Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116234 kertaa)

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #390 : 06.08.13 - klo:23:59 »
Toi Turun auto ainaki on tollane vastatuotu "ei pakkomyynnissä", tiiän omistajan. Kuustonnia tais maksaa rekisteröidä Suomeen et melkonen jobbauslisä tossa on.

Mikaelilla tais maksaa kaikenkaikkineen 3500€ saada oma brittituonti 1.8NB kilpiin täällä et siihen kannattaa suhteuttaa hinnat :D RHD nyt aina RHD mut jooh.
6K€ ? Mä en oikein nyt pysy kärryillä tai en vaan ymmärrä.
Siis Mikael:in auton kilvitys veroineen, tuonteineen ja ostohintoineen 3.5k€?
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #391 : 07.08.13 - klo:00:15 »
Kuustonnia maksoi siis tuon 10AE:n tuottaminen saksasta ja meni sit heti melko paksulla katteella nettiautoon. Noh, mikäs siinä jos joku haluaa ton verran maksaa, ite en kyl välitä tollasesta ylihintaan myynnissä roikottamisesta kun vaikuttaa sitten muiden verotuspäätöksiin.

Ja Mikaelilla taas tuohon RHD 1.8 perusmalliin joo 3,5k€ veroineen kaikkineen, matkaan kai vähän ekstraa ku viihty jotain päiviä matkalla ja viini ja hyvä ruoka maistus  ;) mut auto veroineen oli todella huokea ja LHD-ajovalotkin löytyi sopuhintaan käytettyinä.
ロードスターNA8C

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #392 : 07.08.13 - klo:03:34 »
Toi Turun auto ainaki on tollane vastatuotu "ei pakkomyynnissä", tiiän omistajan. Kuustonnia tais maksaa rekisteröidä Suomeen et melkonen jobbauslisä tossa on.

no tämmönen mielikuva mullakin oli. samalla nimellä muistelin nähneeni millon mitäkin myynnissä pitkiäkin aikoja. mitä verotuspäätöksiin tulee, niin se myykö ton ikästä autoa hintaan 7000€ vai 8000€ tuskin vaikuttaa paljoakaan veroihin. erotus menee helposti siihen hyvään ruokaan ja viiniin  food-smiley-004

juhlamokka

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 136
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #393 : 07.08.13 - klo:08:58 »
Täällähän pyörii melkoista veljensä vartijaa kuin DDR:ssä? Eihän se itse asiassa kuulu kellekään, mitä joku toinen autostaan maksaa tai pyytää. Saksan
ja Suomen hintatasosta ja tullin veropäätöksistä on tosi helppoa pysyä ajan tasalla. Kamaan - kyse on sentään vaan muutaman tonnin "investoinneista".

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #394 : 07.08.13 - klo:09:31 »
Sitähän jutellaan asiasta jos toisesta, vaikka ne ei mitenkään itselle kuulu, niin miksi ei siitä mitä autosta pyydetään. Ja muutaman tonnin "investointi" on yhdelle vähän ja toiselle vähän enemmän ja kolmannelle paljon.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #395 : 07.08.13 - klo:10:07 »
Mun mielestä olisi parempi, jos autoharrastuksen parissa puhallettaisiin yhteen hiileen - myös hintatason realistisena säilyttämisen kanssa. Mutta eihän sitä tosiaan kenenkään ole pakko näihin paikallisiin hintoihin tyytyä vaan voi lähteä Saksan- tai Britteinreissulle etsimään sitä sopivammanhintaista yksilöä jos paikalliset tuntuu kalliilta.

Onkohan NA-koriset pikkuhiljaa saavuttamassa klassikkostatusta kun vieläkin tuntuu näkyvän korkeampia hintapyyntejä kuin mitä maksoin tuosta omastani neljä vuotta sitten? Pitikin mennä pilaamaan arvo tuunauksilla  laughing-smiley-014
ロードスターNA8C

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #396 : 07.08.13 - klo:10:58 »
Onkohan NA-koriset pikkuhiljaa saavuttamassa klassikkostatusta kun vieläkin tuntuu näkyvän korkeampia hintapyyntejä kuin mitä maksoin tuosta omastani neljä vuotta sitten? Pitikin mennä pilaamaan arvo tuunauksilla  laughing-smiley-014

Aijaa.  :) NA:lle tapahtuu ihan sama mitä muillekkin museoikään saapuville = räpeltämättömien, ruosteettomien = museokondiksessa olevien hinnat lähtee omille teilleen.

juhlamokka

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 136
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #397 : 07.08.13 - klo:11:29 »
Älkää veljet provosoituko pienestä keskustelun kiihdyttämisestä... bowrofl

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #398 : 07.08.13 - klo:11:32 »
Jos joku näkee sen vaivan että hakee auton Saksasta niin ei kait sen sitä samaan hintaan kuulu Suomessa myydä mitä omat kustannukset on  action-smiley-034    ei ne automaahantuojatkaan nolla katteella autoja kaupassa myy....

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #399 : 07.08.13 - klo:12:01 »
Onkohan NA-koriset pikkuhiljaa saavuttamassa klassikkostatusta kun vieläkin tuntuu näkyvän korkeampia hintapyyntejä kuin mitä maksoin tuosta omastani neljä vuotta sitten? Pitikin mennä pilaamaan arvo tuunauksilla  laughing-smiley-014

Aijaa.  :) NA:lle tapahtuu ihan sama mitä muillekkin museoikään saapuville = räpeltämättömien, ruosteettomien = museokondiksessa olevien hinnat lähtee omille teilleen.
Näin se menee. Miataa valmistettu kuitenkin niin paljon, että mitään suurempaa hintojen nousua ei ole odotettavissa orkkis-kuntoisille vehkeille. Ehkä pikemminkin niin, että niiden hinnat pysyy samoissa - siis tässä seuraavat vuodet. 10-15 vuoden päästä tilanne voi olla toinen. Ihmisen iän karttuessa kun auton eri seikkojen arvostus tuppaa muuttumaan. Ei eläkeikään päättyvä herrasmies ole kiinnostunu ajamaan rankasti tontitetulla, turbotetulla, helmat levitetyllä roadsterilla - jollei se ole itse rakennettu. Hän kurvailee mielellään hieman rauhallisemmin ja arvostaa auton estetiikkaa, ja alkuperäistä tekniikkaa.... (huom! en ole tämä eläkeikäinen  ;))
Ja tottahan on myös se, että (rankasti) modattujen autojen hinta tulee putoamaan jossain vaiheessa väkisinkin.
Miata -genressä kuitenkin tulee aina olemaan paljon nuoria harrastajia, joita kiinnostaa tekniikka, virittely, kustomointi - joten kysyntä kaikkia malleja kohtaan tullee säilymään kohtuullisena. Vastaako tarjonta sitten kysyntää - kyllä, jos vaan autot säilyvät ruosteettomina.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #400 : 07.08.13 - klo:16:48 »
Onkohan NA-koriset pikkuhiljaa saavuttamassa klassikkostatusta kun vieläkin tuntuu näkyvän korkeampia hintapyyntejä kuin mitä maksoin tuosta omastani neljä vuotta sitten? Pitikin mennä pilaamaan arvo tuunauksilla  laughing-smiley-014

Aijaa.  :) NA:lle tapahtuu ihan sama mitä muillekkin museoikään saapuville = räpeltämättömien, ruosteettomien = museokondiksessa olevien hinnat lähtee omille teilleen.

Nyt ei kannata ottaa hernettä nekkuun vaikka läheltä liippaakin:   :shocker Myös miatan omistajat vaan luulee että ne hinnat on omilla teillään  whistle  . Tuotteen , varsinkin auton arvo on juuri se jolla se vaihtaa omistajaa ja mikäli ei vaihda omistajaa hinta on " omilla teillään "
 
työn alla : 205GTI " MI16"

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #401 : 07.08.13 - klo:16:55 »
Mut ei noiden arvo ainakaan juurikaan oo laskemaan päässy. Mä sain NA:sta eurolleen saman verran (4,5k) mitä siitä maksoinki kaks vuotta sitte. Tohon hintaan meni reilussa viikossa kaupaks.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #402 : 07.08.13 - klo:17:55 »
Kyllä näissä autoissa rankka modaus nostaa hintaa mutta ei kovin paljoa.
(Ulkonäön rankka modaus voi laskeakin arvoa).

Tässä esimerkki:
perusauto vakiona 4500 euroa.
sama auto 15000 euron modauksilla esim turbolla alustalla yms. arvo 8000 euroa.
Tällaisia toteumia tältä vuodelta siis.

Eli kannattaako modaus? Ei todellakaan, jos meinaa myydä auton. Jos meinaa pitää auton ja tykkää muutoksista, niin henkisesti kannattaa erittäinkin paljon mutta kukkaron kannalta tuskin. Rahastahan kaikki on lopulta kiinni: toiselle 10000 on pikkuraha ja toiselle satanenkin on paljon

« Viimeksi muokattu: 07.08.13 - klo:21:12 kirjoittanut Marko »

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #403 : 07.08.13 - klo:19:29 »
Kyllä näissä autoissa rankka modaus nostaa hintaa mutta ei kovin paljoa. (Ulkonäön rankka modaus voi laskeakin arvoa). Tässä esimerkki perusauto vakiona 4500 euroa. 15000 euron modauksilla esim turbolla alustalla yms. arvo 8000 euroa. Tällaisia toteumia tältä vuodelta siis. Eli kannattaako modaus? Ei todellakaan, jos meinaa myydä auton. Jos meinaa pitää auton ja tykkää muutoksista, niin henkisesti kannattaa erittäinkin paljon mutta kukkaron kannalta tuskin. Rahastahan kaikki on lopulta kiinni: toiselle 10000 on pikkuraha ja toiselle satanenkin on paljon

Tässä on sellanen juju että miatan omistajissa on ainakin kolmea tyyppiä: alkuperäisyyttä arvostavia "sijoittajia" , niitä joille miata on harrasteauto ja niitä joille se on käyttöauto.

Itselleni esim tuo on ihan puhtaasti harrasteauto jolla oli kiva ajaa tämä hieno kesä ja nyt on aika alkaa pistämään sitä "pilalle" . Sitten on taas esim. ErkkiM jonka suoranaista fanaattisuutta alkuperäisyyden varjelemisessa arvostan erittäin suuresti.  Toista laitaa on  esim. Samsa  joka voinee nyt jo todeta että " tehkää perässä, jos osaatte ja nuudeli maistuu "

Meitä on monenlaisia ja siinä missä itselleni oli väliä vain sillä että koppa on 100% ruosteeton niin joku haluaa sen valmiiksi turbotetun ja kolhuisen . Hinta sitten määräytyy kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan. Mä laitan nyt tuohon rahaa kiinni , tykittelen ens kesän ja myyn sitten pois jollekin valmiin lelun helvetin halvalla  giggle ja siirryn seuraavaan projektiin
työn alla : 205GTI " MI16"

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #404 : 07.08.13 - klo:19:34 »
Markon esittelemä arvo/mennyt rahanmäärä pitää kutinsa aika hyvin kaikissa rakennetuissa laitteissa merkistä riippumatta. Toki jos oikea ostaja löytyy saattaa rakennetusta saada enemmänkin, tosin halvinta on aina ostaa valmiiksi rakennettu auto (jos tietää että myyjään voi luottaa jne.)
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa