Kirjoittaja Aihe: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen  (Luettu 13436 kertaa)

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #15 : 13.05.12 - klo:00:13 »
Oon kateellinen ;)

Ite pitäisin noi originaalivanteet kyllä.

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #16 : 13.05.12 - klo:00:34 »
Varmaan kyllä säilytänkin noi orkkisvanteet, ihan siksikin että ovat alkuperäiset. Pari pientä kanttarin nirhamaa niissä on.

Mut 16" tai 15" on vaan niin kehuttu paremmiks näihin autoihin.

Eli ehkä jotkut suht edukkaat, mutta ajettavat, rinkulat vois noihin hommata ensi hädässä.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #17 : 13.05.12 - klo:00:40 »
Mun mielestä noi näyttää hölmön isolta, mut se on vaan mun mielpide  ::) Itse myisin ja tilalle 6UL
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #18 : 14.05.12 - klo:21:05 »
Mun mielestä noi näyttää hölmön isolta, mut se on vaan mun mielpide  ::) Itse myisin ja tilalle 6UL

Noi 6UL:t olis kyllä makeet, ei sitä käy kiistäminen. Saattais kaivata hiukan madallusta noiden kanssa. Lisäks täytys varmistua, että kyseiset 15" mahtuu noiden jarrujen (270 mm?) kanssa.

Tässä kuitenkin itseotettu kuva autosta kotipihassa.


Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #19 : 14.05.12 - klo:21:50 »
Noi 6UL:t olis kyllä makeet, ei sitä käy kiistäminen. Saattais kaivata hiukan madallusta noiden kanssa. Lisäks täytys varmistua, että kyseiset 15" mahtuu noiden jarrujen (270 mm?) kanssa.

15" 6UL mahtuu (11.75") 300mm levyjen kanssa vielä
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #20 : 14.05.12 - klo:21:57 »
Siinä vertailua:

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #21 : 14.05.12 - klo:22:12 »
6ul  wub  Viel tuosta kun laskis autoa muutaman sentin alaspäin.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #22 : 14.05.12 - klo:22:26 »
Ja sitten samasta topicista (http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=334582) vielä toinen kuva niille jotka ei osta vanteita ulkonäkösyistä  ;)


Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #23 : 18.05.12 - klo:13:45 »
Noi kuvat on 2004 racing hartseista, 2005 on erilaiset (hienommat ;), tuskin tosin painoeroa kauheesti?

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #24 : 18.05.12 - klo:20:25 »
Yllättävän pieni painoerohan noilla on jos toi 2,2 on kiloissa.
Kevyillä 16" vanteilla pääsis jo samaan kuin tuo 6UL on nyt renkaineen ja olis paremman näköinen.

Kyllä 16" sopii paremmin NB:hen ja 15" optimi NA:ssa (mun mielestä)........

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #25 : 18.05.12 - klo:20:36 »
Se on totta. Mitä pelkkään ulkonäköön tulee niin 16" on kyl NB:ssä hienompi, myönnän sen itekkin. Se on vaan harmi ettei mistään tahdo löytyä mitään siistejä ja superkevyitä 16x8 tai 16x9 vanteita. Mulla oli viime syksynä kaverilta lainassa siistit mut painavat (melkein 9kg) Kosei 16x9 vanteet mut hitto noi oli karmeet ajossa  :-\  En tiedä sit paljonko vaikutti renkaiden laatu
« Viimeksi muokattu: 18.05.12 - klo:20:41 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #26 : 20.06.12 - klo:22:05 »
Nyt tuli veropäätös tullista.

Veroprosenttihan on mikä on ja onneksi USA-tuonnissa se määräytyy painon mukaan; 1337 kg -> 24,4% joka vastaa 143 g/km CO2-päästöjä. Verotusarvokin oli ihan tolkullisesti arvioitu. Vertailuksi oli otettu nettiautosta 2003 ja 2005 1.6 81 kW joiden keskihinta 12 236 €, moisen uushankintahinta 21 980 € ja mun 1.8 107 kW (?) uushankintahinnaksi löydetty 23 440 €. Näistä sitten laskettu arvoksi 13 049 €. Tuosta vielä tavanomainen alennus 1500 € ja lopulta maksettavaa 2 817,95 €.

Ei ihan halpaa, mutta jokseenkin sillä hehtaarilla mitä ajattelinkin. Kun olisi saanut tuon ennen huhtikuun alkua olisi prosentti toki ollut pienempi.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #27 : 20.06.12 - klo:22:59 »
Aikalailla sama vero mitä normaaliin tuon ikäseen euro-NB:een on tullu  :)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #28 : 22.06.12 - klo:11:16 »
Ottaen huomioon mitä normaali faceliftiä verotetaan niin mielestäni melko kohtuullinen  638

ez-1

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 152
Vs: 2005 Mazdaspeed MX-5 USA:sta Suomeen
« Vastaus #29 : 25.03.14 - klo:23:14 »
Anteeksi taas vanhan "haavan" avaaminen.
Mitenkäs menee kun nyt näyttäisi olevan Roadstery.p:ssä myynnissä vastaava kapine. USAsta tuotu, mutta nyt siis puolassa.
Voisiko olettaa että verot ovat suunnilleen samaa luokkaa kuin tässä aiemmin mainitut vai voiko olla jotain aivan muuta?