Kirjoittaja Aihe: Ilmoittautuminen dynopäivään  (Luettu 9075 kertaa)

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #45 : 20.05.12 - klo:00:56 »
Laitetaan sitten tänne omatkin datat: 113 hv ja 6674 rpm, 132 Nm ja 4906 rpm. Alaväännöt hukassa, (115 Nm @ 3400 rpm , kokeillaan ilmansuodattimen, tulppien ja johtojen vaihtoa..

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #46 : 20.05.12 - klo:01:06 »
PJ, onks jo tehoo?  :D

Uteliaat oottaa tietoo.
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #47 : 20.05.12 - klo:01:21 »
Vielä iso kiitos kaikille osallistujille, ja erityisesti matulalle ja PJ:lle kun jaksoitte testata täysin vakion vs. perusvirit ja roikkua paikanpäällä koko päivän :) Tulos vireistä oli varsin odotettu, mutta tästä tulee toivottavasti piakkoin tarkempi rapotti.

Kaikenkaikkiaan dynottelut sujui varsin mallikkaasti, ja kaikki autot poistuivat rullilta omin voimin :) Pysyttiin aikataulussa jopa suunniteltua paremin, ja väliin saatiiin puristettua yksi ylimääräinenkin auto.

Myös itse dyno yllätti ainakin allekirjoittaneen laadullaan, puitteet oli todella asialliset, ja Solaksella tuntui olevan homma hallussa. Plussana saadut laput tuntuivat vastaavan todellisuutta varsin hyvin, niin moni vakio(hko) auto oli hepan/parin sisällä tehtaan ilmoittamasta. Parin auton kanssa oli pieniä pito-ongelmia, mutta näistäkin selvittiin varsin mallikkaasti, ja tarvittaessa otettiin muutama ylimääräinenkin veto samaan hintaan :)

Edit: Tuli tuossa sivussa aika vahva kuva siitä millä ainakin näistä alkupään 1.6l moteista saa selvästi vakiota enemmän voimaa, senverran iso ero oli mun ja matulan autoilla muihin perusvireisiin verrattuna...

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #48 : 20.05.12 - klo:01:51 »
..., senverran iso ero oli mun ja matulan autoilla muihin perusvireisiin verrattuna...

tuloksia tuloksia !  8)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #49 : 20.05.12 - klo:02:18 »
No siis eipä noilla perusvireillä ollu juuri mitään merkitystä (PJ saa kertoa tarkat lukemat, mä en viitti spoilaa ;) ) mutta mulla ja matullalla molemmilla n. 15hp vakiota enemmän, ja meidän erona noihin muihin oli hyvä pakosarja ja ei kattia.

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #50 : 20.05.12 - klo:10:22 »
129,7hp./6953 rpm.
146,5Nm/4917rpm.

Mulla siis -91 ajettu 252tkm. eli vielä tuntuu poneja olevan kotona.

Mx-5partsin takapönttö,katin korvaus putki,japsipeltisarja,K&N:n kartio filtteri ja sytkä sen 14 astetta.

PJ:n autosta kirjotellaan huomenna paremmalla ajalla lisää,mutta hevoset nousi huimat kolme hepoa ja väännöt parhaassa kohdassa 8Nm. koko alueella vissiin 5Nm.vaihdettiin siis catback,K&N paneeli filtteri ja sytkä ~13asteeseen,mutta paremmalla ajalla lisää juttua.
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #51 : 20.05.12 - klo:18:31 »
Oliko se hrnt kenelle jäin velkaa sen parikymppiä?

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #52 : 20.05.12 - klo:19:37 »
Pitäskö keräillä kaikki käppyrät samaan paikkaan,nyt on kuitenkin ajettu vissiin 10 kpl 1,6:ta NA:ta samana päivänä samassa penkissä?

Vaikka kuvat@miata.fi osotteeseen niin Samsa vois laittaa ne sitten esille?
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #53 : 20.05.12 - klo:20:31 »
Vai olisko ideaa tehdä jonnekin jäsenpuolelle oma lanka dynotuloksista?
Suzuki x-90

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #54 : 21.05.12 - klo:00:02 »
Aloitin uuden, oman topicin dynolapuille. Laitetaan tuohon ketjuun ainoastaan tulokset, keskustelu lapuista jonnekkin muualle.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #55 : 21.05.12 - klo:00:26 »
<mainos> Te jotka ette vielä ole kerhon jäseniä niin nyt kannattaa viimeistään liittyä. Jäsenpuolen viritys -alueella on jo vajaa 3000 viestiä. 18 eri projektiketjua ja dyno/varttimaili alue mihin kerätään jatkossa tuloksia </mainos>
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

pj

  • Juniori
  • Viestejä: 6
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #56 : 21.05.12 - klo:07:40 »
1992 na miata 1.6 ajettu 247tkm.
- eka veto 114.2hp/6684rpm  135.1Nm/4804. sytkä 10 astetta

toka veto virityksillä  mx-parts catback, k&n panelifiltteri, sytkä n. 13 asetta ( hihnapyörässä huonot merkit)

-117.1hp/6528rpm  140Nm/ 4778

ps. iso kiitos matulalle virijumpasta  food-smiley-004

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #57 : 21.05.12 - klo:23:30 »
Peltipakosarja, vinkki vinkki?  headbang
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #58 : 21.05.12 - klo:23:36 »
1992 na miata 1.6 ajettu 247tkm.
- eka veto 114.2hp/6684rpm  135.1Nm/4804. sytkä 10 astetta

toka veto virityksillä  mx-parts catback, k&n panelifiltteri, sytkä n. 13 asetta ( hihnapyörässä huonot merkit)

-117.1hp/6528rpm  140Nm/ 4778

ps. iso kiitos matulalle virijumpasta  food-smiley-004

129,7hp./6953 rpm.
146,5Nm/4917rpm.

Mulla siis -91 ajettu 252tkm. eli vielä tuntuu poneja olevan kotona.

Mx-5partsin takapönttö,katin korvaus putki,japsipeltisarja,K&N:n kartio filtteri ja sytkä sen 14 astetta.

PJ:n autosta kirjotellaan huomenna paremmalla ajalla lisää,mutta hevoset nousi huimat kolme hepoa ja väännöt parhaassa kohdassa 8Nm. koko alueella vissiin 5Nm.vaihdettiin siis catback,K&N paneeli filtteri ja sytkä ~13asteeseen,mutta paremmalla ajalla lisää juttua.

Tästä voi ilmeisesti tulkita, että katalysaattorin poisto ja hyvä pakosarja ovat aika kriittisiä tekijöitä, jotta tehoa alkaa syntymään?

pj

  • Juniori
  • Viestejä: 6
Vs: Ilmoittautuminen dynopäivään
« Vastaus #59 : 22.05.12 - klo:07:36 »
  vakio vs. perusvirit
 
 halpa ja nopea tehdä(catback 200e, k&n panelifiltteri käytetty 20e, sytkän säätö 0e.)
                  vääntöä mukavasti lisää koko käyttöalueelle (alaväännön kuoppa hävisi)
                  helppo jatkaa virityksiä,hyvä peltisarja,katti pois. taas lisää tehoa/vääntöä. clap
                  ps. muutama päivä ajettu virityksen jälkeen autosta tuli nöyrempi ja helpompi ajaa (olen erittäin tyytyväinen.)  whistle