Kirjoittaja Aihe: Parkit/vilkut  (Luettu 3994 kertaa)

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Parkit/vilkut
« : 11.05.12 - klo:10:53 »
Moikka

Auto hylättiin ensirekisteröinti katsastuksessa etuvalojen väärän värin takia, kun kävin katsomassa, että mitä kaikkea pitää tehdä.
Sivuvilkut pitää lisätä ja takana olevat punaiset heijastimet poistaa, joka on selvä juttu, mutta mietin tuota parkki/vilkku yhdistelmää edessä. Auto oli siis vuodelta 1991 ja jenkeistä.

Tällä hetkellä parkit palaa oranssina ja kun laittaa vilkun päälle niin sitten toimivat vilkkuna. Tarkoitus olisi siis saada parkit palamaan koko ajan valkoisina ja vilkut oranssina, kun niitä käyttää. Eli kaksi lamppua. Kysyn siis, että mikä on järkevin/helpoin/halvin tapa toteuttaa tämä? Tuossa koko valojutussa olisi paikka, johon porata reikä toiselle lampulle, mutta katsastusmies sanoi, ettei niin voi tehdä. Johdoista olen kattonut, että toinen on vilkulle ja toinen parkille, niin siitä sitten nappaisi toisen uudelle lampulle? En sitten tosin tiedä kuinka helposti sen huomaa kun yritän uudestaan rekisteröintiä.

Vai onko jollain jossain tallin perällä ylimääräiset euromallin lamput parkeilla ja vilkuilla, jotka voisi minulle myydä?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #1 : 11.05.12 - klo:12:26 »
Mullakin on ne jenkin orkkisvalot. Vilkku siinä isossa ja parkki porattu siihen ulompaan "umpioon".

Piuhat on sivuvilkuille varastettu samalla niistä etuvilkuista. Motonet myy niitä kumisia 5w polttimon pidikkeitä mitkä tarviit, katot vaan eka että teet oikean kokoisen reijän ettei tule susi umpiota.

Jos taas ostat euro valot niin myyppä mulle ne vanhat sitten...

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #2 : 11.05.12 - klo:12:50 »
Lainaus
Mullakin on ne jenkin orkkisvalot. Vilkku siinä isossa ja parkki porattu siihen ulompaan "umpioon".

Piuhat on sivuvilkuille varastettu samalla niistä etuvilkuista.
Sama homma.
 
Mulla oli vielä jätetty vilkkuvaloksi kanta, johon saa vaan värittömiä lamppuja. Itse tempasin lampun pintaan spraylla väriä, niin sain kaikkein helpoiten "oikean väristä" valoa. Sulla vielä helpompi kun ei tartte muuta kuin erottaa tuo parkki tuonne omaan koloonsa laidalle.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #3 : 11.05.12 - klo:13:28 »
Asenna se parkki siihen vanhaan umpioon. Jos ei jostain syystä kelpaa rekisteröintikatsastuksessa, niin lainaa joltain euromallisia umpioita tuohon rekisteröintikatsastukseen. Vuosikatsastuksessa ei varmasti tule ongelmia, kunhan löytyy tarvittavat valot ja oikean värisenä.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #4 : 11.05.12 - klo:14:52 »
Itse tempasin lampun pintaan spraylla väriä, niin sain kaikkein helpoiten "oikean väristä" valoa. Sulla vielä helpompi kun ei tartte muuta kuin erottaa tuo parkki tuonne omaan koloonsa laidalle.

Motonetista löytyy myös oransseja hattuja polttimoille.

Mä tein johdotuksen pikaliittimillä siten että vilkut on laidoilla kirkkailla (15?W) lasikantapolttimoilla ja oransseilla hatuilla, parkit keskellä 10W "isokantaisilla" kirkkailla polttimoilla.

Katsastukseen voin vaihtaa vilkut keskelle oransseilla perus 21W-vilkkupolttimoilla ja parkit 5W polttimoilla laidoille.
1.64 NA

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #5 : 11.05.12 - klo:19:45 »
Sivuvilkut pitää lisätä ja takana olevat punaiset heijastimet poistaa, joka on selvä juttu, mutta mietin tuota parkki/vilkku yhdistelmää edessä. Auto oli siis vuodelta 1991 ja jenkeistä.

Omani kävi konttorilla tänään, tosin en itse ollut paikalla. Tietääkseni siinä ei puututtu punaisiin heijastimiin, jos tarkoitat siis niitä soikeita takanurkissa. Sivuvilkut asennettiin kyllä. Laitatin pienikokoiset savunharmaat, mutta ehdin jo tilata alkuperäisen malliset isot pyöreät - tosin kirkkaat. Jos kiinnostaa, niin voin myydä nuo pyöreät vilkut.

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #6 : 12.05.12 - klo:10:10 »
Omani kävi konttorilla tänään, tosin en itse ollut paikalla. Tietääkseni siinä ei puututtu punaisiin heijastimiin, jos tarkoitat siis niitä soikeita takanurkissa. Sivuvilkut asennettiin kyllä. Laitatin pienikokoiset savunharmaat, mutta ehdin jo tilata alkuperäisen malliset isot pyöreät - tosin kirkkaat. Jos kiinnostaa, niin voin myydä nuo pyöreät vilkut.

Joo, mulla puututtiin niihin heijastimiin. Pitää olla oranssit tai ei ollenkaan. Originaali sivuvilkut mulla on jo, pitää niille viel reiät tehdä :)
Eli noin ajattelin tehdä, niin kuin next on selittänyt. Se on kyllä järkevin tapa varmaan.

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #7 : 12.05.12 - klo:18:25 »
Tilasin sivuvilkkujen kanssa samalla myös kirkkaat heijastimet, enkä tiennytkään että ne oli vaihdettukin jo katsastukseen. Niistä ei tullut mitään sanomista ja kuulemma punaisetkin olisivat takana kelvanneet.

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #8 : 01.08.12 - klo:14:51 »
Tilasin sivuvilkkujen kanssa samalla myös kirkkaat heijastimet, enkä tiennytkään että ne oli vaihdettukin jo katsastukseen. Niistä ei tullut mitään sanomista ja kuulemma punaisetkin olisivat takana kelvanneet.

Kävin heinäkuun alkupuolella KOIVUHAAN Katsastusasemalla ja katsastusmies laittoi punaisista takasivuvaloista ja valkoisista sivuvilkuista (polttimien väri vähän haalistunut) huomautuksen rekisteriotteeseen  angry-smiley-005

Onneksi noita katsastuspaikkoja riittää eikä ole pakko tommosta nipottaja asemaa käyttää  action-smiley-034
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: Parkit/vilkut
« Vastaus #9 : 01.08.12 - klo:15:24 »
Ihan oikeessa katsuri on ollut kun punaista valoa/heijastinta ei saa sivulle tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta näkyä. Se että onko tuossa säännössä miten paljon järkeä on sitten jo toinen juttu.
Suzuki x-90