Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504518 kertaa)

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 131
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2910 : 09.09.17 - klo:09:38 »
Ehkä parhaimmillaan pari senttiä jos on kovakatto ilman verhoilua. Itsellä kypärä osui rättikatossa siihen poikki rautaan.
Se on sitä motorsporttia!

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2911 : 09.09.17 - klo:20:16 »
Mulla on NA:ssa ollut niin orkkis kovakatto, kuin kevyempi kopiokatto. kummankin kanssa tilaa tuntuu olevan reilusti enemmän. Mutta suurin ero on kai nimenomaan sen poikkiraudan puuttuminen. kypärä päässä kovan katon kanssa olen käynyt kerran ajamassa varttimailia. Se varttimaili on kyllä pisin pätkä minkä haluan kolistella päätäni kattoon. itse olen 183cm pitkä ja penkki on NA:n vakiopenkki johon tehty niinsanottu foamectomy.

Carlos

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 134
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2912 : 10.09.17 - klo:21:50 »
Pieni ongelma vilkkujen kanssa, rattiakselilla pitäisi ilmeisesti olla joku muovirengas mikä ottaa vilkun pois kun rattia käännetään takaisinpäin. Mikähän tuon rinkulan nimi on ja mistähän sellaisen saisi? Alunperin ollut airbag ja se vaihdettu rallimallin rattiin, jossain ohjeessa muistan lukeneeni että ratin vaihdossa pitää modata tuota rengasta. Mulla ilmeisesti jätetty pois kun ei oo heittämällä sopinut. Varsinkin kaupunkiajossa olisi kiva jos villku ei jäisi päälle.
-Miata 1,6T -90
-Vw Tiguvan 2.0TDI 4motion -08

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2913 : 10.09.17 - klo:22:05 »
Jos sieltä on poistettu koko spiraali niin tarvitset uuden spiraalin. Mulla pitäisi yksi olla. Joudut vaan modaamaan että saat ratin kiinni.
Jos taas spiraali on paikallaan niin se muovi on tuhottu. Tarvitset taas sen spiraalin....

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2914 : 17.09.17 - klo:16:46 »
EV14 suuttimia aloin laittamaan paikalleen ja tuli semmoinen pikku pulma eteen, että uusien ala tiivisteiden (donitsien) kanssa ei millään tahdo sujahtaa paikalleen.
Suuttimissa on muovi kaulukset ala osassa ja tuon tiiviste jää osittain siihen kauluksen päälle joka sitten taas aiheuttaa tuon tiukkuuden.

Kuuluuko siis tuo kaulus olla paikallaan vai ei vai onko minulla vain vääränlainen tiiviste? Alkuperäiset tiivisteetkään eivät tuon takia käy.


Edit: Itse itselleni vastaten: Kuuluu leikata pois koko muovikaulus.
« Viimeksi muokattu: 19.09.17 - klo:14:33 kirjoittanut sember »

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2915 : 20.09.17 - klo:09:19 »
(jako?)Hihna ääntää sillon tällön lämpimällä koneella ja matalilla kierroksilla, onko ideoita korjaukseen, edellisestä vaihdosta 1.5 vuotta mutta ei ole maileja laitettu ylös paljon oli sillon mittarissa.
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2916 : 20.09.17 - klo:12:13 »
Millasta ääntä se pitää?

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2917 : 20.09.17 - klo:14:30 »
Jos ei kilometrejä/maileja ole merkattu niin onko kenties entinen omistaja itse tehnyt? Jos näin niin itse ihan oman mielenrauhan takia tekisin kyseisen rempan uusiksi ja samalla toki muutkin hilppeet vaihtaa kun kerran purettuna on :)

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2918 : 20.09.17 - klo:20:50 »
Millasta ääntä se pitää?

sitä yleistä vinkunaa mitä vanhat autot tuottaa kun lähtee liikkeelle. se niiiiiiin perus vinkumis ääni ku voi olla
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2919 : 20.09.17 - klo:20:51 »
Jos ei kilometrejä/maileja ole merkattu niin onko kenties entinen omistaja itse tehnyt? Jos näin niin itse ihan oman mielenrauhan takia tekisin kyseisen rempan uusiksi ja samalla toki muutkin hilppeet vaihtaa kun kerran purettuna on :)
sellanen kävi mieless ja on tehty itekseen
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2920 : 20.09.17 - klo:20:51 »
Millasta ääntä se pitää?

sitä yleistä vinkunaa mitä vanhat autot tuottaa kun lähtee liikkeelle. se niiiiiiin perus vinkumis ääni ku voi olla

Eli siis siellä luistaa apulaitehihna.. Laturia kireemmälle ja kovaa ajoo..

Carlos

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 134
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2921 : 20.09.17 - klo:21:52 »
Seikkailut vilkkujen kanssa jatkuvat. Minulta puuttui spiraali ja se ratin mukana pyörivä rinkula joka ottaa vilkun pois rattia käännettäessä. Nyt näyttäisi siltä että noi osat ei sovi yhteen tuon autossa olevan ratin keskiön kanssa. Pieni modifikaatio ei riitä kun sitä muovirinkulaa pitäis lyhentää ainakin sentti ja tehdä ne keskiöön kiinni tulevat tapit paljon leveämmälle ja sitten ei mahdu enää millään spiraali paikoilleen. Olisiko hyviä vinkkejä ratin keskiöstä joka menisi paikalleen pienillä modifioinneilla?
-Miata 1,6T -90
-Vw Tiguvan 2.0TDI 4motion -08

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2922 : 20.09.17 - klo:22:01 »
Mulla voi olla.

Tarkistan vielä oliks se sellanen malli mihin sai porattua ne reiät sinne alle.

Carlos

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 134
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2923 : 20.09.17 - klo:22:27 »
Näyttäisi siltä että vaikka ne muovirinkulan tapit uppoaisi kokonaan sinne keskiön sisään niin se jää silti sentin ulommas  kuin ilman tuota rinkulaa. Pitäisi tuo keskiö kuitenkin upota booreille sen verran että uskaltaisi liikenteeseen tolla lähteä. Tuossa keskiössä on pari pientä koloa mutta ovat ne ovat paljon leveämmällä kuin nen muovirinkulan tapit
-Miata 1,6T -90
-Vw Tiguvan 2.0TDI 4motion -08

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2924 : 20.09.17 - klo:23:10 »
Millasta ääntä se pitää?

sitä yleistä vinkunaa mitä vanhat autot tuottaa kun lähtee liikkeelle. se niiiiiiin perus vinkumis ääni ku voi olla

Eli siis siellä luistaa apulaitehihna.. Laturia kireemmälle ja kovaa ajoo..

Tätä hain, jakohihnat kun ei ääntele...