Kirjoittaja Aihe: Suomi-myynnin tilastotiedettä  (Luettu 1366 kertaa)

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Suomi-myynnin tilastotiedettä
« : 19.03.12 - klo:14:31 »
Moi!

Johdanto:
Viime elokuussahan iski "pakko saada MX-5" -kuume ja siitä lähtien olen kysellyt vähemmän viisaita, ostanut ja lukenut Miata-kirjoja sekä seurannut myytävien tarjontaa ja kiertoa Nettiauton-kautta. Hankinnasta on ilmeisesti tullut minulle "harrastus" jossa rahaa ei liiku. (Noh, kyllä se osto suoritetaan kun saadaan nykyistä kalustoa vähennettyä ainakin yhdellä autolla....)

Elikkäs,
olen elokuusta 2011 lähtien kirjannut exceliin ylös myynnissä olleiden autojen perusfaktat sekä hintamuutokset merkiten myös myydyt/myynnistä poistuneiden ajankohdan tarkkuustasolla +/- 2 viikkoa. Seuraavassa esitetyt tulkinnat koskevat vain vuosimalleja 1990-2005 (NA+NB)

Ja mitä sitten on havaittu:
Listallani esiintyy 80 eri kinneriä - aika paljon mielestäni. (Voi toki olla, että muutama kirjaus päällekkäin) NA: 44, NB 36
RHD -malleja 12.
Varmuudella myytyjä 41 - joista muutama tullut uudelleen myytiin. Liike ilmoittanut 20 autosta, joista 13 NB-malleja.
Keskimääräinen ilmoitettu ajokilometrimäärä on 156 000 km.
Eniten myynnissä pyörinyt vuosimalleja -90 ja -99 -kumpaistakin 12 kpl.

Lisää faktaa kun hieman muotolen exceliä lisää niin pääsen hintapyynteihin helpommin käsiksi.
Niin, ja kaikkihan ovat varmaan huomanneet kuinka ilmoitusten volyymi on noussut viimeisien kuun aikana.

-E
NA '90 1.6 Mariner Blue