Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116235 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #330 : 09.05.13 - klo:21:44 »
Hinnat nousee aina keväisin ja laskee syksyisin, näin se vaan menee tarjonnan ja kysynnän lain mukaan.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #331 : 09.05.13 - klo:21:44 »

Juu sama nimimerkki, muistui puolivahingossa tuo aiempi nicki ja salasana mieleen.. :P

Suunnitelma taitaa siis muodostua sellaiseksi, että katsellaan tässä rauhassa, jos Suomesta löytyisi sopiva yksilö ja jos ei ala onnistua, niin syksymmällä aletaan miettiä ulkomailta ostoa uudestaan. Täytyy siis toivoa, että Suomesta tärppää, menee vähän avoauton edut hukkaan jos vasta syksyllä pääsee ostoksille..

1700 euron Saksa auto + 1500 euroa tuontikulut + 700 euroa verot + 170 euroa rekisteröintikulut  = reilut 4000 euroa

Suomessa : http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/5158173


Itse hakemalla säästää ehkä 500 euroa ja saa mukavan kokemuksen , siinäpä se . Itse lähtisin uudelleen milloin vain
työn alla : 205GTI " MI16"

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #332 : 09.05.13 - klo:21:46 »
Hinnat nousee aina keväisin ja laskee syksyisin, näin se vaan menee tarjonnan ja kysynnän lain mukaan.

Varmaan keväisin yritetään vedättää hintaa , mutta toteutunut hinta on mitä on . Nettiautossa on ollut samat autot myynnissä syksystä asti ja uusia vaan tulee lisää. Ehkä 5 mennyt kaupaksi 50 yksilöstä . 
työn alla : 205GTI " MI16"

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #333 : 09.05.13 - klo:21:53 »
Tossa hopeisessa on tarjousvaraa, 4k€ tassuun niin eiköhän se vaihda omistajaa..
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #334 : 09.05.13 - klo:22:02 »
tonnin autot on Saksassa ihan samanlaisia kuin muuallakin eli halvalla ei saa hyvää. Todennäköisesti ruosteessa ja muutenkin huonossa kunnossa tuohon rahaan

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #335 : 09.05.13 - klo:22:05 »
Tuo hopeinen oli nettiauton vanhassa ilmoituksessa ollut autoliikkeellä myynnissä hintaan 3690, muistaakseni. Liekö maksanut syksyllä 3,5 k€ ja nyt aikoo ottaa löysät pois.
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #336 : 09.05.13 - klo:22:12 »
Kyllä se oli 3900€ millä se meni ;)

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #337 : 09.05.13 - klo:22:44 »
OHJ!

Tarkastele yhtäaikaa Saksan sekä Suomen tarjontaa.
Ja kun vähänkin kiinnostava kohde Saksassa sattuu kohdalle, reippaasti vaan kyselyä liikkeelle - se ei maksa mitään!
Varaudu siihen, että ehkä vain joka kolmas vastaa. Hyvä myyjä - yksityinen - lähettää sulle just niin paljon kuvia kuin pyydät.
Laitat vaikkapa toukokuussa 10-15 kyselyä, niin saat kolme-neljä hyvää vastausta... ja kaikista niistä opit.
Ja siinä ohessa tietty käyt ajamassa kotimaan tarjontaa - jos etäisyys kohteeseen passaa. Ja ilman muuta kattelet foorumin sivuilta tulevat miitit ja tulet paikalle kyselemään ja katselemaan.

Jos Suomesta löytyy budjettiisi sopiva terve kulkine, tarjoa. Jos Saksasta, harkitse ja tarjoa ehdollisena, että pääset paikalle. Äla suotta tuhlaa vähiä rahoja välittäjille - pärjäät itsekin jos vähänkään autoista mitään ymmärrät. Suosittelen hankkimaan halvan pienen kirjasen "kuinka ostaa Miata" - in english - joka tapauksessa, ja jos Saksa on vaihtoehto, Karvatassulta oppaan "Auto Saksasta" - siinä kaksikielinen kauppakirjakin valmiina.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #338 : 10.05.13 - klo:22:00 »
Älä osta Saksasta mitään tonnin paskaa! Ne on ihan syystä sen hintasia. Ja jos käytät jotain scouttia, niin silläkin menee turhaa aikaa noita halpoja romuja kierrellessä. Parilla tonnilla saa varmaan nykyään jo jonkinlaisia na-mallisia, mutta epäilyttäis hommata ton hintasta nb:tä ja maksaa siitä tuonnit, verot ja rekisteröinnit ja huomata että ei ollutkaan ns. "hyvä yksilö".
Don't charge. Super Turbocharge!

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #339 : 11.05.13 - klo:21:15 »
1700 euron Saksa auto + 1500 euroa tuontikulut + 700 euroa verot + 170 euroa rekisteröintikulut  = reilut 4000 euroa
ihan vaan mielenkiinnosta mista saatte kasaan nuo 1,5ke tuontikulut ?? Itse jos hakee niin halvimmillaan selviää "parilla sadalla". Näin ainakin kaveri joka haki audin berliiinin liepeiltä (esim. lento 19e), ja ajeli stokiksen kautta kotiin.

Itse yhdistin työn ja huvin, joten matkat, hotellin ja vuokra-auton maksoi firma. Lautan kotiinpäin maksoin itse kun jätin paluulennon kylmästi käyttämättä, mutta sekin laivamatka meni päivärahoista itse asiasta. Bensaa nyt ei voi laskea kun se kuuluu nautintoainepuolelle. Siirtokilvet on 125e.

Mutta enivei, täsmäisku pohjois saksaan aamukoneella, ja illalla kotiinpäin lautalla transit-plate.com kilvet paikallaan noin 500e. ainakin jos asuu jossain Hki-Vantaa liepeille eli pks suodulla...
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #340 : 11.05.13 - klo:21:40 »
ihan vaan mielenkiinnosta mista saatte kasaan nuo 1,5ke tuontikulut ?? Itse jos hakee

Tuossahan olikin puhe, että jos ei hae itse. :)

Jos joku tuo palveluna Saksasta auton tänne parilla sadalla, ni varmasti saa mennä ihan jatkuvasti eestaas.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #341 : 11.05.13 - klo:21:48 »
1700 euron Saksa auto + 1500 euroa tuontikulut + 700 euroa verot + 170 euroa rekisteröintikulut  = reilut 4000 euroa
ihan vaan mielenkiinnosta mista saatte kasaan nuo 1,5ke tuontikulut ?? Itse jos hakee niin halvimmillaan selviää "parilla sadalla". Näin ainakin kaveri joka haki audin berliiinin liepeiltä (esim. lento 19e), ja ajeli stokiksen kautta kotiin.

Itse yhdistin työn ja huvin, joten matkat, hotellin ja vuokra-auton maksoi firma. Lautan kotiinpäin maksoin itse kun jätin paluulennon kylmästi käyttämättä, mutta sekin laivamatka meni päivärahoista itse asiasta. Bensaa nyt ei voi laskea kun se kuuluu nautintoainepuolelle. Siirtokilvet on 125e.

Mutta enivei, täsmäisku pohjois saksaan aamukoneella, ja illalla kotiinpäin lautalla transit-plate.com kilvet paikallaan noin 500e. ainakin jos asuu jossain Hki-Vantaa liepeille eli pks suodulla...

Mistä? 1.5k€ on yrityksen tuontikustannukset.

Itse jos haet pitää tietää mitä haet ja mistä, alla pitää olla runsas määrä taustatyötä, tunti toisensa jälkeen koneella istumista, sähköposteja myyjille, valokuvien tuijottamista silmät kipeinä ettei jää huomaamatta mitään negatiivista autosta.

Sulla firma maksoi päivärahat ja vuokra-auton, laivamatkaakaan et oikeastaan maksanut.
Bensaa joutuu laskemaan, mun hakukeikoilla +2000km palaa bensaa kuitenkin +200 litraa joka on Belgiaa lukuun ottamatta kalliimpaa kuin Suomessa, mun taskussa 250€ tuntuu ja se on pakko laskea budjettiin.

Ota laskukone käteen ja mieti miten paljon sun pitäisi saada rahaa jotta tekisit saman keikan jollekin kolmannelle osapuolelle.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #342 : 11.05.13 - klo:22:07 »
Laskelmissa kannattaa ottaa huomioon se, että auto, jota menee Saksassa katsoman ei välttämättä johda kauppaan. Eli voi tulla ajelua monen auton luokse, vaikka kuvissa näyttäisikin hyvältä. Parilla sadalla ei kyllä millään maksa lentoa, vuokra-autoa, bensoja, ruokailuja, laivakuluja yms.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #343 : 11.05.13 - klo:22:33 »
Laskelmissa kannattaa ottaa huomioon se, että auto, jota menee Saksassa katsoman ei välttämättä johda kauppaan. Eli voi tulla ajelua monen auton luokse, vaikka kuvissa näyttäisikin hyvältä. Parilla sadalla ei kyllä millään maksa lentoa, vuokra-autoa, bensoja, ruokailuja, laivakuluja yms.

Tosiaan tuo 1500 euroa on kulu jos joku hoitaa homman alusta loppuun. Itsekin meinasin moista käyttää , mutta sitten rohkaisin mieleni ja tein ihan ite reissun.

Mulla meni rahaa jokseenkin näin:

Lento Hki - Dusseldorf 103 euroa
Juna Dusseldorf- Siegen 22 euroa
Hotelli 95 euroa ( ei jaksa kahden kympin paskamajoissa yöpyä )
Kilvet 125 euroa
Laiva Travemunde - Helsinki 298 euroa ( talvella sai edukkaasti )
Bensaa 60 euroa
Ruokailut 50 euroa

Abouts 750 euroa yhteensä


työn alla : 205GTI " MI16"

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #344 : 11.05.13 - klo:23:42 »
hellepäivä ja mazdalla ajelu varmaan sekotteli mun päätä tuossa sen verran, että en malttanut lukea ketjua tarpeeksi taaksepäin.

1,5 ke --> haku-scoutin käyttö tottakai.

Mutta miksi edes harkita 2000...3000...4000e auton kanssa jonkin scoutin käyttöä, alkaa olla vähän liikaa hintaa suhteessa "riisikikipon" arvoon. Tuodaanko ylipäätään saksasta mitään muita alle 5000e autoja kuin näitä mäxiä  blink
Eli ylipäätään tämän hintaluokan/ikäluokan auton hakeminen taitaa olla aika harvinaista. Nousee hakukulut joka tapuksessa suhteessa aika isoiksi auton hintaan.
Itse en olisi varmaan edes hommaan ryhtynyt, jos ei olisi ollut tuota työreissua. Sitä se ajatus oikeastaan ylipäätään lähti jo viime syksyn puolella. (Jonkin verran matkustelen ympäri maailmaa työn takia, mutta harvemmin on autoja tullut mukana  ;D Joten reissun päällä kekkulointi "epämukavuusalueellakaan" ei ole mitään uutta)

Mutta jos mx-5 kuume on kova, ja auto saatava, eikä nettiauton valikoima tyydytä, niin suositellen kyllä ilman muuta auton hakemista itse. Niin kuin moni muukin on sanonut, niin vaikka ihan seikkailumielessä. Onpahan kiikkustuolissa muutakin muisteltavaa maailmalta kuin pari Kanarian tai Thaimaan valmismatkaa  :D
Itselläni ei ole saksankieli hallussa ollenkaan, ja englanistakin autosanasto heikossa hapessa. Mutta tilanne on kumminkin puolin kutakuinkin sama, joten sönköttämällä ja viittilöimällä pääsee kyllä pitkälle. Ja jos ei loppupeleissä verojen yms kulujen  jälkeen eroa hinnassa jää paljoa, niin esim kovakaton voi onnistua samaan ikäänkuin "kaupan päälle". Näin kävin esim minulle.

Ja niinkuin Kaide tuossa mainitsi, niin 750e jo nukkuu hotellissakin yön, eikä tarvii edes niitä "19e lentoja" yrittää bongata.
Finnlinesillä kun ottaa sissihengessä vielä kansituolipaikan, niin kuin minä tein, niin säästyy siinäkin  satku..pari kevät- kesäaikaan

PS. Jos ei ole aikaa hakureissuun omatoimisesti, niin mistä ihmeestä aikaa tulee sitten auton virittelyyn ja puunaamiseen myöhemmin, sitä kun ei saa edes rahalla :scratch




MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10