Kirjoittaja Aihe: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta  (Luettu 116277 kertaa)

Zlayer

  • Juniori
  • Viestejä: 29
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #435 : 31.07.16 - klo:14:23 »
Pitää koittaa katsella josko hieman lähemmäksikin tulisi yksilöitä myyntiin niin voisi käydä koeistumassa. NA korinen viehättäisi ehkä eniten ulkoisesti ja ainakin täältä luettujen fiilistä mukaan. NB taas olisi hieman nykyaikaisella koriin vissiin vähän jäykempi. Eikä se rumakaan ole.

Tarkoitus on kehitellä autoa mieleiseksi pikkuhiljaa: alusta, jarrut, moottorinohjaus, ahtaminen.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #436 : 31.07.16 - klo:14:43 »
Toi mun nykynen '93 Eunos 1.8 olis tulossa myyntiin lähiaikoina. Likipitäen ruosteeton yksilö ja mittarissa nyt joku 175tkm. Rhd ohjaukseen tottuu kyllä äkkiä. Sijaitsee Jyväskylässä, eli ei kovin lähellä oulua tämäkään. Mut jos kiinnostaa ni voin laitella vaik yv:llä lisää tietoja kuhan pääsen koneen ääreen.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Zlayer

  • Juniori
  • Viestejä: 29
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #437 : 31.07.16 - klo:15:19 »
Pistä ihmeessä lisätietoja, ainakin sigun kirjoituksen auto näyttää siistiltä.

Vähäinen ruoste itselle suurin vaikuttava tekijä auton valinnassa. Tekniikkapuolen kanssa kyllä pärjään mutta mätähommia aika vähän olen tehnyt.

En tosiaan noita RHD autoja ole rajannut pois, kunhan auto muutoin on siisti.

Avt0mat

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 297
  • MX-5 10AE
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #438 : 31.07.16 - klo:23:28 »
Mä olen varmasti yksi tämän foorumin isokokoisimmista jampoista (193 ja ~115kg) ja NB:n olen saanut siihen kuosiin muokattua että sitä mahtuu mukavasti ajamaan. Vakiopenkillä ongelma ei niinkään ole pään ja katon suhde vaan onneton tila polvet-ratti-ovenkahva akselilla. Pienemmällä ratilla tekee jo paljon. Matalalle kiinnittyvä penkki ja kahvattomat ovipahvit sitten tekee jo  tilaa sen verran että unohtaa ajavansa näin pientä autoa. Jos Jyväskylän ohi olet ajamassa niin koeistumaan saa tulla!

Eaton 62

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #439 : 01.09.16 - klo:12:55 »
Tuu käymään zlayer :porvarismoke
SUPERCHARGED

Zlayer

  • Juniori
  • Viestejä: 29
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #440 : 17.09.16 - klo:19:22 »
No niinhän siinä kävi ettei mäxä-kuumetta saanut selätettyä muuta kuin kasalla euroja. Elikkäs Buhiksen Eunos siirtyi nyt tänne hieman pohjoisemmaksi.  :driving Ei ehtinyt edes eatonin kanssa treffata ennen hankintaa.   blink

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #441 : 17.09.16 - klo:19:25 »
Onneks olkoon! Se on hemmetin hyvä auto 638 Olisin ite ostanu sen varmaan (taas, kolmatta kertaa) kohta.

Kane

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #442 : 22.03.17 - klo:05:25 »
Nostetaan vaihteeksi vanhaa ketjua. Mikä malli foorumilaisten mielestä tarjoaa parhaan vastineen harrastekäyttöön n. 5 tuhannen harrastebudjetilla?

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #443 : 22.03.17 - klo:09:27 »
Nostetaan vaihteeksi vanhaa ketjua. Mikä malli foorumilaisten mielestä tarjoaa parhaan vastineen harrastekäyttöön n. 5 tuhannen harrastebudjetilla?

5 tonnilla on käytännössä vaihtoehtoina NA tai NB.

On makukysymys kumman valitset. Itse tykkään NA:sta enemmän mutta käy koeajamassa molemmat. 90 hv NA:t jättäisin kuitenkin väliin.

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #444 : 22.03.17 - klo:10:35 »
Kolme na:ta omistaneena ja muutaman nb:n koeajaneena sanoisin, että nb on noista sellainen on ns. sivistyneempi. Päivittäiseen käyttöön ottaisin ehkä nykyisin ennemmin nb:n, harrasteeksi sitten ihan kumpi vaan silmää enemmän miellyttää tai kulman ominaisuuksia enemmän arvostaa. En 90hv na:takaan ihan suoraan lähtisi tyrmäämään, jos sopiva yksilö osuu kohdalle, ei tuo ero käytännössä ole niin iso kuin paperilla.

Una

  • Vieras
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #445 : 22.03.17 - klo:10:58 »
NA:n ja NB:n välillä tuo valinta tosiaan täytyy tuolla budjetilla tehdä ja 1,8 litraisia tahdo tuohon rahaan juuri irrota. Siistikuntoisten NA-mallien hinnat tuntuisivat olevan pikkuhiljaa jo noususuunnassa.

Jokatapauksessa auto kannattaa tarkastaa huolella ruosteen varalta. Varsinkin NB-mallin eturunkoaisat mätänee helposti, koska niissä on NA:sta poiketen sisällä vahvikeosa, ja NB:n aisat alkaa mätänemään näiden peltien välistä. NA:ssakin aisat saattaa ruostua, mutta ihan niin paha ongelma tämä ei niissä ole. Helmojen takaosat taas ruostuu molemmissa kokolailla yhtä helposti. Ruostejutuista löytyy juttua foorumilta hakemalla.

90-heppainen NA:kin on omasta mielestä peruskäyttöön ihan riittävä joten ei niitä suoralta kädeltä kannata hylätä vaihtoehdoista, varsinkaan jos sattuu löytymään ruosteeton kori ympäriltä.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #446 : 22.03.17 - klo:11:18 »
Se, mistä löytää hyvän yksilön viidellä tonnilla. Jos haluu viritellä niin pysy euro2 tai vanhemmissa autoissa (eli 2000 tai vanhempi, kannattaa kuitenkin aina tarkistaa papereista päästötaso). Ite ottasin harrasteautoks mielummin NA:n, siinä vaan on enemmän fiilistä ja luonnetta. NB:t toisaalta on parempia, kori on jäykempi, kaikista löytyy valmiiks iso perä ja isommat jarrut (verrattuna siis alkupään 1.6 NA:han) jne.

Kane

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #447 : 23.03.17 - klo:04:34 »
Kiitokset vastauksista. NA on tullut koettua sekä LHD ja RHD versioina ja on juuri sopivan pelkistetty harrastepeliksi. 90 hv versiot jäänee tällä kertaa pois laskuista. Pitänee käydä myös NB kokeilemassa kun mahdollisuus tulee. Tällä hetkellä tuo NA fiilispohjalta miellyttää enemmän.

a sigfrids

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #448 : 23.03.17 - klo:12:43 »
Ja näin jälkeenpäin ahdettua miata rakennettuani, niin suosittelen olla ajamatta sellaista.
Ahdettu Miata meinaan on aika haluttava tuote ;D
Miata 1.6 turbo chargecooled -89 DU Mariner Blue
Octavia combi RS -14 Rally Green

Kalapallokala67

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 232
Vs: Miataa harkitseva kyselee ja toivoo ohjausta
« Vastaus #449 : 23.03.17 - klo:15:18 »
Ja näin jälkeenpäin ahdettua miata rakennettuani, niin suosittelen olla ajamatta sellaista.
Ahdettu Miata meinaan on aika haluttava tuote ;D

+1. Se myös vie kaiken rahan ja vapaa-ajan ensimmäisen kolmen vuoden ajan... ^-^
Mx-5 1.8vvt 16v -91