicista se ei ainakaan selviä: Mitkä renkaat vain katukäytössä olevaan MX-5:een  biggthumpup.

Haha, joku arvas mun aikeet, olin ihan varma, että joku sanoo jonkun ultimate-renkaan, jonka hintalaatusuhde kyykkää muut mennen tullen. Ja ei, ei selviä, mutta eiköhän se nettiä selaamalla selviä.

Enköhän pysty elämään jonkun V-luokan renkaan kanssa, eli Saksasta vaan.

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #196 : 24.04.12 - klo:16:49 »
Haha, joku arvas mun aikeet, olin ihan varma, että joku sanoo jonkun ultimate-renkaan, jonka hintalaatusuhde kyykkää muut mennen tullen. Ja ei, ei selviä, mutta eiköhän se nettiä selaamalla selviä.

Toyo T1R ja Yokohama Parada Spec 2 on melko huokeita renkaita ja toisin kun noissa ihan nobrand kiinakumeissa noissa lienee vähän muitakin ominaisuuksia kuin mustuus ja pyöreys. Ei ne mitään mahottoman hyviä ratarenkaita ole, mutta kadulla toimivat varsin hyvin.
ロードスターNA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #197 : 24.04.12 - klo:20:30 »
Veikkaan että T1R:t on aika kovat jos hinta/laatu suhdetta hakee katukumeilta. Ite en niistä tykänny yhtään, mutta ei ne kyllä mitään maksakkaan.

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #198 : 24.04.12 - klo:21:55 »
Rengas-online.comissa Toyo TR1:t oli samaa hintaluokkaa (n 60€ kpl) kuin Uniroyalin RainSport 2:t. Olen ajellut RainSporteilla Miatan alla 5 vuotta / 25tkm ja olen tykännyt niistä paljon. (Koko mulla on 205/45/16). Kestävyydeltään hyvät ja ovat mukavan pehmeät (ainakin ensimmäiset 3 - 4 vuotta) ja tarkat ajokäytökseltään kuivalla. Sateella / märällä voi sitten ajella "lämä tiskissä" ja pitoa riittää silti. Ostin myös samanlaiset SL mersuuni.

Parhaat renkaat katukäytöön ovat kokemusteni mukaan Goodyear Eagle F1 GS3:t, eivätkä noi Uniroyalit olleet kovin kaukana niistä. Pitää ajella sitten niin maan perkeleesti, että rupee eroja tulla.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Do di, hankinta saatettu loppuun!
« Vastaus #199 : 29.04.12 - klo:12:07 »
Moi!
Tämä nimimerkki hiljenee nyt kysymystensä osalta tässä topikissa, koska "smurffi" tuli juuri taloon eli kotipihalle - eli ei kysyttävää enää hankinnasta - hankittu on!
NA 1,6 94000 km. Mariner blue. Ensirekisteröinti maaliskuu 1990, eli eurooppalaisittain ihan alkupään auto.
Ja siis ajettu juuri kotiin Espooseen, 350 km, Saksasta. Hymy herkässä.
Palaan autoon myöhemmin jossain toisessa säikeessä - nyt nukkumaan.

SUURESTI KIITOKSIA KAIKILLE KÄRSIVÄLLISYYDESTÄNNE VASTAILLA MINULLE VIIMEISEN 8 kk:n aikana :)

-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #200 : 29.04.12 - klo:12:29 »
 638

Onnittelut "smurffin" johdosta ja eiku naattimaan hauskoita kilometreistä.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #201 : 29.04.12 - klo:12:58 »
Moi!
Tämä nimimerkki hiljenee nyt kysymystensä osalta tässä topikissa, koska "smurffi" tuli juuri taloon eli kotipihalle - eli ei kysyttävää enää hankinnasta - hankittu on!
NA 1,6 94000 km. Mariner blue. Ensirekisteröinti maaliskuu 1990, eli eurooppalaisittain ihan alkupään auto.
Ja siis ajettu juuri kotiin Espooseen, 350 km, Saksasta. Hymy herkässä.
Palaan autoon myöhemmin jossain toisessa säikeessä - nyt nukkumaan.

SUURESTI KIITOKSIA KAIKILLE KÄRSIVÄLLISYYDESTÄNNE VASTAILLA MINULLE VIIMEISEN 8 kk:n aikana :)

-E


Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Do di, hankinta saatettu loppuun!
« Vastaus #202 : 29.04.12 - klo:13:34 »
Moi!
Tämä nimimerkki hiljenee nyt kysymystensä osalta tässä topikissa, koska "smurffi" tuli juuri taloon eli kotipihalle - eli ei kysyttävää enää hankinnasta - hankittu on!
NA 1,6 94000 km. Mariner blue. Ensirekisteröinti maaliskuu 1990, eli eurooppalaisittain ihan alkupään auto.
Ja siis ajettu juuri kotiin Espooseen, 350 km, Saksasta. Hymy herkässä.
Palaan autoon myöhemmin jossain toisessa säikeessä - nyt nukkumaan.

SUURESTI KIITOKSIA KAIKILLE KÄRSIVÄLLISYYDESTÄNNE VASTAILLA MINULLE VIIMEISEN 8 kk:n aikana :)

-E
Loistavaa! Onnittelut uuden lelun johdosta!  :D
Don't charge. Super Turbocharge!

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #203 : 29.04.12 - klo:15:17 »
 bowrofl
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

kuusto

  • Juniori
  • Viestejä: 1
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #204 : 26.05.12 - klo:13:09 »
NA vau NB? Nämä mitä oon katsellut niin ois 1.6 koneella ja 100-120tkm. Tuo uudempi oli vissiin vähä tehottomampi vai muistanko väärin? Huomaako eron käytännössä?

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #205 : 26.05.12 - klo:14:33 »
Kannattaa ajaa molempia jos ulkonäköpreferenssit tai budjetti ei suoraan sanele kumman mallin meinaa hankkia. 89-93 1.6 NA:t on 115 hv, 93-98 1.6 NA:t 90 hv (näistä kannattaa pysyä kaukana jos yhtään kaipaa moottorilta tehoa) ja NB:ssä taitaa olla 110 hv ja jonkun verran enemmän painoa kuin noissa vanhoissa malleissa, mutta tuskin on kovin suurta käytännön eroa kulkupuolessa. Eipä se kaasupohjassakiihtyvyys se näiden autojen juttu muutenkaan ole joten eiköhän sekä tuolla 110 että 115 hv -mallilla ehdi tarpeeksi hyvin.
ロードスターNA8C

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #206 : 26.05.12 - klo:17:55 »
En huomannut NB 1,6:ssa (+perusvirit eli putki ja putsari tms.) mitään oleellista puutetta verrattuna omaan vakioon 1,8 NA:ni. Luulisi parikymmentä heppaa tuntuvan, mutta persdyno oli erimieltä. Tai sitten omat kaakkini ovat laitumella. Ehkä suoralla vertailulla löytäisi jotain eroja, mutta muutaman kilometrin koeajolla en ajatellut asiaa kertaakaan.

Jos itsetunto kestää 1,6:n, niin ei niitä kannata suoraan hylätä. Minulla ei kestänyt :david

Rinnakkain vertailtuna NB on kyllä varsinkin kabiiniltaan selvästi modernimpi, IMO.
ex-NA8C

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #207 : 26.05.12 - klo:18:29 »
...
Rinnakkain vertailtuna NB on kyllä varsinkin kabiiniltaan selvästi modernimpi, IMO.
Juu,
mutta NA on klassisempi - minun silmään tyylikkäämpi kokonaisuus. Mutta - makusasioita ovat nämä.
Tietty tuoreempi auto on oletuksellisesti paremmin kestänyt ilmastohyökkäystä. Mutta kyllä esim. ruostumiseen vaikuttaa aina enemmän se missä autolla on ajettu ja kuinka sitä on ylläpidetty.
Molempi parempi.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Nuutu

  • Juniori
  • Viestejä: 20
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #208 : 24.02.13 - klo:00:22 »
Viime kesänä mäxän osto jäi kun silloinen auto ei menny kaupaks ja syksy paino päälle. Tulevaks kesäks jos mäxän ostan niin NB, mut 1.6 vai 1.8? Periaatteessa ei nii väliä oo mut jotain perusteluja? Nettiautossa ei oikeen tähän vuodenaikaan mitään oo, ja noi ainoat menee budjetista vähän yli. Jos joku haluaa omastaan luopua niin yv:tä tulemaan. Hintaa max. 5500€, ajettu alle 200tkm, huoltokirja ym. historiatiedot plussaa. Lunta näyttäs olevan vielä pihalla joten kiire ei kumminkaan vielä ole.

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #209 : 24.02.13 - klo:00:37 »
1.6:sia NB:tä ei oo tainnu saada lukkoperällä koskaan? Eiköhän se riitä perusteluks isolohkolle :) 10ae tai "sport" varustelutaso ni pitäs löytyy.
ロードスターNA8C