Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116242 kertaa)

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #300 : 25.04.13 - klo:12:27 »
Ei jumalauta! Uutta sukupolvee! Sanokaa vielä että teillä on lapsia niin mä petaan tohon konttorin lattialle  :D

Kyllä on  4 ! Sitten vaan petaamaan ..... bowrofl
työn alla : 205GTI " MI16"

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #301 : 25.04.13 - klo:14:50 »
Ei jumalauta! Uutta sukupolvee! Sanokaa vielä että teillä on lapsia niin mä petaan tohon konttorin lattialle  :D

Kyllä on  4 ! Sitten vaan petaamaan ..... bowrofl

NOINNN, mä olen kateellinen ja äijällä on aikaa + intoa vielä korjata auto(j)a. Mulla menee jo yhden tollopään kanssa efortit ihan nollaan kaikesta turhasta. Tänään lähtee just SL Rollelle iskareiden vaihtoon ja ei kyllä käyny edes villeimmissä unissa että vaihtelisin ne itse.  whistle

PS. Vedin tossa just tunnin tzetat lattialla

PS2: Samulille iso käsi Ostajan oppaan väsäämisestä! 638

Moku

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #302 : 25.04.13 - klo:19:57 »
Joo, tulipahan soitettua parille myyjällä.

1) http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5497881

Oli ollut samalla 9 vuotta, jona aikana ei oltu tehty juuri muuta kuin öljyjen ja suodattimien vaihdot + jotain pientä jarrujen kanssa. Alusta vaihdettu 10 vuotta sitten. Kuulema ajettu vain aurinkoisella kelillä. Nykyinen vasta toinen omistaja, mutta tuotu Saksasta.

2)http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5379655

Ollut kolmella omistajalla Kanadan tuonnin jälkeen. Vaihdettu lähiaikoina katto, jarrut, kytkin ja akku. Omistajalla vain vähän tietoa autosta ylipäätään eikä ihan varmaa vastausta ruosteen suhteen.

3) http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5534458

Neljäs omistaja, omistanut auton 7 vuotta. Myyjänä oli autoista ymmärtävä vanhempi herrasmies. Ilmeisesti ei juuri mitään oltu tehty 7 vuoteen, oston jälkeen ainoastaan heti kannen tiivisteen vaihto ja alustan vaihto. Katsastettu kehujen kanssa ja ajettu vain kesäauringossa.

Näin näppituntumalta hopeinen tuntui houkuttelevalta, vaikkakin kallein. Jotenkin myyjä vakuutti ja autossa oli huoltokirja. Plus että herkkuja ylivoimaisesti eniten. Vähän kuitenkin tuo yleinen huollottomuus arveluttaa. Ehkä täytyy lähteä katsomaan ja kokeilemaan, sillähän siitä selviää. Missään autossa ei oltu tehty jakopäätä, ellei sitten tässä hopeisessa tuon kansiremontin yhteydessä ole tehty.


Itekki oon kattellu tuota hopeista! Vaikuttas ihan näppärältä, pikku muutoksilla tosin.

Nuutu

  • Juniori
  • Viestejä: 20
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #303 : 26.04.13 - klo:14:41 »
Kellään mitään tietoa tai muuten vaan sanottavaa kummastakaan.

http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5545659

http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5560944

Tohon faceliftiin jakopääremppa tehty tonni sitten ja hinta veroineen jäis varmaan useemman satasen alle ton hopeisen hintapyynnin. Toisaalta tota hopeeta ois helpompi käyä kattoo jos kauppoja ei tuliskaan. Virosta hakeminen ei oo ongelma mutta kauppoja pitäs mahollisesti tehä jo viikonlopun aikana.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #304 : 26.04.13 - klo:15:37 »
Näenkö harhoja, vai onko hopeanvärisessä oikeassa kyljessä vikaa lokasuojien/oven sovituksessa sekä sävyeroja?
ex-NA8C

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #305 : 26.04.13 - klo:15:42 »
Tohon faceliftiin jakopääremppa tehty tonni sitten ja hinta veroineen jäis varmaan useemman satasen alle ton hopeisen hintapyynnin.

Tuskinpa jäisi. Tammikuussa esim verotettu yks 2002-vuosimallinen 126 tkm ajettu ja sille lävähti veroja 2221,07e.. tohon sit vielä se rekisteröintikatsastuksen parisataa vai mitä on niin aika kauas mennäänkin. Nuo kaikki faceliftit menee päästöpohjaisella veroprosentilla eli 36,8% vrt. 22,9% noissa vanhemmissa mitkä verotetaan painon mukaan joiden verot onkin tavanneet jäädä alle tonniin.

Vaan kyllähän facelifti sit loppujenlopuksi juuri tuon takia onkin arvokkaampi myös jälleenmyydessä eikä tuo jakopääremppakaan ihan ilmainen ole. Mutta hopeisessa tulisi sitten kovakatto samaan hintaan mukaan, jos se on hyväkuntoinen Mazdan alkuperäinen niin sillä luulis olevan ainakin 700-800e arvoa.
ロードスターNA8C

Nuutu

  • Juniori
  • Viestejä: 20
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #306 : 26.04.13 - klo:15:56 »
Eikun joo niihän se olikin että toi menee jo päästöjen mukaan, eli tulis kalliimmaksi.

Näenkö harhoja, vai onko hopeanvärisessä oikeassa kyljessä vikaa lokasuojien/oven sovituksessa sekä sävyeroja?

Omaan silmään näyttäs ainakin siltä että toi ovi ois maalattu uusiksi joskus.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #307 : 26.04.13 - klo:20:55 »
Virolaiseen asennettu tollanen "fiksu" tehoa hukkaava vaparifilsu  biggthumpup. arvioitu tehohävikki viime testien perusteella   min.10-15hp , mut persdynossa ja fiiliksissä varmaan +15-20hp  ;D

Dunppi

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #308 : 29.04.13 - klo:09:29 »
Täällä olis kans yks uus foorumilainen, joka haaveilee miatasta, jos vaan työasiat osuu kohdilleen ja moottoripyörä menee kaupaksi...

Muutama kysymys näin ensihätään:

Miten tuolla pärjää talvella? Ajattelin kyllä varmaan laittaa pahimpien pakkasten ajaksi seisontaan.

Miten helposti näistä pääsee eroon, kun se aika koittaa?

Mikä on oikea hintataso, onko esim. http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5494294 tämä liian kallis vai oikeassa hinnassa? Sen verran vähä aikaa tullut seurattua näiden hintoja.

Kannattaisiko mahdollisesti tuottaa Saksasta?

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #309 : 29.04.13 - klo:10:33 »
Hinta pienillä tinkimisillä on facelift-malliseksi ihan linjassaan. Ne on päästöpohjaisen verotuksen vuoksi aika paljon kalliimpia maahantuodan kuin ennen vuotta 2000 rekisteröidyt. Facelift-mallissa ei sinällään saa ihan hirveästi enempää kuin vanhemmassakaan, muutokset ovat lähinnä kosmeettisia, mutta koska tuo on tuollainen Sport-malli niin siinä pitäisi olla sekä 6-vaihteinen laatikko, lukkoperä että isoimmat jarrut mitä NA/NB-korisiin saa. Prefacelift-1.8-litraisissa tuo ei ole itsestäänselvyys ja kaipa nuo varusteet jonkun arvoisia ovat. Lisäksi auto on myynnissä foorumilaisella, joten sen historiaa voi lunttailla täältä projektipuolelta liittymällä jäseneksi. Vielä viime kesänä tuo oli remmiahdettu ja ahdin on nyt purettu pois. Tuossa autossa ei tainnut olla säädettävää moottorinohjausta ahtimen kanssa, mutta oisko jokin lisäkortti sytkän säätöön? Mikäli se on poistettu myös niin moottorinohjauksenkin kai pitäisi palata täysin vakioarvoihin.
ロードスターNA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #310 : 29.04.13 - klo:11:11 »
Miten tuolla pärjää talvella? Ajattelin kyllä varmaan laittaa pahimpien pakkasten ajaksi seisontaan.

Miten helposti näistä pääsee eroon, kun se aika koittaa?

Kannattaisiko mahdollisesti tuottaa Saksasta?

Pärjää talvella (siinä missä millä muillakin takavedoilla ilman ajonvakautuksia taikka luistonestoja) Jos autosta löytyy lukkoperä, niin siitä vielä isoa plussaa etenemisen ja hauskuuteen.

Eroon pääsee vaihtelevasti, hyvä auto oikeean hintaan menee varmasti kaupaksi (varsinkin keväällä)

Kyllähän näitä tuodaan todella paljon saksasta (ja uk:sta) ja kyllähän ainakin jossain määrin se kannattaa. Tuo että kannattaako, riippuu kyllä paljon ostajasta. Helpoimmalla pääsee kun ostaa valmiiksi suomessa olevan auton, mutta varmasti saa havemmalla jos itse hakee saksasta, eikä laske käytetylle ajalle ja vaivalle hintaa. Ja saksassa valikoima on varmasti parempi mitä suomessa. Monelle tuo jälkimmäinen on se tärkein syy, eli suomesta ei löydy sopivaa autoa.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #311 : 29.04.13 - klo:11:21 »
Facelift-mallissa ei sinällään saa ihan hirveästi enempää kuin vanhemmassakaan, muutokset ovat lähinnä kosmeettisia.

Toki moottorissa on vähän enemmän tehoa ja vääntöä ja VVT. Sinänsä oma juttunsa kuinka paljon noille laskee arvoa.

Dunppi

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #312 : 29.04.13 - klo:12:10 »
Valinnanvaraa noissa 1.8 litraisissa on melko vähän nettiautossa tällä hetkellä. 1.6 ei jotenkin houkuta, mutta niissä olisi kyllä enemmän vaihtoehtoja Suomessa... Kai se pitää molempia kokeilla ennen mahdollista ostopäätöstä.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #313 : 29.04.13 - klo:13:36 »
Talvikäytöstä enemmän juttua tuolla http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=41.0
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Dunppi

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #314 : 29.04.13 - klo:19:21 »
Mites tuo kone? Riittääkö toi 1.6 vai miten paljon laskette lisäarvoa 1.8 koneelle? Miten vaikuttaa jälleenmyyntiin?